Minden fejvadászklánban megtalálhatóak a Mesterlövészek. Feladatuk az ellenség minél távolabbról való lelövése, vagy legalábbis a lehető legnagyobb sebzés okozása. Kedvenc fegyverük a visszacsapóíj, de ismerik a legtöbb lőfegyvert. Közelharcban nem igazan jók, kiképzésük erre nem készíti fel őket, ezért ezt inkább kerülik. Ha tehetik lesből, fedezékből támadnak. Amennyiben erre nincs lehetőségük, akkor a lovukról nyitnak tüzet ellenségeikre. Nyilaikat természetesen mérgezik. A fentiekből kiviláglik, hogy harcmodoruk az alattomos, messziről való támadás, és ha nem muszáj közvetlenül nem avatkoznak közbe...
Erő
k10+10
Szépség
3k6
Állóképesség
k6+12
Intelligencia
3k6 (2x)
Gyorsaság
k10+10
Akaraterő
k10+8
Ügyesség
k6+12+kf
Asztrál
2k6+6
Egészség
k10+10
HARCÉRTÉKEK
A mesterlövészek harcos-főkasztú testvéreikhez képest eléggé alacsony harcértékekkel bírnak, leszámítva egyet, a CÉ-t, mely 20-as alap értékével kompenzálja a különbségeket, melyek a következőképpen nyilvánulnak meg: 5 KÉ, 15 TÉ, 70 VÉ. Minden Tapasztalati Szinten kapnak 12 Harcérték Módosítót, amiből kettőt-kettőt kötelesek VÉ-jükre és TÉ-jükre áldozni, illetve 4-et CÉ-jükre.
ÉLETERŐ ÉS FÁJDALOMTŰRÉS
Ezen a téren egyértelműen gyengébbek a fejvadászoknál, hiszen az ő fizikumukat nem erősítik olyan szinten, mint azokét akiknek a közelharcban kell jeleskedniük (az Erejük is csak azért akkora, amekkora, mert az ideg felhúzásához szükségük van rá); náluk inkább a koncentrációs-készségükön van a hangsúly, ebből következően alapból csak 4 Ép-jük van, 5 Fp-jük, illetve szintenként további k6+3 Fp-t kapnak.
KÉPZETTSÉGEK
Képzettségrendszerük szisztematikusan elsősorban a távolmaradáson - illetve azon, hogy bárhová el tudjanak bújni a legszélsőségesebb környezeti adottságok mellett is - alapszik. Mivel kevesebbet gyakorolják magát a harcot, ezért több idejük marad különféle hasznos képzettségek elsajátítására. A mesterlövészek 1. TSz-en a következő képzettségeket kapják meg:
Képzettség
fok/%
Fegyverismeret [lőfegyverek]
Af
3 Fegyver használata [könnyű nyílpuska, tőr, klánfegyver]
Af
1 Fegyver használata [visszacsapóíj]
Mf
1 Fegyver dobása [dobótőr]
Mf
Pszi
Af
Úszás
Af
Csapdaállítás
Af
Álcázás/álruha
Af
Célzás
Af
Lovaglás
Af
Hangutánzás
Af
Mászás
20%
Esés
10%
Ugrás
5%
Lopódzás
30%
Rejtőzködés
40%
Éberség
25%
Szintenként 20%-t oszthatnak szét százalékos képzettségeik között, de egy képzettségre 15%-nál többet nem költhetnek. További szinteken pedig a következő képzettségeket sajátítják el:
TSz
Képzettség
fok/%
2.
Pusztítás [visszacsapóíj]
Af
3.
Méregkeverés/semlegesítés
Af
3.
Nyomolvasás/eltüntetés
Af
4.
Pusztítás
Mf
4.
Célzás
Mf
5.
Pszi
Mf
5.
Lovaglás
Mf
5.
Lovasíjászat
Af
6.
Csapdaállítás
Mf
6.
Térképészet
Af
7.
Lovasíjászat
Mf
KÜLÖNLEGES KÉPESSÉGEK
Ha olyan lőfegyvert alkalmaznak, amelynek használatában nem jártasak, akkor a Képzetlen Fegyverforgatás levonásai helyett csak a következők szerint járnak: -5 KÉ, -10 CÉ. Továbbá a pyarroniak mellett néhány slan diszciplínát is képesek használni, ezek az alábbiak: 5. szinttől a Tetszhalál, 6. szinttől a Zavarás és a Testsúly változtatása, 7. szinttől az Érzékelhetetlenség, illetve 9. szinttől a Jelentéktelenség. Nem kapják meg a Sebzésjárulékot, illetve a Kobratáncot sem tanulhatják meg, és a fejvadászokkal ellentétben nem kapja meg a szintenkénti bónusz KÉ-t.
TOVÁBBI INFORMÁCIÓK
Tapasztalati Szintet a fejvadászok táblázata szerint lépnek. Főleg visszacsapóíjat vagy könnyű nyílpuskát használnak, ha közelharcra kényszerülnek, akkor tőrt, vagy a klán fegyverét. Természetesen minden harci eszközük mérgezett. Vértet nem igazán hordanak - optimális esetben semmi szükség sincs rá...