magus-site
magus-site
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Erre tévedő árnyak
Indulás: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Főkaszt
 
Szerencsevadász Főkaszt
 
Harcművész Főkaszt
 
Pap Főkaszt
 
Varázshasználó Főkaszt
 
Mágia
 
Pszi
 
Papi varázslatok 1.

A varázslattal a pap egy állatot kereshet meg a többi keresovarázslathoz hasonlóan. Egy bizonyos állat megkereséséhez annak ismerete szükséges, vagyis legalább 3 napot az állattal kellett töltenie a papnak ahhoz, hogy a megfelelo mértékben megismerhesse.

 


 

Bénító penge

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál
Mana-pont: 30 (10 Mp/E)
Erõsség: 4
varázslás ideje: 4 szegmens
Idõtartam: 1 kör/TSz
Hatótáv: pap
Mágiaellenállás: Méregellenállás

A rituálé végen a pap kezében egy egykezes kard (a pap határozza meg pontos típusát, de mindenképpen egykezes szúró / vágófegyvernek kell lennie)anyagiasul, amelynek harcértékeire a következo módosítók érvényesek: +15 KE, +15 TE, -20 VE. Ha a fegyverrel sikerül legalább egy Fp sebzést bevinni az ellenfélnek, akkor az a varázslat E-jenek megfelelo méreg ellen dob Méregellenállást. Ha megvan, semmi sem történik, de ha sikertelen, akkor a következo hatások érvényesülnek: a méreg k10 szegmensen belül hat és k6*10 percre lebénítja az ellenfelet.

 

 

 


 

Élohalott feloldása

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál, Élet
Mana-pont: 20 (5 Mp/E)
Erõsség: 5
varázslás ideje: 1 kör
Idõtartam: azonnali
Hatótáv: 12 láb
Mágiaellenállás: lény Ép-je

A pap felmutatja a szimbólumát, és istene hatalmával a megidézett élohalottat irányító, vagy fogvatartó mágiát feloldja. Minden esetben a varázslat erosségének meg kell haladnia a lény Ép-inek a számát. A lény aztán eldöntheti, hogy mit cselekedik, azonban legtöbbször visszatér pihenni. Az olyan lénynek, melynek nincs Ép-je, annak a necrografiai osztályának a hatszorosát kell számolni. És amelynek meg osztálya sincsen, annak 20+k10.

 


 

Esõtõl védõ aura

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet
Mana-pont: 2
Erõsség: 1
varázslás ideje: 3 kör
Idõtartam: 10 perc/TSz
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A idotartam alatt nem fog a papra vagy a megérintett személyre eso esni, és nem hatnak rá az idojárás káros hatásai (pl.: nem fog csontig átfagyni). A varázslat idotartama az Mp-k duplázásával kétszerezheto meg. Megjegyzendo, hogy igazán veszélyes viharok esetén (amelyek sérüléseket okozhatnak, mint például a jégeso), jobb fedezéket keresni, mert a varázslat ilyen esetben nem ad védelmet.

 


 

Folyondár

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Természet
Mana-pont: 17 (5 Mp/E)
Erõsség: 20
varázslás ideje: 3 szegmens
Idõtartam: 3 kör/TSz
Hatótáv: 20 láb
Mágiaellenállás: -

