magus-site
magus-site
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Erre tved rnyak
Induls: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Fkaszt
 
Szerencsevadsz Fkaszt
 
Harcmvsz Fkaszt
 
Pap Fkaszt
 
Varzshasznl Fkaszt
 
Mgia
 
Pszi
 
Slan stlusok

A Slan tja - legendk s valsg

Harcmûvszek... Ynev szmos titknak ismerõi, az akarat, a llek s a test tklyre fejlesztõi. Tudomnyukat sohasem foglaltk ktetekbe, nem osztjk meg arra mltatlannal. A mûvszetet csak ezzel foglalkoz iskolk s magnyos mesterek oktatjk. Ennek eredmnyekpp az tlagemberek semmit sem tudnak rluk, megkzelthetetlen, klns alakoknak tartjk õket. A harcmûvszek maguk is ennek a misztikus kpnek kialakulst segtik elõ viselkedskkel. Szinte sohasem ltjk õket harcolni, vgtelen nyugalmukkal s fegyelmkkel inkbb a kzdelem elkerlse a cljuk. Persze, nem jrnak mindig sikerrel. Idõrõl idõre elkerlhetetlen sszecsapniuk igazi ellensgeikkel - nem nagyhang kocsmai nehzfikkal, hanem valdi hatalommal br ellenfelekkel. m ezeknek a csatknak a legtbb esetben kevs szemtanja akad - marad ht a vgeredmny s a rejtly.

Jelentõs klnbsget fedezhetnk fel a nagy harcmûvsz-iskolkban s a magnyos mesternl nevelkedett tantvnyok kzt. Az iskolk tantvnyai szinte testvri kzelsgû kapcsolatba kerlnek egymssal, a hossz vek alatt aclkemnny kovcsoldik kztk az egysg. Tudjk, hogy akrhol vannak is, minden krlmnyek kzt szmthatnak egymsra. Az iskolk vasfegyelmet kvetelnek meg tõlk, melyet a harcmûvszek letk vgig megõriznek. Sohasem krkednek harci tudsukkal, igyekeznek kerlni a feltûnst. A tantvnyok nem csupn harci kpzsben rszeslnek, mindentt megismerkednek a sebgygyts alapjaival is. Mindamellett, az egyes rendszerek nem csupn technikai mdszereik alapjn ismerhetõek fel - avatott szem a szemlyisgjegyekbõl is kvetkeztethet a kpzs helyre. A sokszor vezredes mltra visszatekintõ, gondosan felptett rendszer szerint mûkdõ intzmnyek hatatlanul azonos "nyomst" gyakorolnak minden egyes tantvnyra - a kialakul hats persze az egynisg szerint vltozik. Egyes iskolk komoly hangslyt fektetnek a tudomnyos kpzsre, az innen kikerlõ harcmûvszeknek Kpzettsg pontjaikbl meg kell tanulniuk legalbb az rs/olvass kpzettsget - br erre elg az 5 helyett 3 pontot ldozniuk. Ezen kvl a KM ms tudomnyok elsajttst is ktelezõv teheti a karakter szmra, azonban mindig kedvezmnyt illik adnia az erre felhasznland Kp-k mennyisgbõl.

A magnyos mesternl tanulk ltalban ms tpus egynisgg rnek. Az igazi mesterek maguk vlasztjk ki tantvnyaikat, gondosan irnytva testi s lelki fejlõdsket. Legtbben a tants idejt a civilizcitl tvol tltik, hatalmas erdõsgben, ember nem lakta hegysgekben. Taln ennek a hossz, szemlyes kapcsolatnak ksznhetõ, hogy az ilyen harcmûvszek az iskolkban tanultaknl zrkzottabbak, sokkal nehezebben ktnek bartsgot. Nehezebben illeszkednek be a "nagyvilgi" letbe, sokig maradnak magnyosak - lelkkben s elmjkben azonban sokszor hihetetlen rtkeket õriznek; egy letisztult let, a mesterk blcsessgeit. Hozztartozik az igazsghoz, hogy a zrkzottsg ellenre ltrejtt bartsg a legtbb esetben nagyon szoros lesz; ha az idegen egyszer tjut a harcmûvsz szemlyisgt vezõ falon, lete vgig tart bartsg a jutalma.

