Természetvarázsló:
A természetvarázslók rendjét egy sirenari renegát alapította. A központi iskola Haonwell erdeiben található, itt csak elfeket tanítanak. Emberek, félelfek és törpék is lehetnek a kaszt tagjai, de ők már végzett mesterektől sajátítják el a mágiát.
Képességek:
Erő: 3k6 Ügyesség: 3k6 (2x) Gyorsaság: 3k6 (2x) Állóképesség: 3k6 Egészség: 2k6+6 Szépség: 3k6 Intelligencia: k6+12+kf Akaraterő: k10+10 Asztrál: k10+10
Harcértékek: akárcsak a többi varázshasználó, a természetvarázslók se járatosak igazán a harcban, de valamivel jobbak egy varázslónál vagy boszorkánynál. KÉ alapjuk 5, TÉ alapjuk 17, VÉ alapjuk 72, CÉ alapjuk 0. Szintenként 6 HM-mel gazdagodnak, ebből 1-1 pontot a TÉ és a VÉ fejlesztésére kell fordítaniuk.
Életerő: bár nem erősítik meg testüket, életerejük egész jónak számít. Ép alapjuk 5, Fp alapjuk 4, amihez szintenként k6+2 járul.
Képzettségek:
Mivel mágiájuk gyakorlása sok energiájukat emészti fel, és eleve sok képzettséget kapnak, Kp alapjuk 3, ehhez szintenként 5 további Kp járul
1. Tapasztalati Szinten:
2 fegyverhasználat Af Írás/olvasás Af 2 nyelvismeret 4, 4 Af Időjóslás Af Herbalizmus Af Nyomolvasás/eltüntetés Af Erdőjárás Af Vadászat/halászat Af Lovaglás Af Kyr pszi Mf
A további szinteken:
3. |
? járás* |
Af |
3. |
Sebgyógyítás |
Af |
4. |
Nyomolvasás/eltüntetés |
Mf |
4. |
Erdőjárás |
Mf |
6. |
Kötelékből szabadulás |
Af |
*: a játékos kiválaszthat még egy tájtípust, amelynek veszélyeit, tulajdonságait ismeri a karakter.
Különleges képességek: elsődleges különleges képességük a Természetmágia alkalmazása, melyet a szintenként kapott 10 Mp-ből hoznak létre. Ezen kívül - a varázslókat kivéve egyedül - képesek alkalmazni a Ψ kyr metódusának teljes tárházát. Mana-pontjaikat a következő módszerekkel nyerhetik vissza:
szabad, érintetlen természetben - legyen az akár tenger, egy sík mező vagy egy hegycsúcs - óránként TSz számú Mp-t kapnak; sűrűn lakott helyen óránként TSz/2 Mp-t kapnak; minden erőteljes, nem mágikus természeti jelenség hatására (vihar, tűzvész, stb.), amely körülöttük 1 mérföld sugarú körben történik, percenként TSz/2 - TSz Mp-t kapnak - a pontos mennyiség meghatározása a KM feladata; a természet nem mágikus, körülöttük 100 láb sugarú körben lejátszódó legerősebb jelenségei (szökőár, földrengés, orkán, vulkánkitörés, villám, stb.) azonnal teljesen feltöltik elméjüket manával - a jelenség kategóriájának megválasztása a KM joga és feladata; emellett az Energiagyűjtést fele hatékonysággal képesek alkalmazni (lefelé kerekítve).
Tapasztalati szintek:
1. |
0 - 170 |
2. |
171 - 350 |
3. |
351 - 700 |
4. |
701 - 1500 |
5. |
1501 - 3000 |
6. |
3001 - 7000 |
7. |
7001 - 12000 |
8. |
12001 - 22000 |
9. |
22001 - 52500 |
10. |
52501 - 85500 |
11. |
85501 - 135000 |
12. |
135001 - 205000 |
A továbbiakban minden szinthez +70000 Tp szükséges.