A Természet Szféra e varázslata is a látványosan alkalmazhatóak közé tartozik, de ehhez szükséges, hogy a hatótávon belül legyen valamilyen növényi Élet, ami akar egy erdo, mezo, sziklás területen néhány moha vagy fucsomó, vagy akár egy szobában lévo szobanövény is lehet. A mágia hatására a kijelölt növény hihetetlen, szemmel látható gyorsasággal kezd el természetellenes szárakat, ágakat növeszteni, megpróbálva minél fürgébben körbefonni áldozatát. A pap e mágiával maximum szintenként egy növényt szabadíthat rá max. szintenként egy áldozatra (egy növény csak egy áldozatra tekeredhet rá). A növény eredeti nagyságától függoen 1-6 kör szükséges ahhoz, hogy az áldozato(ka)t teljesen befonja. Ezalatt az áldozat (ha észrevette) megpróbálhat kimenekülni a hatótérbol (5 láb), vagy elkezdi csapkodni a szárakat. A kiszámíthatatlan mozgás miatt a szárak VÉ-je 50, de mivel nem érzik a fájdalmat (Fp: nincs), ezért csak túlütéssel sebezhetoek (ÉP vagy Stp: 20). Az elkapott áldozat két dolgot tehet: vagy harcol tovább helyhez kötve, vagy megpróbál kiszabadulni. Utóbbi esetben körönként Eropróbát tehet (miközben nem harcolhat és az alap VÉ-je is 30-cal, csökken), amely sikere esetén kiszabadul (ahány növény fogja körbe, annyi Eropróba szükséges). Amennyiben az áldozat rendelkezik kötelékbol szabadulás képzettséggel, használata megkönnyítheti a dolgát. Alapfok esetén, ha úgy akarja, az Eropróba helyett választhatja az Ügyességpróbát (ugyanolyan feltételekkel, mint az Eropróbánál). Ha képzettsége mesterfokú, ezen túlmenoen már nem kell erre koncentrálnia, ezt harc közben is teheti. Az Idotartam lejárta után a természetellenesen kinott szárak és ágak néhány percen belül elszáradnak és elrohadnak. A varázslat erossége 5 Mp-onként növelheto, minden egyes további E után az Eropróbát (vagy Ügyességpróbát) ugyanannyi negatív módosítóval kell tenni, a növény Ép-je pedig kettesével nõ.

 

 

 


 

Fubéklyó

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Természet
Mana-pont: 12 (5 Mp/E)
Erõsség: 1
varázslás ideje: 2 szegmens
Idõtartam: 1 kör/TSz
Hatótáv: 20/60 láb
Mágiaellenállás: Ero v. Ügyesség v. Ugrás próba

A varázslat egy élolényre mondható, aki a varázslat pillanatában nem lehet 20 lábnál távolabb a paptól. Ettol kezdve a varázslat Idotartama alatt, ha a varázslat áldozata fure lép, az hihetetlen gyorsan elkezd noni és megpróbál a lábára tekeredni, megbéklyózva ot. Ez ellen az áldozat védekezhet, ennek módjától függoen választhat az Ero, Ügyesség vagy az Ugrás próba közül. Sikeres próba esetén kiszabadul, de amíg füvön áll, körönként meg kell ismételni. Sikertelen próba esetén a következo körben próbálkozhat újra, de minden egyes sikertelen próba -1-et ad képesség, - 10-et képzettségpróba esetén. A varázslat minden egyes további E-je szinten 1-el (Ugrás esetén 10-el) csökkenti a próba esélyét. Az Mp-k többszörözésével az Idotartam is többszörözheto. Ha az áldozat 60 lábnál távolabb kerül a paptól, akkor megszunik a varázslat.

 


 

Idõjóslás

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Természet
Mana-pont: 4 (2 Mp/E)
Erõsség: 1
varázslás ideje: 3 perc
Idõtartam: egyszeri
Hatótáv: -
Mágiaellenállás: -

Egy napra elore kb. a pap meg tudja állapítani az idojárás jelleget. Alap erosítés esetén ez 30 % , minden további E +10 %-ot ad, a próbadobást pedig a KM elott kell megtenni.

 


 

Isteni roham

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Halál
Mana-pont: 10 (1 Mp/E)
Erõsség: 1
varázslás ideje: 1 szegmens
Idõtartam: egy támadás
Hatótáv: pap
Mágiaellenállás: -

A pap varázslatával istene segítséget kéri egy mindent elsöpro támadás erejéig. A támadás során a pap hangosan elkiáltja istene nevét (ennyi a varázslat) s ennek hatására TÉ-je a varázslat E-jével no. Közelharcban és fegyverdobásnál alkalmazható, célzásnál nem.