Elõfordulhat persze, hogy a gondos kpzs ellenre sem trtnik minden az elkpzelseknek megfelelõen, netn (ne adjk az istenek!) torz lelkû tant kezbe kerl az ifj - hiszen az eszme makultlanul tiszta lehet, az emberek azonban oly ritkn folttalanok. A nevelõdõ harcmûvsz szemlyisge teht nem a fentiek szerint vltozik meg, s a fent lertak ellenttv vlik. Az ilyen alakok percrõl percre tudsukat bizonytjk, nem hagynak ki egyetlen alkalmat sem, ha kzdeni lehet. Ezt tbbnyire addig folytatjk, mg egy nluk erõsebbet nem vezrel tjukba a sors - egy csf veresgnek komoly pedaggiai rtke lehet. Åmbr az is megtrtnhet, hogy a legyõztt lelke mg jobban eltorzul, csak az eljvendõ bossz lteti, a kvetkezõ nhny vben csupn ennek sikeres vgrehajtsa foglalkoztatja. Az effle klharcosokat hamar megtalljk a Stt t kpviselõi.

Rengeteg valsznûtlen mendemonda szl a harcmûvszek minden kpzeletet fellml harci kpessgeirõl. Ezeknek a mesbe illõ felttelezseknek persze ritkn van vals alapjuk, de legalbbis alaposan eltlzottak. Az egyik legelterjedtebb tvhit pldul, hogy a magas szintû harcmûvszek kpesek akr 200-szor is tmadni egy kr alatt. Ez sajnos egyltaln nem igaz, maguk a harcmûvszek rlnnek a leginkbb, ha ez lenne az igazsg. Vals, br sokakat mulatba ejtõ kpessgk, a Chi-harc csak maximlis koncentrlssal alkalmazhat, mialatt semmifle ms diszciplna - akr aktv, akr passzv - nem hasznlhat, kivve az Asztrl s Mentl pajzsok fenntartst. A fenti szably all egyetlen kivtel ltezik, mgpedig az Aranyharang. Sok v kondicionlssal sajttjk el a technikt, mely lehetõv teszi e kt harci diszciplna egyttes alkalmazst. Mivel a Belsõ idõ nem hasznlhat egytt a Chi-harccal, a krnknti korltlan szm tmads is kivitelezhetetlen.

Egy msik legenda arrl beszl, hogy a tapasztalt harcmûvsz kpes egyfolytban 5-6 percen t is Chi-harcot folytatni. Ez valban gy van, de csak igazn magas szinten (a 11. elrse utn). A Chi-harc ugyanis nem ms, mint a belsõ erõ viszonylag gyors, egy clra fkuszlt kirobbantsa. A hasznlat utn teht el kell telnie bizonyos idõnek, mg a szervezet felkszl egy jabb rohamszerû energiakitrsre. Minl tapasztaltabb - azaz magasabb szintû - egy Slan, annl hosszabb ideig kpes folyamatosan hasznlni ezt az energit. Ezt jelzi a Chi-harcnl szereplõ tblzatban az Idõtartam. Ez alapjn teht egy 4. szintû harcmûvsz 1 krig harcolhat Chi-harcban, utna "pihennie" kell. Az energia visszatrtnek hossza megegyezik azzal az idõtartammal, mely alatt a harcmûvsz Chi-harcban kzdtt. Pldnkban teht hõsnknek egy krn t kznsges harcot kell folytatnia, csak azutn alkalmazhatja ismt a diszciplnt. Magasabb szinten a Chi-harcban tlthetõ idõ egyre hosszabb vlik, mg a harcmûvszet igazn magas fokn mr elvileg korltlan lesz, csak a karakter Pszi-pontjai szabjk meg a hatrt. Meghosszabbthat persze a TSZ-bõl add idõ, amit az illetõ Slan megszakts nlkl Chi-harcban tlthet, ehhez azonban arnytalanul nagy mennyisgû Pszi-pontot kell felhasznlnia. Az erre fordtand Pszi-pontok mennyisge:

Tovbbi kr szma                       Pszi-pont

1.                                                                       4

2.                                                                       9

3.                                                                       16

4.                                                                       25

5.                                                                       36

6.                                                                       49

Eszerint az elsõ plusz krrt 4, a msodikrt mr 9, a harmadikrt pedig 16 - sszesen teht 4+9+16=29 - Pszi-pontot kell felldozni. A Chi-harc idõtartamnak lejrtval persze annyi ideig tart a knyszerpihenõ ("norml harc"), ahny krt a harcmûvsz Chi-harcban tlttt.

Hasonl koncentrcit ignyel a Belsõ idõ alkalmazsa is. Ennek hasznlata utn is pihennie kell az alkalmaznak, hiszen teljesen valszerûtlen sebessggel mertette ki a testben felhalmozott energit. Ez ebben az esetben teljes kimerlst jelent, a harcmûvsz a diszciplna hasznlata utn annyi krn t prbl erõt gyûjteni, ahny krt - szegmenst - Belsõ idõvel felgyorstott llapotban tlttt. Ez a kimerls semmifle Pszi tevkenysget nem tesz lehetõv, a pajzsok fenntartsn kvl. A harc, vagy brmely megerõltetõ tevkenysg csak -25-s negatv mdostval vgezhetõ, mely minden, a cselekvssel sszefggõ rtket sjt - harcnl pldul a Kezdemnyezõ, Tmad, Vdõ s Clz rtket egyarnt.

