Druida
Egy renegt Elf csapat kik nem voltak hajlandk istenknt elfogadni a Kalahorkat mert azok nem istenek, Urria pedig elhagyta a szpek npt, gy dntttek, dntttek, hogy tovbbllnak addigi lakhelykrl egy msik „lakatlan”, csak llatok s nvnyek, lakta erdbe. Nem hajlandk elfogadni maguk felett istent mg Urrit sem hiszen ha elhagyta az Elfeket akkor k, mirt legyenek hozz hsgesek. A Druida sz Elf nyelvrl lefordtva Pyarra kb. Annyit tesz, hogy Termszet papjai, de ez nem pontos kifejezs, mert nem papjai a termszetnek, hanem szinte mr szimbizisban lnek magval a Termszettel.
A Renegt csapatot Rengar Novarris vezette egy Elf herceg, az akkori uralkod ccse. Az Elf mg fiatal volt (csupn 300-400 ves) s ereje teljben. Csapatval felptettek egy j Erdvrost Natoraniss-t a Termszet vrost, itt egytt ltek Elfek s llatok, elhagytk az Elfek szoksait miszerint minden cselekedetkrt legalbb egy rvid imval, tartoznak a termszethez, hiszen k is tagjai Termszetnek s ezrt flslegesnek tartottk azt a krlmnyeskedst. Ez a vros egy kisebb mgikus csompontra plt s az itt lk hamar ki tudtk fejleszteni j mgikus kpessgeiket, mely szorosan kapcsoldott maghoz az Anyatermszethez. Ekkor mr eggyek voltak a termszettel s megtanultk felvenni a termszet formit, megtanultk tvltozni llatokk, fkk, mindezt specilisan kifejlesztett Hatalomszavaikkal tehettk.
Egy napon lerohantk a mr tbb tzezer ft szmll teleplsket az Aquirok. risi csata vette kezdett. Hatalomszavakat kiltoztak egymsra az ellenfelek s a kezek talakultak karmokk, a fogak agyarakk, a br pnclzatt. Hatalmas s vres csata volt az Aquirok serege ltvnyosan megcsappant de vele cskkent a Druidk serege is, ekkor segtsget kaptak Tysson Lar-tl, de Novarriss npe s a segdcsapatok elvesztettk a csatt hla annak, hogy megrkeztek az Aquir segdcsapatok, a megmaradt nhny Druida sztszledt Yneven, vrk nmileg elkorcsosult, Hatalomszavaikat elvesztettk, s Varzslataik j rsze is feledsbe merlt. Pyarron eltti II. vezredben mg volt egy prblkozs a Druidk egyestsre de ezt a Prblkozst vgleg elnyomta egy portyz Aquir horda ereje. Ma csak magnyos mesterek lteznek, bellk sem sok. 10 vente sszegylik minden Druida Natoraniss vros egykori terletn, hogy megbeszljk mi trtnt az utbbi idkben, s itt (ha van) megosszk egymssal az jonnan tanult, fejlesztett mgikat. Az jbli vrosalapts mr meg sem fordul a fejkben, mindenki a maga tjt jrja, de a mesterkrl mindenkoron tudjk, hogy merre jr, s ha nagy bajba keveredik, amit nem biztos, hogy meg tud oldani egyedl, akkor azonnal s habozs nlkl a segtsgre sietnek, ha megltk, azt megbosszulja. Bels dolgaikrl ritkn beszlnek, az egyetlenek, akikkel megrtik egymst az Arel papjai, papni, de a Slyomasszonyt sem ismerik el maguk felett, feljebbvalnak, istennek.
Jtszhat fajok: Elf, Flelf, Ember*, Krni Elf* **, Dzsenn*, Dzsad* ***
*a KM engedlyvel.
**a Krni Elf nagyon ritkn s csak akkor ha gyerekkora ta (maximum 70-80 v) nem l Krnban, valamilyen mdon kiszakadt.
***a Dzsadokat n gy hasznlom, mintha Emberek lennnek (semmi plusz, semmi mnusz)
Jellem:
A Hall jellem semmilyen kombinciban nem szerepelhet. A tbbit pedig akrhogyan kombinlhatjk.
A Druida sosem szegi meg az adott szavt s hallig hsges bartaihoz, mesterhez. De ha valaki elrulja, azt addig ldzi, mg egyikk meg nem hal, ez ltalban az ellenfl s nem a Druida szokott lenni. Nem szvesen l, de ha kell szemrebbens nlkl, megteszi. Az ldozatot meg nem siratja, mindazonltal mindig elmormol egy rvid imaszersget rte, nehogy rossz szellemek vegyk hatalmukba a halott testet.
