Dzsad aljzószer, kontaktméreg. Fehéres színű balzsam, a halántéknál szokás a bőrbe dörzsölni. - Gyors hatású, (k6 kör) alatt hat, - közepes ideg tartó (k6 óráig), - súlyosabb esetben halált okoz, - enyhébb esetben bódulatot. A bódulat során a kábultság módosítói érvényesülnek, de pozitív módosítókkal. Azonban semmilyen képesség nem mehet 20 fölé.
Erő Áll Gy Ügy Ae Aszt. KÉ TÉ VÉ Var +2 +2 +2 +2 +5 +5 +15 +20 +25 i
A hatás elmúlásával émelygés tör az áldozatra. Ára: 5 arany.
A hómanók átka
Fegyverméreg. Keringési rendszerre ható, - azonnali hatású (k10 szegmens) alatt hat. - Közepes ideig tartó (k6 óra). - Hatása semmi/gyengeség.
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ Var 1/2 -2 3/4 3/4 -15 -20 -25 i
Ára: 1 ezüst
Vaskaktusz mérge
Fegyverméreg. Izomzatra ható, - gyors hatású (k6 kör), - közepes ideig tart (k6 óra). - Hatása semmi/gyengeség.
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ Var 1/2 -2 3/4 3/4 -15 -20 -25 i
Ára: 75 réz.
Sivatag bosszúja
Az egész szervezetet károsító ételméreg. - Lassú hatású (2k6 óra), - hosszú ideig tartó (k6 nap). - Hatása semmi/rosszullét, hasmenés, hányás.
Erő Áll Gy Ügy Ae KÉ TÉ VÉ CÉ Var 1/2 -4 1/2 1/2 -2 -20 -40 -40 -20 N
Sivatagi aggófűből készül. Ára: 1 ezüst.
2. SZINTŰ MÉRGEK
Kenderfű
Légméreg. Az idegrendszerre hat. - Gyors hatású (k6 kör), - közepes ideig (k6 óra). - Bódulat/alvás.
Gy Ügy Ae Asz Int KÉ TÉ VÉ CÉ Var 1/2 3/4 -10 -5 -5 -30 -30 -50 -30 N
Pipából is szívják kábítószerként, gyakori élvezete függőséget okoz. Kenderlevél és édes dohány elégetéséből készül. Ára: 1 arany.
Futtató kenőcs
Az emésztőrendszert támadó fegyverméreg. - Gyors hatású (k6 kör), - rövid ideig hat (k6X10 perc). - Hatása semmi/hirtelen hasmenések. A sarjas kaktusz virágából készül.
Ára: 2 ezüst.
3. SZINTŰ MÉRGEK
Álomkenőcs
Idegrendszerre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - közepes ideig tart (k6 óra). - Hatása semmi/mély álom. Az erdőpilléktől zsákmányolható.
Ára: 5 ezüst.
Altató
Idegrendszerre ható fegyverméreg. - Gyorsan hat (k6 kör), - rövid ideig tart (k6X10 perc). - Hatása semmi/alvás. Enyhén zöldes színű zselé.
Ára: 5 ezüst.
Égető fegyver
Keringésrendszerre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - rövid ideig tart (k6X10 perc). - Hatása k10Fp-vesztés/émelygés.
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var 3/4 -2 3/4 3/4 -10 -20 -15 -10 i
Sziklakaktuszból készítik. Ára: 4 ezüst.
Endra bosszúja
Idegrendszerre ható légméreg. - Gyors hatású (k6 kör). - Rövid ideig tart (k6X10 perc) - Hatása émelygés:
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var 3/4 -2 3/4 3/4 -10 -20 -15 -10 i
Vagy bódulat:
Gy Ügy Ae Asz Int KÉ TÉ VÉ CÉ Var 1/2 3/4 -10 -5 -5 -30 -50 -50 -30 N
Barnás színű, 20 cm-es rúd, tűzbe téve hat 5X5 m2. Kenderlevélből, büdös perenk kalapjából és szürke mérgeske tönkjéből készül. Ára: 3 arany.
Derogár
Idegrendszerre ható fegyverméreg. - Gyors hatású (k6 kör). - Hatása semmi/halál. Elátkozott vidéki Derogár tüskéjéből készül.
Ára: 5 arany.