Az Aranyharang diszciplna szintn sok tlzs trgya. Val igaz, hasznlata akrha emberfeletti kpessgekkel ruhzn fel a Slant, m nem szabad elfelejteni, hogy igen veszedelmes technika, melynek tlzsba vitele igen komoly krokat okozhat hasznljnak. Ez annyit tesz, hogy az Aranyharangot elmletileg a pszi-pontok szmtl fggõen viszonylag sokig lehet alkalmazni, de ha valaki tllpi a 3kr/szint hatrt, az annyi idõre, amg hasznlta az Aranyharangot, elveszt annyi llkpessg pontot, amennyivel tllpte az idõhatrt. Azaz, ha egy elsõ szintû harcmûvsz 6 krig alkalmazott Aranyharangot, akkor 3 krrel lpte tl a hatrt, teht a kvetkezõ hat krre -3 jrul az llkpessghez.

Msik szles krben elterjedt tlzs, hogy a harcmûvszek minden fegyverrel kpesek alkalmazni a Chi-harcot. Ez sem igaz. A harcmûvszek csak puszta kzzel, a kardmûvszek pedig kizrlag Slan kardjukkal avagy Slan tõrkkel hasznlhatjk a diszciplnt. Itt jabb problma merlhet fel a tmadsok szmval kapcsolatban, mivel puszta kzzel minden kznsges ember ktszer ksrelhet meg tallatot elrni egy azonos krben. A Chi-harcnl felsorolt rtkek a Slan karddal trtnõ tmadsra vonatkoznak. Slan tõrrel s puszta kzzel a tmadsok szma eggyel nagyobb, azaz 1. szinten 2, 3. szinten 3, 5. szinten 4, 7. szinten 5, 9. szinten 6, 11. szinten 7. A harcmûvsz puszta keznek Tmad s Vdõ rtke is eltr az klnl lerttl, ezrt hasznlja kezt fegyverek helyett. A klnbzõ, Yneven honos harcmûvszeti technikk klnbzõ harci rtkeket adnak a puszta kezes kzdelemre - egyik inkbb tmads, msik vdelemcentrikus. Tbb szz stlus ismert a kontinensen, ezekbõl most csak ngy kerl ismertetsre. A KM maga is dolgozhat ki ilyen vagy ehhez hasonl irnyzatokat. Ehhez elõszr mindenkpp meg kell tallnia azt a jelensget, anyagi formt, llatot, elvet, mely a technikk kidolgozsnak alapjul szolglt. Az itt lert, ngy õselem tulajdonsgain alapul stlus elg egyszerû filozfiai alapra plt, a sokkal finomabb tmenetek ppgy elkpzelhetõk, mint a vad szlsõsgek. A harci stlusok kzl minden harcmûvsz egyet kap meg elsõ szinten - iskolja vagy mestere erre oktatta tbb ven keresztl. j stlus megismersre is lehetõsg van, de ehhez minden esetben keresnie kell egy mestert, aki a megtanulni kvnt technikkban jratos. Egy stlus megtanulsra 8 Kp-t kell fordtania a harcmûvsznek, s a technika tkletes elsajttsa mg kiemelkedõ kpessgû tantvny esetn sem lehet rvidebb 3-4 hnapnl.

Az irnyzatok:

Shien-ka-to

Az egyik legõsibb harci irnyzat, az iskola alaptst a P.sz.-i XXII. vszzadra teszik. Leghresebb mestere Twien Loo Ka, Niarbõl szrmazott, harminc vesen telepedett le Tiadlanban. Itt ismerkedett meg a Shien-ka-to stlussal, s hamarosan a legtehetsgesebb tantvnynak szmtott. tven ves korra õ lett az iskola nagymestere, ekkor ltott hozz a technikk megreformlshoz s bõvtsehez. Az addigi stlusjegyekhez igaztotta Niarbõl szrmaz tudst, s majd tz v tkletests s csiszols utn ltrejtt az a tudsanyag, amit ma Shien-ka-to nven ismer a vilg.