Kidobs:
Er: 3k6 (2)
llkpessg: k6+12+kf
Gyorsasg: 2k6+6
gyessg: 2k6+6
Egszsg: 1k10+8
Szpsg: 3k6
Intelligencia: k6+14+kf
Akarater: k6+12
Asztrl: k6+12
szlels: 1k10+8
K: 8
T: 18
V: 73
C: 15 (ehhez nem szmt bele a faji + mert gyerekkoruk ta gy nevelik ket)
Hm/szint: 9 (T, V: 3)
Kp alap: 4
Kp/szint: 4
p alap: 4
Fp alap: 6
Fp/szint: k6+3
Harcrtkei hasonlk a Tzvarzslkhoz. letereje nem tl magas, de fjdalomtrse magasabb, mint az tlag Varzshasznlk, mert a Termszetben val let megedzette testket, hiszen neki kell vadszniuk s meg kellett vdenik magukat. Mesterkrl-, amitl kezdve kpesek voltak harcolni- k gondoskodnak, hogy ezzel is eddzk ket.
Kpzetsgek az els szinten:
2 fegyverhasznlat (hossz j, Nirtoject) Af
Erdjrs Mf
Vadszat Mf
llatismeret Mf
Mgiaismeret (Druida mgia) Mf
Mgiaismeret (Papi mgia) Af
Mgiaismeret (elf-mgia) Af*
Herbalizmus Af
Mregkevers/Semlegests Af
3 Nyelvismeret Mf** 4, 3
1 si nyelvismeret (elf) Af***
Pszi Mf****
Futs Mf
szs Af
Tovbbi szinteken kapott kpzetsgek:
2. Sebgygyts Af
4.Herbalizmus Mf
5.Mregkevers/Semlegests Mf
7.Fegyverhasznlat (Nirtoject) Mf
8.Mgiaismeret (Papi mgia) Mf
9.si nyelv ismerete (elf) Mf
*Sosem fejleszthetik Af-nl magasabb szintre, Hiszen ma mr nincs senki, sem aki megtantan nekik ennek a mgiaformnak a rszletesebb ismerett, illetve aki meg tudn tantni az nem, adja tovbb ezt a tudst.
**Mesterfokon mindenflekppen az Elf nyelvet beszli, mg a msik kett szabadon vlasztott.
***Az llatok s nvnyek neveit mr Af-on megtanulja.
****Pyarroni Mf-nak szmt, de a Pajzsait a Slan szerint pti s a Pajzsokat a Kyr metdus szerint, rombolja, valamint hasznlja az Auraltst, illetve a Tetszhallt (nem innen szerezte, de ennek felel meg -elf hagyomny).Y Pontjait a Slan rendszer szerint kapjk magasabb szinteken.
Klnleges kpessgek:
Elsdleges klnleges kpessge a Druida-mgia alkalmazsa. Els szinten 10 s minden tovbbi szintenkn 7+1k2 Mp-ot kap. A k2 azrt mert attl fgg mennyire „szolglta” a termszetet. Ez annyit tesz, hogy nem gette az erdket, vdte az lltakat az emberektl, s a tbbi fajtl (legjobb tudsa szerint, na itt nem Greenpeace-fle tntetsekre gondolok). Ezt, mint a papoknl befolysolhatja a KM.
A msik klnleges kpessgk az, hogy 5. Tsz-en, ha fizikai kontaktusban van az Amulettjvel s a Vrtjvel, akkor kpes felvenni egy llat alakjt. A vrten szerepel egy llat kpe, s ugyanez az llat kpe szerepel az amuletten is. Ha a Druida gy kvnja, felveheti az az llat alakjt mely rajta, van (ez lehet Oroszlntl kezdve Skorpiig bezrva akrmi). Az tvltozs 2 krig tart. A mrete ugyanakkora lesz, mint a vlasztott llat de minden t s visszavltozskor veszt 1k6 Fp-t (nem csszhat t p-be). tvltozni ajnlatos ruha nlkl, hacsak nem valami humanoid szerv vltozik (pl.: majom, de akkor is b lesz- szerintem). Az tvltozs 2k6+2 krig tart attl fggen milyen fajtj az llat, ebbl kifolylag befolysolhatja a KM az tvltozs idejt. Az tvltozott jtkos „fajtjnak” tkletes s kifejlett pldnya lesz. rtkei az llatval lesznek azonosak, azzal a kis eltrssel, hogy K-re +2-at, T-re s V-re pedig +5-at kap, mivel, mint mr emltettem, igen szp pldny. Az tvltozott formt maximum TSZrig brja tartani, aztn visszavltozik, termszetesen nszntbl ezt brmikor megszntetheti. Kt tvltozs kzt minimum 1k3+1 htnek kell eltelnie, azrt, mert mindenkit megvisel az tvltozs s nem mindegy, hogy mennyire. Az tvltozott formban szerzett sebek megmaradnak!
