Rúnamágiával készült varázstárgyak
A Tudás Kardja Mana-pont:81 Elkészítési ár:6 arany + a fegyver ára
Aki ezt a hosszúkardot a kezébe veszi,az képessé válik a forgatására,még ha eredetileg képzetlen is volt rá.Ez azt jelenti,hogy ha valaki,akinek nem volt fegyverhasználata hosszúkardra és ezt a fegy- vert a kezébe veszi,akkor úgy tudja azt forgatni,mintha alapfokon képzett lenne rá.Ha egy olyan va- laki veszi a kezébe,aki alapfokon ismeri a hosszúkard használatát az ezt a fegyvert mesterfokon ké- pes forgatni.Ezen felül a fegyver a következő harci bónuszokkal rendelkezik: KÉ: +2 TÉ: +5 VÉ: +5 Sebzés: +1
A Hárítás tőre
Mana-pont:75 Elkészítési ár:4 arany + a fegyver ára
Ez a kosaras hárítótőr annak nyújt nagy segítséget,aki képzett a forgatásában.A pengéjére írt rúnák mágikus ereje könnyíti a vele valóvédekezést,miáltal a fegyver Védő Értéke 30 lesz(összesen). A fegyverrel támadni is lehetséges,ám a befoglalt mágia ezt nem támogatja.Ez a hárítótőr hetente egyszer 1 percre képes olyan hatékony védekezést elérni,hogy a használóját nem lehet eltalálni kö- zelharci és hajított fegyverekkel,kivéve a 00-t a meglepetésszerű és a hátulról jövő támadásokat. Ez idő alatt a tőrt forgatónak koncentrálnia kell a védekezésre,azaz nem támadhat,még ha van a má- sik kezében fegyver,akkor sem.
A Támadás Szigonya
Mana-pont:76 Elkészítési ár:4 arany + a fegyver ára
Eme háromágú szigony hegyei egy síkban,egymás mellett helyezkednek el.A nyelét díszítő rúnák képes- sé teszik forgatóját a lefegyverzés vagy a fegyvertörés képzettség használatára.Hogy melyikre,azt a tárgy elkészítésekor kell eldönteni.Ha afegyver használója nem volt képzett a két képzettség va- lamelyiké,akkor ezen fegyver forgatásakor megkapja az egyiket alapfokon.Aki alapfokon ismeri az e- gyik ilyen képzettséget,az ezzel a fegyverrel harcolva mesterfokon alkalmazhatja a fegyvertörés vagy a lefegyverzés képzettséget.Természetesen csak az egyiket.Mivel a háromágú szigony kiválóan alkalmas a fegyvertörésre és a lefegyverzésére,ezért eme képzettségek használatakor 10-zel csökken a TÉ mínusz(Af:-15TÉ;Mf:+10TÉ). Ezeken felül a fegyver a következő harci bónuszokkal rendelkezik: +10 TÉ
A Roncsolás Buzogánya
Mana-pont:71 Elkészítési ár:6 arany + a fegyver ára
Aki ezt a tüskés buzogányt a kezébe veszi ,és képzett a használatában,az tetemes pusztítást képes okozni vele.A rúnák,melyek a fegyver nyelét díszítik, +2 sebzést adnak neki.Ám ez még nem minden: naponta egyszer romboló erejű csapás leadására képes,ami a normális 1k6+4 Sp helyett 3k6+4 Sp-t se- bez,ha talál.Ha nem talál,akkor a buzogány forgatójának Erőpróbát kell dobnia módosító nélkül,ha alapfokon volt fegyverhasználata rá,és +2-vel,ha mesterfokon.Ha a próba sikeres volt,abban az eset- ben a fegyver csupán kilendül és a használója elveszíti következő támadását,míg ha elvétette,akkor a fegyver kirepült a kezéből és beleágyazódik a legközelebbi falba/nagy tárgyba.(10 m-en belül)
Mágikus Gyolcs
Mana-pont:50 Elkészítési ár:5 ezüst
Ez a tekercsnyi kötszer felhasználható sebesültek bekötözésére,ajkár a hétköznapi,hasonló anyagok, ám ha nem használjék el az egész tekercset,amely egy rövidke pálcára van feltekerve,akkor a kötö- zőanyag rövid időn belül újratermelődik és újra egy teljes értékű tekercset alkot.Egy nap maximum ötször tud újratermelődni.A tekercs 50 alkalommal használható.