 

 

 


 

Kísértetkéz

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Halál
Mana-pont: 20 + 5/áldozat
Erõsség: TSz
varázslás ideje: 2 szegmens + 1 szegmens/áldozat
Idõtartam: egyszeri
Hatótáv: 20 láb
Mágiaellenállás: Gyorsaságpróba -E módosítóval

A varázslathoz szükség van egy halott kezére (bármilyen állapotban, csak felismerheto legyen, hogy mi is az). A varázslás alatt a pap egyik kezében a kezet, másikban szent szimbólumát tartja, s a 2 szegmenses nyitó szavak után a kézzel rámutat a varázslat áldozataira (1 szegmens alatt egyre). Az áldozatok elott egy kísértetkéz jelenik meg, “végigsimít” rajtuk, amelynek következtében 1k6 Ép és az ennek megfelelo Fp vesztés áll elo. SFE nincs ellene, ez a kéz Életerot szív. A sebzés 10 Mp befektetésével k6 Ép-vel növelheto. Az áldozatoknak a varázslat erosségének megfelelo negatív módosítóval gyorsaságpróbára van lehetoségük (de csak akkor, ha tudjak, hogy veszélyben vannak), amelynek sikere esetén el tudtak hajolni a kéz elol (elfek, félelfeknek nincs külön módosító).

 

 


 

Parancs állatoknak

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Természet
Mana-pont: 20 (3 Mp/E)
Erõsség: 5
varázslás ideje: 1 kör
Idõtartam: 1 óra/TSz
Hatótáv: érintés, lásd alább
Mágiaellenállás: Mentál

A mágia csak egy állatra muködik, melynek mentálisan tud parancsolni. Az állat az érintés után lehet több mérföldre is a paptól. Az állat ösztöne megmarad, és ha az ezekkel ellenkezo parancsot kap, vagy képtelen rá, akkor a varázslat megszakad.

 

 

 


 

Testi áldás

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Természet
Mana-pont: 16 (10 Mp/E)
Erõsség: TSz
varázslás ideje: 1 kör
Idõtartam: 2 kör/TSz
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A pap egy Áldás vagy Szertartás által felszentelt lénynek egy testi képességet képes megnövelni istene hatalma által, ez lehet Ero, Állóképesség Gyorsaság, Ügyesség, Szépség vagy Akaratero; ezt az E nagyságával növeli. Itt az ÉP és az FP maximális érték fölé is növekedhet.
Lehet Ép-t növelni, itt 20 Mp/E, ill. Fp-t is, ekkor 5 Mp/E.

 


 

Túlvilági lények észlelése

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Élet, Halál
Mana-pont: 12
Erõsség: 5
varázslás ideje: 1 kör
Idõtartam: 1 kör/TSz
Hatótáv: 30 láb
Mágiaellenállás: -

A varázslat nagy részben megegyezik az Életérzékelés varázslattal, de ezzel a varázslattal kizárólag túlvilági lények érzékelhetoek. A pap megtudja a lények hozza viszonyított irányát és necrografiai osztály-besorolásukat. A manapontok többszörözésével az erosség többszörözheto, az Idotartam és a Hatótáv nem.

