magus-site
magus-site
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Erre tévedő árnyak
Indulás: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Főkaszt
 
Szerencsevadász Főkaszt
 
Harcművész Főkaszt
 
Pap Főkaszt
 
Varázshasználó Főkaszt
 
Mágia
 
Pszi
 
Slan stílusok

A Slan útja - legendák és valóság

Harcmûvészek... Ynev számos titkának ismerõi, az akarat, a lélek és a test tökélyre fejlesztõi. Tudományukat sohasem foglalták kötetekbe, nem osztják meg arra méltatlannal. A mûvészetet csak ezzel foglalkozó iskolák és magányos mesterek oktatják. Ennek eredményeképp az átlagemberek semmit sem tudnak róluk, megközelíthetetlen, különös alakoknak tartják õket. A harcmûvészek maguk is ennek a misztikus képnek kialakulását segítik elõ viselkedésükkel. Szinte sohasem látják õket harcolni, végtelen nyugalmukkal és fegyelmükkel inkább a küzdelem elkerülése a céljuk. Persze, nem járnak mindig sikerrel. Idõrõl idõre elkerülhetetlen összecsapniuk igazi ellenségeikkel - nem nagyhangú kocsmai nehézfiúkkal, hanem valódi hatalommal bíró ellenfelekkel. Ám ezeknek a csatáknak a legtöbb esetben kevés szemtanúja akad - marad hát a végeredmény és a rejtély.

Jelentõs különbséget fedezhetünk fel a nagy harcmûvész-iskolákban és a magányos mesternél nevelkedett tanítványok közt. Az iskolák tanítványai szinte testvéri közelségû kapcsolatba kerülnek egymással, a hosszú évek alatt acélkeménnyé kovácsolódik köztük az egység. Tudják, hogy akárhol vannak is, minden körülmények közt számíthatnak egymásra. Az iskolák vasfegyelmet követelnek meg tõlük, melyet a harcmûvészek életük végéig megõriznek. Sohasem kérkednek harci tudásukkal, igyekeznek kerülni a feltûnést. A tanítványok nem csupán harci képzésben részesülnek, mindenütt megismerkednek a sebgyógyítás alapjaival is. Mindamellett, az egyes rendszerek nem csupán technikai módszereik alapján ismerhetõek fel - avatott szem a személyiségjegyekbõl is következtethet a képzés helyére. A sokszor évezredes múltra visszatekintõ, gondosan felépített rendszer szerint mûködõ intézmények óhatatlanul azonos "nyomást" gyakorolnak minden egyes tanítványra - a kialakuló hatás persze az egyéniség szerint változik. Egyes iskolák komoly hangsúlyt fektetnek a tudományos képzésre, az innen kikerülõ harcmûvészeknek Képzettség pontjaikból meg kell tanulniuk legalább az Írás/olvasás képzettséget - bár erre elég az 5 helyett 3 pontot áldozniuk. Ezen kívül a KM más tudományok elsajátítását is kötelezõvé teheti a karakter számára, azonban mindig kedvezményt illik adnia az erre felhasználandó Kp-k mennyiségébõl.

A magányos mesternél tanulók általában más típusú egyéniséggé érnek. Az igazi mesterek maguk választják ki tanítványaikat, gondosan irányítva testi és lelki fejlõdésüket. Legtöbben a tanítás idejét a civilizációtól távol töltik, hatalmas erdõségben, ember nem lakta hegységekben. Talán ennek a hosszú, személyes kapcsolatnak köszönhetõ, hogy az ilyen harcmûvészek az iskolákban tanultaknál zárkózottabbak, sokkal nehezebben kötnek barátságot. Nehezebben illeszkednek be a "nagyvilági" életbe, sokáig maradnak magányosak - lelkükben és elméjükben azonban sokszor hihetetlen értékeket õriznek; egy letisztult élet, a mesterük bölcsességeit. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a zárkózottság ellenére létrejött barátság a legtöbb esetben nagyon szoros lesz; ha az idegen egyszer átjut a harcmûvész személyiségét övezõ falon, élete végéig tartó barátság a jutalma.