Természetmágia
Az iskolaalapító elf nagyhatalmú varázsló volt. Évszázadokon keresztül tanulmányozta a mozaik-, a szakrális és a tapasztalati mágia közti összefüggéseket, mígnem megalkotott egy újfajta mágiarendszert. Ezután megnyitotta az iskola kapuit huszonnégy elf előtt, akik az alapítóval együtt máig a Természetvarázslók Iskolájának Nagytanácsát alkotják. Miután őket kitanította, bárki felvételt nyerhetett az Iskolába és a Rendbe. Mágiájuk részint a varázslói elemi, asztrál- és mentálmágián, részint a boszorkánymesterek természeti és villámmágiáján, részint az elf megtartók mágiáján alapszik. Használója a Természet erőit vonja irányítása alá. Az alapító elf a mozaikmágiát vette alapul. Kidolgozott öt Szférát: Tűz, Víz, Föld, Levegő, Élet. A mozaikokat ezekbe sorolta be. Vannak vegyes Szférájú mozaikok is. A varázslatok hatótávolsága a természetvarázsló Zónája, amely lényegében és tulajdonságaiban megegyezik a varázslói Zónával. Az Élet Szféra kivételével a többi Szféra varázslataira érvényesek a mozaikmágia elvei: 1E erősség k6 Sp sebzést jelent, feltéve, hogy a célpont sebezhető az adott Szféra alapvető Elemével. Ezen szférák mindegyikébe a következő formázások tartoznak: Idézés, Fal, Nyíl, Gyűrű, Aura, Csóva, Sátor. A Gyűrű egy maximum E láb magasságú és sugarú, Elem alkotta gyűrű, melynek középpontja a természetvarázsló Zónájában kell, hogy elhelyezkedjen. Az Idézés pedig egyszerűen megjeleníti az adott elemet az Anyagi Síkon. Elemi Tűz esetében ez egy maximum E lábnyi magas láng, Víz esetében egy nagyjából E lábnyi sugarú tócsa (ezt a talaj szabálytalanságai befolyásolhatják), Föld esetében egy E/5 lábnyi magas dombocska, Levegő esetében pedig E láb sugarú gömbben jelenik meg. Ez utóbbi igazából akkor észlelhető, ha pl. füstös a levegő. Ekkor ugyanis az Időtartamra kitisztul a levegő. A többi forma megegyezik a mozaikmágia Elemi Mágiájának megegyező nevű formázásaival. A természetvarázslók Paraelemet nem képesek teremteni. Az elemeket keverhetik is, például Elemi Tűz és Elemi Föld egy helyre idézésekor láva keletkezik, stb. Ezen kívül van néhány speciális mozaikjuk is. Ami az igazi különlegességük, és megkülönbözteti őket a mozaikmágusoktól, az Élet szféra. Ez a terület alapvetően Narmiraen megtartóinak mágiájára építkezik, de attól sok mindenben eltér. Uralmat ad az élő-eleven, növekvő, mozgó dolgok felett, segítségével a természetvarázsló irányíthatja magát a Természetet. NAGYON FONTOS! Ezek mozaikok, nem kész varázslatok. Összefűzhetők, minden tekintetben pontosan úgy viselkednek, mint a mozaikmágia elemei.
Tűz Szféra
Tűzirányítás
Mana-pont: 3 Erősség: 1 Varázslás ideje: 1 szegmens Időtartam: 3 kör
A természetvarázsló egy kiválasztott tüzet mozgathat a Zónáján belül. A mozgás sebessége 50 láb/kör. A tűz kígyóként mozog a talajon, az útjába eső gyúlékony tárgyakat meggyújtja, az élőlényeket Erősségének megfelelően sebzi.
Tűzgerjesztés/Tűzgyengítés
Mana-pont: 4/E Erősség: 1 Varázslás ideje: 2 szegmens Időtartam: 2 kör
A természetvarázsló egy kiválasztott, Zónájában égő tűz E-jét és méretét változtathatja meg, E-nként 4 Mp-ért.
Víz Szféra
Tisztítás
Mana-pont: 4/liter Erősség: 1 Varázslás ideje: 3 szegmens Időtartam: végleges
A természetvarázsló egy Zónájában található vízmennyiséget képes minden szennyeződéstől megtisztítani. Csak összefüggő vizek tisztíthatók - pl. egy tengert egészében kell tisztítani, nem lehet csak 5 litert belőle, de egy palack 2 liter vizét már lehet.
Hullám
Mana-pont: 5/láb, és lásd leírás! Erősség: 1 Varázslás ideje: 3 szegmens Időtartam: egyszeri
A mozaik alkalmazásához a természetvarázsló Zónájában legalább folyó nagyságú víznek kell lennie. Hatására szabályos hullám keletkezik. A víz - és így a jelenség - ezalatt mágikusnak számít. Mp-igénye a következőképpen számolandó ki: hosszában minden lábért 5 Mp, ezt az összeget kell beszorozni a hullám magasságával. Kellően nagy erősítés esetén jókora sebzést kapunk - mindazonáltal a legnagyobb sebzés 25k6 Sp-nyi lehet. A pontos szám meghatározása a KM joga és feladata. Az efféle szökőárak már toronymagas, gigászi hullámok, létrehozásukra csak a leghatalmasabb természetvarázslók képesek. A sebzés élőlényeken és tárgyakon egyaránt jelentkezik.