Szimblumuk srga kr alapon fekete lngnyelv, s ezt elõszeretettel viselik fejktõiken, vagy tunikjuk htn. Fegyvereket nem szvesen hasznlnak, ha mgis, gy a botot rszestik elõnyben. A kemny, m knnyû drakfa husngjbl csiszoljk e botot, amelynek erezete vrses sznû, s igen ellenll - egy kpzett Shien-ka-to kezben mlt ellenfele brmely aclbl kovcsolt fegyvernek. Eltrni, elvgni nem knnyû, sebzse, amennyiben a megfelelõ technikkkal forgatjk 2k6. Ez az egyetlen fegyver, amelyet egy Shien-ka-to harcos Chi-harc kzepette is tud hasznlni.

A technikk sokkal inkbb tmads-, semmint vdelemcentrikusak. A cl minl gyorsabban rtalmatlann tenni az ellenfelet, knnyed mozgssal, mintha a harcmûvsz valban szlben lobog lngnyelvknt tncolna. Viszonylag szles, lendletes mozdulatok jellemzik, az tsek s rgsok erejt inkbb gyorsasguk s pontossguk adja. Szeretik tvol tartani ellenfeleiket, a kzelharc idegen a Shien-ka-to-tl. Kezket s lbukat kzel azonos arnyban hasznljk harc kzben, llsaik magasak, s kivll az egyenslyrzkk.

Harcrtkek

                         K       T        V           Sp           Tm.

Kz                   10        15         9              1k6-1          2

Lb                   11        15         5              1k6             2

Hossz bot     4          10         16            2k6             1

Dart-nid-kinito

Kelet-Tiadlan legnevesebb stlusirnyzata, szinte rintetlenl õrizte meg a Niarei kolostorokbl szrmaz hagyomnyokat. Magnyos, kevs tantvnyt oktat mesterek jellemzik, akik a szellem plsre nagyobb gondot fordtanak, mint magra a harcra. A kzdelem mintegy mellktermkknt jelentkezik a szellemi t mellett, igaz e mellktermket messze fldn emlegetik kivllsga okn. A Dart-nid-kinito kvetõi semmifle fegyvert nem hasznlnak, a harcot inkbb megprbljk elkerlni, m ha ez nem lehetsges inkbb legyõzni kvnjk, semmint megsemmisteni. Miutn a szellemi tra sszpontostanak - vagyis a Slan-pszi alkalmazsra - mindenkinl kivlbbak e tren. Ez szmszerûsgekben gy nyilvnul meg, hogy szintenknt +1 Pszi-pontot kapnak a Dart-nid-kinito kvetõi.

Szimblumuk a vz, s mesterektõl, iskoltl fggõen, a vz valamely stilizlt brzolst hordjk ruhjukon.

A stlusok kztt ez a leglgyabb. Egyetlen szgletes mozdulatot sem tallhatunk benne, a kezek s lbak - mi tbb, maga a test - inkbb krvek mentn mozog. A technika nagy hangslyt fektet a vdelemre, az ellenfl sajt tmadsnak lendlett prblja elvezetni, ezt a maga javra kihasznlni. A Dart-nid-kinito megtanulsa meglehetõsen idõignyes feladat, kevs harcmûvsz vlasztja. Miutn technikik egyarnt hasznljk a kezet s lbat, gyakran ugyanabban a mozdulatsorban, gy nincs rtelme a kz vagy lb harcrtkeit klnbontani. Testk ltalnos harcrtkei:

K: 7 T: 10 V: 19 Sebzs: 1k3+1.

Avad-ka-kinito

Eredeti Niarbõl szrmaz stlus, vltoztats nlkl tantja a Srga Kolostorok technikai anyagt. Gyakran ma is Niarbõl rkezett mesterek oktatjk, igen magas sznvonalon. A nõi tantvnyok igen ritkk, hisz elsõsorban a fizikai erõre s llkpessgre plõ technikkbl ll. Egyformn, s taln a legmagasabb sznvonalon tantja a kilenc alapfegyver forgatst, igaz a fegyvereket Chi-harc kzepette nem tudjk hasznlni.

Jelkpk a Sidar hegy stilizlt krvonala, ezt ltalban a tunikjukra hmezve viselik.

Meglehetõsen stabil llsokat tartalmaz, rombol erejû tsekkel. A harcmûvsz nem csak karjnak erejt, hanem szinte egsz testslyt beleadja a jl kiszmtott pillanatban leadott tsbe. Ezrt a technika sebzse nagyobb a tbbinl, nem k6, hanem 2k6+1, viszont krnknt csak egy tmadsra nylik lehetõsg, mivel a sebzs nagysga a j idõztsen mlik. Rugsokat csak ritkn s csak igen alacsony szekciban - teht derk alatt - alkalmaznak.

Harcrtkek

                K       T        V           Sp           Tm.

