Megjelent a Bestirium, m - sajnlatos mdon - nhny aprsg kimaradt belle. E hinyokat igyeksznk most ptolni, hogy a ktet mg teljesebb, mg hasznlhatbb legyen. A szmtalan hozznk rkezett levl, leggyakrabban a Tapasztalati Pontok krdsvel foglalkozik. A tmval kimerten a kvetkez RNban foglalkozunk majd, elljrban csupn annyit, hogy a magas rtkek nem vletlenl jelentek meg. A Tapasztalati Pontokat gy szmoltuk ki, hogy egy lny legyzse - ha els alkalommal trtnik, s egy karakter egymaga viszi vgbe - egy Tapasztalati Szintet jelentsen. (Ez persze nem minden esetben igaz, de trekvseink leginkbb erre irnyultak.) Ha msodjra vagy harmadjra kerl a lnnyel szembe kalandoz, netn lesbl vagy ravasz praktikval gyzte le ellenfelt, gy diadala jval kevesebb pontot r. Leszgezhetjk, hogy a Max.TP-hez rt pontokat a Kalandmester csak akkor oszthatja ki jtkosnak, ha a karakter egymaga gyzte le ellenfelt, gy, hogy els zben tallkozott vele, s a lny hasznlta minden lehet kpessgt a harcban.
Az leter - avagy Tapasztalati Szint -szvs
Gyakorta hivatkozunk arra - elssorban az lholtaknl -, hogy egy lny letervel tpllkozik, azaz letert von el ldozattl. Nem egyszeren P-t sebez ldozatn - a hats ennl sokkal szrnyb. Mit is jelent ez pontosan? Az letervel tpllkoz lnynek elg megrintenie ldozatt (sikeres, legalbb 1Fp-t okoz tmadst vgrehajtania ellene), ahhoz, hogy sikerrel jrjon. A hats azonnali: a megtmadott amnzis lesz, 1k6 nap emlkei menthetetlenl trldnek agybl. Ezutn az ldozat rkre elveszt 1-3 P-t, 1 TSZ-et (annyi Tapasztalatt Pontot, hogy az elz TSZ-re kerljn oly mdon, hogy a TP-i szma nem lehet tbb, mint a kvetkez szinthez szksges TP-k fele. Pldval lve: ha egy 4 TSZ- harcosnak 792 TP-je van, s elszvnak to"le letert, gy 3. TSZ lesz, 480 TP-tal, azaz ahhoz, hogy megint a 4. TSZ-re lpjen, 160 TP-t kell gyjtenie, pont annyit, amennyivel tbb maradt neki a 3.TSZ-hez szksges 320 TP-nl.) Elveszti az P vesztesgnek a dupljt FP-ben, s mindazokat a Harcrtk Mdostkat, Pszi-pont s Mana-pont mdostkat, amelyeket szintlpskor kap. Tovbbi 1 pontot veszt az Egszsgbl s a Szpsgbl is. Mindezek a vesztesgek rkre szlnak, visszanyerskre sem termszetes, sem mgikus mdon nincs lehetsg. Ha ezek utn megint szintet lp, gy megkapja a szoksos mdostkat, m letereje, Egszsge s Szpsge nem n vissza az eredetire. Ha valaki gy hal meg, hogy letert szvtak el tle, akkor maga is letervel tpllkoz lholtt vlik, mgpedig pont olyann, amilyen a hallt okozta.
Vletlenszer bestia-elfordulsok
Noha clszer a Kalandmesternek elre kidolgoznia, hogy hol, mifle lnyekkel tallkozhatnak jtkosai, idnknt szksg mutatkozhat a tallkozsokat a vletlenre bzni. Ehhez prblunk segtsget nyjtani az albbi tblzatokkal.
A tblzatok hasznlata a kvetkezkpp trtnik: Mindegyik tblzathoz megjelltk, hogy mennyi idnknt kell dobnia a Kalandmesternek (rnknt, hrom rnknt, naponknt, stb.). Ez azt jelli, hogy ha a kalandozcsapat egy napot tlt azon a vidken (helyen), ahol a Kalandmester a vletlenre kvnja bzni a tallkozst, gy hnyszor kell dobnia a tblzaton. Termszetesen a KM fellbrlhatja a tblzat eredmnyeit, klnsen olyankor, ha nem logikus, hogy az adott helyzetben pp az eredmnyl megjellt lnnyel tallkozzk a csapat, vagy ha tl ers lny jelenne meg, melyet a jtkosoknak nina eslyk legyzni. Teht, tisztelt KM-ek, nyugodtan jra dobhattok, ha a kapott eredmny valamilyen okbl nem tetszik.
Az llatoknl dobj a Bestirium 29. oldaln szerepl tblzatbl, hogy milyen llat jelenik meg.