 


 

Ugrálás

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Természet
Mana-pont: 15 (10 Mp/E)
Erõsség: 1
varázslás ideje: 1 kör
Idõtartam: 1 kör/2 TSz
Hatótáv: 5 láb/E
Mágiaellenállás: -

1. A pap a lépései irányában ugrik teret az a mágia erosítéseként 0 - E méterig. A pap képes megadni a lépése irányát. KÉ-re nem kap bónuszt, de +20 VÉ +10 TÉ.
2. A pap véletlenszeruen ugrál minden körben egy véletlenszeru irányba, és véletlenszeru távolságra.
1 2 3 4 5 6
Elore Hátra Balra Jobbra Fel Választhatsz
KÉ +10, VÉ +40, TÉ -20

 

 

 


 

Vámpírérintés

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Halál
Mana-pont: 25 (12 Mp/E)
Erõsség: 1
varázslás ideje: 5 szegmens
Idõtartam: 1 kör/2 TSz
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A varázslat végrehajtása után az Idotartam lejártáig a pap kézével Életerot szívhat. Ehhez meg kell érintenie áldozatát (ellenkezés esetén sikeres Támadó Dobás ökölharcban) és ekkor az erosítésnek megfelelo mennyiségu Ép-t szívhat az áldozatokból, akik az ennek megfelelo kétszeres mennyiségu Fp-t is elvesztik. A pap 1 elszívott Ép-bol 1 Ép-t, illetve 4 Fp-t gyógyíthat magán. Körönként maximum két alkalommal lehet Életerõt szívni.

 


 

Védekezés állatoktól

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Litánia
Szféra: Természet
Mana-pont: 5 (2 Mp/E)
Erõsség: 1
varázslás ideje: 1 kör
Idõtartam: 10 perc/TSz
Hatótáv: 1 láb sugarú kör
Mágiaellenállás: -

A mágia csak elore meghatározott állatokra vonatkozik, melyeknek meg kell adni a fajtáját (1 faj szintenként). Ez egy körrel növeli meg a varázslás idejét. Csak azok az állatok tudnak behatolni a területre, melyeknek az Ép-je meghaladja az erosítést. Ez arra a lényre Varázslási. helyre, tárgyra muködik, melyet megérintett a pap a szent szimbólumával. Ez a varázslat kitunoen muködik élosködok és rágcsálók távoltartására. Hátránya: ha a hatótávban a varázslás elejénél megtalálhatóak ezek a lények, akkor nem hat rájuk a mágia.

 


 

Állat felruházása

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet
Mana-pont: 80
Erosség: 20
Varázslás ideje: 12 óra
Idotartam: végleges
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A pap felruházza az állatot a lelkének egy darabjával, mely egy örökletes kapcsolatot biztosít az állat és a pap között. Képes az állat érzékszerveit használni, és ez fordítva is igaz. Érzik egymás gondolatait, de ez nem biztosítja a papot, hogy parancsolhasson neki, de ha szereti a papot, akkor végrehajtja. A pap megkaphatja az állattól a jobb tulajdonságokat, így ÉP, FP, TÉ, KÉ, VÉ, Az állat is így megkaphatja a pap védelmeit. Ha az egyiket sebzik, akkor a másik is megsebzõdik. Ha az állat meghal, a pap 1 Ép-re és 1FP-re kerül, így igaz fordítva is. Ha az állat meghalt, a papnak dobnia kell egy sikeres Akaraterõpróbát, különben megõrül.

 


 

Átfolyás

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet
Mana-pont: 34
Erosség: TSz
Varázslás ideje: 2 kör
Idotartam: 1 kör / TSz
Hatótáv: pap
Mágiaellenállás: -

A pap higanyhoz hasonló folyékony halmazállapotúvá válik, és bármilyen apró nyíláson átfolyhat. Térfogata nem változik, de bármilyen formát felvehet, egyetlen feltétel, hogy "egyben” kell maradnia. Sebessége egy sétáló emberével egyezik meg, de bármilyen felületen mozoghat, akár felfele a falon és a plafonon is. Ha nincs elég helye visszaalakulnia, akkor meghal. Folyékony állapotában a papnak 10-és SFÉ-je van, de védekezni nem tud. Érzékszervei mind mûködnek, pszit tud használni, de mágiát nem, s beszélni sem tud.

