Nekromancia
Megjegyzs: A m sszefggsben van a mr lekzlt asztrlis mgival, ezrt lehetnek a kt mben egymsra hivatkozsok. Br a m hanyagolja az .T. szerintnk borzaszt rendszert, mgis a szemlltets rdekben nhny helyen hasznltunk 5. Fok kpzettsgrendszert. Ennek az az oka hogy egy kt dolog mr tlterjedne az adott kpzettsg mester fokn s nem tudjuk mi ll fltte. Akinek jobban tetszik a rgi rendszer nevezze egyszeren Nagymester Foknak.
A msik hogy mi klnbontottuk a nekromancit s az idzst, ezrt ebben a cikkben nem esik sz dmonokrl, taln majd egy msikban, egyszer valamikor. Egybknt ha nagy rdeklds lesz a cikkel kapcsolatban, akkor megirom a msodik rszt is, de addig pihenget a vzlat fikom mlyn.
Jackal El Sahred utn szabadon.
Nekromancia alapjairl: ltalban vve azt nevezzk nekromancinak amely az let utni “lettel” foglalkozik, vagyis lholtakkal az let nem termszetes megszntetsvel, letern keresztli manipulcival. A nekromancia fekete mgia!(ha ezeket a varzslatokat hasznljuk, adhatunk a jatkosnak olyan fekete pontot, amibl nem j, ha sok sszegylik. Ezt szmszeren nehz megllaptani hogy mikor vltozik meg teljesen az ember (termszetesen ez lass folyamat, kb. K10 v), ezrt a jtk nyelvre lefordtva ez azt jelenti hogy az a nekromanta aki elri a 6.szintet az tvltozik, bvebben lsd lejjebb) , mindazonltal nem minden fekete mgia nekromancia(csak nagy rsze). A nekromantk gy vlik hogy maga az leter mint ltet energia is hordoz magban olyan sszetevket, amelyek egy specilis felhasznls sorn manv alakthatk. ltalban ezek a hallnak nem a legkegyesebb formi kz tartoznak, br ez a nekromantkat nem klnsebben zavarja. Mindenesetre azt ki kell ktnnk hogy egy nekromanta nem felttlenl gonosz, viszont sosem J, ami azt jelenti hogy br nem ldsi nyakl nlkl a teremtmnyeket, hogy lhalott seregeket gyrtson, de sosem lehet let a jellemben. Ezeken kvl az albbi fajok vagy alkalmatlansguknl vagy az letszeretetknl fogva nem lesznek nekromantk: khl, trpe, ann, gnm, elf, amund (termszetesen jellemtorzulssal vagy a KM dntsvel lehetnek). Van mg egy fontos motvum a nekromantk letben. Br elveszik msok lett, vagy emberi ronccs teszik ket, ezt soha nem knzs tjn trtnik. Ennek oka nem a nekromantk emberszeretetben keresend hanem abban, hogy egy ldozat minl tovbb knldik annl nehezebben s kisebb mrtkben tvozik belle az letenergia. Ezen kvl knzs kpzettsget soha, semmilyen krlmnyek kztt nem tanulnak. Ez magyarzza hogy Doran, br feketemgia, befogadta a falai kz.
Hogy vlik valaki nekromantv: Mivel minden varzsl eldntheti kzvetlen beavatsa utn (ez krlbell 25 ves kor embernl, de tehetsgtl fggen elcsszhat pr vet), hogy milyen gt akarja a tovbbiakban zni a mginak, teht alapveten is vlaszthatja a nekromancia tudomnyt. Sz mi sz igen kevs tanonc teszi meg ezt. Hogy ennek mi az oka? Az okok abban keresendek hogy az ltalnos emberi felfogs szmra idegen dolog az lettel s a halllal manipullni, mgis vannak olyan dolgok, amik motivlhatnak valakit gy hogy eme stt tudomnyba kezdjen. Sok olyan ember van, aki hipohondrisztikusan fl a halltl, gy rzi neki tbb idre van szksge ahhoz hogy befejezze lete mvt, a clt amirt rdemes lni. A nekromancia tudomnya tbbek kztt a testek konzervlsval is foglalkozik, keresi az let meghosszabtsnak titkt . Sokan gy vlik, hogy majd k lesznek azok a kivltgosok akinek megadatik a tuds hogy elnyerjk az rklet titkt. Ez eleddig mg nem trtnt meg, de sok olyan tbb szz ves varzsl van Yneven, aki a nekromancival foglalkozik, s mr rgen meg kelett volna hallniuk. A msik ok, hogy br maga a nekromancia fekete mgia, mgis sokan gondoljk gy hogy inkbb kisrleteznek lettelen lhalotakkal, hiszen nekik mr teljesen mind1. Ez az elmlet azonban akkor bukik meg, amikor az els lelket bele idzik a testbe. Ezrt sok olyan varzsl van, aki csak magt a testet hasznlja fel, mozgatja meg, s msok lelkeit nem idzi meg.
Doran s a nekromancia: Doran kpviseli a mgia egyik plust szakon, mgpedig azzal hogy befogadta a falai kz a nekromancit PSZ 478 -ban. Ennek alapveten az az oka, hogy teljesen ms letszemlletet kvetnek mint dli trsai. Amita Doran az szaki szvetg tagja, azta a legnagyobb ellenfelei a Toroni seregekben fellelhet boszorknymestereknek, akik szintn zik a nekromancia bizonyos tpusait. Mgis mi annak az oka hogy nem fogadta falai kz elbb e mgiaformt mikor mr Cranta is gyakorolta (st erre plt az egsz birodalom) a tudomnyt? Azrt mert jra fel kelett fedeznik. Cranta pusztulsa utn gyakorlatilag teljesen elveszett ez a mgiaforma, mivel a Kyrek nem gyakoroltk msok pedig nem mertk tovbbvinni, a Kyrek uralma alatt. gy a tudst Cranta a srba vitte magval. Legalabbbis a nagy rszt, hiszen az eleget kutakod haland mindig tallhat magnak valami “rdekeset”, ami risi hatalommal ruhzhatja fel, mr ha uralni tudja. Azonban lnyeges klnbsg a Crantai s a Dorani nekromancia kztt az, hogy mg a Dorani nekromancia emberek ltal felfedezett s fejlesztett tuds, a Crantai isteni adomny(DE NEM SZAKRLIS MGIA), amit az isten hvi fejlesztettek tovbb, kzel tkletesre.
A Dorani mentalits: Doran egy nagyon rdekes s sarkalatos pontja szak Ynevnek, fleg azrt mert elvileg a nekromancit a Pyarroni paktum tiltja, mgis eltrik Doran szemtelensgt st alkalomadtn inkbb a sajt oldalukon tudjk a varzsl llamot. Ennek az az oka, hogy Doran mentalitsa igen vltoz mindig az elrend clhoz igazodik. Ha nem muszj nem hasznljuk, de ha muszj…alapon tulajdonkppen mindent felhasznlnak ami a cljaik elrshez kell. A nekromancia is ezek kz tartozik. A dorani tants magban foglal egy kdexet is ami szablyozza mit tehet egy dorani Nekromanta s azt mikor. A legfeszegethetbb pont a nekromantk manabegyjtse, mindig is ez volt az a tma amelyen a magiszterek a legtbbet vitatkoztak. A gond az vele, hogy az emberek nem minden sarkon haldokolnak, az erszakos hallhoz segtst pedig tiltjk trvnyeik ezrt az leter alap managyjt mdszereket elg ritkn - pl. hbork alkalmval - lehetne csak hasznlni. ltalnos elfogadott br ratlan trvny a nekromantk kztt hogy nvdelmi clokra felhasznlhatak, illetve akkor hogy ha az alanynak mr gy is mind1 (ez persze elg tg kr, Doran nem vletlenl nem akarja leszkteni). Ezek csak rtelmes lnyekre vonatkoznak, egy “bds” ork ellen mindenfle lelki agglyoskods nlkli be fogjk vetni ket, ha az rjuk tmad. A nekromantk nagyrsze azonban gonosz, nem vletlen hogy a Doranbl kitagadott varzslk kilencven szzalka is ide tartozik. Egyszeren elszalad velk a l, tl nagy hatalmat knytelenek nlklzni, inkbb szaktanak a Dorani rendekkel s sajt tjukat kvetik, vagy magnyos mesterknt elvonulnak valahova. Ilyenkor persze Doran szttrja a kezt s azt mondja hogy nekik ezek utn mr semmi kzk hozz. Doranban klnben is elfogadott dolog az ateizmus ,br tartanak fenn az szaki szvetsgben fellelhet isteneknek templomokat, nem jellemz hogy a varzslk hvk lennnek. Ezrt semmilyen isten nem tiltja nekik, hogy ne azt tegyk amit jnak ltnak, s eme kt l fegyvert igen merszen ki is hasznljk. A dorani rtkrendre inkbb jellemz a materialista clszersg mint a szablyok kz szortott makultlan letvitel.