Elõfordulhat persze, hogy a gondos képzés ellenére sem történik minden az elképzeléseknek megfelelõen, netán (ne adják az istenek!) torz lelkû tanító kezébe kerül az ifjú - hiszen az eszme makulátlanul tiszta lehet, az emberek azonban oly ritkán folttalanok. A nevelõdõ harcmûvész személyisége tehát nem a fentiek szerint változik meg, s a fent leírtak ellentétévé válik. Az ilyen alakok percrõl percre tudásukat bizonyítják, nem hagynak ki egyetlen alkalmat sem, ha küzdeni lehet. Ezt többnyire addig folytatják, míg egy náluk erõsebbet nem vezérel útjukba a sors - egy csúf vereségnek komoly pedagógiai értéke lehet. Åmbár az is megtörténhet, hogy a legyõzött lelke még jobban eltorzul, csak az eljövendõ bosszú élteti, a következõ néhány évben csupán ennek sikeres végrehajtása foglalkoztatja. Az efféle ökölharcosokat hamar megtalálják a Sötét Út képviselõi.

Rengeteg valószínûtlen mendemonda szól a harcmûvészek minden képzeletet felülmúló harci képességeirõl. Ezeknek a mesébe illõ feltételezéseknek persze ritkán van valós alapjuk, de legalábbis alaposan eltúlzottak. Az egyik legelterjedtebb tévhit például, hogy a magas szintû harcmûvészek képesek akár 200-szor is támadni egy kör alatt. Ez sajnos egyáltalán nem igaz, maguk a harcmûvészek örülnének a leginkább, ha ez lenne az igazság. Valós, bár sokakat ámulatba ejtõ képességük, a Chi-harc csak maximális koncentrálással alkalmazható, mialatt semmiféle más diszciplína - akár aktív, akár passzív - nem használható, kivéve az Asztrál és Mentál pajzsok fenntartását. A fenti szabály alól egyetlen kivétel létezik, mégpedig az Aranyharang. Sok év kondicionálással sajátítják el a technikát, mely lehetõvé teszi e két harci diszciplína együttes alkalmazását. Mivel a Belsõ idõ nem használható együtt a Chi-harccal, a körönkénti korlátlan számú támadás is kivitelezhetetlen.

Egy másik legenda arról beszél, hogy a tapasztalt harcmûvész képes egyfolytában 5-6 percen át is Chi-harcot folytatni. Ez valóban így van, de csak igazán magas szinten (a 11. elérése után). A Chi-harc ugyanis nem más, mint a belsõ erõ viszonylag gyors, egy célra fókuszált kirobbantása. A használat után tehát el kell telnie bizonyos idõnek, míg a szervezet felkészül egy újabb rohamszerû energiakitörésre. Minél tapasztaltabb - azaz magasabb szintû - egy Slan, annál hosszabb ideig képes folyamatosan használni ezt az energiát. Ezt jelzi a Chi-harcnál szereplõ táblázatban az Idõtartam. Ez alapján tehát egy 4. szintû harcmûvész 1 körig harcolhat Chi-harcban, utána "pihennie" kell. Az energia visszatértének hossza megegyezik azzal az idõtartammal, mely alatt a harcmûvész Chi-harcban küzdött. Példánkban tehát hõsünknek egy körön át közönséges harcot kell folytatnia, csak azután alkalmazhatja ismét a diszciplínát. Magasabb szinten a Chi-harcban tölthetõ idõ egyre hosszabbá válik, míg a harcmûvészet igazán magas fokán már elvileg korlátlan lesz, csak a karakter Pszi-pontjai szabják meg a határát. Meghosszabbítható persze a TSZ-bõl adódó idõ, amit az illetõ Slan megszakítás nélkül Chi-harcban tölthet, ehhez azonban aránytalanul nagy mennyiségû Pszi-pontot kell felhasználnia. Az erre fordítandó Pszi-pontok mennyisége:

További kör száma                       Pszi-pont

1.                                                                       4

2.                                                                       9

3.                                                                       16

4.                                                                       25

5.                                                                       36

6.                                                                       49

Eszerint az elsõ plusz körért 4, a másodikért már 9, a harmadikért pedig 16 - összesen tehát 4+9+16=29 - Pszi-pontot kell feláldozni. A Chi-harc idõtartamának lejártával persze annyi ideig tart a kényszerpihenõ ("normál harc"), ahány kört a harcmûvész Chi-harcban töltött.

Hasonló koncentrációt igényel a Belsõ idõ alkalmazása is. Ennek használata után is pihennie kell az alkalmazónak, hiszen teljesen valószerûtlen sebességgel merítette ki a testében felhalmozott energiát. Ez ebben az esetben teljes kimerülést jelent, a harcmûvész a diszciplína használata után annyi körön át próbál erõt gyûjteni, ahány kört - szegmenst - Belsõ idõvel felgyorsított állapotban töltött. Ez a kimerülés semmiféle Pszi tevékenységet nem tesz lehetõvé, a pajzsok fenntartásán kívül. A harc, vagy bármely megerõltetõ tevékenység csak -25-ös negatív módosítóval végezhetõ, mely minden, a cselekvéssel összefüggõ értéket sújt - harcnál például a Kezdeményezõ, Támadó, Védõ és Célzó értéket egyaránt.