Szakács bosszúja
Emésztőrendszerre ható ételméreg. - Lassú hatású (2k6 óra), - hosszú ideig tart (k6 nap). - Hatása hasmenések/gyomorgörcs.
Erő Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var -8 -8 -8 -30 -40 -35 -15 N
Sertés epéjéből és végbeléből készül. Ára: 8 ezüst.
A Vánszorgó
Izomrendszerre ható fegyverméreg. - Gyors hatású (k3 kör). - Hatóidő k6 kör. - Hatása: lassulás (KÉ:-10) vagy bénulás.
Ára: 2 arany.
4. SZINTŰ MÉRGEK
Bénító
Izomzatra ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - közepes ideig tart (k6 óra) - Hatása gyengeség/bénulás.
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ Var 1/2 -2 3/4 3/4 -15 -20 -25 i
Hinal kígyó mérgéből készítik. Ára: 3 arany.
Vakító
Idegrendszerre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - hosszú (k6 nap) vagy maradandó hatású. - Hatása vakság. Maradandó hatás csak mágiával gyógyítható. Sávos ostorkígyóból nyerik a mérget.
Ára: 9 arany.
Nalreth
Légzést bénító fegyverméreg. - Gyors hatású (k6 kör) - Hatóidő (3+k10 kör). - Hatása: légszomj miatt émelygés.
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var 3/4 -2 3/4 3/4 -10 -20 -15 -10 i
Vagy a légzés teljes leállása, esetleg halál. Ezalatt az idő alatt semmit nem csinálhat, csak levegőhöz akar jutni, fuldoklik. Ha a fuldoklással töltött körök száma meghaladja az Állóképesség tíz feletti részét, az áldozat megfullad. Az elátkozott vidékről származik, az ott érő Nalrethből nyerik. Ára: 10 arany.
Derogár
Idegrendszerre ható légméreg (olaj). - Gyors hatású (k6 kör) - hatóidő (k6+4 óra). - Hatása semmi/alvás. Mérsékeltövi erdők Derogárjából nyerik.
A dühroham után az áldozat semmire nem emlékszik. Az azonos nevű növényből készül. Ára: 4 arany.
Emlékvesztő
Keringésre ható kontaktméreg. Bőrre kell kenni. - Hatása lassú (2k6 óra), maradandó. - Hatása semmi/k10 nap emlékeinek elvesztése a legutolsók közül. Feledés lehelletéből.
Izomrendszerre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - közepes ideig tart (k6 óra). - Hatása görcs/halál.
Erő Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var -8 -8 -8 -30 -40 -35 -15 N
Óráspók mérgéből készítik. Ára: 18 arany.
Homoki veszedelem
Izomrendszerre ható fegyverméreg. - Gyors hatású (k6 kör), - rövid ideg tart (k6x10 perc). - Hatása: gyengeség/bénulás
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ Var 1/2 -2 3/4 3/4 -15 -20 -25 i
Óriás homoki karoló pókból. Ára: 8 arany.
Véreztető
Keringésre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - közepes ideig tart (k6 óra). - Hatása semmi/vérzés (ha az áldozat sebet kap ez alatt az idő alatt, egyfolytában vérzeni fog. Percenként annyi Fp-t veszít, amennyi Fp-t a fegyver okozott. A vérzés csak MF-ú Sebgyógyítással állítható el, de egy úőjjabb seb a hatóidőn belül ugyanúgy vérezni fog.)
Zúzófegyvernél: az áldozat 2x annyi Fp-t veszít, és a seb csak mágiával gyógyítható.
A Dyphilla nevű denevérből. Ára: 15 arany.
A Dyphilla mérgének tartósítására egy különleges oldószer szükséges, amit csak Alkimista készíthet el. (Alkímiai szint: 8, idő: 5 perc.)
Feketevér
Idegrendszerre ható ételméreg. - Gyors hatású (k6 kör), - rövid ideg hat (k6x10 perc) - Hatása bódulat/halál.
Gy Ügy Ae Asz Int KÉ TÉ VÉ CÉ Var 1/2 3/4 -10 -5 -5 -30 -50 -50 -30 N
Idegrendszerre ható vallatóméreg. Véráramba kerülve hat. - Gyors hatású (k6 kör), - közepes ideig (k6 óra). - Hatása: émelygés
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var 3/4 -2 3/4 3/4 -10 -20 -15 -10 i
Vagy különleges bódulat:
Erő Áll Gy Ügy Ae Aszt. KÉ TÉ VÉ Var -2 -2 -2 -2 -10 -5 -15 -20 -25 N
Elveszti akaraterejét, és bármit őszintén elmond, amire a vallatói kíváncsiak. Ára: 2 arany.
