magus-site
magus-site
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Erre tévedő árnyak
Indulás: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Főkaszt
 
Szerencsevadász Főkaszt
 
Harcművész Főkaszt
 
Pap Főkaszt
 
Varázshasználó Főkaszt
 
Mágia
 
Pszi
 
Bestiák előfordulása Yneven

Ami a Bestiáriumból kimaradt

 

Megjelent a Bestiárium, ám - sajnálatos módon - néhány apróság kimaradt belőle. E hiányokat igyekszünk most pótolni, hogy a kötet még teljesebb, még használhatóbb legyen.
A számtalan hozzánk érkezett levél, leggyakrabban a Tapasztalati Pontok kérdésével foglalkozik. A témával kimerítően a következő RÚNÁban foglalkozunk majd, elöljáróban csupán annyit, hogy a magas értékek nem véletlenül jelentek meg. A Tapasztalati Pontokat úgy számoltuk ki, hogy egy lény legyőzése - ha első alkalommal történik, és egy karakter egymaga viszi végbe - egy Tapasztalati Szintet jelentsen. (Ez persze nem minden esetben igaz, de törekvéseink leginkább erre irányultak.) Ha másodjára vagy harmadjára kerül a lénnyel szembe kalandozó, netán lesből vagy ravasz praktikával győzte le ellenfelét, úgy diadala jóval kevesebb pontot ér. Leszögezhetjük, hogy a Max.TP-hez írt pontokat a Kalandmester csak akkor oszthatja ki játékosának, ha a karakter egymaga győzte le ellenfelét, úgy, hogy első ízben találkozott vele, és a lény használta minden lehető képességét a harcban.

 

Az Életerő - avagy Tapasztalati Szint -szívás

Gyakorta hivatkozunk arra - elsősorban az Élőholtaknál -, hogy egy lény Életerővel táplálkozik, azaz Életerőt von el áldozatától. Nem egyszerűen ÉP-t sebez áldozatán - a hatás ennél sokkal szörnyűb. Mit is jelent ez pontosan?
Az életerővel táplálkozó lénynek elég megérintenie áldozatát (sikeres, legalább 1Fp-t okozó támadást végrehajtania ellene), ahhoz, hogy sikerrel járjon. A hatás azonnali: a megtámadott amnéziás lesz, 1k6 nap emlékei menthetetlenül törlődnek agyából. Ezután az áldozat örökre elveszít 1-3 ÉP-t, 1 TSZ-et (annyi Tapasztalatt Pontot, hogy az előző TSZ-re kerüljön oly módon, hogy a TP-i száma nem lehet több, mint a következő szinthez szükséges TP-k fele. Példával élve: ha egy 4 TSZ-ű harcosnak 792 TP-je van, és elszívnak to"le életerőt, úgy 3. TSZű lesz, 480 TP-tal, azaz ahhoz, hogy megint a 4. TSZ-re lépjen, 160 TP-t kell gyűjtenie, pont annyit, amennyivel több maradt neki a 3.TSZ-hez szükséges 320 TP-nél.) Elveszti az ÉP veszteségnek a dupláját FP-ben, és mindazokat a Harcérték Módosítókat, Pszi-pont és Mana-pont módosítókat, amelyeket szintlépéskor kap. További 1 pontot veszít az Egészségéből és a Szépségéből is. Mindezek a veszteségek örökre szólnak, visszanyerésükre sem természetes, sem mágikus módon nincs lehetőség. Ha ezek után megint szintet lép, úgy megkapja a szokásos módosítókat, ám Életereje, Egészsége és Szépsége nem nő vissza az eredetire. Ha valaki úgy hal meg, hogy életerőt szívtak el tőle, akkor maga is életerővel táplálkozó élőholttá válik, mégpedig pont olyanná, amilyen a halálát okozta.

 

Véletlenszerű bestia-előfordulások

Noha célszerű a Kalandmesternek előre kidolgoznia, hogy hol, miféle lényekkel találkozhatnak játékosai, időnként szükség mutatkozhat a találkozásokat a véletlenre bízni. Ehhez próbálunk segítséget nyújtani az alábbi táblázatokkal.

A táblázatok használata a következőképp történik:
Mindegyik táblázathoz megjelöltük, hogy mennyi időnként kell dobnia a Kalandmesternek (óránként, három óránként, naponként, stb.). Ez azt jelöli, hogy ha a kalandozócsapat egy napot tölt azon a vidéken (helyen), ahol a Kalandmester a véletlenre kívánja bízni a találkozást, úgy hányszor kell dobnia a táblázaton. Természetesen a KM felülbírálhatja a táblázat eredményeit, különösen olyankor, ha nem logikus, hogy az adott helyzetben épp az eredményül megjelölt lénnyel találkozzék a csapat, vagy ha túl erős lény jelenne meg, melyet a játékosoknak nina esélyük legyőzni. Tehát, tisztelt KM-ek, nyugodtan újra dobhattok, ha a kapott eredmény valamilyen okból nem tetszik.

Az állatoknál dobj a Bestiárium 29. oldalán szereplő táblázatból, hogy milyen állat jelenik meg.