A nekromantk kpzse: Doranban a varzslk kpzst mindig gyermekkorban kezdik meg, nem kivtel ez all a nekromantk kpzse sem. Azonban vannak olyan gyerekek akiket specilis feladatkrre, pl elemi mgia hasznlatra kpeznek, a nekromantkat soha nem kpzik nekromantv 20 ves koruk eltt. Egy gyermek szmra ez annyira megterhel s felfoghatatlan lenne hogy a tants tbbet rtana mint hasznlna. A gyerekeket igen nagy szigorral s fegyelemmel nevelik, rzelmileg ersnek, mentlisan csiszoltnak kpzik ki. A tanoncokat mindig szigoran nincstelenekbl vlogatjk ssze s rendhnek nevelik. A tanoncok mentl s asztrl testt gondosan megvizsgljk, nehogy rt szndk frkzzn falaik kz (pl Bm magzat megrontsa nev varzslat). A nekromantk ezen felll mg szigor szablyok kz szortott nevelst is kapnak, amibe az is beletartozik hogy a mgijukat csak a legritkbb esetbe hasznljk akkor is csak gy ahogy azt a kdex el irja.
Az els szint nekromanta: minden ifj varzsl eldntheti els szinten, hogy milyen mgiairnyzatban akarja magt tovbbkpezni. Minden varzsltanonc aki a nekromancit vlasztja, 2 szinten keresztl tanulja a tmakrhz tartoz elmleti tudst, majd a 3. Szint elrsvel -visszatr Doranba ha tvol volt- s tesz egy mestervizsgt amelyen bemutatja hogy mit tanult, illetve egy szigor prbnak vetik al a delikvenst, amelyen kiderl alkalmas lesz e arra hogy nekromantv avassk. Ez egy ceremnikus szertartson zajlik le, ahol a tanonc bemutatja azt a “munkadarabot” amit az elmlt vek tanulsa melett ksztett s valamilyen specilis feladatra tervezett meg. Ilyen lehet pl egy pttmnyi kis homonkulusz llny amely a beszorult zrakat nyithatja ki, vagy egy massziv teherhord glem, amely segti a vrost az ptkezsben, de lehet egy teria is amely j tvlatokat nyithat a kutatsban. Ezt a vizsgaanyagot gy kell tekintei mint egy diplomamunkt. A lnyeg hogy ltszon hogy a tanonc sokat dolgozott rajta s ksbb maga a rend is felhasznlhassa szrevteleit. Ha a prba sikeres, kap a rendtl egy teljesen j rend ruht ami az gazatnak megfelel szn s nekromantikus rnkkal kihmzett rszeket tartalmaz, illetve megkapja nekromanta botjt, amely tradicionlisan az unikornis szarvat formzza, minden esetben benfbl kszl s szrke szn. Megjegyzs:Mivel az egyes blyegekhez alkalomadtn rnamgia mesterfoka is szksges, ezrt ezek elssorban tervek, vagy elmleti vizsgamunkk, nem felttlenl teljesednek ki fizikai valjukban. Na persze a karaktert semmi sem akadlyozza meg abban hogy KP bl elbb megvegye…
A nekromantk botja: a nekromantk botjt a tanonc mestereivel egytt kszti el(nem nem megy az erdbe gallyakat vagdosni), krl-belll egy v alatt. Ezalatt szabadon formlhatja, illetve kilheti rajta mvszi hajlamait, ellthatja faragsokkal, vagy brmivel amivel akarja, de a vgnek mindig csavart unikornisszarvat kell formznia. Jellemz kialakts valamilyen foglalat a boton, amely ksbb drgkvek vagy ms trgyak befogadsra is alkalmasst teszi. Az egy v alatt a bot vgig a varzsl szemlyes aurjban van, a beavatson elnyeri a szemlyes aurjnak vdelmt s innentl kezdve a varzsl kedve szerint varzsolhat r vagy formzhatja termszetes anyagok mgijval. A botot elpusztthatalan, mg tulajdonosa l, ellenll mindenfajta mgikus behatsnak, savnak, tznek, terhelsnek. Ms nem varzsolhat r, azonban szabadon megteheti ezt brmikor, br sem rthat neki(mirt is tenn). A varzsl soha nem hagyja hogy ms a botjhoz nyljon, ha netn elveszten azonnal a keressre indul, mindig tudja botja “merre jr” hiszen empatikus kapcsolatban llnak egymssal. A bot jelenltt leplezni nem lehet. rtkei mindenben megegyeznek a hossz botval.
Specilis tulajdonsgok: a bot specilis tulajdonsga hogy cskkentett erej tvitel botjaknt (lsd lejjebb) funkcionl. A botot naponta annyi szemlyre lehet alkalmazni emennyi a nekromanta szintje. A bot trgy-szemly szimptiba kerl az alannyal(lsd bvebben a szimpatikus mgirl rt fejezetben) ezalatt a varzsl szabadon varzsolhat a boton keresztl r, mint ha rintses varzslatot alkalmazna vagy pedig a znjban lenne. Ez a viszony az rintstl szmtott 24 rig fenn marad. Ahhoz hogy ez a szimpatikus viszony ltrejjjn a bottal meg kell rintenie az ldozatot. Ezt harc kzben is megteheti egy sikeres tmad dobssal. A bot ezek utn megjegyzi a megrintett szemly aurjt, amely olyan egyedi mint a DNS lnc. A varzsl szabadon vltogathat clpontjai kztt, s ha betelnek a “helyek” akkor egy hely felszabadtsval egy jabb clponttal hozhatja szimpatikus viszonyba, persze ehhez jabb rints szksgeltetik. A nekromantk azonban igen krltekinten hasznljk a bot eme kpessgt mert azt is tudjk, hogy a szimpatikus viszony kialakulsakor egy szimpatikus fonl kti ssze botjt a clszemllyel s br a bot nem rzkelhet mgival, a fonlon keresztl el lehet jutni annak gazdjhoz. Ha a clszemlyre varzsolnak a szimpatikus viszony ellenre sem fejt ki semmilyen hatst a varzslat a varzslbotra. Ha a varzsl nem akar szimpatikus viszonyt kipteni, akkor hiba r botja az alanyhoz, az nem kerl szimpatikus kapcsolatba vele.
A beavats utn a karakter immron nem ltalnos varzslnak, hanem 1. Szint nekromantnak minsl. Az elz szinteken kapott kpzettsgeit, harcrtkeit s minden mst megtarthat, azonban a tovbbiakban az albbi kpzettsgeket kapja meg(szemben az ltalnos varzslval):
TSZ 3.rnamgia AF 3. anatmia MF 3.lettan MF 6.rnamgia MF
Mivel az elmlylt tuds tbb idejt emszti fel, ezrt a kpzettsgpontjai a tovbbi szinteken 5 re cskkennek.
Anatmia s lettan, avagy mitl homonkulusz valami s mitl l: elszr is azt kell tisztzni, milyen homonkuluszokat gyrthat, illetve hozhat ltre a nekromanta s ezek miben trnek el a termszetes anyagok mgijt hasznl anyagmgus glemeitl. A kt legfontosabb klnbsg az, hogy a nekromanta csak olyan szerves anyagokkal(br, szvetek, izmok, csontok) foglalkozik, amelyek legalbb elrik az llati szint szervezettsget. Ez magyarzza azt hogy a nekromanta nem dolgozik lettelen anyagokkal, mert ahhoz mr alkmit kne tanulnia s az mr nem az asztala(mg fval sem, mert a fa felhasznlsa mr flszerves formban trtnik, n legalbbis nem lttam mg se lhalott ft sem faembert, amint a harctren aprtja az ellent). Ezrt vagy olyan halott tetemekkel dolgozik(pl. halott emberek, dgltt llatok), akiket konzervl valamilyen ton-mdon vagy pedig megalkotja magnak a kvnt szervezetet hossz aprlkos munkval. Ezeknek az elengedhetetlen kvetelmnye a boncols, s egyes helyeken mint pl. Shadonban tilos embereket boncolni, ezrt ebbl a nekromantknak knnyen konfliktusai lehetnek a hatsgokkal. Clszer ezt titokban vgezni. A msik nagyon fontos dolog, hogy br maga a test l lesz, nem hordozza az let princpiumt, vagyis maga a porhvely nem l br vannak biolgiai folyamatai. A nekromanta NEM HOZHAT LTRE L TEREMTMENYT KZVETLENL. Az ilyen jelleg teremts csak a hallhatatlanoknak, vagyis az Isteneknek adatott meg. Msik nagyon fontos dolog, hogy hiba hoz ltre l szervezetet, hogy ha az nmagban letkptelen. Egy szv nlkli kutya, vagy egy td nlkli ember ugyangy el fog rothadni, mint mr egy halott tetem, mert a szervezet kptelen elltni az alapvet funkcijt, els esetben a vr keringetst msodik esetben pedig a lgzst. Mg egy nagyon fontos klnbsg van homonkulusz s homonkulusz kztt . Mgpedig az ,hogy egy mr halott testet regenerltak e jra vagy egy teljesen jat ksztettek. Az els esetben azt tudni kell, hogy a hall belltakor lell a lgzs 3 percen bell, krosodik az agy, egy rn bell lell a szv, sszeomlik a vrkerings, a test 3 rn bell kihl s bell a hullamerevsg. Ilyen esetben a test mr nem kpes elltni a vegetci azt a szintjt amit kellene ezrt llandan rothadni s bzleni fog. Ha egy belebrtnztt llekkel egytt parancsolunk neki akkor az kpes lesz mozgatni az izmait s bonyolultabb feladatokat vgrehajtani amg a test teljesen el nem rothad. Ha az ldozat lelkt 66 perccel a halla utn idzzk vissza(vagy ennl kevesebb id telik el), akkor gy bred, mint ha kmbl gygyult volna, s egy egyszer filmszakadssal le is tudja az egszet. Az alany ltalban ilyenkor azt a knyszerkpzetet lltja el sajt maga szmra hogy a harc hevben eljult s biztos most trt maghoz(elg valszntlen hogy az ember azt gondolja hogy mr meghalt, csak valami nem gy trtnt mint kne) . Ettl mg teste ugyangy rothadni fog s ha a tulajdonosa rbred a trtntekre akkor vagy fktelen rombolsba kezd s rtmad alkotjra vagy lelkileg sszeomlik, magba roskad s vrja a megvlt hallt. A msik lehetsg, ha ltrehozzuk a testet, tplljuk, s neveljk. Ekkor a test valban l s amg tpllkot kap nem is hal meg, de emellett rzkel, rez, szagol satbbi. A fejlettsgi foka a tudatnak kipltgtl fgg, vagyis ha egy gyerek lelkt idzzk meg egy gyerek testbe az mg akr apnkknt is szerethet minket. Ha viszont egy felntt vagy egy idegen, ms smra pl lelket (pl. sfajok lelkt) idzzk meg a testbe, az neknk ront mert tudatban van annak hogy e testben fogoly. Termszetesen ha elltjuk a megfelel vd s irnyt varzsjelekkel, akkor ez nem trtnhet meg. De ne feledjk ahhoz hogy rezzen irntunk valamit, ahhoz egy asztrlmgusra van szksgnk, mert ez az terlete.