Az Aranyharang diszciplína szintén sok túlzás tárgya. Való igaz, használata akárha emberfeletti képességekkel ruházná fel a Slant, ám nem szabad elfelejteni, hogy igen veszedelmes technika, melynek túlzásba vitele igen komoly károkat okozhat használójának. Ez annyit tesz, hogy az Aranyharangot elméletileg a pszi-pontok számától függõen viszonylag sokáig lehet alkalmazni, de ha valaki túllépi a 3kör/szint határt, az annyi idõre, amíg használta az Aranyharangot, elveszít annyi Állóképesség pontot, amennyivel túllépte az idõhatárt. Azaz, ha egy elsõ szintû harcmûvész 6 körig alkalmazott Aranyharangot, akkor 3 körrel lépte túl a határt, tehát a következõ hat körre -3 járul az Állóképességéhez.

Másik széles körben elterjedt túlzás, hogy a harcmûvészek minden fegyverrel képesek alkalmazni a Chi-harcot. Ez sem igaz. A harcmûvészek csak puszta kézzel, a kardmûvészek pedig kizárólag Slan kardjukkal avagy Slan tõrükkel használhatják a diszciplínát. Itt újabb probléma merülhet fel a támadások számával kapcsolatban, mivel puszta kézzel minden közönséges ember kétszer kísérelhet meg találatot elérni egy azonos körben. A Chi-harcnál felsorolt értékek a Slan karddal történõ támadásra vonatkoznak. Slan tõrrel és puszta kézzel a támadások száma eggyel nagyobb, azaz 1. szinten 2, 3. szinten 3, 5. szinten 4, 7. szinten 5, 9. szinten 6, 11. szinten 7. A harcmûvész puszta kezének Támadó és Védõ értéke is eltér az ökölnél leírttól, ezért használja kezét fegyverek helyett. A különbözõ, Yneven honos harcmûvészeti technikák különbözõ harci értékeket adnak a puszta kezes küzdelemre - egyik inkább támadás, másik védelemcentrikus. Több száz stílus ismert a kontinensen, ezekbõl most csak négy kerül ismertetésre. A KM maga is dolgozhat ki ilyen vagy ehhez hasonló irányzatokat. Ehhez elõször mindenképp meg kell találnia azt a jelenséget, anyagi formát, állatot, elvet, mely a technikák kidolgozásának alapjául szolgált. Az itt leírt, négy õselem tulajdonságain alapuló stílus elég egyszerû filozófiai alapra épült, a sokkal finomabb átmenetek éppúgy elképzelhetõk, mint a vad szélsõségek. A harci stílusok közül minden harcmûvész egyet kap meg elsõ szinten - iskolája vagy mestere erre oktatta több éven keresztül. Új stílus megismerésére is lehetõség van, de ehhez minden esetben keresnie kell egy mestert, aki a megtanulni kívánt technikákban járatos. Egy stílus megtanulására 8 Kp-t kell fordítania a harcmûvésznek, s a technika tökéletes elsajátítása még kiemelkedõ képességû tanítvány esetén sem lehet rövidebb 3-4 hónapnál.

Az irányzatok:

Shien-ka-to

Az egyik legõsibb harci irányzat, az iskola alapítását a P.sz.-i XXII. évszázadra teszik. Leghíresebb mestere Twien Loo Ka, Niarébõl származott, harminc évesen telepedett le Tiadlanban. Itt ismerkedett meg a Shien-ka-to stílussal, s hamarosan a legtehetségesebb tanítványnak számított. Ötven éves korára õ lett az iskola nagymestere, ekkor látott hozzá a technikák megreformálásához és bõvítésehez. Az addigi stílusjegyekhez igazította Niarébõl származó tudását, s majd tíz év tökéletesítés és csiszolás után létrejött az a tudásanyag, amit ma Shien-ka-to néven ismer a világ.