 


 

Elátkozott birtok

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál
Mana-pont: 51 (5 Mp/E)
Erosség: 40 + TSz
Varázslás ideje: 30 kör
Idotartam: végleges
Hatótáv: 20 + 10 láb/Tsz
Mágiaellenállás: -

Az elátkozott birtok területére lépõk körönként k6 (elfek: k6+4, félelfek: k6+3) Fp-t, óránként k6 (elfek: k6+3, félelfek: k6+2) Ép-t vesztenek. Megkötés nincs a belépni szándékozókra, hisz a varázslat egyetlen célja a pusztítás. A növényzet órákon belül elszárad, az állatok ösztönösen elkerülik a területet. Aki az elátkozott birtok területén hal meg, az élõholttá válik, s soha nem hagyhatja el a birtok területét, a belépõket pedig megpróbálja elriasztani. Elátkozott Birtokra mondott Megszentelt Birtok esetén, ha a megszentelés erõsítése kisebb, akkor semmi sem történik, ha megegyezik az elátkozás erõsítésével, a területrõl lefoszlik az Elátkozott Birtok (de megszentelt sem lesz), ha pedig a Megszentelt Birtok erõsítése meghaladja az elátkozásét, akkor a területrõl lefoszlik az elátkozottság és megszentelt lesz.

 

 

 

 


 

Fojtás

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál
Mana-pont: 28
Erosség: TSz
varázslás ideje: 4 szegmens
Idotartam: 1 kör / TSz
Hatótáv: 12 láb
Mágiaellenállás: -

A varázslathoz szükség van egy halott kezére, amellyel a pap a varázslat szavainak elmondása után az áldozatra mutat. Az áldozat a varázslat Idõtartama alatt egy kéz szorítását érzi a torkán, aminek hatására az elsõ körben k6, a másodikban 2k6, stb. Fp-t veszít, SFE nincs ellene, de ez a sebzés nem csúszhat át Ép-be. Azonban az áldozat Állóképességének tíz feletti részével megegyezõ kör eltelte után körönként eggyel növekvõ Ép-t is veszít, függetlenül attól, hogy hány Fp-je van meg (pl. 14-és Állóképesség esetén az 5. körben 1 Ép-t és 5k6 Fp-t, a 6.-ban 2 Ép-t és 6k6 Fp-t, stb. veszt). Az Ép-vesztés is a varázslat Idõtartamának végéig tart. Az áldozatra mutatás után a pap azt tehet, amit akar, a kezét is leteheti, a varázslat önmagától folytatódik.

 


 

Helymeghatározás

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet
Mana-pont: 22
Erosség: TSz
varázslás ideje: 4 kör
Idotartam: azonnali
Hatótáv: -
Mágiaellenállás: -

A varázslat segítségével a pap megtudja pontos földrajzi helyét. Ajánlatos hozza Ynev bizonyos (legalább Alapfokú) geográfiai ismerete.

 

 

 


 

Kilépés a testbõl

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Lélek, Természet
Mana-pont: 38
Erosség: 5
Varázslás ideje: 4 kör
Idotartam: 2 perc/TSz
Hatótáv: pap
Mágiaellenállás: -

E különleges varázslat segítségével az alkalmazó pap lelke képes lesz rövid idõre elhagyni anyagi testét. Ekkor az anyagi teste tetszhalott állapotban marad a helyszínen (minden szeMpontból tetszhalálnak tekintendõ az állapot, azaz pl. a betegségek, mérgek hatása megáll), lelke pedig szabadon eltávozhat és körbenézhet az anyagi világban (maximum távolság 10 láb / TSz). Ilyenkor a pap lelkére is vonatkozik minden szabály, ami a lelkekre érvényes: láthatatlan és anyagtalan (átmehet minden anyagon, mágikus fegyver sem sebzi); nem varázsolhat, és nem harcolhat, de pszit használhat; a lélektõl védõ varázskörök védenek ellene és lélekcsapdával elfogható, ilyenkor, ha az Idõtartam alatt nem szabadítják ki, végleg elszakad a testétõl, azaz meghal. Ugyanez történik, ha közben elpusztítják a testét.