 

I. Mérsékelt övi erdő

Esély az előfordulásra: naponta

II. Dzsungel

Esély az előfordulásra: naponta

 

Apatok

01-15

Lángfutó

51-52

 

Büdösgyík

16-17

Morrona

53

 

Ceph

18-19

Nardael

54

 

Elf kopó

20

Derogar

55

 

Bosszúálló

21

Ébendin Sineas

56-60

 

Gahul

22-24

Sacron

61

 

Vérfarkas

25-28

Traclon

62-64

 

Zombi

29-31

Pteropta

65

 

Feenhar

32

Sárkánygyík

66

 

Gider

33

Symen-denevér

67-70

 

Goblin

34-39

Rablók

71-88

 

Kineta

40-45

Semmi

89-00

 

Kobold

46-50

   

 

III. Mocsár

Esély az előfordulásra: naponta

 

Állatok

01-45

Kékgyík

54-57

 

Buzzgoblin

46-52

Rablók

58-64

 

Bosszúálló

53

Semmi

65-00

 

IV. Pusztaság, sztyeppe

Esély az előfordulásra: naponta

 

Krokodil

01-07

Mocsárféreg

42-52

 

Carnomak

08-09

Mocsárlégy

53-65

 

Gahul

10-12

Mocsárköd

66-70

 

Izar

13-15

Uit-Marach

71-72

 

Lánglidérc

16-24

Oaány

73

 

Zombi

25-35

Voul

74-75

 

Illouquid

36-41

Semmi

76-00

V. Sivatag (Észak-Yneven)

Esély az előfordulásra: naponta

 

Állatok

01-25

Ork

46-51

 

Gyíkmágus

26

Troll

52-53

 

Gy'klény

27-28

Yersenia

54-58

 

Aun

29-31

Zagnoll

59-63

 

Leviuur

32-34

Rablók

64-80

 

Oltár

35-45

Semmi

81-00

 

VI. Sivatag (Dél- Yneven)

Esély az előfordulásra: naponta

 

Coronella

01-05

El Haradzsa

20-26

 

Maasym

06-10

Vaskaktusz

27-29

 

Majomhiéna

11-15

Rablók

30-55

 

Medvehéja

16-19

Semmi

56-00

VII. Jégvidék

Esély az előfordulásra: naponta

 

Coronella

01-07

Maasym

13-24

 

Márid

02

Mahrahadi

25-27

 

Karaa

03

Manase

28-29

 

Kharad

04

Medvehéja

30-35

 

Jahred

05

EI Haradzsa

36-42

 

Huri

06

Vaskaktusz

43-49

 

Ifrit

07

Rablók

50-65

 

Homoki elf

08

Semmi

66-00

 

Amund

09-12

   

 

VIII. Tenger

Esély az előfordulásra: naponta

 

Jegesmedve

01-25

Iteyy

34-35

 

Hómanó

26-30

Ragulthaikky

36-38

 

Jégdémon

31

Wysty

39-41

 

Jégsárkány

32

Rablók

42-45

 

Jégvarázsló

33

Semmi

46-00

IX. Nagyon civilizált vidék

Esély az előfordulásra: naponta

 

Gyilkoscet

01-07

Vaynak

22

 

Narvál

08-11

Sellő

23

 

Cápa

12-15

Tengeri kígyó

24-26

 

Barrakuda

16-18

Yamm-haikan

27

 

Caromak

19-20

Kalózok

28-40

 

Krák

21

Semmi

41-00

X. Civilizált vidék

Esély az előfordulásra: naponta

 

Adachnoa

00

Zauder

09

 

Őrző

01-04

Rablók

10-35

 

Felice híve

05-08

Semmi

36-99

XI. Lakott vidék

Esély az előfordulásra: naponta

 

Adachnoa

01

Vámpír

12

 

Anatyda

02

Felice híve

13-15

 

Csendes ebek

03

Umich

16

 

Álomrabló

04

Zauder

17

 

Őrző

05-08

Rablók

18-35

 

Múmia

09

Semmi

36-00

 

Syvan

10-11

   

XII. Romváros, régen elhagyott, egykor lakott vi dék

Esély az előfordulásra: óránként

 

Állatok

01-25

Vámpír

48

 

Adachnoa

26

Vérfarkas

49-51

 

Anatyda

27

Zombi

51-57

 

Dyphilla

28-30

Felice híve

57-60

 

Elfkopó

31-32

Fh'yanra

61

 

Álomrabló

33

Goblin

62-68

 

Bosszúálló

34

Cark

69-72

 

Gahul

35-37

Patkánybáró

73-74

 

Őrző

37-41

Tűzkobold

75-77

 

Ragályhalál

42

Umich

78

 

Syvan

43-46

Rablók

79-85

 

Testvérek

47

Semmi

86-00

 

Adachnoa

01

Ragályhalál

31

 

Álomkristály

02

Syvan

32-35

 

 

Zene
 
Idő:
 
Vélemény?
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, páncélok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestárium
 
Varázstárgyak, ereklyék
 
Karakterlapok
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.