Szimbólumuk sárga kör alapon fekete lángnyelv, s ezt elõszeretettel viselik fejkötõiken, vagy tunikájuk hátán. Fegyvereket nem szívesen használnak, ha mégis, úgy a botot részesítik elõnyben. A kemény, ám könnyû drakfa husángjából csiszolják e botot, amelynek erezete vöröses színû, s igen ellenálló - egy képzett Shien-ka-to kezében méltó ellenfele bármely acélból kovácsolt fegyvernek. Eltörni, elvágni nem könnyû, sebzése, amennyiben a megfelelõ technikákkal forgatják 2k6. Ez az egyetlen fegyver, amelyet egy Shien-ka-to harcos Chi-harc közepette is tud használni.

A technikák sokkal inkább támadás-, semmint védelemcentrikusak. A cél minél gyorsabban ártalmatlanná tenni az ellenfelet, könnyed mozgással, mintha a harcmûvész valóban szélben lobogó lángnyelvként táncolna. Viszonylag széles, lendületes mozdulatok jellemzik, az ütések és rúgások erejét inkább gyorsaságuk és pontosságuk adja. Szeretik távol tartani ellenfeleiket, a közelharc idegen a Shien-ka-to-tól. Kezüket és lábukat közel azonos arányban használják harc közben, állásaik magasak, s kiválló az egyensúlyérzékük.

Harcértékek

                                                   Sp           Tám.

Kéz                   10        15         9              1k6-1          2

Láb                   11        15         5              1k6             2

Hosszú bot     4          10         16            2k6             1

Dart-nid-kinito

Kelet-Tiadlan legnevesebb stílusirányzata, szinte érintetlenül õrizte meg a Niarei kolostorokból származó hagyományokat. Magányos, kevés tanítványt oktató mesterek jellemzik, akik a szellem épülésére nagyobb gondot fordítanak, mint magára a harcra. A küzdelem mintegy melléktermékként jelentkezik a szellemi út mellett, igaz e mellékterméket messze földön emlegetik kivállósága okán. A Dart-nid-kinito követõi semmiféle fegyvert nem használnak, a harcot inkább megpróbálják elkerülni, ám ha ez nem lehetséges inkább legyõzni kívánják, semmint megsemmisíteni. Miután a szellemi útra összpontosítanak - vagyis a Slan-pszi alkalmazására - mindenkinél kiválóbbak e téren. Ez számszerûségekben úgy nyilvánul meg, hogy szintenként +1 Pszi-pontot kapnak a Dart-nid-kinito követõi.

Szimbólumuk a víz, s mesterektõl, iskolától függõen, a víz valamely stilizált ábrázolását hordják ruhájukon.

A stílusok között ez a leglágyabb. Egyetlen szögletes mozdulatot sem találhatunk benne, a kezek és lábak - mi több, maga a test - inkább körívek mentén mozog. A technika nagy hangsúlyt fektet a védelemre, az ellenfél saját támadásának lendületét próbálja elvezetni, ezt a maga javára kihasználni. A Dart-nid-kinito megtanulása meglehetõsen idõigényes feladat, kevés harcmûvész választja. Miután technikáik egyaránt használják a kezet és lábat, gyakran ugyanabban a mozdulatsorban, így nincs értelme a kéz vagy láb harcértékeit különbontani. Testük általános harcértékei:

KÉ: 7 TÉ: 10 VÉ: 19 Sebzés: 1k3+1.

Avad-ka-kinito

Eredeti Niarébõl származó stílus, változtatás nélkül tanítja a Sárga Kolostorok technikai anyagát. Gyakran ma is Niarébõl érkezett mesterek oktatják, igen magas színvonalon. A nõi tanítványok igen ritkák, hisz elsõsorban a fizikai erõre és állóképességre épülõ technikákból áll. Egyformán, és talán a legmagasabb színvonalon tanítja a kilenc alapfegyver forgatását, igaz a fegyvereket Chi-harc közepette nem tudják használni.

Jelképük a Sidar hegy stilizált körvonala, ezt általában a tunikájukra hímezve viselik.

Meglehetõsen stabil állásokat tartalmaz, romboló erejû ütésekkel. A harcmûvész nem csak karjának erejét, hanem szinte egész testsúlyát beleadja a jól kiszámított pillanatban leadott ütésbe. Ezért a technika sebzése nagyobb a többiénél, nem k6, hanem 2k6+1, viszont körönként csak egy támadásra nyílik lehetõség, mivel a sebzés nagysága a jó idõzítésen múlik. Rugásokat csak ritkán és csak igen alacsony szekcióban - tehát derék alatt - alkalmaznak.

Harcértékek

                                          Sp           Tám.