A Dorani Nekromanta Kdex: alapvet feladata hogy a nekromancit korltok kz szortsa s megakadlyozza a nyakl nlkli alkalmazst. Maga a kdex tbb szz oldalas, azonban a f pontokat itt most kzztesszk, amely irnyad lehet minden nekromantnak: 1.A nekromancit soha nem szabad felhasznlni rtatlan letek kioltsra, akkor hogy ha ezt nem nvdelembl tesszk. 2.A nekromanta semmilyen esetben nem knozza meg alanyait, trekszik az letenergia minnl fjdalommentesebb s tisztbb felhasznlsra. 3.A nekromanta mindig alveti magt a rend rdekeinek, soha nem helyezi eltrbe ns cljait. 4.Nem idz, vagy llt el lhalottat a vros falain belll, a rend tudta nlkl. 5.Tudst nem adja tovbb olyannak aki nem a rend tagja.
A nekromanta mint ember s ennek let s llektani hatsai
Mint minden amivel az ember foglalkozik letben, ez is kihat a nekromantk viselkedsre, ruhzatra, ltzkdsre st akr mg a beszdkre is. A nekromantk ltalban kedvelik a sttebb szneket-mint a szrke,barna,fekete - ezzel is jelezvn hogy kzelebb llnak az elmls tudomnyhoz,mint brki ms. Ruhjuk ltalban minden nagyvilgi dsztl mentes, kedvelik az egyszer m praktikus viseletet, mint az arc el hzhat csuklya, a hosszan lelg,mr mr a fldet spr kpenyt. Az avatatlan szem egyszer szerzetesnek nzn ket, ha nem tartank llandan maguknl azt a szrke szn, ember magassg botot melynek vge egy csavart unikornis szarvat formz dszben vgzdik. A nekromantk ltalban igen csndes s visszahzdo emberek, jobb szeretnek meglapulni a hattrben s onnan figyelni az esemnyeket. A trtnelem mg nem ltott szsztyr nekromantt aki trt karokkal gesztikullna, vagy ppen a trsasg kzppontjban fennhangosan nevetve meslne ordenr trtneteket. Ha beszdbe elegyednek valakivel, akkor ltalban homlyosan fogalmaznak, sokszor hasznlnak olyan kifejezseket amelyeket nehz krlrni, vagy tesznek utalsokat az elmlsra(pl. mindeki meghal egyszer, az id mindent megold, semmi sem biztos csak a hall).
A nekromancia lettani hatsai: a nekromantk teste igen nagy megterhelsnek van kitve, mivel az leter szabadon ramlik, formldik benne. Ennek ksznheten a nekromantk a korkuknl idsebbnek, vkonyabbnak nznek ki, allultplltsguk, vznasguk szembetl, minden idejket munkjukkal s megszlott kutatssal tltik, hiszen ki tudja a sors milyen hossz idszeletet engedlyezett szmukra, sosem tudhatjk hogy elg lesz e nekik ahhoz hogy megtalljk a nagy ttrst az rk let titkt. Jellemz fiziklis jegyek egy nekromantn: -Beesett arc, kariks szemek, vrtelen ajkak, tzben g mh, tudsvgyat hajszol szemek -Aszott, rncos br, hajlott ht, gnyedt tarts -rekedtes hang, motyorg, lass beszd
A nekromancia llektani hatsai: A a gyakorlott nekromantk 6.szint -nyi(vagy a KM megitlse szerint) munkval s tanulssal eltlttt id utn hatatlanul is “ldozatul” esnek munkjuknak. Testk elsorvad, sszeaszdik, ami kpessgcskkensekben is megnyilvnul az albbiak szerInt:-1 er,-1egszsg,-2 szpsg A halllal kapcsolatos borzalmak, az elmls azonban megeddzi idegrendszerket, s a hallrl alkotott vlemnyket is tformlja, amolyan szksges rossz, ezrt az asztrl rtkk 2 vel megemelkedik(de max 20), s minden halllal kapcsolatos borzalomra,-mint pl a csataterek, tmegsrok, kivgzsek helye, kinzs ltvnya- illetve az ezekkel manipull illzikra immunisak lesznek, az g vilgon semmilyen hatst nem fejtenek ki rjuk, teljes kznnyel nzik az albbi kpeket s ppen azon gondolkodnak,milyen gazdasgtalan is az letenergia felhasznlsa. Ezeken felll klnleges kpessgknt rzkelik az olyan helyeket, ahol valaha valamilyen nagy vrengzs, csata, harc vagy kivgzs trtnt(pl harcmez, bit, knzkamra, rtatlanok mszrlsa), br korra, mirtjre nem tud vlaszt adni. Ezeken a helyeken igazbl nem magt az asztrlis kivetlst rzkeli, hanem magt a nyers letert mint energit, s ennek a nagymrtk pillanatnyi felhalmozdst, vagy a nagyon lass mr mr rendellenes tvozst (pl knzsnl). Termszetesen klnbsget tesznk az rzkelsnl az eltelt id fggvnyben s a hallozsok szmban, az albbiak szerint(a magasabb szint rzkels a tbbit is magba foglalja): 0-1 ra kztt: az leter mg frissen jelen van, mint energia szabadon felhasznlhat a nekromanta szmra, a lentebb lert mdszerekkel. A varzsl azt is rzkeli ha valaki ms mr felhasznlta azt, s meg tudja llaptani ki milyen hats varzslatra(magt a varzslat nevt nem tudja) s azt milyen fokon(pl. boszorknymester, letercsapolssal meglt embereket, akkor megllaptja a kasztjt, a varzslat hatst, s a BM hozzvetleges szintjt) -24 rig rzi az letert s azt hogy nemrgiben szabadult fel, de mr felhasznlni nem tudja.Azt is meg tudja mondani hogy termszetes halllal,vagy erszakossal szabadtottk e fel,illetve hogy mgikus vagy “hagyomnyos” mdon(pl kard ltal). -1 htig kpes rzkelni azt hogy az leter milyen formban tvozott, gyorsan , azonnali hall vagy lassan, pl knzs ltal . -1 hnapig kpes rzkelni hogy az adott terleten tmeges halleset trtnt
Vannak egyes helyek ahol llandan rezhet ez a bizonyos energia jelenlt, mint pl a zszlhbork nagyobb tkzeteinek helyszinn, vagy ott ahol klnsen pusztt mgia sprt vgig (Gra Tinoli csata, Rowon, Dawalon falai, Ifinben a ttorony) vagy ott ahol knzst nagyon magas szinten zik. Egy nagyobb csata helyszinn hol ezrek hallnak meg, az leter sokkal tovbb jelen van, mert olyan nagy mennyisgben halmozdik fel hogy a krnyezet sokkal lasabban “fogadja” magba. Ezt a legszemlletesebben gy tudjuk elkpzelni mint amikor kirdnak a kanlisok. A vz forog forog, de egyszerre csak bizonyos mennysg vizet kpes elnyelni, ami szpen lassan magtl elapad. Ez az idtartam 1 rtol akr 1 vig is eltarthat.