Fegyverzet:
Tm./kr Sebzs K T V
Nirtoject 2 1k6+2 11 14 8
Rvid kard hosszsg fegyver kt prhuzamos pengvel, melyek ki vannak fenve mindkt oldalukon. Kisebb fegyvereket (a kt penge miatt) mint a tr, rvidkard (etc.) knnyen el lehet vele trni mr akkor is Af-nak szmt, ha nem is br a kpzetsggel a forgat, s az Af-on brja akkor Mf-nak szmt. Mindazonltal ezt az elnyt nem hasznljk a fegyvernek a Druidk. A mrgek kzl legfeljebb csak a leggyengbbeket hasznlj, ez annyit tesz, hogy az egyik hats semmi a msik pedig legfeljebb melygs.
Vrt: SF: 1 MGT: 0
Kemny vrt: SF: 3 MGT: 0
Vrtjeik szpen megmunklt brvrtek, amelyeken mindig egy llat feje dszeleg (Oroszln, Farkas, etc.). A vrt a Kaucsukfa nedvvel van titatva ezrt knnyen nyjthat (ilyenek a ruhik is, amik egybknt is bk). Erre azrt van szksg, hogy ne szakadjon el tvltozskor (lsd: tvltozs mgia).
A kemny vrtet csak 5. Szinten kapja meg mestertl, ha visszatr hozz. Akkor vele marad 2k6+30 htig, ami alatt talaktja az eddigi vrtjt, amihez mind a kettjknek napi 40 Mp-ot kell ldozniuk. Egy megszentelt ligetben (lsd: ligetszentels varzslat), ez a liget mestere szent ligete. Ekkor a fk s a termszet mgikus hatalommal itatja t, mgikusnak fog szmtani, s minden elembl (tz, vz, leveg, fld, er) 1E-s vdaurt kpez a Druida kr (ezrt 3-as az SF). Ezt nem lehet megszntetni, s ha elaltatjk a karakter lelkt, akkor sem lehet megsemmisteni a vrtet, sem, varzslattal sem mechanikusan (nem lehet sztszaggatni). A vrt gyenge szimpatikus viszonyban van a tulajdonosval. Szval, ha leveszik rla (levenni le lehet, ha jult, mert nszntbl sosem fogja hagyni) akkor 1k6+1 ra utn az visszateleportl a gazdjra. Ha meglik a tulajdonost, elveszti mgikus tulajdonsgt, mivel a mgikus procedra alatt (csakgy, mint az Elf jaknl) belekltztetik lelknek egy rszt, ami a Druida halla utn ismt csatlakozik a llek nagyobbik felhez, s ezzel elillannak a mgikus energik. Ennek ellenre azrt megmarad egy nagyon szp brvrtnek J. Kifrkszni nem lehet a vrtet, hiszen a Termszet olyan ers mgival itatja t, hogy nincs az az llny az isteneken kvl, aki kifrkszni mgikus tulajdonsgait, de mindenki, aki rendelkezik minimum 50 Mp-al megrzi benne az ers mgit, aki kevesebbel az csak azt rzi, hogy mgikus, aki ne rendelkezik semmifle mgikus tulajdonsggal az semmit sem rez. Nem lehet r ms varzslatot sem mondani, mert ez is lepattan rla, s a varzsjelek, mikor befejezik lehullik rla, s ssze lehet ket szedni J, de ezek mr nem mgikusak.
Managyjts:
Ha a Druida a termszetben van, s fizikai kapcsolata van vele (pl.: meztlb mszkl a fvn) akkor percenknt regenerldik 1 Mp-ot. Ha lel meditlni (s szintn kapcsolatban van a termszettel) akkor a Mp regenerlds a tripljra n, de ehhez a meditcihoz minden megkezdett 7 Mp utn elveszik 1 pszi pontjuk (3 Mp -1Y, 14 Mp -2Y, 31 Mp -5Y, etc). A pszi pontveszts nem gy trtnik, mint a Varzslknl, hogy a Y-pontokrt cserbe Mp-ok hanem minden 7 Mp utn elvsz, ez abban klnbzik, hogyha nincs Yp-ja akkor is, gyjthet ugyangy Mp-ot, de akkor az Fp-ibl vondik le.