Kz         2           18         5              2k6+1     1

Lb         3           8           5              k6+1       2

Nisen-nid-to

Vien wri Dara, tiadlani Dorcha ltal kidolgozott stlus, azta is a Dorcha testõrsgnek fõ irnyzata. Megtanulsra egyedl Par-Elyaban vagy Di'Maremben van md. A gyengbbik nem krben taln ez a leginkbb kedvelt harci metdus, m a Nisen-nid-to iskolk jnhny frfi hressget is adtak Ynevnek. A legharcosabbnak tartott stlus, elegns, ltvnyos s igen hatkony. Oktatst nmely mester egybekti - egy Niarbõl szrmaz, igen ritka s igen specilis - mgiafajta tantsval, s ezrt a Nisen-nid-to tantvnyairl kering a legtbb legenda.
E stlus a kilenc alapfegyvert hasznlatt is oktatja, a legnagyobb hangslyt azonban egy klnlegesen kikpzett, egykezes, n. Nisen-kard forgatsnak tantsra fordtja. A Nisen-kardot a tantvnyok Chi-harc kzben is kpesek hasznlni.

A Nisen-nid-to jelkpl a szelet vlasztottk, m a tantvnyok nem hordanak ruhzatukon jeleket, mgis jellegzetes lb s kztartsukrl azonnal felismerhetõ stlusuk.

A kzelharc szintn nem erõssgk, m lbsprseik, legvratlanabb helyzetekben vgrehajtott gncsaik messzefldn hresek. Nagy gyorsasgot s gyessget kvn, viszont nem pt tlsgosan a testi erõre. Az alkalmaz harcmûvsz szlsebesen mozog, villmknt csap le, de a tmadsok gyorsasga miatt viszonylag kevs erõ vihetõ bele egy-egy csapsba. Inkbb a lb hasznlata dominl, de a klnbsg nem tl nagy: 60%-40% a lbtechnikk javra. A technika rengeteg ugrst, kitrst foglal magba, gy a vdekezs sem szenved csorbt.

Harcrtkek

                            K       T        V           Sp              Tm.

Kz                      11         13         14            k6-2               2

Lb                      12         15         9              k6-1               2

Nisen-kard         7           12         11            k6+1              1

Hagai-nid-kinito

A stlus Laerel C'hoken flelf nevhez fzdik, aki Psz.3562-ben apja sztklsre egy a stt utat jr harcmvsz mester tanulja lett. Klnlegesen tehetsgesnek bizonyult, gy hamar elsajttotta a harcmvszetet, harminc vvel ksbb mr mesterr avattk. C'hoken nem elgedett meg ezzel a tudssal, hatkonyabban akart harcolni. Kereste azt a lehetsget, amellyel a leggyorsabban lehet az ellenfelet vergd hsmasszv vltoztatni. Elsajttotta az anatmit, hogy tudja, melyek azok a szervek, amelyek roncsoldsa folytn az emberi test harckptelenn vlik. Gyakorlatai s harcai alatt kitapasztalta, mely pontokon kell tst mrni a testre, hogy az rszben, st teljesen lebnuljon. Egy kln e clra kialaktott terleten, a vilgtl elzrtan kezdett ksrletezni, s tbb tucat ldozat rn feltrkpezte az emberi test idegpontjait. Ezek ismeretben olyan stlus s meditcis gyakorlatok kidolgozsba kezdett, amelyek a harcost a Chi-harchoz hasonl elnykhz juttatjk, de nem mertik ki a szellem energiit. Fokozatosan haladt, ngy ves gyakorlatozs utn mr alkalmazni tudta erejt, m nem a vrt eredmnnyel: tsei gyorsak, aclosak s pontosak lettek, ugyanakkor ez az llapot erteljes koncentrlst ignyelt, s nagymrtkben ignybe vette testnek energiit. A technika megtanulsa a legjobbaknak is 5 vbe s 20 Kp-be kerl.

Az iskola jelkpe egy stilizlt flhold. Ez lthat az iskola kapujn, s r van tetovlva minden halad mellkasra. A tetovlst s az nneplyes avatst megelzi egy vizsga, amin a nvendkek bebizonythatjk rtermettsgket. C'hoken mester ellen kell ugyanis talpon maradniuk. A haladk teht - rthet mdon - bszkk a jelre, no s mindenek eltt nmagukra.

 

A Fogy Hold technika


 

Szintenknt: (1,2,3...)

K: +1

T: +2

V: +2

Kt szintenknt: (1,3,5...)