 


 

Megszentelt birtok

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Élet, Természet
Mana-pont: 42 (5 Mp/E)
Erosség: 40 + TSz
Varázslás ideje: 30 kör
Idotartam: végleges
Hatótáv: 20 + 10 láb/Tsz
Mágiaellenállás: - vagy speciális

A megszentelt birtok területén tartózkodók körönként k6 Fp-t, óránként k6 Ép-t gyógyulnak. A növényzet burjánzik, kétszer annyi termést hoz, az állatok semmit és senkit sem támadnak meg a területen. Ha a belépni szándékozó lények Jellemében szerepel a Halál, csak sikeres Akaraterõpróba esetén léphetnek be (a próba a pap TSz-e/3 mínusszal dobandó, lefelé kerekítve), de ha beléptek, õk is gyógyulnak. Megszentelt Birtokra mondott Elátkozott Birtok esetén, ha az elátkozás erõsítése kisebb, akkor semmi sem történik, ha megegyezik a megszentelés erõsítésével, a területrõl lefoszlik a Megszentelt Birtok (de elátkozott sem lesz), ha pedig az Elátkozott Birtok erõsítése meghaladja a megszentelését, akkor a területrõl lefoszlik a megszenteltség és elátkozott lesz.

 

 

 


 

Méregzápor

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál
Mana-pont: 60 (15 Mp/E)
Erosség: 5
varázslás ideje: 1 kör
Idotartam: 1 kör / TSz
Hatótáv: 10 + 2 láb/TSz
Mágiaellenállás: Méregellenállás

A pap körül a Hatótávnak megfelelõ sugarú körben méreg kezd el esni a pap által meghatározott magasságból (bármennyi lehet). A méreg összes jellemzõjét a pap határozza meg, egyetlen kikötés, hogy mindenképpen kontaktméregnek kell lennie, és E-je megegyezik a varázslat E-jével. Természetesen a papra nem hat a méreg, de a Hatótávon belül tartózkodókra mindenképpen, akiknek a méregzáporban eltöltött minden egyes kör után méregellenállást kell dobniuk (egy körben elég 1 szegmensnyi idõt a záporban tölteni ehhez). Védekezési lehetõségek: õsvíz aura minden 2E-je eggyel gyengíti a méreg E-jét, õsvíz zápor minden 3E-je eggyel gyengíti az õsvíz záporban tartózkodókra ható méreg E-jét, õsvíz kitörés és csóva minden 2E-je eggyel csökkenti a méreg E-jét abban a körben, amelyben hat, õsvíz sátor minden 2E-je eggyel csökkenti a méreg E-jét azok számára, akik a sátor alatt tartózkodnak, és a zápor a sátor felett esik.

 


 

Méregzsák

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál
Mana-pont: 47 (10 Mp/E)
Erosség: 4
Varázslás ideje: 1 kör
Idotartam: 1 nap/TSz
Hatótáv: pap
Mágiaellenállás: speciális

A pap a varázslat segítségével eltarolhatja szervezetében a mérget, úgy, hogy az nem fejti ki rá a hatását. A varázslat végrehajtása a következõképpen zajlik: az egy kör alatt a pap halkan elmormolja a varázslat szavait, majd ezt követõen egy percen (6 körön) belül, ha méreg kerül a szervezetébe, akkor az eltárolódik. A varázslat E-jenek legalább akkorának kell lennie, mint a méreg E-jenek, hogy ez végrehajtódjon. Egyszerre egy méreg tárolható el, s mindaddig nem alkalmazható újra a varázslat, amíg a pap ki nem adja magából a mérget. Ez a Mérgezés varázslatnak megfelelõ módon történik, a különbség csak annyi, hogy 18 Mp-be kerül és a pap semmit sem változtathat a méreg hatásán. A Mérgezést a varázslat Idõtartamán belül kell alkalmaznia, ha ezt elmulasztaná, akkor az Idõtartam lejártával automatikusan hat a méreg, s mindenképpen az erõsebb hatásával. Bármilyen típusú (étel/ital-, fegyver-, kontakt-) mérget elraktározhat így a pap, s Mérgezéssel más szervezetébe juttathatja azt.