Föld Szféra
Repesztés
Mana-pont: 4/láb Erősség: 1 Varázslás ideje: 2 szegmens + 1 szegmens/láb Időtartam: 1 perc
A föld a természetvarázsló Zónájában E lábnyi hosszú szakaszon felhasad. A hasadék átlagos mélysége két, szélessége egy láb. A hasadék alapesetben csak egyenes vonalban húzódhat, de plusz manáért egy 90°-nál nem nagyobb fordulót is bele lehet építeni. Minden forduló +4 Mp-ba kerül. Aki belezuhan a hasadékba, jól teszi, ha igyekszik kimászni, mert 1 perc múltán a repedés bezárul, összepréselve, magába zárva a bent lévőket - ez biztos halált jelent. A kimászás +40%-kal könnyített Mászás képzettségpróbát igényel, de nehézvértben Mf-ú Nehézvértviselet nélkül lehetetlen, az áldozatot kötéllel, rúddal, egyéb eszközzel ki kell húzni. 4 Mp-ért egy lábbal növelhető vagy a hossza, vagy a mélysége, vagy a szélessége, vagy az Időtartam duplázható. Hosszirányban a repedés legalább felének a természetvarázsló Zónájában kell lennie. Bár nem ez a legerősebb és legpusztítóbb mágiájuk, a Fekete Hadurak a természetvarázslóknak ezzel a mágiaformájával találkoztak először. A XII. Zászlóháborúban a Kard Testvériség nehézlovasai megkerülték az erigowi sereget, és Haonwellnek zúdultak. A kis létszámú csapattestek nem tudták volna feltartóztatni őket, ha nincs ott a Természetvarázslók Iskolájának Nagytanácsa, élükön magával az alapító nagymesterrel. A zárt alakzatban támadó reagi nehézlovasok rohamát a Nagytanács pár kurta szóval törte meg. A szavak iszonyú dübörgéssel nyitottak meg az arcvonal előtt egy mérföldnyi hosszú, 20 lábnyi mély hasadékot. A támadó nehézlovasságból hírmondó is alig maradt, mikorra a haonwelli gyalogság támadásba lendült.
Kráter
Mana-pont: 4/láb Erősség: 1 Varázslás ideje: 2 szegmens + 1 szegmens/láb Időtartam: 1 perc
A természetvarázsló 1 láb sugarú és ugyanekkora mélységű kráter hoz létre, melynek középpontjának a Zónájában kell lennie. A továbbiakban úgy viselkedik, mint a Repesztés mozaik. További 4 Mp-ért egy lábbal növelhető a sugara vagy a mélysége, esetleg az Időtartam duplázható.
Levegő Szféra
Szélirányítás
Mana-pont: 5/E Erősség: 1 Varázslás ideje: 2 szegmens Időtartam: 5 perc
Akár mágikus, akár természetes szél jellemzőit képes megváltoztatni a természetvarázsló. A sebesség körönként maximum 5 mérföld/órával, iránya 90°-kal változtatható. A természetes szelek E-jét a KM joga eldönteni, a szél tulajdonságainak függvényében. Az időtartam 5 Mp-ért egy perccel növelhető.
Forgószél
Mana-pont: lásd leírás! Erősség: 1 Varázslás ideje: 4 szegmens Időtartam: 5 perc
A természetvarázsló dühöngő forgószelet kavarhat, ha ehhez a mozaikhoz folyamodik. Mp-igénye a tölcsér magasságának és legnagyobb szélességének szorzatának másfélszerese (lefelé kerekítve). Tehát egy 10 láb magas, 3 láb széles forgószél 45 Mp-ba kerül. Erőssége megegyezik szélességével. Haladási irányát tekintve a boszorkánymesteri Természeti mágia Tornádó varázslatánál található táblázat a mérvadó, sebessége E-jének ötvenszerese.