SP: +1

idtartam: +1 kr


Tmadsok szma:

TSZ:       1        3       6       10      15

Tm.:      +1     +2     +3     +4     +5

Idtartam:

1 kr / 1 Akarater pont


 

Az Akarater pontok kt TSZ-enknt egy krrel ksbb kezdenek el fogyni. Teht 1. TSZ-en az 1. kr vgn tnik el az els Akarater pont, 3. TSZ-en a 2. kr vgn, 5. TSZ-en a 3. kr vgn, s gy tovbb.

A technika alkalmazsa folyamatos meditcit ignyel, ezrt csak olyan diszciplinkat lehet kzben alkalmazni, melyeket Chi-harc kzben is.

Az els krben nincs +K. Ha egy kapott P sebzs rtke magasabb, mint a harcmvsz maximlis P-jnek egyharmada, megszakad a koncentrci. A kr htralev rszben s a kvetkez krben a harcmvsz nem kpes meditlni. A meditci megszakadsa nem jelent stlusvltst, mindssze a harcmvsz harcrtkei s sebzse cskken le valamelyest. A koncentrci ennl az iskolnl (a hagyomnyos Chi-harccal ellenttben) nem lesz nehezebb a harcmvsz FP-inek fogytval. Ennek magyarzata a harcmvszek kpzsben s a stlusban keresend: a harcmvsz ugyanis a stlus alkalmazsa sorn folyamatosan fizikai fjdalmat rez.

A harcmvszek, kihasznlva anatmiai tudsukat, az ellenfl idegpontjaira, srlkenyebb testrszeire mrnek tst, gy az ellenfl fokozatosan lebnul. Az tsek hatkonysgt a Chi-harccal ellenttben nem csupn szellemi, hanem fknt testi energiik alkalmazsval nvelik. Hatalmas akarater kell a koncentrci fenntartshoz, gy a stlus hasznlatnak maximlis idtartama a harcmvsz tapasztalati szintjn kvl annak Akaraterejtl is fgg. Az Akarater minden egyes kr vgn eggyel cskken, ezrt a harcmvsz FP-i is folyamatosan cskkennek. Ha a harcmvsz Akaratereje 10 al esett, akkor a kvetkez krben mr nem tudja folytatni ezt a harcmodort.

Az elvesztett Akarater pontok a meditci befejezse utn hat krrel kezdenek visszatrni. Az els a hatodik kr vgn, a tbbi pedig attl kezdve kt krnknt. Az Akarater pontok visszatrse akr harc kzben is folyamatos. Ha a harcmvsz harc kzben eljult, akkor az gy visszatr FP-k hatsra maghoz tr.

A technika humanoidok ellen alkalmazva harcrtkcskkenst is eredmnyez. Nem humanoid lnyek, illetve minimum 2 SF-vel rendelkez pnclosok ellen csupn a harcmvsz magasabb harcrtke, s nagyobb sebzse rvnyesl. Pnclos ellenfelek esetben a technika hatstalansga azzal magyarzhat, hogy a vrt megvdi az idegpontokat, zleteket.

Harcrtkcskkens

Levons          TSZ                 SP

1                       1 – 2                 1 - 3

2                       3 – 4                 4 - 6

3                       5 – 6                 7 – 9

4                       7 – 8                 10 - 12

5                       9 -                     13 -

 

A stlus alkalmazsa sorn minden sikeres (teht P, vagy FP vesztst okoz) tallatkor a harcmvsz ellenfele ideiglenesen veszt harcrtkeibl. A levons a harcmvsz Tapasztalati Szintjtl s az okozott sszes srls (P+FP) nagysgtl fgg, s ezek az rtkek sszeaddnak. Azt, hogy mely harcrtk fog cskkenni, egy k6-os dobs hivatott eldnteni:

K: 1-2,  T s C: 3-4,  V: 5-6

A harcrtkek nem cskkenhetnek nulla al. Az ldozat 15 elvesztett harcrtk pontonknt veszt egyet krnknti tmadsainak szmbl. A tmadsok szma nem cskkenhet nullra. A Hall jellem harcmvsz egyltaln nem biztos, hogy abbahagyja a kzdelmet (vagyis inkbb a knzst) az ellenfl lebnulsa utn! St, a harcmvsz brmikor gy dnthet, hogy visszafogja tst, s csupn minimlis sebzst okoz ellenfelnek (1FP, ill. 1P+2FP) hogy tovbb nyjtsa annak szenvedst.

Az elvesztett harcrtkek csak kiads pihens utn kezdenek visszatrni. Mly, nyugodt alvs esetn 1 ra alatt regenerldik k3-k3 K, T, V s C pont. A kzdelmet kvet termszetes, vagy mgikus gygyuls sorn minden egyes P-vel 5-5, minden egyes FP-vel 2-2 harcrtk pont tr vissza. Ez nem rvnyes a Fjdalomcsillapts diszciplnval trtn gygytsra, mert az nem a srlst, csupn a fjdalomrzetet sznteti meg.