 


 

Õrzõ felkenése

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál, Élet
Mana-pont: 80 (10 Mp/E)
Erosség: 500
Varázslás ideje: 4 óra
Idotartam: 1 év/E
Hatótáv: érintés, speciális
Mágiaellenállás: -

Az Õrzõ egy testet, halottat vagy tárgyat, területet õriz, fontos, hogy életében erõs kötöttség kapcsolja hozzá. Az élõhalott õrzõ akkor ébred tudatára, amikor valaki megbolygatja a nyugalmát annak, amit õriz. Ezt csak egy halottra lehet rámondani. Õrzõ leírását lásd a Bestiariumban.

 


 

Szentségtelen aura

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Halál
Mana-pont: 45/65
Erosség: 5
Varázslás ideje: 2 kör
Idotartam: 3 kör/TSz
Hatótáv: 15 láb
Mágiaellenállás: -

Az aura egy 15 láb sugarú gömb, amelynek középpontja az a pont, ahol a pap állt a varázslás alatt. Ezután a pap el is mehet, az aura nem változtatja meg a helyet. A varázslatnak két felhasználása lehetséges. Az elsõ esetben (amely 45 Mp) az aurában a gyógyító varázslatok nem mûködnek, de a rájuk költött Mp-k elvesznek. A gyógyitalok ideiglenesen elvesztik mágikus hatásukat az aurán belül. A második esetben (65 Mp) az aurában elmondott gyógyító varázslatok fordítva sülnek el, sebzést vagy a betegségek, mérgezések súlyosbodását idézik elõ, az ezeken kívüli károsodások gyógyítása pedig sikertelen marad. Ezen kívül az aurán belül az elfekre, félelfekre a következõ módosítók érvényesek:

Erõ Áll. Gyors. Ügy Akar. Aszt. KÉ TÉ VÉ CÉ
Elf -2 -2 -2 -2 -2 -4 -10 -20 -20 -10
Félelf -1 -1 -1 -1 -1 -2 -8 -15 -15 -8

 


 


Térablak

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet
Mana-pont: 52 / 78 ill. 20 (10 Mp/E)
Erosség: 1
Varázslás ideje: 2 kör ill. 5 perc
Idotartam: 1 perc / TSz ill., amíg meg nem szüntetik
Hatótáv: -
Mágiaellenállás: -

Ez szinten a különlegesebb papmágiák közé sorolható, melynek kétféle alkalmazása lehetséges. Egyrészt egy normál térkapuhoz hasonló nyílás nyitható (melyen át is lehet látni), másrészt ennek egy olyan változata (ez a kevesebb Mp-s), melyen nem lehet átmenni, csak átlátni (mindkét esetben meghatározható az irány). A papnak elõzõleg egy láthatatlan mágikus jelet kell elhelyeznie a helyszínen (hüvelykujját kell odanyomnia a kívánt helyre), mely 20 Mp-t igényel és 1 körig tart. A jel elhelyezése külön történik, és ez 20 Mp-be kerül. Egyszerre csak egy darab ilyen jele lehet, mely barmikor megszüntethetõ, csak ezután tud másik helyre is rakni. Természetesen ez a jel mágiát sugároz és a pappal szimpatikus viszonyban áll. E jel segítségével ezután már bármikor képes lesz a pap erre a helyszínre térablakot nyitni. A rituálé során az alkalmazó Szent Szimbólumával egy max. 2 láb sugarú (de azon belül bármekkora) kört rajzol a levegõbe (vagy bárhova, pl. falra), ez lesz a létrejövõ térablak egyik oldala, a másik pedig a mágikus jel helyszínén lesz, amely körnek középpontja maga a jel. Megjegyzendõ, hogy e térablakot bármilyen helyzetben létre lehet hozni, függõlegesen, vízszintesen, vagy bármely fokban a vízszinteshez képest, de természetesen a célhelyszínen is ugyanolyan helyzetben fog létrejönni. Mind az átjárható, mind a "csak átlátható" változat esetében a pap határozhatja meg (meg a Varázslás közben), hogy csak az õ oldaláról, csak a másik oldalról, vagy mindkét irányból átjárható vagy átlátható legyen-e a térablak. Amennyiben csak egyirányút hozott létre, úgy a "vak" oldalon nem latszik semmi a térablakból (csak mágia sugárzik). Ha az Idõtartam lejárta elõtt le akarná zárni, csak meg kell szüntetnie a mágikus jelet (egy másodperces koncentráció), így a térablak is és a jel is azonnal eltûnik (azaz lehet új jelet tenni bárhova).