Sárga pillangó
Idegrendszerre ható légméreg (kanóc). - Gyors hatású (k6 kör), - közepes ideig tart (k6 óra). - Hatása rosszullét
Erő Áll Gy Ügy Ae KÉ TÉ VÉ CÉ Var 1/2 -4 1/2 1/2 -2 -20 -40 -40 -20 N
Vagy bódulat:
Gy Ügy Ae Asz Int KÉ TÉ VÉ CÉ Var 1/2 3/4 -10 -5 -5 -30 -50 -50 -30 N
Bódulatban sárga pillangókat kerget. Gyertyában vagy tűzbe dobva hat. Ára: 14 arany.
Bélkígyó
Emésztőrendszerre ható ételméreg. - Lassú hatású (2k6 óra), - hosszú ideig tart (k6 nap). - Hatása: rosszullét
Erő Áll Gy Ügy Ae KÉ TÉ VÉ CÉ Var 1/2 -4 1/2 1/2 -2 -20 -40 -40 -20 N
Vagy naponta 2k6 Fp és görcs
Erő Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var -8 -8 -8 -30 -40 -35 -15 N
Ára: 12 arany.
Lassú fegyver
Izomrendszerre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - rövid ideg tart (k6+5 kör). - Hatása lassulás (KÉ: -15)/ lelassult mozgás (KÉ az ellenfélé, harcérétkek -15).
Ára 20 arany
Gladiátorok végzete
Izomrendszerre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - hatóidő (13 kör). - Hatása: sikertelen ellenállásnál az első körben égető kín 2k6 Fp vesztés, pár másodperc múlva az Fp-k 3/4-e visszajön, ismét 2 nyugalmas kör. Ez így folytatódik egész 10k6-ig, 2k6-os lépésekkel, és közte 2 nyugodt körrel. Az Fp-k +6!-e mindig visszatér 1-2 másodperc múlva, de ha az áldozat már elájult ettől még nem tér magához. Ép-vesztést nem okozhat.
Sikeres ellenállásnál a hatás ugyanaz, de a sebzés csak a fele (k6, 2k6, 3k6...) egészen 5k6-ig. Ára: 17 arany.
8. SZINTŰ MÉRGEK
El Dodzsah Jarem (A Fekete Skropió)
Emésztőrendszerre ható étel- és italméreg. - Azonnali hatású (k10 kör), - közepes ideig tart (k6 óra). - Hatása: 3k10 Fp/halál. Fegyverre kenve: émelygés/ájulás
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ CÉ Var 3/4 -2 3/4 3/4 -10 -20 -15 -10 i
Homokszerű sárgás por, vagy vizes oldat. Ára: 20 arany.
Reolan tréfája
Idegrendszerre ható fegyverméreg. - Gyors hatású (k3 kör), - hatóidő (8 kör). - Hatása: Veszített Fpx1,5/Fpx2. Ép vesztést nem okozhat a felerősített fájdalom.
Ára: 25 arany.
Homokmaró
Idegrendszerre ható fegyverméreg. - Azonnali hatású (k10 szegmens), - hatóidő (2 kör). - Hatása: mozgásbeli zavarok (-20 minden harcértékére)/elveszíti teste felett az irányítást, rángatózik, vonaglik a földön,
VÉ Var Y -35 N N
Ára: 28 arany.
Véralvasztó
Keringési rendszerre ható fegyverméreg. - Gyors hatású (k3 kör), - rövid ideig hat (k6x10perc). - Hatása: ájulás/halál. Ha túléli, egészségéből maradandóan -2. A vért sűríti be vagy dermeszti meg.
Izomrendszerre ható többkomponensű méreg (étel-ital- és légméreg együttes hatásakor) - Lassú hatású (2k6 óra), maradandó. - Hatása: gyengeség/teljes bénulás, melyek Mágia híján soha el nem múlnak.
Erő Áll Gy Ügy KÉ TÉ VÉ Var 1/2 -2 3/4 3/4 -15 -20 -25 i