Kéz         2           18         5              2k6+1     1

Láb         3           8           5              k6+1       2

Nisen-nid-to

Vien wri Dara, tiadlani Dorcha által kidolgozott stílus, azóta is a Dorcha testõrségének fõ irányzata. Megtanulására egyedül Par-Elyaban vagy Di'Maremben van mód. A gyengébbik nem körében talán ez a leginkább kedvelt harci metódus, ám a Nisen-nid-to iskolák jónéhány férfi hírességet is adtak Ynevnek. A legharcosabbnak tartott stílus, elegáns, látványos és igen hatékony. Oktatását némely mester egybeköti - egy Niarébõl származó, igen ritka és igen speciális - mágiafajta tanításával, s ezért a Nisen-nid-to tanítványairól kering a legtöbb legenda.
E stílus a kilenc alapfegyvert használatát is oktatja, a legnagyobb hangsúlyt azonban egy különlegesen kiképzett, egykezes, ún. Nisen-kard forgatásának tanítására fordítja. A Nisen-kardot a tanítványok Chi-harc közben is képesek használni.

A Nisen-nid-to jelképéül a szelet választották, ám a tanítványok nem hordanak ruházatukon jeleket, mégis jellegzetes láb és kéztartásukról azonnal felismerhetõ stílusuk.

A közelharc szintén nem erõsségük, ám lábsöpréseik, legváratlanabb helyzetekben végrehajtott gáncsaik messzeföldön híresek. Nagy gyorsaságot és ügyességet kíván, viszont nem épít túlságosan a testi erõre. Az alkalmazó harcmûvész szélsebesen mozog, villámként csap le, de a támadások gyorsasága miatt viszonylag kevés erõ vihetõ bele egy-egy csapásba. Inkább a láb használata dominál, de a különbség nem túl nagy: 60%-40% a lábtechnikák javára. A technika rengeteg ugrást, kitérést foglal magába, így a védekezés sem szenved csorbát.

Harcértékek

                                                      Sp              Tám.

Kéz                      11         13         14            k6-2               2

Láb                      12         15         9              k6-1               2

Nisen-kard         7           12         11            k6+1              1

Hagai-nid-kinito

A stílus Laerel C'hoken félelf nevéhez fűződik, aki Psz.3562-ben apja ösztökélésére egy a sötét utat járó harcművész mester tanulója lett. Különlegesen tehetségesnek bizonyult, így hamar elsajátította a harcművészetet, harminc évvel később már mesterré avatták. C'hoken nem elégedett meg ezzel a tudással, ô hatékonyabban akart harcolni. Kereste azt a lehetőséget, amellyel a leggyorsabban lehet az ellenfelet vergődő húsmasszává változtatni. Elsajátította az anatómiát, hogy tudja, melyek azok a szervek, amelyek roncsolódása folytán az emberi test harcképtelenné válik. Gyakorlatai és harcai alatt kitapasztalta, mely pontokon kell ütést mérni a testre, hogy az részben, sőt teljesen lebénuljon. Egy külön e célra kialakított területen, a világtól elzártan kezdett kísérletezni, és több tucat áldozat árán feltérképezte az emberi test idegpontjait. Ezek ismeretében olyan stílus és meditációs gyakorlatok kidolgozásába kezdett, amelyek a harcost a Chi-harchoz hasonló előnyökhöz juttatják, de nem merítik ki a szellem energiáit. Fokozatosan haladt, négy éves gyakorlatozás után már alkalmazni tudta erejét, ám nem a várt eredménnyel: ütései gyorsak, acélosak és pontosak lettek, ugyanakkor ez az állapot erőteljes koncentrálást igényelt, és nagymértékben igénybe vette testének energiáit. A technika megtanulása a legjobbaknak is 5 évbe és 20 Kp-be kerül.

Az iskola jelképe egy stilizált félhold. Ez látható az iskola kapuján, és rá van tetoválva minden haladó mellkasára. A tetoválást és az ünnepélyes avatást megelőzi egy vizsga, amin a növendékek bebizonyíthatják rátermettségüket. C'hoken mester ellen kell ugyanis talpon maradniuk. A haladók tehát - érthető módon - büszkék a jelre, no és mindenek előtt önmagukra.

 

A Fogyó Hold technika


 

Szintenként: (1,2,3...)

KÉ: +1

TÉ: +2

VÉ: +2

Két szintenként: (1,3,5...)