Harcrtkek

                            K          T           V              SP              Tm

Holdsarl           8              17            5                 1k5                2

Kz                      10            18            12               1k6                2

Lb                      8              14            8                 1k6+1            2

 

Holdsarljukat Chi-harc kzben nem kpese hasznlni, arra az esetre tanuljk hasznlatt, ha kimerlten kerlnnek valakivel sszetzsbe, pldul egy hosszabb harc vagy gyakorls utn, mikor a harcmvsz szellemileg teljesen elfradt A stlus rendszeres gyakorlst s meditlst kvetel. Ha a harcos mr nem kpes elgg sszpontostani, tsei vesztenek erejkbl s hatkonysgukbl. Hogy mgse legyen kiszolgltatva az ellenfelnek, C'hoken a holdsarlra dolgozott ki egy jfajta, hatkony vdekez harcmodort.

Az Akarater cskkense

A vilgot jr, mr felszabadult harcmvsz ugyanolyan kemnyen edz, mint iskoljban. Ez nemcsak a harci gyakorlatokra igaz, hanem a mentlisakra is. A Fogy Hold tjt jrk mindennap megkzeltleg egy rn t gyakoroljk a meditci kzbeni harcot. Ezen kvl rendszeresen kell gyakorolniuk a Fogy Hold technikt is. Ha egy htig nem gyakorolnak, akkor egy Akarater pont helyett kt Akarater pontba kerl a technika alkalmazsa. jabb egy ht sznet utn hrom pontba, s gy tovbb, egszen 10 pontig. Ha jra elkezdik a gyakorlst, naponta 2-2 ponttal kevesebb Akarater pontjuk fogy el krnknt.

Mori-mitari-ka-kinito

Troth Reath, e mvszet megalkotja a Psz. 3639. vben tnt fel elszr Tiadlanban. Klnleges tehetsgnek szmtott, hihetetlen gyorsan tanulta meg a harcmvszet alapjait. Mindssze annyi volt az istenek hibja, hogy rendkvl gyengre teremtettk. gy azokat a gyakorlatokat, amelyek nagyobb testi ert kvntak, nem tudta vgrehajtani. Munkjban felhasznlta az llatok kifinomult harct s az emberi test mozgsi hibait. Olyan stlus kidolgozsra trekedett, amely nem ignyel nagy ert, mindssze figyelmet. Nyolc kemny v utn, tbb szz harci helyzet kidolgozsval lpett mesterei el hogy bemutassa tudst. Mesterei, ltvn elhivatottsgt s harci kpessgeit, tmogattk a tokleteseds tjn. jabb hrom v elteltvel immr tkletesre csiszolt technikval alaktotta meg sajt iskoljt. A mozdulatok vgrehajtshoz szksges ert legtbbszr ellenfele lendletbl nyerte. A gyakorlatok sikeressge a msik fl hibaira s lasssgra plt. A technika megtanulsa a legjobbaknak is 5 vbe s 20 Kp-be kerl.

Jelkpk egy ltuszlsben meditl frfi, ezt nyltan viselik tunikjuk htn.

A Lngliliom technika


 

Szintenknt: (1,2,3...)

KE: +1

TE: +1

VE: +4

Kt szintenknt: (1,3,5...)

SP: +1


 

Tmadsok szma

A harcmvsz ellenfele tmadsai utn visszatmadhat. Az ilyen visszatmadsok maximlis szma nem haladhatja meg az ltalnos harcmvsz iskolk krnknti tmadsainak szmt. Teht az 1. TSZ-en kt, magas gyessg s Gyorsasg esetn hrom tm/kr, a 2. TSZ-tl  a 7. TSZ-ig hrom tm/kr, 7. TSZ fltt pedig ngy tm/kr.

Ezen fell minden sikeres (teht P, vagy FP vesztest okoz) visszatmads utn lehetsge van tovbbi tmadsokra. Ezekre a tmadsokra megkapja az elz tmadsakor kapott mdost felt. Ha a plusz tmads sikeres, akkor a harcmvsz egy jabb tmadst tehet, m a mdost megint a felre cskken. (A negatv mdost is!) A plusz tmadsait addig folytathatja, amg az egyik sikertelen nem lesz, vagy pedig amg le nem adja a krnknt lehetsges sszes plusz tmadst.