Az leter mint energia: az leter az az ltet energia ami ott lktet minden lben, a fkban, nvnyekben llnyekben egyarnt. Mindent ez mozgat, amolyan egyetemes trvnyknt mint pl a vltozs trvnye, vagy a fizikai trvnyek. ppen ezrt ez az energia is felhasznlhat, talakthat megformlhat a beavatott kevesek szmra. Maga az leter az alany szletskor feltlti a porhvelyt, s hallakor eltvozik onnan. A termszetnl fogva vgtelen, mgis csak vges formban hasznlhat fel s gyjthet be. Az egyn hallakor felszabadul letenergia valaki msba szivrog t szpen lassan, egy j szletend vagy ppen akkor szlet llnybe. Ezt nevezzk TISZTA leternek. Minden llny szletsekor tiszta letervel tltdik fe, fajtl fggetlenl. A feltltds vgeztekor az leter idomul a feltlttt testhez, s hasonul hozz akr csak az ember vrcsoportja. Ezrt nem mind1, hogy az az alany aki felhasznlja az letert, az milyen letert kap. Egy fa letereje pl nem j arra hogy a nekromanta magt gygytsa, stt egy kutyj sem alkalmas r. Az elvont leter ugyan megmarad, de vagy manv alaktja az alkalmaz vagy pedig elenyszik az “terben”. ppen ezrt ha a nekromanta (vagy brki ms) sajt magt akarja gygytani vele, akkor maghoz hasonl humanoidbl kell nyernie az energit . Ez olyasmi mint amikor az ember vrtmlesztst kap. Ha A a vrcsoportja s B s vrt kap akkor vagy belehal vagy pedig a szervezete kilki az idegen vrt, de lnyegben a dolog nem oldodik meg. Ilyen az energia tramlsa is. Ezt persze a nekromantk jl tudjk s annyira nem kivncsiak, hogy kiprobljk mi trtnik akkor ha idegen letervel tltik fel a testket (km megitlse szerint brmi megtrtnhet azzal aki ilyen botor mdon cselekszik). Az albbi fajok alkalmasak erre:gnm, goblin, ork, ember, elf, felelf, trpe, khl, amund, dzsenn, wier, s azok a humanoid lnyek akiket a KM alkalmasnak itl. Mivel az leter eggy vlik a testtel ezrt ha az alany valamilyen hasonl hivatst z letben mint a nekromanta -pl vrmgit, nekromancit- akkor egy igen rdekes helyzet ll el, ugyanis se mant se letert nem lehet nyerni az ilyen letenergibl, az leter azonnal visszakerl megrdemelt helyre, a krforgsba. Ms a helyzet akkor hogy ha az elorozott letert manv akarja alaktani az alkalmaz. Ilyenkor teljesen mind1 hogy milyen llnybl nyeri az energit gy is tformlja. Az leter kinyerse annyiban fgg a clponttl hogy minnl primitvebb szervezettsgi fokon ll annl kevesebb letenergia szvhat el tle, viszont minnl sibb, nagyobb szervezettsg annl jobban ellenll. Az albbi tblzat mutatja meg hogy mennyi mant tudunk begyjteni s azt milyen gyorsan az letert eloroz varzslatokkal:
-nvnyek:1/3 mad annyit mint normlis esetben. Ellenlls nincs -llatok:1/2 ed annyit mint normlis esetben. Fiziklis rints szksges -tlagos humanoidok: ezt tekintettem alapnak. Fiziklis rints szksges -sfajok gyermekei:pl:elfek, gnmok.3*annyi mint az alap. Fiziklis rints -Szrnyek:vltoz: semmi ellenllstl +1 es egszsgprbig brmi. 1/3 mad tl 10*esig brmi. Fizikai rints -sfajok:pl aquirok, +2 egs prb, ha sikeres ellenllt az leter szvsnak. Fizikai rints
A nekromantk mananyersrl: a nekromantk br ismerik ugyan a kyr pszi kisajtolst(mivel a szakosods eltt tanuljk meg), mg sem hasznljk mg vgs esetben sem, termszetesen az elmleti tudst felhsznlhatjk. Ennek magyarzata az, hogy letk sorn alapveten lass manipulcikat, litnikat tanulnak, k a “rrs” tpusok a varzslk kzl. Ezrt br ismerik a mdszert mgis inkbb a nekromanta managyjtsi mdszereket rszestik elnyben. Ezekrl tudni kell hogy mivel az leter test-test kontaktuson keresztl ramlik a legjobban ezrt effektive gy lehet a leghatkonyabban begyjteni. Vannak nem rintses varzslataik is, azonban ezek lnyegesen kisebb hatsfokkal mkdnek. Termszetesen, ha nem nylik alkalmuk r vagy csak egyszeren nem akarnak feltnst kelteni akkor a kivonst is alkalmazhatjk hiszen az lnyegesen “megszokottabb” diszciplna. A msik nagyon fontos dolog, amirl a nekromantk nagyon keveset beszlnek az az hogy maga a varzslat euforikus rmt okoz nekik(mint msnak a sex), ezt az rmrzst k a sajt mdszereikkel magasabb fokon kpesek elrni mint az egyszern kisajtolssal. Ezrt gy mint a vmpr a vrt, k is szomjazzk ezt az rzst, csak k gtat tudnak neki szabni, mg egy vmpr mr kevsb. Ez az oka annak hogy a sajt begyjtseiket alkalmazzk. lljanak itt az albbi managyjtsi mdszerek:
Specilis Nekromanta Pszi Diszciplnk:
Az albbi diszciplnkat a Dorani magiszterek fejlesztettk ki(mshol tanult varzsl nem is ismerheti,nem terjedt el), a nekromantk szmra. Ezek elsegtik a hatkony manaszerzst az letern keresztl. Ilyenkor a varzsl teste gy mkdik, akr egy transzformtor, a berkez letert manv alaktja t. Mivel ezekre brmikor szksge lehet, s a nekromanta nem tervezi meg elre mikor tlti fel az elmjt(Teht elre eltervezett gyilkossgokat nem hajt vgre csak azrt hogy feltltdjn), ezek a diszciplnk gynevezett idztett alkalmazsok, a varzsls utn gondolati paranncsal aktivizlhatak, akkor amikor szksg van rjuk.
ramls
Pp:5 vagy specilis Varzsls ideje:1 kr Aktivzilhat:bele fektetett Ppnek a ngyzete rban
Ez a pszi diszciplina, egy amolyan leter-mana forgat alkalmazs, amely az aktivizls utn egy “kaput nyit“ a testen keresztl az elmnek hogy az befogadhassa az talaktott letenergit. Amg a diszciplina aktv, minden leter kivon varzslat nem gygytja az alkalmazt hanem az leternek megfelel manval tlti fel a hasznl elmjt az albbiak szerInt:1fp 1mp, 1p 3 mp. Amint max manra r jra sima letert kap.
leter vizsglat
Pp:6 vagy specilis Var id:1kr Aktivizlhat: bele fektetett Ppnek a ngyzete rban Ez a pszi diszciplina megmutatja hogy a terleten felszabadtott energia milyen lnybl szrmazik. Nyilvn ha ltja a clpontot akkor erre a diszciplinra nincs szksg.
Nekromanta ManaGyjt Varzslatok
A vmpr rintse
Mana:10MP Tv: rints(tmad dobs puszta kzzel) Kinyers:K6+4*TSZ Varzslsi id:1 szegmens Ellenlls:egszsg pr. Ha sikerl fele sebzs A varzsl puszta kzzel megrinti ellenfele brfellett, majd egy hangosat killt ezzel felszabadtva a mgikus erket.rintse nyomn az letenergia manv alakul s megnveli az aktulis manapontjainak szmt(termszetesen a maximumon tl nem mehet ez az rtk). Minden 10.MP utn egy p vesztesget szenved el a varzslat alanya. Ilyen mdon sohasem mehet 0 p al. Ha tbb p-je veszne el az ldozatnak, mint amennyi van, akkor sem hal meg, csak arnyosan sszeaszdik a bre, s emberi ronccs torztja a mgia. A mgia meglehetsen ignybe veszi a varzshasznl testt is, ezrt minden plussz alkalom utn llkpessg prbt kteles dobni -2 vel 8rs idintervallumon belll. Amennyiben a prba sikertelen akkor a varzsl a K10 percre. Ha az ldozat jelentsebben vrzik(elzleg p sebet kapott) a hatsfok a dupljra emelkedik
Ritul
Mana: 10MP Varzslsi id: 2K6 perc + elkszletek(KM decision) Kinyers: Max MP Tv: specilis materilis kzvettvel helyben A varzslathoz egy ritulis varzskr szksgeltetik, illetve egy varzsital(5MP az elksztse s a komponenesek ra 1 ezst), s egy ldozat. A ritul vgeztvel az ldozat egy pillanat alatt meghal, nem szenved, mivel az energia azonnal tvozik a testbl. Ha az ldozat kilp a krbl a ritul megszakad(KM decision).
Ritlis Varzskr
Mana: 5MP Komponens: foszfor A ritul kezdetekor a varzsl meggyjtja a krt, ami pont akkora g krbe mikorra a ritul vgetr. A ritul vgn hatalmasat lobban majd vgleg elalszik. A lobbans jelzi a varzslat sikert.
