Vándor
A Vándorokat senkinek sem kell bemutatni. A vadon járói ők, akik valamilyen okból nem akarnak az emberek világában élni. Akár saját akaratukból, akár nem, de azt az utat választották, hogy a természettel szoros kapcsolatban élve segítsék a bajbajutottakat, az elesetteket és ahol lehet, a gonosz ellen tegyenek. Sok tekintetben hasonlítanak Arel papjaira, azonban egy gyökeres ellentét van köztük: a Vándorok sosem keresik a bajt, sohasem beszélnek feleslegesen, nem támadnak, csak legvégső esetben, általában önvédelemből. Ám ennek ellenére botorság volna lebecsülni őket: kevés hozzájuk fogható kardforgató van Ynev világán. Ezek után a legegyszerűbb lenne őket Arel jó oldalát megtestesítő paplovagokként felfogni őket; ezt különleges képességeik is alátámasztják.
Kidobás: Erő: k10+8 Gyorsaság: 2k6+6 Ügyesség: k10+8 Állóképesség: k10+8 Egészség: 2k6+6 Szépség: 3k6 Intelligencia: k10+8 Akaraterő: 3k6 (2x) Asztrál: 2k6+6 Érzékelés: k10+10
Alapértékek: TÉ 20 FP 6 VÉ 75 CÉ 5 ÉP 6 KÉ 9 MP - KP 6
Harcértékek: A Vándorok a legjobb kardforgatók közé tartoznak, annak ellenére, hogy rokon tulajdonságokat mutatnak a paplovagokkal. KÉ alapjuk 9, TÉ alapjuk 20, VÉ 75, míg időközben kialakult íjszeretetük miatt CÉ alapjuk 5. Továbbá lásd különleges képességeiket.
Életerő: Életerejük, mivel jobbára semmilyen kiképzést sem kapnak, nem tartozik a legjobbak közé. ÉP alapjuk 6, míg FP alapjuk szintén ennyi, amihez szintenként k6+4 járul.
Képzettségek: Képzettségek tekintetében a legjobban a Sirenari Erdőjáróra hasonlít ám velük ellentétben a vándor bármilyen fajú lehet. Kp alapjuk 6, amihez minden szinten 8 járul, továbbá 20 % a százalékos képzettségekre.
Képzettségek Tsz 1-en: 3 fegyverhasználat Af Kétkezes harc Af* Futás Af Nyomolvasás Af Vadászat/halászat Af Erdőjárás Mf Ökölharc Af Csapdaállítás Af
Mászás 15 % Esés 20 % Ugrás 10 % Rejtőzés 15 % Lopódzás 10 %
További szinteken: 2 Idomítás Af 3 Herbalizmus Af 5 Nyomolvasás Mf 5 Úszás Af 6 Kétkezes harc Mf
Fegyvertár A Vándoroknak nincs meghatározott fegyverzete, habár az igazán nehéz, kétkezes fegyvereket nem szívlelik. A leggyakoribban az egykezes csatabárd, a hosszú- és rövidkard, továbbá a hosszú- és ritkábban a rövid íj.
Különleges képességek: A vándorok elsodleges képessége, hogy kétkezes harc képzettségük kizárólag könnyuvértezetben értendo, azaz brigandinnal bezárólag. Ha ennél nehezebb vértet ölt, a képzettség eggyel alacsonyabb fokra esik vissza. (Af alá is, azaz mintha képzetlen lenne) Második képességük, hogy 6. Tsz-tol képesek a papi mágia bizonyos varázslatait alkalmazni. Ezek a következok: (kis arkánum:) Szent fény; Élelemteremtés; Gyógyítás; Láthatatlanság evilági lények elott; Veszély észlelése; Vízfakasztás; Köd felidézése; Természeti lények megidézése; Villámcsapás; (nagy arkánum:) Életérzékelés; Engedelmesség - állatok; Engedelmesség - növények; Természet megidézése; Vadak szólítása; (Arel egyedi varázslatai:) Állati kémek; Szélkeltés A hatodik szinten 8 Mana-pontot kapnak, majd minden továbbin k3+5 -öt. Harmadik képességük, hogy jellemük MINDIG tartalmazza az Élet alkotóelemet. A Vándorok a legkirívóbb esetben sem ismerik a pszi mesterfokát, és az alapfoka is rettento ritka. Ám, mint ahogyan azt a barbároknál láttuk, nekik is hasonló védelmük alakul ki az elméjük köré, ám az jóval gyengébb, Tudatalatti ME-jükhöz minden szinten k3 járul. Ennek oka szinte megmagyarázhatatlan, valami ajándékféle, azért, amit a Vándorok a természetért (és ezáltal az uraikért, úrnoikért, szellemeikért), annak védelméért tesznek. Azonban ahogy a pszi bármely formáját elsajátítják, ez a képesség elveszik.
|