SP: +1

idôtartam: +1 kör


Támadások száma:

TSZ:       1        3       6       10      15

Tám.:      +1     +2     +3     +4     +5

Idôtartam:

1 kör / 1 Akaraterô pont


 

Az Akaraterô pontok két TSZ-enként egy körrel késôbb kezdenek el fogyni. Tehát 1. TSZ-en az 1. kör végén tűnik el az elsô Akaraterô pont, 3. TSZ-en a 2. kör végén, 5. TSZ-en a 3. kör végén, és így tovább.

A technika alkalmazása folyamatos meditációt igényel, ezért csak olyan diszciplinákat lehet közben alkalmazni, melyeket Chi-harc közben is.

Az elsô körben nincs +KÉ. Ha egy kapott ÉP sebzés értéke magasabb, mint a harcművész maximális ÉP-jének egyharmada, megszakad a koncentráció. A kör hátralevô részében és a következô körben a harcművész nem képes meditálni. A meditáció megszakadása nem jelent stílusváltást, mindössze a harcművész harcértékei és sebzése csökken le valamelyest. A koncentráció ennél az iskolánál (a hagyományos Chi-harccal ellentétben) nem lesz nehezebb a harcművész FP-inek fogytával. Ennek magyarázata a harcművészek képzésében és a stílusban keresendô: a harcművész ugyanis a stílus alkalmazása során folyamatosan fizikai fájdalmat érez.

A harcművészek, kihasználva anatómiai tudásukat, az ellenfél idegpontjaira, sérülékenyebb testrészeire mérnek ütést, így az ellenfél fokozatosan lebénul. Az ütések hatékonyságát a Chi-harccal ellentétben nem csupán szellemi, hanem fôként testi energiáik alkalmazásával növelik. Hatalmas akaraterô kell a koncentráció fenntartásához, így a stílus használatának maximális idôtartama a harcművész tapasztalati szintjén kívül annak Akaraterejétôl is függ. Az Akaraterô minden egyes kör végén eggyel csökken, ezért a harcművész FP-i is folyamatosan csökkennek. Ha a harcművész Akaratereje 10 alá esett, akkor a következô körben már nem tudja folytatni ezt a harcmodort.

Az elvesztett Akaraterô pontok a meditáció befejezése után hat körrel kezdenek visszatérni. Az elsô a hatodik kör végén, a többi pedig attól kezdve két körönként. Az Akaraterô pontok visszatérése akár harc közben is folyamatos. Ha a harcművész harc közben elájult, akkor az így visszatérô FP-k hatására magához tér.

A technika humanoidok ellen alkalmazva harcértékcsökkenést is eredményez. Nem humanoid lények, illetve minimum 2 SFÉ-vel rendelkezô páncélosok ellen csupán a harcművész magasabb harcértéke, és nagyobb sebzése érvényesül. Páncélos ellenfelek esetében a technika hatástalansága azzal magyarázható, hogy a vért megvédi az idegpontokat, ízületeket.

Harcértékcsökkenés

Levonás          TSZ                 SP

1                       1 – 2                 1 - 3

2                       3 – 4                 4 - 6

3                       5 – 6                 7 – 9

4                       7 – 8                 10 - 12

5                       9 -                     13 -

 

A stílus alkalmazása során minden sikeres (tehát ÉP, vagy FP vesztést okozó) találatkor a harcművész ellenfele ideiglenesen veszít harcértékeibôl. A levonás a harcművész Tapasztalati Szintjétôl és az okozott összes sérülés (ÉP+FP) nagyságától függ, és ezek az értékek összeadódnak. Azt, hogy mely harcérték fog csökkenni, egy k6-os dobás hivatott eldönteni:

KÉ: 1-2,  TÉ és CÉ: 3-4,  VÉ: 5-6

A harcértékek nem csökkenhetnek nulla alá. Az áldozat 15 elvesztett harcérték pontonként veszít egyet körönkénti támadásainak számából. A támadások száma nem csökkenhet nullára. A Halál jellemű harcművész egyáltalán nem biztos, hogy abbahagyja a küzdelmet (vagyis inkább a kínzást) az ellenfél lebénulása után! Sôt, a harcművész bármikor úgy dönthet, hogy visszafogja ütését, és csupán minimális sebzést okoz ellenfelének (1FP, ill. 1ÉP+2FP) hogy tovább nyújtsa annak szenvedését.

Az elvesztett harcértékek csak kiadós pihenés után kezdenek visszatérni. Mély, nyugodt alvás esetén 1 óra alatt regenerálódik k3-k3 KÉ, TÉ, VÉ és CÉ pont. A küzdelmet követô természetes, vagy mágikus gyógyulás során minden egyes ÉP-vel 5-5, minden egyes FP-vel 2-2 harcérték pont tér vissza. Ez nem érvényes a Fájdalomcsillapítás diszciplínával történô gyógyításra, mert az nem a sérülést, csupán a fájdalomérzetet szünteti meg.

