Csatamágusi mágia
Más mágiákat az alábbiakon kívül még az „Ynevi kóborlások”-ban és az RPG.HU más oldalain is találhatsz.
Sorozás Mana-pont: 38 Mp Erősség: 10 E Sebzés: 1k6/tűzkitörés Mágia ellenállás: nincs Varázslás ideje: 2 kör Időtartam: 3 kör Hatótáv: 1 Km sugarú kör(lásd a leírást)
A varázslattal a csatamágus nagy kavarodást idézhet elő az ellenség soraiban. Ez a mágia akkor hasznos, ha felállt hadrendet akar a csatamágus szétzilálni. A mágus egymás után 3k10 tűzkitörést idéz meg. A tűzkitörések egy 500 méter sugarú gömbön belül jönnek létre. Ennek a középpontját a csatamágus határozhatja meg. Ennek a középpontnak 2 Km sugarú gömbön belül kell lennie. Az ötszáz méterű sugarú gömbön belül a tűzkitörések nagyjából egyforma távolságokban fognak elhelyezkedni. A tűzkitöréseket nem tudja kontrolálni a csatamágus, pontos helyüket nem ő fogja meghatározni, hanem a véletlen, de a kitörések legtöbbje földközelbe fog esni. A kitörések különböző időben jönnek létre. A létrejöttük között egy-két másodperc különbség van, vagy annál is kevesebb. Itt a Km-nek kell döntenie. A varázslat hatótávját 100 méterenként 10 mana-ponttal lehet növelni, míg minden újabb k10 kitörésért a csatamágusnak 15 mana-pontot kell költenie.
Tűzfal Mana-pont: 22 Erősség: 8 E Sebzés: k6 Mágia ellenállás: nincs Varázslás ideje: 5 szegmens Időtartam: 2kör/szint Hatótáv: 500 méter sugarú gömb
Jó kis mágia. A varázslattal inkább pszichológiai hatást lehet gyakorolni a hadseregre. A varázslat egy 500 méter hosszú láng falat hoz létre. Azonban ez a lángfal átláthatatlan és olyan, mint a pokol. Látványos és elrettentő, bár a fal vastagsága nem haladja meg az egy centit. A varázslat hatására a rohamozó csapatok megállnak, ha még van idő rá. A fal nem okoz nagy veszteséget annak, aki áthalad rajta. De ki mer áthaladni egy olyan tűzfalon, amely lángfellegeket lő húsz méter magasba. A Km joga eldönteni, hogy mit lát a szemközti sereg a tűzfaltól és mit nem. A másik nagy veszélye az, hogy ha rájönnek a turpiságra, akkor azt a csatamágus serege ellen is fordíthatják, ugyanis a csatamágus serege se lát a lángoktól semmit, bár ők tudják már előre, hogy a lángok inkább félelmetesek, mint sem veszélyesek. A varázslattal rohamozó nehézlovasságot lehet megtorpantatni, lelassítani vagy elbizonytalanítani. A rohamozók elszántságától függ az, hogy figyelem nélkül átrohannak a falon, vagy pedig megállnak. A helyzetet a Km bírálja el. A fal hosszúságát 10 méterenként 5 mana-ponttal lehet növelni.
Tűzeső Mana-pont: 25 Mp Erősség: 1 Sebzés: 4k6 Varázslási idő: 1 kör Időtartam: 1 kör/szint Mágia ellenállás: nincs Hatótáv: 100 méter sugarú kör
A varázslat segítségével a csatamágus tűzesőt idézhet meg. A tűzeső ötven méter sugarú gömbön belül jön létre. A varázslat minden újabb k6 sebzéséhez 6 mana-pontot kell elköltenie. A hatótáv sugarának minden egyes plusz méteréhez 1 mana-pontot kell rááldoznia a csatamágusnak.
A félelem kupolája Mana-pont: 36 Erősség: Tsz Sebzés: nincs Varázslási idő: 1 kör Időtartam: 2 kör/szint Mágia ellenállás: asztrális Hatótáv: 100 m. sugarú gömb (30m sugarú gömb)
A varázslatot a csatamágus egy osztagra mondhatja rá. Így a csapat tagjai fejvesztve menekülnek addig, ameddig a varázslat időtartama tart. Érdemes a csapat mágiaellenállását egyszerre dobni. (Harminc méter sugarú gömbön belül sok ember tartózkodhat) Eléggé kellemetlen tud lenni a hadvezérnek, amikor a csapatai rohamoznak, majd hirtelen fejvesztve elkezdenek menekülni. Aki harminc méter sugarú gömbön belül tartózkodik arra hat a mágia. A gömb középpontját a csatamágus száz méter sugarú gömbön belül jelölheti ki. Az erősség növelésére nincs mód. A két hatótáv fejenként egy méterrel való megnöveléséhez 1 mana-pontot kell felhasználnia a varázslónak.
