Megjelent a Bestiárium, ám - sajnálatos módon - néhány apróság kimaradt belőle. E hiányokat igyekszünk most pótolni, hogy a kötet még teljesebb, még használhatóbb legyen. A számtalan hozzánk érkezett levél, leggyakrabban a Tapasztalati Pontok kérdésével foglalkozik. A témával kimerítően a következő RÚNÁban foglalkozunk majd, elöljáróban csupán annyit, hogy a magas értékek nem véletlenül jelentek meg. A Tapasztalati Pontokat úgy számoltuk ki, hogy egy lény legyőzése - ha első alkalommal történik, és egy karakter egymaga viszi végbe - egy Tapasztalati Szintet jelentsen. (Ez persze nem minden esetben igaz, de törekvéseink leginkább erre irányultak.) Ha másodjára vagy harmadjára kerül a lénnyel szembe kalandozó, netán lesből vagy ravasz praktikával győzte le ellenfelét, úgy diadala jóval kevesebb pontot ér. Leszögezhetjük, hogy a Max.TP-hez írt pontokat a Kalandmester csak akkor oszthatja ki játékosának, ha a karakter egymaga győzte le ellenfelét, úgy, hogy első ízben találkozott vele, és a lény használta minden lehető képességét a harcban.
Az Életerő - avagy Tapasztalati Szint -szívás
Gyakorta hivatkozunk arra - elsősorban az Élőholtaknál -, hogy egy lény Életerővel táplálkozik, azaz Életerőt von el áldozatától. Nem egyszerűen ÉP-t sebez áldozatán - a hatás ennél sokkal szörnyűb. Mit is jelent ez pontosan? Az életerővel táplálkozó lénynek elég megérintenie áldozatát (sikeres, legalább 1Fp-t okozó támadást végrehajtania ellene), ahhoz, hogy sikerrel járjon. A hatás azonnali: a megtámadott amnéziás lesz, 1k6 nap emlékei menthetetlenül törlődnek agyából. Ezután az áldozat örökre elveszít 1-3 ÉP-t, 1 TSZ-et (annyi Tapasztalatt Pontot, hogy az előző TSZ-re kerüljön oly módon, hogy a TP-i száma nem lehet több, mint a következő szinthez szükséges TP-k fele. Példával élve: ha egy 4 TSZ-ű harcosnak 792 TP-je van, és elszívnak to"le életerőt, úgy 3. TSZű lesz, 480 TP-tal, azaz ahhoz, hogy megint a 4. TSZ-re lépjen, 160 TP-t kell gyűjtenie, pont annyit, amennyivel több maradt neki a 3.TSZ-hez szükséges 320 TP-nél.) Elveszti az ÉP veszteségnek a dupláját FP-ben, és mindazokat a Harcérték Módosítókat, Pszi-pont és Mana-pont módosítókat, amelyeket szintlépéskor kap. További 1 pontot veszít az Egészségéből és a Szépségéből is. Mindezek a veszteségek örökre szólnak, visszanyerésükre sem természetes, sem mágikus módon nincs lehetőség. Ha ezek után megint szintet lép, úgy megkapja a szokásos módosítókat, ám Életereje, Egészsége és Szépsége nem nő vissza az eredetire. Ha valaki úgy hal meg, hogy életerőt szívtak el tőle, akkor maga is életerővel táplálkozó élőholttá válik, mégpedig pont olyanná, amilyen a halálát okozta.
Véletlenszerű bestia-előfordulások
Noha célszerű a Kalandmesternek előre kidolgoznia, hogy hol, miféle lényekkel találkozhatnak játékosai, időnként szükség mutatkozhat a találkozásokat a véletlenre bízni. Ehhez próbálunk segítséget nyújtani az alábbi táblázatokkal.
A táblázatok használata a következőképp történik: Mindegyik táblázathoz megjelöltük, hogy mennyi időnként kell dobnia a Kalandmesternek (óránként, három óránként, naponként, stb.). Ez azt jelöli, hogy ha a kalandozócsapat egy napot tölt azon a vidéken (helyen), ahol a Kalandmester a véletlenre kívánja bízni a találkozást, úgy hányszor kell dobnia a táblázaton. Természetesen a KM felülbírálhatja a táblázat eredményeit, különösen olyankor, ha nem logikus, hogy az adott helyzetben épp az eredményül megjelölt lénnyel találkozzék a csapat, vagy ha túl erős lény jelenne meg, melyet a játékosoknak nina esélyük legyőzni. Tehát, tisztelt KM-ek, nyugodtan újra dobhattok, ha a kapott eredmény valamilyen okból nem tetszik.