Harcértékek

                                                               SP              Tám

Holdsarló           8              17            5                 1k5                2

Kéz                      10            18            12               1k6                2

Láb                      8              14            8                 1k6+1            2

 

Holdsarlójukat Chi-harc közben nem képese használni, arra az esetre tanulják használatát, ha kimerülten kerülnének valakivel összetűzésbe, például egy hosszabb harc vagy gyakorlás után, mikor a harcművész szellemileg teljesen elfáradt A stílus rendszeres gyakorlást és meditálást követel. Ha a harcos már nem képes eléggé összpontosítani, ütései veszítenek erejükbôl és hatékonyságukból. Hogy mégse legyen kiszolgáltatva az ellenfelének, C'hoken a holdsarlóra dolgozott ki egy újfajta, hatékony védekezô harcmodort.

Az Akaraterô csökkenése

A világot járó, már felszabadult harcművész ugyanolyan keményen edz, mint iskolájában. Ez nemcsak a harci gyakorlatokra igaz, hanem a mentálisakra is. A Fogyó Hold útját járók mindennap megközelítôleg egy órán át gyakorolják a meditáció közbeni harcot. Ezen kívül rendszeresen kell gyakorolniuk a Fogyó Hold technikát is. Ha egy hétig nem gyakorolnak, akkor egy Akaraterô pont helyett két Akaraterô pontba kerül a technika alkalmazása. Újabb egy hét szünet után három pontba, és így tovább, egészen 10 pontig. Ha újra elkezdik a gyakorlást, naponta 2-2 ponttal kevesebb Akaraterô pontjuk fogy el körönként.

Mori-mitari-ka-kinito

Troth Reath, e művészet megalkotója a Psz. 3639. évben tűnt fel először Tiadlanban. Különleges tehetségnek számított, hihetetlen gyorsan tanulta meg a harcművészet alapjait. Mindössze annyi volt az istenek hibája, hogy rendkívül gyengére teremtették. Így azokat a gyakorlatokat, amelyek nagyobb testi erőt kívántak, nem tudta végrehajtani. Munkájában felhasználta az állatok kifinomult harcát és az emberi test mozgási hibait. Olyan stílus kidolgozására törekedett, amely nem igényel nagy erőt, mindössze figyelmet. Nyolc kemény év után, több száz harci helyzet kidolgozásával lépett mesterei elé hogy bemutassa tudását. Mesterei, látván elhivatottságát és harci képességeit, támogatták a tokéletesedés útján. Újabb három év elteltével immár tökéletesre csiszolt technikával alakította meg saját iskoláját. A mozdulatok végrehajtásához szükséges erőt legtöbbször ellenfele lendületéből nyerte. A gyakorlatok sikeressége a másik fél hibaira és lassúságára épült. A technika megtanulása a legjobbaknak is 5 évbe és 20 Kp-be kerül.

Jelképük egy lótuszülésben meditáló férfi, ezt nyíltan viselik tunikájuk hátán.

A Lángliliom technika


 

Szintenként: (1,2,3...)

KE: +1

TE: +1

VE: +4

Két szintenként: (1,3,5...)

SP: +1


 

Támadások száma

A harcművész ellenfele támadásai után visszatámadhat. Az ilyen visszatámadások maximális száma nem haladhatja meg az általános harcművész iskolák körönkénti támadásainak számát. Tehát az 1. TSZ-en két, magas Ügyesség és Gyorsaság esetén három tám/kör, a 2. TSZ-től  a 7. TSZ-ig három tám/kör, 7. TSZ fölött pedig négy tám/kör.

Ezen felül minden sikeres (tehát ÉP, vagy FP vesztest okozó) visszatámadás után lehetősége van további támadásokra. Ezekre a támadásokra megkapja az előző támadásakor kapott módosító felét. Ha a plusz támadás sikeres, akkor a harcművész egy újabb támadást tehet, ám a módosító megint a felére csökken. (A negatív módosító is!) A plusz támadásait addig folytathatja, amíg az egyik sikertelen nem lesz, vagy pedig amíg le nem adja a körönként lehetséges összes plusz támadást.