Az lhalottakrl ltalban
Az lhalottakat Abdul al Sahred nekrogfija 10 osztlyba sorolja. Ezek kzl szorosan a nekromancia tudomnyba sorolhatak az albbi osztlyok: n tudattalan lhalottak: Carnomak, Izar, Zombi n ji rmek: bosszll(Beid), Mmia, rz, Syvan n kborl dgk: Kbor llek(Hekator), Rmlt, Torz, Vrfarkas, Crantai kborl n vriv lhalottak: Gahul, Seidal(Vmprfa), Vmpr n lidrcek: rny(Arich), Fantom, Lnglidrc n szellemek: Raglyhall(Ruticulus), Tortor Spiritus n letervel tpllkoz szellemek: Hatysa, Lesath n elhunytak lelke Egyb be nem sorolhat l halottak: Ansinatis, FeketeLng, Homonkulusz, Megszllott, Testvrek
Jtktechnikai megjegyzsek: A legalapvetbb amit le kell szgezni, hogy az sszes lhalottbl hinyzik az let principiuma, vagyis az ltet er ami a testet a llekkel sszekti. Teht ha egy lelket beleidznk egy testbe attl mg nem lesz meg ez lhalottban az let principiuma, br a llek kiterjesztette a testre a szemlyes aurjt. Mivel a llekkel br lhalottaknak van szemlyes aurja ezrt nem lehetnek alanyai a termszetes anyagok mgijnka. Termszetesen a ksrteteknl, lidrceknl illetve brmilyen testtel nem br lhalottaknl ez fel sem merl. Ezeket a lnyeket csak mgikus fegyver sebzi. A megidzett teremtmnyeknek a teste mindig mgikus anyagbl pl fel ppen ezrt ezeket is csak mgikus fegyver sebzi s k sem lehetnek alanyai a termszetes anyagok mgijnak. Mreg az lhalottakra teljesen hatstalan, mivel a legtbbjknek nincsen mr mkd szervrendszerk, de ha van is az sem ktdik a testhez. Mentlisan ltalban annyira eltorzultak, hogy gyakorlatilag befolysolhatatlanok, ezrt legtbbjk immunis a mentl mgira. Asztrljuk eltorzult, ltalban magas a mgiaellenllsuk. Mivel a fjdalmat nem rzik ezrt minden esetben tltssel sebezhetek csak(a tlcsorduls szably itt az Els Trvknyvben leirtak alapjn rvnyesl) FP-jk nincs. A tudattalan lholtak mindig csak egy parancsot - amit a megidzjk beljk plntlt - teljestik, a cl rdekben brmit megtesznek. Gazdjuk irnt csak vak hsget reznek. Az eltorzult lelkek intelligencijuknak megfelelen cselekednek, nehezen befolysolhatak mivel ltalban a vak gyllet hajtja ket. Az elhunytak lelke egy kicsit eltr az ltalnostl. Mivel ket ltalban homonkuluszba zrjk, nem klnsebben rlnek neki, s megidzjk ellen fordulnak, vagy legalbbis npusztt mdon a sajt honmonkulusz testket teszik tnkre mivel ilyenkor a mgia megtrsvel lelkk megnyugvst tall. Ezek a lelkek hasznlhatjk mentlis kpessgeiket, mgit, pszit mint letkben, illetve az asztrl, akarater, intelligencia, rzkels kpessgket. A fiziklis rtkek, teht az ,az egszsg, llkpessg, gyorsasg, gyessg, szpsg, er igazbl a homonkulusz testtl fgg s az alany ezeket hasznlja. Termszetesen ha a homonkulusz kpes r akkor a llek is hasznlhatja letben gyakorolt kpzettsgeit, mestersgt azonban az letbeni harcrtkeire -30 at kap K6 hten keresztl mg meg nem szokja az j testt. Utna a homonkulusz fizikai rtkeivel ki kell szmolni a harcrtkeit ami megkzeltleg annyi lesz mint letben is volt.
Az lholtak s a hbor: kpzeljk csak el hogy harcszati szempontbl milyen hasznos is lenne egy lhalott sereg. Nincs szksgk lelemre s vzre, utnptlsra, nem fradnak el, gyakorlatilag minden terepen bevethetek, a morljuk szinte vgtelen, nem futamodnak meg, immunisak a mrgekre, tkokra, asztrl-mentl mgira, nem reznek fjdalmat st igazbl fegyverre sincs nagyon szksgk hiszen sajt karmaikat, fogaikat hasznlhatjk a harcban. s akkor mg nem is beszltnk tlvilgi kpessgeikrl. Azonban nzzk meg az ezzel jr htrnyokat: az lholtak tbbsge meglehetsen buta, csak a vak gyllet hajtja, s nyugodtan belestlnak egy szpen ellltott kelepcbe brmi fle meggondols nlkl. Az okosabbakkal meg az a baj hogy mivel mgia knyszerti ket erre skra ezrt inkbb rtanak megidzjknek, kiforgatjk szavait, s minden ton mdon gtoljk cljait, tegyk hozz jogosan. ltalban egy nagyhatalm mgus irnytja ket akinek halla a mgikus kts felbomlst jelenti. s a papok s nekromantk viszonylag egyszeren elzik ket sokkal kisebb energiarfordtssal, mint ahogy ltrehoztk ket. Specializlt feladatokra is kevss alkalmasak mint az lk; pl ki ltott lesbl tmad vagy lopakod lhalottat. Egy kt orszg -nv szerint Toron, Abaszisz, Doran, Krn s korltozott mrtkben Ordan(Fekete lngok) - kpes lenne nagyobb mret seregeket killtani lhalottakbl. Hogy mgis mirt nem trtnik szinte minden hborban? Nzzk meg az okokat. Krn szmra a mai nekromancia meglehetsen primitvnek tnik, a rgmlt mgikhoz kpest, ennek ellenre Krn az “ismerd meg nmagad, s flig gyztl, ismerd meg ellensged s tied a gyzelem” elv alapjn ebbe a mgiaformba is belertotta magt. Az hogy eddig mirt nem vetette be ket nagyon egyszer: nem volt ki ellen. Eddig egyetlen egyszer avatkozott be az elmlt 3000 vben jelentsebben Ynev trtnelmbe: a Dls alatt. Azonban itt is csak egyetlen kls tartomny serege vonult fel. s Krn a vltozs trvnye alapjn nem aprzza el bels erit hiszen vetlytrsai rtrnnek s tnkre vernk ket. Mindazon ltal a Bels tartomnyokban jl kamatoztathatak, ahol mr az lk elpusztulnnak ott az lhalottak mg mindig megmaradnak. Abaszisz s Toron esetben igazbl mondhatni hogy nem ll akkora mgikus hatalom a httrben hogy azt hatkonyan kamatoztathassk. Egyrszt messze nem olyan kifinomultak a mdszereik mint pl Dorannak msrszt tl sok boszorknymestert ktne le az irnytsuk s felgyeletk ami ugye egy ilyen orszgban megengedhetetlen. Mgis ennek ellenre prblkoznak vele - tegyk hozz - eddig nem sok sikerrel . Ordan a maga jelents szm fekete lngjval nem igazn avatkozik bele Dl Ynev trtnelmbe br ennek ellenre ers semleges politikai tnyezt kpvisel. A dls alatt nem is sikerlt elfoglalnia Krnnak s szvetsgeseinek. Az Ordani tkzetben egybknt jelents mennyisg fekete lng is harcolt. Utoljra hagytam Dorant, mgpedig azrt mert Ynev ktplus varzsli berendezkedse kzl k azok akik elfogadjk a nekromancit s magas szinten is gyakoroljk. Azonban k is inkbb a klvilgtl elzrva, sajt vrosukban zik ezt a fajta mgit. A trtnelemben mg nem volt arra plda hogy Doran lhalott hadsereget lltott volna ki. Ennek ellenre felttelezhetjk hogy a vros alatti kazamatarendszerben szp szmmal tallhatunk mindenfle lhalottat akiknek kirajzsa egy esetleges ostrom esetn dnt fontossg lehet. Egybirnt ugyanaz a problma merl fel mint Toronban, tl sok fontos s rtkes varzslt vonna el a tbbi feladattl. Ezen kvl a varzsl hallakor elszabadul lhalottak nagyobb kavarodst okoznnak a sajt seregeikben mint az ellenben. A trtnet homlyba vesz Cranta zte mg rendkvl magas szinten az lhalott mgit -gondoljunk csak a crantai kborlkra- azonban ket a kyr hatalmasok sprtk el. Azta Yneven nincs olyan orszg ahol a harcszatban kulcsszerepet jtszana az lhalottak meglte.
Nekromantk a csatatren: megfigyelt jelensg hogy szakon a nagyobb csatk kzben s utn fel fel tnnek a nekromantk ki tudja milyen clbl. A dolog nagyon egyszer.Rengeteg halott humanoid fekszik a csatamezn akinek szabad letenergija ott ramlik a csatamez fltt s amg a papok a testet gygytjk, s eltemetik a halottakat, megszentelik a fldet, addig k szpen begyjtgetik a felesleges letenergit amolyan minden mind1 alapon. Hiszen az energia nem vsz el csak talakul.