A bátorság hatalma Mana-pont: 19 Mp Erősség: Tsz Sebzés: nincs Varázslás ideje: 1 szegmens Hatótáv: 500m sugarú gömb (50m sugarú gömb) Mágia ellenállás: asztrális Időtartam: egyszeri
A varázslattal a csapatok bátorságát lehet visszaadni. A csatamágus tapasztalatnyi szintnyi bátorságot adhat vissza bajtársainak. Az első hatótáv a második hatótáv középpontjának a maximum távolságát határozza meg a csatamágustól. Akik ötven méteren belül tartózkodnak arra mind hat a mágia. Ez a mágia arra jó, hogy gyengébb katonákat bátorítsunk fel erősebbek ellen.
Nyilak Mana-pont: 45 Mp Erősség: 33 E Varázslási idő: 2 kör Időtartam: Egyszeri Sebzés: k6 Hatótáv: 100 méter sugarú gömb
A varázslat 8k10 nyilat eredményez. Ezek a nyilak olyan gyorsak, mint a hagyományos nyilak. Azonban minden nyíl csak egy irányba haladhat. Nem mehet a fele jobbra a fele balra... Minden nyíl k6 Fp-t eredményez. A nagy mennyiségű nyíl miatt a varázslatkor nem kell dobni célzó dobást. (elég nagy annak a valószínűsége, hogy találni fogJ) A nyilak egyforma távolságban fognak elhelyezkedni egymástól és egyenes vonalon fognak haladni.
Villámcsapás Mana-pont: 100 Mp Erősség: 80 E Varázslási idő: 10 kör Időtartam: Egyszeri Sebzés: (minimum 5k10 ember, vagy ahogy a Km megítéli) Hatótáv: 50 méter sugarú gömb
Hatalmas erejű villám csap be a földbe. A varázslat iszonyatos erejű pusztítást visz végbe. Harminc méteren belül érezteti hatását. Ugyanis harminc méterre a becsapódástól is kötelesek az ott tartózkodók 1k10-t levonni Fp-ik számából. A helyzet és a sérülések elbírálása a Km dolga. A varázslat után egy napig képtelen varázsolni a csatamágus. A varázslat a FEKETE MÁGIA körébe tartozik. Minden 12 szint felet lévő plusz szint 1k10 -zel növeli a biztosan elhalálozók számát. Semmi mást nem lehet növelni a manapontok segítségével.
Fagy Mana-pont: 60 Mp Erősség: 55 Mp Varázslási idő: 5 kör Időtartam: szint*5 perc Sebzés: lásd - 20 foknál Hatótáv: 1 Km sugarú gömb/100 méter sugarú gömb
A varázslattal fagy teremthető. A varázslat nagyon elkedvteleníti az ellenfelet a harctól. Képzeljük csak el, hogy bőrvértbe öltözött emberek -20 fokos hideggel találják szembe magukat, hirtelen megfagynak a készletek a fegyverek és a nyilak tönkremennek. Ennek beláthatatlan következményei lehetnek, mert amelyik sereg elveszíti az íjászait az…
Illúzió Mana-pont: 32 Mp Erősség: 18 Varázslási idő: 1 kör Időtartam: k6 nap Sebzés: nincs Hatótáv: 500 méter sugarú gömb
A varázslattal egy hosszú és mély vermet lehet létrehozni a csatamezőn. A vermet csak Illanor lovasai tudják átugorni. Minden más lovas tanácstalan lesz. A varázslatról csak pár méteres közelségben derül ki, hogy illúzió. Tehát érdemes jó előre ellőni a varázslatot, így sok ideig sakkban lehet tartani egész csapatokat.
Mana-elvonás Mana-pont: 67 Erősség: 98 E Varázslási idő: 1 nap Időtartam: szint/1 nap Sebzés: nincs Hatótáv: 1 Km sugarú gömb
A varázslattal manamentesíteni lehet egy 1Km sugarú gömbnyi területet. A területen csak sajtolással lehet visszanyerni manát. Természetesen a papi manára nincs befolyással a varázslat.
***
A csatamágus ismeri még a „mágia felfedezése” nevű papi varázslatot. Ismeri a mágia szétoszlatását is ugyanebből a mágiacsoportból. Persze ezek nem szakrális varázslatok, csak minden úgy alakul a csatamágusnál is, mint ahogy azt az Első törvénykönyvbe leírták. Ismeri még a tűzmágiából a hat iskolaformát és a boszorkánymesteri villámmágiát.
Ramses tollából!
|