Meditációt elősegítő fejpánt
Mana-pont:90 Elkészítési ár:2 arany + a fejpánt ára Aki ezt a fejpántot viseli,annak ideiglenesen +2-vel megnő az Intelligenciája,amíg rajta van a fejpánt.Ha az illető ismeri a Pszi-t,akkor a pánt segítségével 2-vel magasabb pszi-használati szintű alkalmazónak kell tekinteni minden téren.Ezenkívül a viselőjének minden pszi-diszciplína meditációs ideje a 2/3-ára csökken(felfelé kerekítve).
Álruhák Kalapja
Mana-pont:79 Elkészítési ár:2 arany
A kalap eredeti alakja egy karimás bőrkalap,melyet alulról rúnák díszítenek.Ha valaki arra össz- pontosít,hogy a ruházata másképp nézzen ki,akkor az megtörténik.Az új viseletéről a fejében pontos képnek kell lennie,mert,ha nem,akkor a meg nem határozott területeken a régi ruha marad.Ekkor a KM mindig kérje a játékostól,hogy írja le pontosan,hogy mit szeretne és ha a KM hiányosságot lát az még nem biztos,hogy a karakter is látja. A kalapot ilyen módon nem lehet eltűntetni,de átalakítani viszont akármilyen fejfedővé lehet.Ha a régi ruha szakadt volt,akkor az új ruha alakján is lesznek szakadások.Ettől függetlenül a ruha mi- nősége és anyaga megváltoztatható.A kalap hatása egy alkalommal 1 óráig tart,és 50 alkalommal használható.
Érzékek Fejpántja
Mana-pont:65 Elkészítési ár:2 arany + a fejpánt ára
Aki ezt a fejpántot viseli annak érzékszervei kitisztulnak ,valamint azok érzékelési tartományai kitágulnak,így minden érzékszerve kétszer olyan éles lesz,mint eddig volt.Éberség/Észlelés kép- zettségére +30%-ot kap (minden érzékszervére vonatkoztatva),továbbá amíg viseli a fejpántot,30%-ban megérzi a rá leselkedő veszedelmet,annak mértékét is,de irányát,mibenlétét nem tudja megállapítani.
Ügyesség Kesztyűi
Mana-pont:98 Elkészítési ár:1 arany
E rúnákkal borított kesztyűpár viselője elképesztő dolgokra képes.Elkaphatja a felé hajított tár- gyakat(dobófegyverek,korsó,stb) és képes leszedni a levegőből a felé lőtt nyílvesszőket is.Ez akkor lehetséges,ha az ő kezdeménye nagyobb volt,mint a tárgyat felé dobóé vagy a rá lövő ellenfélé.Abban a körben semmi mást nem tehet és csakis arra az egy lövésre összpontosíthat.Annak az esélye,hogy elkapja, az Ügyességének és a Gyorsaságának az összege %-ban, +5%,ha alapfokon vagy +10% ,ha mes- terfokon képzett a felé repülő tárgy dobásában.Ha nem sikerült elkapnia és az ellenfél TÉ-je(CÉ-je) nagyobb az ő VÉ-jénél,akkor természetesen eltalálja a lövedék. A kesztyű további bónuszai: +2 Gyorsaság +2 Ügyesség
Gyorsaság Rövidkardja
Mana-pont:98 Elkészítési ár:3 arany + a fegyver ára
Aki ezt a rövidkardot forgatja,az gyorsabbá válik,mint eddig volt.Jobban átlátja a harci helyzetet. ezáltal kezdeményezőkézsége megnő amíg ezzel a fegyverrel harcol.Ezzel a rövidkarddal bárki kétszer támadhat kaszttól és képességeitől függetlenül.Ha eddig is kétszer támadott,akkor ezután nem fog 3- szor vagy többször támadni vele(kivéve ha a Párostánc nevű abasziszi könyvből tanult[Rúna4]).A fegyver ezenkívül +2 vel növeli a forgatója Gyorsaságát,de csak akkor,amikor a kezében van.A rövid- kard további bónusza,hogy +5-tel jobb a KÉ-je a többi rövidkardnál a pengéjét díszítő rúnáknak kö- szönhetően.
Örökké Égő Tábortűz
Mana-pont:58 Elkészítési ár:1 arany
A tárgy kiindulási állapota egy rúnákkal díszített fahasáb.Ha valaki kimondja a parancsszót és a fadarab a földön van,akkor az pillanatokon belül megsokszorozza magát és egy lángragyúló tábortűz lesz belőle.Maximum egy napig éghet,utána 1 napig újratöltődik.Az előhívott láng jelzőtűz,vagy mág- lya is lehet,de ekkor az égési idő lerövidül:jelzőtűz esetén 10 órára,máglya esetén 5 órára.A töl- tődési idő jelzőtűz esetén másfélszeresére,míg máglya esetén kétszeresére nő.