A plusz támadások maximális körönkénti száma a harcművész fejlődése során a következőképpen alakul:

TSZ:    1    3    6    10  15

Tám.    1    2    3    4    5

Ha az ellenfél többször támad egy körben, akkor a harcművész eldöntheti, hogy a sikeres visszatámadások közül melyik után kerüljön sor a plusz támadás(ok)ra. Vigyázat! Ha a harcművész egy sikeres támadás után úgy dönt - például, mert nagyobb módosítóra, azaz kedvezőbb alkalomra vár - hogy nem támad, és a kör hátralévő részében nincs sikeres támadása, akkor abban a körben mar elvesztette a plusz támadásokhoz való jogát.

Időtartam: 1 kor / 1 Pszi-pont

A technika alkalmazása folyamatos meditációt igényel, ezért csak olyan diszciplinákat lehet közben alkalmazni, melyeket Chi-harc közben is.

Az első körben nincs +KE. Ha egy kapott EP sebzés értéke magasabb, mint a harcművész maximális ÉP-jének egyharmada, megszakad a koncentráció. A kör hátralévő részében és a következő körben a harcművész nem képes meditálni. A meditáció megszakadása nem jelent stílusváltást, mindössze a harcművész harcértékei és sebzése csökken le valamelyest. A koncentrálás körönként egy Pszi-pontot emészt fel. Ha viszont a harcművész már több sebet kapott, nagyobb erőfeszítésbe kerül a koncentráció fenntartása. Ha elvesztette FP-inek több, mint felét, akkor körönként 2, ha pedig több, mint háromnegyedét, akkor körönként 4 Pszi-pontjába kerül a koncentráció.

A harcművész, kihasználva Gyorsaságát és Ügyességét, fölkészül ellenfele támadására és ellene fordítja annak lendületét. Egy jó helyzetben kevés erővel akárkit legyőzhet, vagy a harc feladására kényszeríthet. Ha a harcművész KÉ-je nagyobb, mint ellenfeléé, akkor lehetősége nyílik arra, hogy a kezdeményezésről lemondva bizonyos módosítókkal támadjon vissza. Ha az ellenfél támadása sikertelen, úgy a harcművész TÉ-jéhez hozzáadódik ellenfele TÉ-jenek és a harcművész VÉ-jének különbsége. Ha az ellenfél támadása sikeres, akkor a harcművész TÉ-je a fenti mértékben, sebzése pedig a fenti különbség tized részével csökken, de sebzése nem csökkenhet nullára. A harcművész barmikor úgy dönthet, hogy egy támadását feláldozza az ellenfél következő ütéseire való felkészülésre. Ez azt jelenti, hogy a harcművész az ellenfél első támadása után nem támad vissza, a kör hátralévő része viszont úgy telik el, mintha az övé lett volna a kezdeményezés. Egyenlő KÉ-ek esetén a küzdő felek Gyorsaságpróbára jogosultak. Amelyiküknek hamarabb, vagy nagyobb különbséggel sikerul a Gyorsaságpróbája, azé a kezdeményezés. A Lángliliom stílus használata közben az Akrobatikából eredő plusz VÉ nem számítható bele a harcművész VÉ-jébe. Ha a harcművész úgy dönt, bármikor elugorhat az ellenfél támadása elöl, így az Akrobatika képzettségből jövő pluszt beleszámíthatja VÉ-jébe, de akkor abban a körben már nem használhatja a Lángliliom technikát. A játék szempontjából ez annyit jelent, hogy ha a Játékos látja, hogy az ellenfél az Akrobatika használata nélkül eltalálná karakterét, akkor választhat: sebződik és kisebb TÉ-vel támad vissza, vagy használja Akrobatika képzettségét, de a kör hátralévő részében nem kaphat pozitív módosítót, csak negatívat, továbbá elveszíti a plusz támadásokhoz való jogát. Ebben az esetben természetesen célszerű az Akrobatika használata a kor teljes hátralévő részében. Ha a harcművész túlüti ellenfelet, a lehetőségekhez képest barmit megtehet. Ez lehet az ellenfél karjának eltörése, kificamítása, vagy az ellenfél földre kényszerítése, leütése, harcképtelenné tétele. Ha az ellenfél üti túl a harcművészt, akkor az abban a körben mar nem tud visszatámadni, és a következő körben automatikusan elveszíti a kezdeményezést. A fent leirt módon, tehát egy támadásának feláldozásával persze visszaszerezheti azt.

 

Harcértékek

                         KE       TE        VE           SP           tám

Tonfa               8          10         19            1k5             2

 

Zene
 
Idő:
 
Vélemény?
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, páncélok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestárium
 
Varázstárgyak, ereklyék
 
Karakterlapok
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre