Erigowi Krad lovagrend
A több évezredes múltra visszatekinto lovagrend erodítménye Erigow belso városában
található, közel az uralkodói székhelyhez. Falait gránitból emelték, ami óriási munkába
és fáradtságba került. Tervezoi közt olyan híres építészek is fellelhetok, mint Dornennel
de Mortel , az erioni város tervezojének leszármazottja. Kapuja kettos biztonsági
rendszerrel van ellátva, mágia és az abbit kapu egyszerre véd a betolakodóktól. A falakon
tuzköpok, dárdavetok, kahrei szerkezetek sokasága irányul kifelé, nem is beszélve az
éber orökrol és az udvari mágiahasználókról (papokról és dorani varázstudókról). Ennek
láttán ne csodálkozzunk azon, hogy a várat még senkinek sem sikerült bevenni. A föld
mélyébe vájt labirintusok tucatnyi rejtett kijárathoz vezetnek, bár az óvatlanok és az utat
nem ismerok könnyen csapdába vagy szörnyek karmaiba sétálhatnak. A mágikus tárgyak
és fegyverek terméhez, valamint a kincseskamrához vezeto utat kizárólag a mindenkori
nagymester és néhány beavatott és megbízható ember tudja.
A várban lévo lovagok létszáma folyamatosan változik, volt már példa 50 fore éppúgy,
mint 500-re. A vezeto a mindenkori nagymester, aki már mintegy 12 éve Erigow hercege.
Vaskos kézzel irányítja mind a hercegség, mind a lovagrendek sorsát. Habár a hatalmas
vagyon nagy része a háborúkra megy, ez a hadsereg felszerelésén és kiképzésén is
meglátszik. A stratégáknak és a századok, ezredek vezetoinek nagy hányada kerül ki a
Krad lovagrend harcosai közül. Az Yneven élo vagy kalandozó Krad lovagok száma egyes
becslések szerint eléri a 18000 fot is.
Általánosságban elmondhatjuk róluk, hogy a félelmet nem ismerik. Szinte semmi sem vet
gátat bátorságuknak, a bölcsek regélnek többszörös túlerorol és mágiáról éppúgy, mint a
régmúlt megidézett szörnyeirol és a démonokról. Száz csatában edzett veteránokhoz
lehetne hasonlítani oket, már akkor, mikor elhagyják az iskolát, nemhogy még késobb.
Becsületük sohasem szenved csorbát, adott szavukat minden körülmény között
megtartják. Aranykörrel ékített vörös-fehér sávos címerüket pajzsukra és páncéljukra is
felfestik, nyíltan hordják mindig, kivéve persze, ha egy ellenséges országba kell
beszivárogniuk. Taktikai érzékük messze a legjobb, több ország az Északi Szövetségben
foglalkoztat Krad lovagokat e téren. Nevükben valamennyien feltüntetik a „con” szót,
ezzel jelezve nemesi származásukat.
A lovagi kiképzés 4 évig tart, az ifjú lovagjelöltek kb. 12-14 éves korukba kerülnek be a
várfalak közé. Természetesen ez nem vonatkozik a nemesurakra , ha ok kiállták a próbát,
megkapják az igazolást és máris a lovagrend tagjai. Azonban az ifjoncokra kemény évek
várnak. Az elso évben alig esik kardforgatásról vagy páncélviseletrol szó, ehelyett a
betuvetés és az olvasás, az etikett, a nyelvek tanulása és a tudományok kerülnek elotérbe.
A következo 2 év viszont jóval mozgalmasabb, ekkor tanulnak meg a lassan 15-16 évesek
kardot és pajzsot kezelni, a nehézvért viselésének fortélyaiba éppúgy betekintést
nyerhetnek, mint a kráni eredetu, ámde nagyon hatékony képzettség, a pusztítás
rejtelmeibe. Végül az utolsó év a gyakorlatozással, a lovaglás állandó tanulásával, a lovagi
tornákra és az élet viszontagságaira való felkészítéssel telik. Végül az immár felnott
férfiak az utolsó napokon Kradhoz imádkoznak, életük megáldása és megszentelése
érdekében. A lovaggá ütés külön ceremónia és több napig tartó mulatságok elozménye. A
lovagok megkapják teljes felszerelésüket, valamint az iskola elvégzését bizonyító
oklevelet, amelyet egyben mágikussá és eltéphetetlenné változtatnak a varázslók és
természetesen a mesteri hamisítók is nagy gondban lennének e papír lemásolásánál. A
legtöbb lovag ekkor több éves útra indul, felfedezni Ynevet.
M.A.G.U.S. szabályok
Harcérték:
Elso szinten az Erigowi Krad lovag a következo harcértékeket kapja:
KÉ: 5
TÉ: 20
VÉ: 75
CÉ:--
Minden tapasztalati szinten (már az 1. Szinten is) 12 (6,5) harcérték módosítót kapnak.
Leginkább a támadásra specializálódtak, ezért a TÉ-t minden TSZ-en kötelesek növelni
6-tal, valamint VÉ-t 5-tel.
Az itt tanult lovagok számtalan képzettséget tanulnak az iskola berkei közt, éppen ezért a
képzettség pontjaik számai nem igazán magas. Kp alapjuk 1 és minden szinten további 4
Kp-t kapnak (már az 1. Szinten is). A lovag képzettségei 1. szinten:
Képzettség
Fok
Pajzshasználat
Af
Nehézvértviselet
Mf
5 fegyverhasználat
Af
Fegyverismeret
Af
Írás/olvasás
Af
Etikett (erigowi)
Af
Nyelvismeret (4. , 4. , 3. , 3.)
Af
Hadvezetés (nehézlovasság)
Af
Lovaglás
Mf
Történelemismeret
Af
Heraldika
Af
A képzettségeknél fontos kiemelni, hogy a lovag az erigowi etikettet ismeri, ezt tudja
hasznosítani, ha királyi, vagy nemesi udvarba kerül. A nyelvek közül az erigowi nyelvet
mesterfokon alkalmazza, ezért képzettségpontot—mivel az anyanyelve—nem kell
levonni. A többi nyelv foleg az északiak közül kerül ki.
A történelemismerete az erigowi és ereni hercegségekre terjed ki, ezek országok
történelmét ismeri behatóbban a karakter, bár tudása még így is elég felszínes.
A fegyverismeret a lovagkard behatóbb ismeretét jelenti, bár oktatják az iskolában a
pallos és a kopja felépítését is.
A további szinteken a következo képzettségeket kapja:
TSZ
Képzettség
Fok
3.
Heraldika
Mf
4.
Pajzshasználat
Mf
4.
Pszi
Af
4.
Sebgyógyítás
Af
5.
1 fegyverhasználat
Mf
7.
Pusztítás
Mf
8.
Sebgyógyítás
Mf
10.
Hadvezetés (nehézlovasság)
Mf
12.
Pszi
Mf
Tapasztalati Szint:
Az erigowi Krad lovagok sok képzettséget, és mint azt a késobbiekben látni fogjuk, sok
különleges képességet kapnak, éppen ezért nem olyan könnyu tapasztalati szintet
lépniük, tehát a paplovagnál feltüntetett táblázatot használják szintlépéshez.
Az erigowi Krad lovag fegyvertára:
Habár a hazájában maradt lovagok egyike sem veszi fel teljes vértjét, ha sétára indul, a
kalandozó lovagok mindegyike viseli azt. Legkedveltebb a teljes vért, habár nemegyszer
látni félvértet is. Vértjük különlegessége abba rejlik, hogy a zárt sisakra a mesterkovácsok
hátrafeszülo szárnyakat készítenek, ami bár nagyon tetszetos, mégis jellegzetessége a
Krad lovagoknak, tehát könnyen felismerhetové válik benne. Páncéljukat általában
feketére vagy kékre festik, a mellpáncélján az erigowi címerrel. A köpenyükkel ugyanígy
cselekszenek, azt a páncéllal egyezo színre festik és annak hátán is megtalálható az
erigowi címer. Fegyverzetük is a lovagokhoz mért, a legkedveltebb fegyvereik a
lovagkard és a kopja. Lovagkardjuknak jellegzetes formája van, mivel a keresztvasa
valamivel hoszabb társainál és a pengéjének vége recézett. Ezek használata mellett a
pallos és az egykezes csatabárd kezelését sajátítják el, valamint egy általuk választott
fegyverét. A dobó—és célzófegyvereket ellenben megvetik. Az általuk használt pajzs
közepes nagyságú, amin szintén ott van a hercegség címere. Ha a karakter úgy akarja, a
pajzs szélét a kovácsok élesre fenik. A pajzs és a köpeny általában a páncél színéhez
igazodik.
Életero és Fájadalomturés:
Ugyanaz, mint a rendes lovagnál.
A Krad lovag különleges képességei:
1. A Krad lovagok sajátos hátassal bírnak. A ló nehézharci lónak felel meg, teljes vért
borítja testét (MGT: 15, SFÉ: 9) és a homlokvérten tüske mered elore (Ké: 3 Té: 6 Vé: 3
Sebzés: 2k6 Tám/kör: 1). Ezt a lovat már elso Tapasztalati szinten megkapják, bár fizetni
kell érte: 17 arany az ára. Ezt az árat persze késobb is kifizethetik, bár ismerve a Krad
lovagok becsületességét, ezt az elso adandó alkalommal befizetik valamelyik közeli
bankházban. A khál fajú játékosok részére külön tenyésztik e lovakat, ezek emiatt jóval
eroteljesebbek (Súlyhordás: 370 kg), bár áruk borsosabb: 23 arany.
2. 7. TSZ-en Erigowba vezetnek vissza útjaik, a 3 napos ceremónia alkalmával lesznek
képesek a Gyógyítás papi varázslat alkalmazására. Tapasztalati szintenként egy
fájdalompontot lesznek képesek naponta gyógyítani. A fohász ideje 5 szegmens.
3. 10. TSZ-en mestereik ismét visszavárják oket Erigowba , ahol egy egyedi
támadóvarázslattal ruházzák fel oket. A Jéghideg Láng különleges, csak Krad lovagok
által használható varázslat. 2 naponta egyszer alkalmazhatják, a varázslás ideje 1
szegmens. A lovag által megjelölt célpontot hirtelen kékes lángok borítják be, szörnyu
fájdalmakat okozva ez által neki. Habár a láng nem éget, mégis úgy érzi a szerencsétlen,
mintha maga a jég „perzselné a testét”, s emiatt kapkodva veszi a levegot. A varázslat
sebzése a lovag (tapasztalati szintje mínusz 6)*1k6. A sebzést a lovag csökkentheti k6-
onként, ha úgy gondolja. A mágia k6-onként elszív 1 fájdalomturés pontot alkalmazójától.
Vagyis egy 12. TSZ-u lovag képes egy 6k6 Sp-t sebzo Láng megidézésére, ami 6
fájdalomturés pontjába fog kerülni.
A Krad lovagok hátrányai:
1. Erigow mindig is hadilábon állt Toronnal, értheto tehát, ha a lovagrend berkeiben
képzett lovagok is ellenszenvet éreznek északi ellenségük iránt. Az ilyen karaktert a
lovag általában lenézi és megveti, ha az ellene tesz, harcban bizonyítja be igazát. A
Kard Testvériség lovagjai pedig a Krad lovagok osi ellenségei. Nem csoda tehát, ha
az ilyen találkozás harccal végzodik. Erigow lovagjai szent küldetésüknek tekintik, ha
gyengíthetik a Boszorkánymesterek birodalmát, tehát ha küldetésük oda szólítja oket,
álcázva magukat mindenképpen elindulnak Toronba.
2. Naponta egyszer imádkozniuk kell istenükhöz, Kradhoz, egyébként minden
értékükbol (KÉ, TÉ, VÉ) naponta elvesztenek egy pontot. Napi egy óra ima vagy
kétszer fél óra fohász az imádság kötelezo idotartama. Az elvesztett pontokat akkor
kapják csak vissza, ha bepótolják a mulasztott imákat.
3. Vonzódásuk a titkokhoz és ritka könyvekhez hatalmas, a különlegesen ritka és
értékes muveket pedig mihamarább eljuttatják egy Krad székházba.
|