A plusz tmadsok maximlis krnknti szma a harcmvsz fejldse sorn a kvetkezkppen alakul:

TSZ:    1    3    6    10  15

Tm.    1    2    3    4    5

Ha az ellenfl tbbszr tmad egy krben, akkor a harcmvsz eldntheti, hogy a sikeres visszatmadsok kzl melyik utn kerljn sor a plusz tmads(ok)ra. Vigyzat! Ha a harcmvsz egy sikeres tmads utn gy dnt - pldul, mert nagyobb mdostra, azaz kedvezbb alkalomra vr - hogy nem tmad, s a kr htralv rszben nincs sikeres tmadsa, akkor abban a krben mar elvesztette a plusz tmadsokhoz val jogt.

Idtartam: 1 kor / 1 Pszi-pont

A technika alkalmazsa folyamatos meditcit ignyel, ezrt csak olyan diszciplinkat lehet kzben alkalmazni, melyeket Chi-harc kzben is.

Az els krben nincs +KE. Ha egy kapott EP sebzs rtke magasabb, mint a harcmvsz maximlis P-jnek egyharmada, megszakad a koncentrci. A kr htralv rszben s a kvetkez krben a harcmvsz nem kpes meditlni. A meditci megszakadsa nem jelent stlusvltst, mindssze a harcmvsz harcrtkei s sebzse cskken le valamelyest. A koncentrls krnknt egy Pszi-pontot emszt fel. Ha viszont a harcmvsz mr tbb sebet kapott, nagyobb erfesztsbe kerl a koncentrci fenntartsa. Ha elvesztette FP-inek tbb, mint felt, akkor krnknt 2, ha pedig tbb, mint hromnegyedt, akkor krnknt 4 Pszi-pontjba kerl a koncentrci.

A harcmvsz, kihasznlva Gyorsasgt s gyessgt, flkszl ellenfele tmadsra s ellene fordtja annak lendlett. Egy j helyzetben kevs ervel akrkit legyzhet, vagy a harc feladsra knyszerthet. Ha a harcmvsz K-je nagyobb, mint ellenfel, akkor lehetsge nylik arra, hogy a kezdemnyezsrl lemondva bizonyos mdostkkal tmadjon vissza. Ha az ellenfl tmadsa sikertelen, gy a harcmvsz T-jhez hozzaddik ellenfele T-jenek s a harcmvsz V-jnek klnbsge. Ha az ellenfl tmadsa sikeres, akkor a harcmvsz T-je a fenti mrtkben, sebzse pedig a fenti klnbsg tized rszvel cskken, de sebzse nem cskkenhet nullra. A harcmvsz barmikor gy dnthet, hogy egy tmadst felldozza az ellenfl kvetkez tseire val felkszlsre. Ez azt jelenti, hogy a harcmvsz az ellenfl els tmadsa utn nem tmad vissza, a kr htralv rsze viszont gy telik el, mintha az v lett volna a kezdemnyezs. Egyenl K-ek esetn a kzd felek Gyorsasgprbra jogosultak. Amelyikknek hamarabb, vagy nagyobb klnbsggel sikerul a Gyorsasgprbja, az a kezdemnyezs. A Lngliliom stlus hasznlata kzben az Akrobatikbl ered plusz V nem szmthat bele a harcmvsz V-jbe. Ha a harcmvsz gy dnt, brmikor elugorhat az ellenfl tmadsa ell, gy az Akrobatika kpzettsgbl jv pluszt beleszmthatja V-jbe, de akkor abban a krben mr nem hasznlhatja a Lngliliom technikt. A jtk szempontjbl ez annyit jelent, hogy ha a Jtkos ltja, hogy az ellenfl az Akrobatika hasznlata nlkl eltalln karaktert, akkor vlaszthat: sebzdik s kisebb T-vel tmad vissza, vagy hasznlja Akrobatika kpzettsgt, de a kr htralv rszben nem kaphat pozitv mdostt, csak negatvat, tovbb elveszti a plusz tmadsokhoz val jogt. Ebben az esetben termszetesen clszer az Akrobatika hasznlata a kor teljes htralv rszben. Ha a harcmvsz tlti ellenfelet, a lehetsgekhez kpest barmit megtehet. Ez lehet az ellenfl karjnak eltrse, kificamtsa, vagy az ellenfl fldre knyszertse, letse, harckptelenn ttele. Ha az ellenfl ti tl a harcmvszt, akkor az abban a krben mar nem tud visszatmadni, s a kvetkez krben automatikusan elveszti a kezdemnyezst. A fent leirt mdon, teht egy tmadsnak felldozsval persze visszaszerezheti azt.

 

Harcrtkek

                         KE       TE        VE           SP           tm

Tonfa               8          10         19            1k5             2

 

Zene
 
Id:
 
Vlemny?
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, pnclok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestrium
 
Varzstrgyak, ereklyk
 
Karakterlapok
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!