Mostanban olyan hrek is napvilgot lttak, mi szerint egy titkos, m nagyhatalm trsasg azon munklkodik, hogy visszalltsa Cranta rgi dicssgt, s nekik a hbork csatiban felszabadul tbbletenergira van szksg. Ezzel a feltevssel vg egybe az is hogy a 13. Zszlhborban a harcmezn kszl Dorani nekromantk egy csoportja sszecsapott 3 idegennel akik eleddig ismeretlen mgit alkalmaztak, majd amilyen nyomtalanul jttek el is tntek.A hreket persze senki nem erstette meg…
Az lhalottak s a feltmaszts: egy meglehetsen sarkallatos pontja a nekromancinak. Egy halott lelket testi maradvnynak birtokban fel lehet tmasztani. Nos, ha valaki meghal s egy testbe brtnzik lelkt mint lhalott a dolog viszonylag egyszer: meg kell semmisteni a testet vagy azt a mgit ami a testben tartja a lelket s megkeresni eredeti porhvelyt, majd egy olyan papot aki feltmasztja. Termszetesen a pap ha nem tudja hogy lhalott volt az ldozat az tmutats varzslat kzben rgtn kiderl. Ebben az esetben csak akkor tmasztja fel a halottat az isten ha az annak a szolglatban llt s az istennek megfelel gy vgzse kzben vesztette lett. Termszetesen egy lelket feltmasztssal nem lehet visszaknyszerteni az anyagi skra ha nem akarja az isten nem tmasztja fel. A msik t komplikltabb: ha szerencstlen embert gy hal meg hogy kiszaktjk testbl majd visszabrtnzik abba, illetve ha 66 perccel a halla utn feltmasztjk. Nos ilyenkor krdses hogy vajon ha elzzk az lhalottat, akkor utna a sajt testbe ami mr egyszer lhalott volt vissza lehet-e hzni a lelket, feltmasztssal. A vlasz: nem.
j lhalottak
|
Csontvz |
Csontvz harcos |
K: |
15 |
35 |
T: |
50 |
80 |
V: |
70 |
120 |
P: |
30 |
60 |
AME: |
Immnis |
Immnis |
MME: |
Immnis |
Immnis |
Sebz: |
K10 |
2K6+4 |
Osztly: |
tudattalan lhalott |
tudattalan lhalott |
Int: |
nincs |
nincs |
Tp: |
200 |
3500 |
Ez az lhalott akkor keletkezik ha egy halott embert 3 hnap utn de mg egy ven bell feltmasztanak, s letben valamilyen rt szndk mgit vgzett, vagy abban segdkezett(nem felttlenl mgival). Maga a csontvz teljesen tudattalan, ezrt mgia irnytsa nlkl nem kpes semmire. A csontvz mivel mr mgikusnak minsl csak mgikus fegyverrel sebezhet s tltssel. Ezeken fell borzalmas jeges flelmet kelt az emberek szvben. Ennek a flelem aurnak a hatsa 10E. Mivel a csontozat kb. a test felletnek csak 1/3 madt tennk ki ezrt a vg fegyverek fele a szr fegyverek 1/4 ed sebzst okoznak. A zz fegyverek azonban dupln sebeznek mivel egy csont sztmorzsolsa harckptelenn teheti a csontvzat. Olykor-olykor megesik hogy ha az alany aki csontvzz vlik letben valamilyen harcos hivatst ztt akkor tehetsgt a csontvz(tovbbiakban csontvz harcos) is “rkli”. Ekkor az rtke a fentiek szerint mdosulnak. Az ilyen csontvzak meglehetsen ritknak szmtanak, kb. minden 20.(5%) bl lesz csontvz harcos.
Banshee
K:40 T:85 V:130 P:35 AME:imm MME:imm Sebz:k10x2 Osztly:lidrc Intelligencia:tlagos Tp:5000 Banshee-v vlik az az elf n akit kegyetlenl, s rendkvl hossz idn keresztl knoztak hallra s ennek hatsra kiszakadt a reinkarnci krforgsbl. Vlogats nlkl megtmad minden llnyt aki ltmezejbe kerl. Clja hogy reztesse az lkkel hogy milyen knt szenvedett el s ezt az rzst megprblja az ldozatnak is tadni, mgpedig gy hogy egy rendkvl les sikolyt hallat, ami a smnok hallsikoly varzslatnak felel meg. Erssge 6K10 Sp s 36E. A sikoly 1 krn keresztl hallatszik, s 30 mteres krzetben minden veg trgyat szilnkokra robbant. Ezt a tmadsi formt 5 krnknt tudja bevetni. Mivel teste lgies csak mgikus fegyver sebzi. A banshee folyamatosan lebeg s ha teheti akkor feljebb szll ha tmads ri s onnan sikolyval csap le ldozataira.
Leech
K:45 T:125 V:140 P:60 AME:imm MME:imm Mp:100MP, Varzslatok: Papi: llek: krhozat, int jel, hall: idtlen lom, hall szava, mrgezs, vrzs, holtak megeleventse, varzsli nekromancia; boszorknymesteri rontsok, nekromancia Pszi:60,Kyr metdus Sebz:k10 v. fegyver szerint Osztly:ji rm Intelligencia:magas Tp:vltoz, de min.12000
Leech olyan varzslkbl (a nekromanta nem knozza ldozatait, teht belle nem lesz, ez elssorban hall jellem varzslkra s boszorknymesterekre vonatkozik) vlik akik megszllottan knoztk az embereket, gyakorlatilag rajtuk ksrleteztk ki a minl puszttbb krsgokat, varzslatokat. Magtl rtetdik hogy ezek a varzslk magas szintek voltak azonban halluk utn nmileg megcsappant az erejk. Yneven a Leech rendkvl ritka, ppen ezrt maximum a rontsszektknl, az eltkozott vidken s rg elfeledett katakombkban tallhat rjuk a botor haland. Kinzetre leginkbb egy flig rohadt tetemre hasonlt s ltalban dszes ruhafoszlnyok kszerek dsztik testt. Mivel maga a Leech is kpes tovbbi lhalottakat “ellltani” ezrt 2K10 zombi, csontvz, gahul, izar, carnomak tallhat meg krltte vegyesen, akik termszetesen minden parancst teljestik. Halluk utn letkben lngol szadista hajlamaikat nem vesztik el, st mivel most mr idejk jszerivel vgtelen ezrt jabb krsgokat fejlesztenek ki. ppen ezrt egy Leech eszkztrban mindig van K6/2 egyedi varzslat a felsoroltakon kvl. Ezeken fell letben elksztett varzstrgyait is magnl tartja. Ha fiziklis tmadst akarja hasznlni akkor ellenfelre teszi kezt, s elszv 1-10 p t. Ezt csak akkor tudja megtenni ha van az ldozatnak csupasz brfellete, teht pl. egy teljes vrtezet emberrel szemben nem. Teste fekete hallt terjeszt amelynek szintje 5. Aki megrinti, annak egszsg prbt. Kell dobnia ellene.
Wraith, a hall hrnke
K:50 T:100 V:120 P:45 AME:imm MME:imm Sebzs:k10+2 Pszi:50P Osztly: letervel tpllkoz szellem Intelligencia: kiemelked Tp:15000 Kinzetre leginkbb egy flbevgott, aszott, lebeg holttestre emlkeztet. res szemgdreibl a hall sttsge rad, felstestt (legalbbis ami maradt belle) szakadt papi vagy smni ruhadarab fedi, haja s krmei a halla utn is tovbb nttek ezrt hosszak. Olyan varzshasznlkbl vlik akik valamilyen szertartsos hallmgit vgeztek letkben (pl papok temetsi rituli, smnok trzsi rituli) , s hivatsuk kzben rbredtek hogy a hall utni let egyetlen lehetsges mdja ha lhalottknt, letervel tpllkozva folytatjk tnykedsket, azonban mr nem emberi lnyknt. Ez a gondolat annyira begyrztt tudatukba hogy halluk utn wraith-t vltak, azonban asztrljuk teljesen eltorzult, csak egyetlen motivci lteti ket, minl tbb leterhz jutni. Ezt pedig gy teszik meg hogy megprbljk kiszaktani a llek egy darabjt a testbl, ezzel rkre kiszaktva a reinkarnci krforgsbl szerencstlen ldozatukat. Tmadsuk egy 60E-s asztrl-mentl csaps amit ha az illet elbukik 6+K3 P sebzst szenved el. Ha p-i 3 al esnek K6 htre kmba esik, addig nem is gygyul, utna is csak a szokott gygyuls felvel. A msik dolog ami klnlegesen veszlyess teszi, rendkvl magas intelligencija. A Wraith ugyanis ha veszlyben rzi magt kpes megszllni egy testet ha annak kisebb az akarater rtke(K6+14, rintenie kell az alanyt), ilyenkor a test elpusztulsa utn msik testet keres. Mivel a Wraith test nlkli formja 3. Fokon lgies ezrt csak mgikus fegyver sebzi, illetve csak ezzel vdhet csapsa. s ha ez mg nem lenne elg 10 mteres krnyezetben 30E -s flelmet is kelt. Mondani is felesleges hogy milyen kevs ember tallkozik ezekkel a teremtmnyekkel s mg kevesebb aki tl is li az affrt.
