Dzsadvarázsló
Az idők kezdetén élt népek képesek voltak használni az ősmágiát, a hatalomszavakat. nem voltak kivételek ez alól a Dzsennek sem kik a mentális befolyásolás nagymesterei voltak valaha. Mára elvesztették a képességüket, hogy hatalomszavakat használjanak, és a kevertvérű Dzsadokban nyoma sem maradt az ősi hatalomnak. A Dzsadok kidolgozták saját iskolájukat, hogy megmentsék a maradékát annak a mágiának mit tisztavérű őseik elvesztettek. Ma már alig egy tucatnyian vannak azok kik használni képesek a hatalomszavakat. A varázslókat csak az al hamedi Saibaniban képzik ahova öt éves korban veszik fel az ifjú varázslójelölteket. Az ifjakon már fiatalon meglátszik a tehetség. A Dzsah papok névadáskor már mágérzik a gyereken a tehetséget és mikor eljön az ötéves kor egy templomszolga megjlenik a családnál a főpap levelével és a szülők beleegyezésével magával viszi a gyereket a Saibaniba. 12 évesen a gyerek specializációt választ magának. Ez a választás újkeletübb mint az iskola mert eredetileg a fiatalok a különböző mágiafrmák mellett a Mentálmágiákban mélyültek el, őseik iránti tiszteletből. Ma már a nagy nekromanta Abdul al Sahred hatására megjelnt a Nekromancia is specializációként. A nagyhatalmú varázslók pedig betekintést nyernek a Drágakőmágiába. Annak ellenére, hogy a Dzsah papok választják ki a gyermeket a varázsló bármelyik istent választhatja védistenének, de kivétel nélkül a Dzsad istencsaládból választanak, ritka a más választás. Ez csak a saját értékrendje és látásmódjától függ.
Fajok
Dzsenn*, Dzsad**, Ember***, Wier*** ****
* A Dzsennek általában az ősi utat választják
** A Dzsadokat én úgy használom mint az embereket se plusz se mínusz
*** A fajba tartozók csak ritkán tagjai a kasztnak
**** Wier csak al Shared óta lehet tagja egy ilyen varázslórendnek, és ők kivétel nélkül az al Sharedi útat választják
Képességek
Erő: 3k6
Gyorsaság: 3k6 (2×)
Ügyesség: 3k6 (2×)
Állóképesség: 2k6+6
Egészség: 3k6 (2×)
Szépség: 3k6
Intelligencia: k6+12+kf
Akaraterő: k6+12+kf
Asztrál: k6+12+kf
KÉ: 2
TÉ: 15
VÉ: 70
CÉ: 0
HM/szint: 4 (1)
Kp alap: 7
Kp/szint: 10
Ép alap: 2
Fp alap: 3
Fp/szint: k6
Képzettségek
1 Fegyverhasználat Af
Pszi (Kyr metódus) Mf
2 nyelvtudás (Dzsad, szabadon választott) Af 5,4
Ősi nyelv ismerete (Dzsenn) Mf
Alkímia Af
Irás/olvasás Af
Herbalizmus Af
Időjóslás (Taba el-Ibara) Af
Sebgyógyítás Mf
Élettan Af- nekromanta specializációnak Mf
Balzsamozás Mf- csak nekromanta specializáció
Emberismeret Mf- csak mentális specializációnak
Legendaismeret (Dzsad) Af
Vallásismeret (Dzsad) Af
Történelemismeret(Dzsad) Af
Rúnamágia Af
Magasabb szinteken kapott képzetségek
4. Herbalizmus Mf
5. Alkímia Mf
5. Rónamágia Mf
6. Legendaismeret (Dzsad) Mf
8. Történelemismeret (Dzsad) Mf
8. Vallásismeret (Dzsad) Mf
9. Drágakőmágia Mf
Specializációk
Mantális (Ősi) út:
Kétség kívül ennek az útnak a követői vannak a többségben. Ők az akaraterő képességet k6+14+kf-el dobja. Kivétel nélkül ezüst öltözetben díszelegnek és nyakukban mindegyiknek ott lóg egy nyolcszögre csiszolt Szerpentin, valamint a Tahdzsijuk is ezüstössen csillogó. A tizedik szintet elérve képesek lesznek Mp-ot tárolni a szerpentin kőbe ahonnan azt 1 kör meditáció után ki tudja azt vonni.
Az ősi út követői ugyanannyi Mp befektetésével dupla erősséggel tudja létrehozni a Mentálmágiába tartozo mozaikokat. 20 méteres körzetben megérzi a leplezetlen mentálmágiát, de nem tudja beazonosítani, hogy honnan származik.
Nekromanta (al Sahredi) út:
Az útnak kevesebb követője van fiatalsága és a nekrmonacia okozta ellenszenv miatt. A Nekromanták az Asztrál értéküket dobják k6+14+kf-el. A Nekromanták a forró éghajlat ellenére mind feketébe öltözve járnak tökéletes gömbre csiszolt obszidián függővel, Tahdzsijuk Ébenfekete.. Az Obszidiánra is igaz a mentalisták szerpentin kövénél leírtak.
A Nekromanciánál leírt varőázslatokat az eredeti Mp érték 70%-ával tudják létrehozni (lefelé kerekítzve), valamint használni képesek a Nekromantánál leírt varázslatokat szintén 70%-os Mp értékkel.
Fegyverzet
Forgatni fegyvert csak a tahdzsit tanulják, azt sem valami fényesen, ezt a fegyvert mindig egy aranyozott zsinórra kötve lazán viselik oldalukon. A többi varázslóval ellentétben nem botot használnak hanem azokra a célokra amikre más varázslók botjukat használják arra ők a Tahdszijukat használják. A Runamágiánál leírt Nekrmonták botja, Rémület botja, stb. varásztárgyak náluk ez Tahdszival van, szóval Nekromanták Tahdzsija, és így tovább. A Tahdzsi mágikusnak minősűl, de a tulajdonosa (csakis az) bármikor ráróhat rúnákat illetve ő (és csakis ő) letörölheti azokat, ugyanannyi Mp befektetésével amennyit a ráírás vett igénybe. Egyszerre maximum egy rúna szerepelhet a Tahdzsin vagy különben, az elfojósódik, és újat csak próbák kiállása után kaphat a rendtől. Ha elveszti azonnal vissza kell térnie a rendhez habozás nélkül vagy meg kell keresnie, ez a legbnagyobb szégyen.
Különleges épességek
Különleges képességeik megegyeznek a varázslónál leírtakkal.
Ha nincs náluk a kövük (vagy 20 méteres körzetükben)akkor egyanolyan Mp-ból alkalmazzák az Asztrál (ősi) és Nekromanta (al Sahredi) varázslatokat. Valamint a Mp töltődésük dupla ideig tart.
Shalafi del Necro
|