Ha vrosban van, s nem br rintkezni az anyatermszettel (nem elg egy fcsomt kitpni kt k kzl az utcn), akkor s csakis akkor amulettjt hasznlja regenerldsra, aminek segtsgvel, meditlva (minden megkezdett 5MP-onknt 1Yp, illetve lsd feljebb) vissza tud nyerni percenknt 1 Mp-t. De ezt csak egy ltben meditlva kpes vgrehajtani! A meditcibl csak p srls zkkentheti ki, de akkor szaktja, meg amikor akarja.
A kt kpessg nem hasznlhat egyszerre, s az amulett sem alkalmazhat az anyatermszetben, de klnben is minek.
Az amulettet nem tudjk elvenni tle. A mestere egy fjdalmas operci ltal (ezt a mesterktl megtanuljk, ha visszamennek, hozz 15. szint utn) belegetik az ezstpnz nagysg amulettet a brbe, akrhova akr a karjba, lbba (etc.). Ha kiveszik (nagy nehezen) akkor az a Szimpatikus mginak hla visszateleportl egy nap utn a gazdjhoz de ekkor jra vissza kell helyezni. A visszahelyezshez szksg van egy Szent ligethez (lsd ligetszentels varzslat). A mdszer a kvetkez: visszarakja a helyre az amulettet, bektzi egy megldott ktssel, majd meditlni kezd, a meditci 3 napig tart (ez alatt nincs szksge a testnek lelemre, s folyadkra, a termszetbl felveszi), s ez alatt jra „hozzn” a Druidhoz az amulett. FIGYELEM ez csak a visszahelyezs behelyezni nem ezzel a mdszerrel kell, az nehezebb s csak 15. szinten tanulhatjk meg mesterktl, ha k is maguk mell kvnnak venni egy tantvnyt, akkor viszont el kell sajttaniuk a Tants kpzetsget Mf-on. Ha nem kvnnak tantani brmikor, kldhetnek megfelelnek tlt tantvnyt a mesterknek (minimum 13-as llkpessg s 15-s Intelligencia).
Szintlps:
Az elejn Viszonylag nehezen lpnek szintet de ksbb ez megknnyebbl.
1. 0-210
2. 211-425
3. 426-860
4. 861-1700
5. 1701-3400
6. 3401-7600
7. 7601-15000
8. 15001-29000
9. 29001-58000
10. 58001-100000
11. 100001-155000
12. 160001-205000
Tovbbi szinteken +55000
Indul felszerels:
Kapnak 1k6 aranyat. Indulskor megkapjk a Nitrojectjket, a Vrtjket, kapnak egy hossz jat, megkapjk termszetesen az amulettjket, valamint egy ltzet Kaucsukkal titatott ruhzatot.
Klnleges pszi-diszciplink:
llati beszd
Yp: 2
ME:-
A meditci ideje: 1 segmens
Idtartam: 1 kr
Ezzel a diszciplnval megrti azt, hogy mit mond az az llat, akit lt, s is kpes beszlni hozz. Msok ezt gy ltjk, mintha a Druida Elf nyelven beszlne az llathoz az meg visszaugatna, vagy sziszegne vagy, akrmi. Azrt nem kell ellenlls, mivel az llat megrzi, hogy j szndkkal kzeledik a Druida s a gyenge tudatalattija, tengedi. Ez mg mkdik olyan bestikkal, amelynek szerepel a jellemben az let vagy a Rend brmilyen kombinciban, de a Hall nem.
Az idtartamot a 2 Yp-rt lehet 1 krrel nvelni. Ez lehet folyamatos szval, nekill beszlni s az idtartam lejrtig nem, fejezi be akkor folyamatosan, ldozhatja tovbb.
Pszionikus Nitrojaect
Yp: 4
ME:-
A meditci ideje: 1 segmens
Idtartam: 2 kr
A diszciplina ltrehozshoz nem is igazbl meditlni kell, hanem csak ki kell ejteni a megfelel szt norml hangmagassgon, ez az si hatalomszavak gyengn fent maradt vltozata. A diszciplnval a Druida ltrehozhat Pszionikus energikbl egy Nitrojectet melynek rtkei teljesen, megegyeznek az igazival, de termszetesen mgikusnak minsl s nem lehet eltrni mg mgikus fegyverrel sem. Az idtartam nvelshez krnknt 6Yp-t kell ldozniuk, ez is tkrzi si hatalomszi mivoltt.
Shalafi del Necro, a Nekromanta
<