Nekromanta varzstrgyak
Vmprok tre
Mp:120 Leginkbb a rnban kzztett Sahred tre nev varzslatra hasonlt, azonban az a klnbsg a kt trgy kztt hogy alkalmazja a megrints pillanatban tgy-szemly szimptiba kerl. A mgia kpess teszi alkalmazjt arra hogy a fegyverbe brtnztt tr ltal sebzett ldozat letereje (a sebzs attl fgg milyen lelket zrunk a trbe, teht relative) a forgathoz vndoroljon t. A fegyveren egybknt egy llekcsapda varzsjelet helyez el a varzsl majd megidz egy letervel tpllkoz szellemet, amit a jelbe brtnz. gy a szellem hsge megmarad azonban szabadulni nem tud a trgybl. Mivel a varzslk rvid fegyvereket forgatnak ltalban, tr, ks vagy valamilyen rvid fegyverbl kszl effle mgikus trgy. rtkei az tlagostl az albbiakban trnek el:+2K, +5T, +5V, +1 Sebzs.
A Feltmaszt
Mp:119 A Feltmaszt egy olyan tr vagy rvid fegyver amivel egy embert meglve az feltmad s zombiv vlik. A teremtmny mindig hsges lesz gazdjhoz (nem a gyilkoshoz hanem a kszthz, vagy akit a kszt megnevez) s a feltmads pillanatban kiadott parancsot kveti hallig. A tr nem konzervlja a halott testt. Ezrt az K6 ht alatt sztrohad, de utna megll s leginkbb az ott lerajzolt zombira fog hasonltani. Ez eddig nem lenne olyan nagy dolog azonban hinyzik az lhalottaknl megszokott hsg s halottmozgats blyeg, teht az lhalottat csak elpuszttsa rn lehet meglltani. A tr rtkei:K:10, T:12, V:12 Sebzse: K6+1.
tvitel botja
MP:80 A nekromantk ezzel a varzsjellel sajt botjukat szoktk felruhzni, ami ltalban egy hossz csavart(dorani), vagy valamilyen koponys(egyb) bot. Akit ezzel a bottal rint a varzsl arra kpes varzsolni, mintha egy rints varzslatot alkalmazott volna ellenfeln, azonban a mgia a boton keresztl hat a kiszemelt ldozatra.
Vrtr
Mp:99 Ezt a trt gy alkotjk meg a nekromantk, hogy a kiszemelt fegyvert(ltalban tr) ogrvrbe mrtjk majd a vres felletre karcoljk a jelet. Hatsra a trt forgat ereje megn +2 vel, s akit megsebez a fegyver az vrzkeny lesz. Ennek az a hatsa hogy a seb a szoksosnl is jobban vrzik s a fegyver sebzsnek a felt minden krben jra elszenvedi, mg valaki be nem ktzi(legalbb 4. Fok sebgygyts,vagy 2 fokozat szerint MF sebgygyts), vagy mgival meg nem gygytja. Az ldozat akkor kerl nagy bajba ha a tr forgatja P-t sebez. Ilyenkor ugyanis krnknt az egsz sebzst mg egyszer elszenvedi. A fenti bonusz sebzsek termszetesen sebenknt rtendek.
Llekzz
Mp:130 Sokban hasonlt a vmprok trre, legalbbis a megalkots mechanizmusban. Ebben az esetben azonban nem egy letervel tpllkoz teremtmnyt hanem egy lidrcet brtnznk a trgyba. Akit a trgy megt asztrlis mgiallenllst tesz 35E ellen. Ha ezt elvti a lidrc rzdtja halla emlkeit, az letben ltott borzalmakat. Ettl az ldozat katatnis llapotba kerl a fldn fetreng, vagy ssze vissza csapkod fegyvervel s a “lidrces” ltomsokkal kzd K6 krn keresztl. Vdje -50 nel lecskken pszit, mgit nem hasznlhat, tmadni nem tmadhat. rtkei az tlagostl az albbiakban trnek el +4K,+10T,+10V,+2 Sebzs
lomtr
MP:139 A fegyver egy tr amelynek a markolataba egy 30 karatos jspist foglaltak.Akit ezzel a fegyverrel megsebeznek asztrlis, majd mentlis mgiallenllsra jogosult 40E ellen. Ha mindkettt elvti a lelke elalszik mint ha llekaltatst s kzmbssget alkalmaztunk volna rajta. Az ldozat ahogy elvti mgiaellenllsait menten sszeesik s K6 rn keresztl gy is marad vagy addig amg legalbb 1 FP srlst el nem szenved. A testet lehet mozgatni, illetve brmit csinlni vele, amit egy jultl lehetne, de sebzs hatsra visszazkken eredeti llapotba.
Nekromanta varzslatok Harmadik szem
Mana: 20MP Tv: 20 mter sugar gmb Varzslsi id: 1 kr Hatid: szint* perc Ezzel a varzslattal a nekromanta lthatja egy 20 mter sugar gmbben a fld alatt tallhat, vagy ppen egyszeren a fizikai szemnek nem a ltmezejbe es testeket, csontvzakat. Ezzel a mdszerrel azonnal meg tudja llaptani hogy az adott test alkalmas e valamilyen lhalottnak. Ha a znjn bell tbb test is van, mindegyiknek a pontos helyt is meg tudja llaptani. Ha az adott test pl. egy fal mgtt van akkor is ltja teht, semmilyen trgy takarsa nem jelent akadlyt.(Praktikus kis varzslat a hullavadszoknak)
Pillants
Mana: 50MP Tv: az adott skok egy 20 mteres sugar szelete Varzslsi id: 3 kr Hatid: 1 szegmens Roppant impozns varzslata a nekromanta eszkztrnak. Lnyege hogy a nekromanta az elsdleges anyagi skok s a melette (felette, alatta) elhelyezked skokon megpillanthatja az ott tartzkod entitnsokat(csak lhalottak). Fontos hogy magbl a skbl semmit nem lt, pusztn az ott megjelen lhalottakat. A pillants egy szegmense alatt a ltott lhalottakrl minden informci a birtokba jut. A varzslat kellemetlen mellkhatsa, hogy ezt a pillantst az lhalottak is megrzik (olyan mint a tengeralattjrknl az aktv szonr) s ltalban erre ellensgesen reaglnak.
Kzs tudat
Mana: 18MP Tv: vgtelen Varzslsi id: 3 perc Hatid: a jel megtrsig A varzslat lnyege, hogy a kszt sajt lhalottjval egy mentl fonlhoz hasonl kapcsolatot hoz ltre. gy brmilyen parancsot adhat az lhalottnak, s az lhalott kpes is rzkelni a varzsl rzkszervein keresztl. A varzslatnak ppen az a lnyege hogy, nem szmt a tvolsg. Htultje viszont az hogy a varzsl nem lt teremtmnye rzkszerveivel, teht csak ms varzslatokkal egytt alkalmazva van rtelme. Ezen kvl egy tapasztalt mentalista a mentl fonlhoz hasonlan kvetni tudja a fonalat a varzslig gy annak kilte is knnyen felfedhet. A varzsjelet az lhalott tarkjra kell rni, megtrsig aktv a varzslat.
Kollektv tudat
Mana: (igaz:18*alany) Tv: vgtelen Varzslsi id: 3 perc*alany Hatid: jelek megtrsig Az elbbi varzslat tovbbfejlesztett vltozata. Lnyege hogy az lhalottak sorban egymshoz vannak ktve s egyms rzkeit hasznlhatjk, gy a varzsl kiadhat egy parancsot amelyet az sszes lhalott vgrehajt, annak ellenre hogy teljesen ms helyen tartzkodnak. A varzslat a tbbi rszletben megegyezik a Kzs tudat nev varzslattal.
lhalott rzkek
Mana: 20MP Tv: vgtelen Varzsls ideje: 2 perc Hatid: jel megtrsig A varzsl hasznlhatja egy ltala krelt, vagy uralma alatt tartott lhalott rzkeit, amelyek azonban fele a gazdjnak(rtelemszeren ha nem ember a gazda akkor mg gy is kielgtek). Meg kell jegyezni hogy sohasem az lhalott rzkel hanem a varzsl ppen ezrt mindig az rtkeinek a fele szmt. Csak olyan teremtmnyre mondhat amelyik mg rendelkezik az adott szervvel (pl csontvzra nem). A varzsl egyszerre a sajt rzkein kvl mg kt lhalottt hasznlhatja de ilyenkor sajt rzkei is felezdnek. A vltogats az lhalottak kztt csak a pillanat mve gy 1 szegmensen belll vgigpsztzhat mindhrom lhalott rzkszerveivel.
Rothads
Mana: 1MP/3Kg Tv: zna Varzsls ideje: 2 kr Hatid: vgleges A varzslat arra szolgl hogy a mr halott tetemeket eltntesse a mgia alkalmazja. A varzslat meglehetsen ltvnyos br tl sok haszna nincsen. A varzsl rmutat clpontjra ami kb 5 kr alatt gyors rothadsnak indul majd elporlik. Mgia mozgatta testekre nem hat a varzslat teht ilyen mdon nem lehet lhalottakat elpuszttani.