Az állatoknál dobj a Bestiárium 29. oldalán szereplő táblázatból, hogy milyen állat jelenik meg.
I. Mérsékelt övi erdő
Esély az előfordulásra: naponta
Apatok
01-15
Lángfutó
51-52
Büdösgyík
16-17
Morrona
53
Ceph
18-19
Nardael
54
Elf kopó
20
Derogar
55
Bosszúálló
21
Ébendin Sineas
56-60
Gahul
22-24
Sacron
61
Vérfarkas
25-28
Traclon
62-64
Zombi
29-31
Pteropta
65
Feenhar
32
Sárkánygyík
66
Gider
33
Symen-denevér
67-70
Goblin
34-39
Rablók
71-88
Kineta
40-45
Semmi
89-00
Kobold
46-50
II. Dzsungel
Esély az előfordulásra: naponta
Állatok
01-45
Kékgyík
54-57
Buzzgoblin
46-52
Rablók
58-64
Bosszúálló
53
Semmi
65-00
III. Mocsár
Esély az előfordulásra: naponta
Krokodil
01-07
Mocsárféreg
42-52
Carnomak
08-09
Mocsárlégy
53-65
Gahul
10-12
Mocsárköd
66-70
Izar
13-15
Uit-Marach
71-72
Lánglidérc
16-24
Oaány
73
Zombi
25-35
Voul
74-75
Illouquid
36-41
Semmi
76-00
IV. Pusztaság, sztyeppe
Esély az előfordulásra: naponta
Állatok
01-25
Ork
46-51
Gyíkmágus
26
Troll
52-53
Gy'klény
27-28
Yersenia
54-58
Aun
29-31
Zagnoll
59-63
Leviuur
32-34
Rablók
64-80
Oltár
35-45
Semmi
81-00
V. Sivatag (Észak-Yneven)
Esély az előfordulásra: naponta
Coronella
01-05
El Haradzsa
20-26
Maasym
06-10
Vaskaktusz
27-29
Majomhiéna
11-15
Rablók
30-55
Medvehéja
16-19
Semmi
56-00
VI. Sivatag (Dél- Yneven)
Esély az előfordulásra: naponta
Coronella
01-07
Maasym
13-24
Márid
02
Mahrahadi
25-27
Karaa
03
Manase
28-29
Kharad
04
Medvehéja
30-35
Jahred
05
EI Haradzsa
36-42
Huri
06
Vaskaktusz
43-49
Ifrit
07
Rablók
50-65
Homoki elf
08
Semmi
66-00
Amund
09-12
VII. Jégvidék
Esély az előfordulásra: naponta
Jegesmedve
01-25
Iteyy
34-35
Hómanó
26-30
Ragulthaikky
36-38
Jégdémon
31
Wysty
39-41
Jégsárkány
32
Rablók
42-45
Jégvarázsló
33
Semmi
46-00
VIII. Tenger
Esély az előfordulásra: naponta
Gyilkoscet
01-07
Vaynak
22
Narvál
08-11
Sellő
23
Cápa
12-15
Tengeri kígyó
24-26
Barrakuda
16-18
Yamm-haikan
27
Caromak
19-20
Kalózok
28-40
Krák
21
Semmi
41-00
IX. Nagyon civilizált vidék
Esély az előfordulásra: naponta
Adachnoa
00
Zauder
09
Őrző
01-04
Rablók
10-35
Felice híve
05-08
Semmi
36-99
X. Civilizált vidék
Esély az előfordulásra: naponta
Adachnoa
01
Vámpír
12
Anatyda
02
Felice híve
13-15
Csendes ebek
03
Umich
16
Álomrabló
04
Zauder
17
Őrző
05-08
Rablók
18-35
Múmia
09
Semmi
36-00
Syvan
10-11
XI. Lakott vidék
Esély az előfordulásra: naponta
Állatok
01-25
Vámpír
48
Adachnoa
26
Vérfarkas
49-51
Anatyda
27
Zombi
51-57
Dyphilla
28-30
Felice híve
57-60
Elfkopó
31-32
Fh'yanra
61
Álomrabló
33
Goblin
62-68
Bosszúálló
34
Cark
69-72
Gahul
35-37
Patkánybáró
73-74
Őrző
37-41
Tűzkobold
75-77
Ragályhalál
42
Umich
78
Syvan
43-46
Rablók
79-85
Testvérek
47
Semmi
86-00
XII. Romváros, régen elhagyott, egykor lakott vi dék