 


 

Tárgyak fiatalítása

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet, Élet
Mana-pont: 7 (7 Mp/E)
Erosség: 1
Varázslás ideje: 5 kör
Idotartam: végleges
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A varázslat alatt megérintett nem mágikus tárgy fiatalítható, s ezzel az idõ okozta állapotromlás megszüntethetõ. A körváltozás évben határozandó meg, ennek maximális mértéke: a varázslat E-je * a pap TSZ-e * 10 év.

 


 

Tárgyak öregítése

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet, Halál
Mana-pont: 7 (7 Mp/E)
Erosség: 1
Varázslás ideje: 5 kör
Idotartam: végleges
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A varázslat alatt megérintett nem mágikus tárgy öregíthetõ, s természetesen ezzel együtt jár a tárgy állagának jelentõs romlása (azért vannak kivételek, pl. bor). A körváltozás évben határozandó meg, ennek maximális mértéke: a varázslat E-je * a pap TSZ-e * 10 év.

 


 

Tûzvihar

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet
Mana-pont: 85 (10 Mp/E)
Erosség: 6
Varázslás ideje: 20 kör
Idotartam: 1kör/TSz (max. 20 kör)
Hatótáv: 1 mérföld
Mágiaellenállás: -

A pap képes lesz TSz/3 "Szent tûz" -szerû tûzcsapással lesújtani 1 km-es körzetben (amit látnia kell) és a célpont felé kell mutatnia. Ezek mindegyike hasonlóan mûködik a Szent tûznél leírtakkal, azonban erre csak minden második körben képes.

 


 

Vedelem a mérgektõl

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Élet, Természet
Mana-pont: 20 (7 Mp/E)
Erosség: 3
varázslás ideje: 3 kör
Idotartam: 5 perc / TSz
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A varázslat hatására a pap által megérintett személy Méregellenállása a varázslat E-jével növekszik a varázslat Idõtartamara. Ez minden méregre vonatkozik, mágikus és természetes származásúakra is.

 


 

Védelem a rontásoktól

Arkánum: Nagy Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Élet, Természet
Mana-pont: 25 (8 Mp/E)
Erosség: 3
varázslás ideje: 3 kör
Idotartam: 5 perc / TSz
Hatótáv: érintés
Mágiaellenállás: -

A varázslat Idõtartama alatt a pap által megérintett személy Egészsége a varázslat E-jével nõ boszorkánymesteri Rontásokkal szemben.

Állatkeresés

Arkánum: Kis Arkánum
Típus: Rituálé
Szféra: Természet
Mana-pont: 18
Erõsség: TSz
varázslás ideje: 7 kör
Idõtartam: azonnali
Hatótáv: 5 mérföld/TSz
Mágiaellenállás: -

 

Zene
 
Idő:
 
Vélemény?
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, páncélok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestárium
 
Varázstárgyak, ereklyék
 
Karakterlapok
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.