Élet Szféra
Növények Ura
Mana-pont: 4/növény Erősség: 1 Varázslás ideje: 3 szegmens Időtartam: 1 perc
A természetvarázsló a kiválasztott növény(eke)t korlátozott mértékben képes lesz irányítani. A növény csak azt lesz képes megtenni, amire alapvetően képes - tehát helyétől elszakadni csak akkor tud, ha eleve képes volt rá, de mondjuk egy tölgyfa ágaival zavarhatja a természetvarázsló ellenfeleit, vagy egy pöfeteg nem fogja kilőni spóráit, stb. Minden irányítani kívánt növény 4 Mp-ba kerül, a Mana-pontok duplázásával az időtartam is duplázható.
Vadak Ura
Mana-pont: 12/lény Erősség: 1 Varázslás ideje: 5 szegmens Időtartam: 1 perc
A természetvarázsló a kiválasztott állat(oka)t képes lesz irányítani az Időtartam lejártáig. Az állat engedelmeskedni fog a gondolati úton kiadott parancsoknak, és azokat akár élete árán is végrehajtja - bár kevés természetvarázsló olyan aljas, hogy egy állatot a pusztulásba űzzön. A Mana-pontok duplázásával az időtartam is duplázható.
Burjánzás
Mana-pont: 25 Erősség: 10 Varázslás ideje: 4 szegmens Időtartam: 3 perc
A kiválasztott növény az Időtartam alatt eszeveszett növekvésbe kezd, melynek irányát a természetvarázsló határozhatja meg. A növény megpróbál áthatolni az esetleges akadályokon - így például az emberi testen is.
Teremtés
Mana-pont: 170 Erősség: 75 Varázslás ideje: 5 perc Időtartam: végleges
Elképesztő hatalmú mágiaforma. A természetvarázslók Élettel való szoros összefüggése teszi lehetővé létezését. A mágia a környezet anyagaiból egy kiválasztott lényt formál. Ehhez szükség van az Élettan képzettségre - a szükséges fokot a KM dönti el, a teremteni kívánt lény ismeretében. Ezután egy, az adott lény fejlettségének megfelelő lelket idéz bele, majd következik a legnagyobb összpontosítást követelő művelet. Ezalatt a természetvarázsló semmi mást nem tehet, egyhelyben kell maradnia, nem beszélhet, még Dinamikus Pajzsaira sem koncentrálhat. A mágia hatására megjelenik a testben az Élet Princípiuma, átitatja azt, s így élőlénnyé formálja. Ezelőtt még a papok és a varázslók is értetlenül állnak. A természetvarázslók sem értik a varázslat pontos működését, a Nagytanács tagjait kivéve. Nem minősül fekete mágiának, mivel a lélekvándorlás törvényeit betartja - hiszen állatba állati, emberbe emberi lelket költöztet. A teremtett lény az egysejtű növénytől a sárkányon át az emberig minden lehet.
Vegyes Szférájú Mozaikok
Villám
Mana-pont: 6 Erősség: 1 Varázslás ideje: 2 szegmens Időtartam: egyszeri
A természetvarázsló bal mutatóujjából kékes energia csap ki, mely játéktechnikailag minden tekintetben megegyezik a boszorkánymesteri villámmal. Erősíteni E-nként 6 Mp-ért lehet.
Egek Villáma
Mana-pont: 105 Erősség: 15 Varázslás ideje: 1 kör Időtartam: egyszeri
Hasonlít a Villámhoz, de itt az égből sújt le egy villám a kijelölt személyre. A hatás minden esetben azonnali halál, még ha villámok elleni amulett vagy más védelem is óvja az áldozatot. Aki 1 lábnyi közelségben van a célszemélyhez, 10k10 Sp veszteséget szenved el. A mágia átmenet a fehér és fekete mágia között, ezért a legtöbb természetvarázsló többször is meggondolja, használja-e. Lehetséges még az, hogy egy pontot jelöl ki a természetvarázsló, és a villám oda sújt le. Épületeknek ilyenkor 15k10 STP veszteséget okoz, ez nem számít fekete mágiának.
Reinicke Tamás tollából!
|
|
|
Zene |
|
| |
|
Vélemény? |
|
| |
|
A legjobb helyek: |
|
| |
|
Ynev |
|
| |
|
Egyebek |
|
| |
|
Fegyverek, páncélok |
|
| |
|
Kalandmesternek |
|
| |
|
Istenek |
|
| |
|
Bestárium |
|
| |
|
Varázstárgyak, ereklyék |
|
| |
|
Karakterlapok |
|
| |
|
|