Fagypenge
Mana-pont:54 Elkészítési ár:4 arany + a fegyver ára
A szablya pengéjét díszítő rúnák erős vízmágiát hordoznak.Ha valaki a kezébe veszi és kimondja a parancsszót,akkor a kard pengéjét egy 8-as Erősségű fagykard veszi körül.Ez -80 fokos és 4k3 Sp-t sebez a fegyver sebzésén túl és 2 percig övezi a pengét.A szablya hűvös dércsíkot húz maga után a levegőben,és érintésére befagynak a kisebb vizek.Ha valaki megérinti a pengét,az menten odafagy,és ez azzal a következménnyel jár,hogy az adott testrész nagyobb rántásra letörhet.A fegyver mágiája 25 alkalommal használható.
Bénítás korbácsa
Mana-pont:90 Elkészítési ár:3 arany + a fegyver ára
A korbácsot díszítő rúnák +1 Sebzést adnak neki,és akit eltalál,annak Mentális mágiaellenállást kell dobnia annyiszor 10 E ellen,amennyit sebződött a fegyvertől(SFÉ számít),különben azonnal meg- bénul 1 percre.Ez parancsszót igényel és 25 alkalommal használható.
Tapasztalati úton készült varázstárgyak
Italok
Irányítás Itala
Készítheti:Boszorkánymester Mana-pont:80 Időtartam:1k6-szor 10 perc Elkészítési ár:4 arany
Aki az italt felhajtja,képes lesz a közelében (20 m sugarú kör) tartózkodó élőlényeket irányítani (20 E).Egyszerre csak egy lényt irányíthat,de azt ő választja ki.Ezzel az itallal a felhajtója csak az áldozat mozdulatait képes irányítani,és azok is csak viszonylagosan egyszerűek lehetnek(pl.va- rázslás,harc nem).Ellenben az áldozat tudatában van annak,hogy nem saját maga irányítja a mozdula- tait és az időtertam lejárta után ez káros következményekkel lehet az irányítóra.Ha az áldozat ön- gyilkos cselekedetre kényszerül,akkor az újabb mágiaellenállásra jogosult,mely ha sikeres,akkor felszabadul a mágia hatása alól,ha sikertelen volt akkor végrehajtja azt.
Emlékek Itala
Készítheti:Boszorkány,Boszorkánymester Mana-pont:50 Időtartam:1k6-szor 10 perc(végleges) Elkészítési ár:5 arany
Az ital felhajtója képes egyetlen,hozzá 20 m-nél közelebb álló személy emlékeiben olvasni az idő tartam mértékéig.Ennek Erőssége 30E.Az ital másik felhasználása,hogy nem olvassa az áldozat emlé- keit,hanem az időtartamnak megfelelő hosszúságot kitöröl belőle(20 E).A felhasználónak tudnia kell, hogy mikori emlékeket akar kitörölni.Ez a törlés végleges,az emlék nem szerezhető vissza mágikusan sem.
Uralkodás Itala
Készítheti:Boszorkánymester Mana-pont:80 Időtartam:1k6-szor 10 perc(végleges) Elkészítési ár:6 arany
Aki az italt felhajtja,képes lesz a környezetében(20 m) tartózkodó teremtmények korlátozott mértékű befolyásolására.Aki az időtartam alatt a hatóterületen belül tartózkodik,az köteles Asztrális ME-t dobni 25E ellen.Aki elvéti,az erős hűséget fog érezni a boszorkánymester irányában az időtartam le- jártáig.Ez az érzelem a lojalitást kevésbé előtérbe helyező kasztok esetében enyhébb,a becsületükre sokat adóak esetébenerősebb szimpátiát jelent.Ez megakadályozza őket abban,hogy ellene tegyenek és inkább arra sarkallja,hogy kedvére cselekedjék.
Amulettek
Életvédő amulett
Készítheti:Boszorkánymester Mana-pont:lásd a leírásban Elkészítési ár:2 ezüst
Ez az amulett ellenállóvá teszi viselőjét az életerővel manipuláló támadások ellen.Ha a hordozót i- lyen hatás éri,akkor az elveszített Sp-k számát csökkenteni kell a táblázatban megadott értékekkel, így csak a megmaradt Sp-t veszti el.A támadó is kevesebb életerőt tud ezáltal elszívni.
Mp Sp csökkentés 40 5 65 10 95 15 120 20
írta:Tegda Árpád
|