Bz
Mana: 20MP,10MP +1E Tv: znn bellli 5m tmrj kr Erssg: 4 Varzsls ideje: 4 szegmens Hatid: TSZ*1kr Ellenlls: egs. prba A nekromanta that bzt kpes teremteni a znjn belli 5 mter tmrj krben. A kr kzppontjt mindig hatrozza meg. A szag kb 10* ersebb mint egy bomlsnak indult tetem s az orrfacsar bz hnyingert, melygst okoz minden lnyben aki a krbe kerl s ez all a varzsl sem kivtel. Aki a bz krbe kerl egs. prbt dob mint ha mrgezs rte volna a varzslat E je ellen mint mregszint. Siker esetn minden harcrtke 10 el cskken, sikertelensg esetn a rosszullt mdosti rvnyeslnek r k6 krig. Ha az ldozat valamilyen okbl kifolylag maszkot, vagy slat visel arca eltt ami eltakarja lgzszervt, akkor a varzslat E-je 2 vel kissebbnek minsl. Nem hat olyan lnyekre akik immunisak a mrgekre vagy egyltaln nincs szaglszervk(pl dmonok, lhalottak, anyagtalan masszk), viszont fokozottan hat azokra akiknek az embernl kifinomultabb, vagy tbb szaglszervvel rendelkeznek(pl az llatok egy rsze, a “csupa orr,szj” lnyek mint a Ymorre vagy az Aquirok egy rsze, stb.). Ezen teremtmnyek ellen a varzslat E je kettvel magasabbnal minsl.
leter hullm
Mana: 10MP Tv: zna Erssg: vlt. Varzsls ideje: 1 szegmens Hatid: azonnali Levds: nincs Ez egy meglep varzslata a nekromantknak. Csak vgszksg esetn hasznljk amolyan utols mentsvrknt mivel meglehetsen destruktv jelleg. A varzsl csak abban az esetben alkalmazza a varzslatot ha mr nem lt ms kiutat. Mivel az letert nem csak elszvni lehet hanem kibocsjtani is a varzsl sajt fp-it hasznlja fel ellenfele elpuszttsra. Lnyege hogy az sszes Fp-t talaktja nyers energiv amelyet ldozata fel lvell. A varzslat sebzse annyi FP amennyi a varzslnak pillanatnyilag volt, de az FP-k elfogytval az P-ket is lezablja. A varzslnak mindig max. fpjt kell felhasznlnia a varzslathoz, ami utn k6 rra eljul s ebbl csak p sebzssel lehet kibillenteni. A V-je ilyenkor 0, minden tmads automatikusan tltsnek minsl. A varzslat c-je 50, s leginkbb egy fnnyalbra hasonlt amelyet fehr villmok lelnek krl.
A rettegs aurja
Mana: 23MP Erssg: 15 E Tv: zna Varzsls ideje: 3 szegmens Hat id: K6+TSZ kr Levds: asztrl A varzsl az lhalottak ltal keltett flelemhez hasonl rettegst kelthet ms teremtmnyekben A rettegs nem termszetes flelem ezrt az ldozatok fejvesztve meneklni kezdenek, azonban nem reznek gylletet sem utlatot egyszeren nem akarnak a karakter mellett maradni. Idelis varzslat pl. az ivk kirtsre vagy a felesleges szemlyek eltvoltsra. A varzsl eldntheti ki irnyban sugrozza a flelmet, az alanyok akkor sem fogjk megtudni kitl flnek de minl messzebb akarnak jutni a helytl. Aki pszi pajzsokkal rendelkezik s nem vti el asztrlis me jt rgtn megrzi ki sugrozza a flelmet, illetve a varzshasznlk (varzsl fkaszt), mg akkor is ha klnben elvtenk a mgiaellenllsukat.
Idegen br
Mana: 35MP Tv: rints Erssg: vgtelen Varzsls ideje: 2 ra Hat id: vgleges Ezzel a varzslattal egy homonkuluszt vagy lhalottat lehet j klsvel felruhzni, mgpedig oly mdon hogy egy nemrg halott(max fl napos) tetemrl a brt lenyzva az lhalottra “szabhatjuk” azt. Ennek felttele a meglv segdeszkzk s egy viszonylag felszereltebb laboratrium v hullahz(a bonceszkzket be lehet szerezni kb 5 aranyrt). Azt tudni kell hogy a nekromantk soha nem vgeznek nyzst l llaton vagy emberen, csakis kizrlag tetemrl hzhat le a bre. Ha l teremtmnnyel prblkozna a varzslat ltre sem jn. A lenyzott br egybirnt hasonul az ldozat izmaival, testrszeivel, gy pl grimaszokat is vghat j klsejvel. Az ldozatnak s az lhalottnak nem kell ugyanolyannak lennie de megkzeltleg hasonlnak kell lennie testfelptsben, magassgban stb. Pl egy emberre rszabhat egy ork bre de egy trp mr nem(minden esetben a KM dnti el hogy lehet-e vagy sem). Jtktechnikai megyjegyzs: Nhny valls meglehetsen nehezen fogadja be a boncolst nhny pedig egyenesen tzzel, vassal rtja, nem beszlve az ilyen fajta halottgyalzsrl. Ezrt a nekromantk mindig titokban s nagy krltekintssel alkalmazzk ezt a mgiaformt, ugyanis lebuksuk esetn az letkkel fizetnek rte.
Szentsgtelen teremts
Mana: 60MP tl 150 MP ig Hat id: Vgleges Erssg: vgtelen Varzsls ideje: lsd a lerst,1httl tbb hnapig Hatalmas erej varzslat ami a nekromancia egyik cscst jelenti. Lnyege hogy a nekromanta egy humanoid testt homonkulsz alakban kpes elkszteni. Ebben mg semmi rendkvli nem lenne azonban a testet kpes kiegszteni tovbbi szervekkel, vgtagokkal is. Ennek hatsra maga a felpts is megvltozhat. Pl egy homonkulusz akinek 4 keze van s kt szve mr egszen rdekes mechanizmus alapjn kszlhet, de letkpes lehet. A varzsls manaignye a fenti rtkek kztt vltozhat, s az idtartalom pedig a megformzand testtl. Maghoz a varzslathoz egy jl felszererlt labor s “anyag” kell, aminek beszerzse a varzsl pnztrcjt terheli(min. 100 arany). A varzslat felveti a krdst hogy lehet-e keresztezni tbb fajt is ily mdon vagy csak egy adott fajt lehet megtoldani tovbbi szervekkel. A vlasz a krdsre igen. Azonban ez mr tl terjed a nekromancia 5. fokn(6. Fok ismerit valszinleg a Kobrk soraiban kne keresnnk akik ember dmon hibrideket hoznak ltre(Vulaghar), vagy pedig az rott trtnelemben valsznleg Orwella teremtmnyei kztt(koszlnyek). A lehetsgek trhza vgtelen, a keresztezend fajok s ezeknek klnbz vlfajai kztt azonban az egyed kornt sem biztos hogy letkpes lenne ezen kvl lehet hogy szervezete nem brn elviselni a testre nehezed nyomst(pl a vrkerings a tbb szivet,az emberi vllizletek a medve kart, satbbi). Egybirnt az ilyen teremtmnyekbe ha a llek kerl ki tudja mire kpesek, hiszen a kpessgeik gyakorlatilag semmilyen hatrt nem srolnak, mgiatudsuk pedig csak a beleidzett llektl fggenek. Egy ilyen lny Ynevre engedsre biztos felfigyelnnek a Ynevi hatalmassgok ha az a legkisebb feltnst is kelten. Ynevre kerlse krlbell olyan horderej mint amikor egy dmonurat, vagy herceget idznek Ynev elsdleges anyagi skjra.
Regenerci
Mana: lsd a lerst Erssg: 50 Tv: rints Varzsls ideje: mp*1 szegmens Hat id: vgleges
Kpes egy l szervezettel rendelkez homonkuluszt a regenerci kpessgvel felruhzni. Ahogy a homonkulusz teste srlst kap, a test ltvnyos s gyors gygyulsnak indul, s pr ra alatt a rgi test alakjt veszi fel jra. A regenerci sebessgt az albbi mdon szmthatjuk ki: 1P-t regenerldik 12ra/a 8MP szmszorosval. Ez azt jelenti hogy 8MPrt 12ra,16MP rt 6 ra, 24MP rt 3 ra, 32MP rt1.5 ra, 40MP rt 45 perc, s gy tovbb de max.80MP/1perc idtartamig(a trt szmokat lefel kell kerekteni).A gyors gygyuls miatt a szervezetet lelemmel kell elltni ami a napi lelem akr 10* ese is lehet(vagyis pl napi 20-30 adag hst eszik csri homonkulusz).
Vdelmez Gmb
Mana: 35 Erssg: 5 Tv: rints Varzsls ideje: 1k. Hat.id: TSZ*1kr
Egy halvny 3 mter tmrj fekete gmb jelenik meg a varzsl krl ami nem engedi kzel a tudattalan lholtakat s az ji rmeket. A kborl dgkre s a vriv lhalottakra is hatssal van, nekik sszes harcrtkk 10 el cskken. A gmb nem lhalottl, vagy lhalott ltal hasznlt mgitl nem vd. A gmb nem alkalmas arra hogy egy lhalottat sarokba szortsunk vagy pl. leszortsuk a hdrl. A gmb a varzslval egytt mozog, s belllrl kitni, mgit hasznlni s brmilyen hajt vagy lfegyvert hasznlni lehet.
Nagyobb Fajta Vdelmez Gmb
Mana: 70 Erssg: 15 Tv: rints Varz | |