Szládok
A káosz síkjain az anyag kis darabjai hánykolódnak a véletlenszerű energiakitörések között. Ezen fény- és hangzavarban őshonosak a szládok. Leginkább humanoid békához hasonlítanak, de ez a hasonlat korántsem tartalmazza hatalmukat és a félelmetes képesséfeiket. Mindegyikükszületésekor a saját nyelvüket, a szliádot beszéli, melyet rajtuk kívül senki sem képes elsajátítani. A zöld, a szürke és a halál-szládok beszélik a közöst is. A halál szládok emelledtt képesek a telepatiku kommunikációra. A szládok ritkán alkalmasak arra, hogy elkötelezzék magukat valamely kaszt mellett, ám néha mégis megtörténik e –Ynev-lakók számára – baleset.
A szládok életük során különleges fejlődésen mennek keresztül. E fejlődés első állomása a
Vörös Szlád
A szládok között a leggyengébb alfaj. A vörös magánmyosan jár és néha beköltözik egy- egy rejtekbe más síkokon hogy elbújhassanak a náluk sokkal erőssebb és kegyetlenebb fajtársak elől. A vörös szlád csak akkor jár csapatban, amikor egy nagyob hatalom ereje alatt szolgál, amely valahogyan összegyűjtötte a csapatot. Ám még ekkor sem képes tökéletesen együttműködni társaival. Ha a játékos karakter szlád karaktert szeretne kezdeni, 1. Tsz-en mindig ebbe az alfajba tartozik. A vörös szlád csak akkor támad, ha éhes vagy ha különösen nagy veszélyben érzi magát. Azonban, ha egyszer nekikezdett, akkor a végsőkig harcol.
Különleges képességek:
Ha a harc első körében a vörös szlád az ellenfelére ugrik, sikeres támadást hajt végre majd sikeres erőpróbát tesz, akkor abban a körben kap 2 extra támadást, holott már elhasználta támadását (támadásai 1 részét).
Ha sikeresen ráugrott ellenfelére, akkor megpróbálhatja egy tojását az ellenfelébe rakni, melyhez sikeres ügyességpróbára van szükség. Az ellenfelének sikertelennek kell lennie az állóképesség- próbájának (-5-tel nehezítve), különben a tojást nem képes kilökni a szervezete. A vörös szlád gyakran magatehetetlen, alvó vagy eszméletlen lénybe rakjka a tojását, mivel ekkor az nem tehet állóképesség- próbát. A petét akár egy kisebb emlősbe, mondjuk egy macskába is rakhatja. A pete lerakása után a szlád megtudja, hogy az áldozata befogadja a tojást. Ekkor egy cselekedetként egy szegmens alatt a lelkét a tojásba teszi át, az eredeti teste elpusztul. A pete egy hét alatt kifejlődik, ami után gyakorlatilag kirágja magát a gazdatestből, így megöli azt. 24 órával a pete teléjes kifejlődése előtt a gazdatest különösen betegnek érzi magát. A petét el lehet pusztítani egy 100 mana- pontos gyógyítással, ami később ürülékként távozik a testből. A vörös szlád így meghal végleg, lelke örökre kísérteni fog. Ha a pete egy varázshasználóba, de nem bárdba kerül, annak testéből zöld szlád fejlődik ki.
Naponta egyszer a vörös szlád brekegő hangja bénító hatással lehet azokra, akik hallják. Ekkor 50 méteren belül mindenkinek sikeres akaraterő-próbát kell tenniük –5-tel nehetzítve, különben 1k6 körre elvesztik eszméletüket. Az elmésebb szládok ilyenkor szoktak lepetézni.
Naponta egyszer 40 % eséllyel próbálkozhat egy másik vörös szlád megidézésével.
Kék Szlád
A kék szlád a vörös szlád kikelt petéje. A kis kék szládnak 5 hónapra van szüksége, hogy kifejlődjön s elérje a közel két és fél méteres testmagasságát. Ez alatt csupán kétszer kell táplálkoznia, melynek mérete egy közepes méretű kutyával kell megegyeznie. Ha nem táplálkozik, megáll a fejlődésben két és fél hónapra, amikor ismét táplálkoznia kell. Ez a folyamat mindig így ismétlődik. A kifejletlen kék szlád maximum tíz ilyen alkalmat bír ki, külömben kiszenved. A táplálkozások közti időt átalussza, mely álomból nem ébreszthető fel, így ekkor teljesen védtelen. A legtöbben ilyenkor pusztulnak meg a városlakók kíméletlensége miatt. Kifejletten minden szlád karakter 2. Tsz-ű kalandozó. A kék szlád karakter hamar bedühödik és szinte bármilyen lényt megtámad, csak hogy hatalmát bizonygassa csapattársai előtt.A karmain kívül a kélzfején lévő két kampóval is igen hatásosan támad: végighúzza azokat ellenfele testén. A kampó értékei: Ké: 10; Té: 20; Vé: 5; Sebzés: 2k6+2+ Erő 12 feletti része; Tám/kör:2+2. Ezen kampók használatában minden kifejlett kék szlád mesterfokon képzett, melyre nemv kell a játékosnak Kp-t égetni, az ösztöneikben van. Ű Külyönleges képességek:
A kék szlád harapása iszonytató betegséget hordoz magában. Akit megharap, annak sikeres egészség és állóképesség- próbát kell tennie, -2-vel nehezítve, különben megkapja a betegséget. A betegség 1 hét alatt vörös szláddá változtatja az áldozatot. Ha a megharapott karakter varázshasználó, kivétel bárd, a kifejlődött szlád zöld lesz nem pedig vörös.
Naponta 40 % eséllyel képes egy másik kék szládot megidézni a káosz egyik síkjáról.
Zöld szlád
Ha a vörös szlád petéje vagy a kék szlád okozta betegség egy varázshasználóba, de nem bárdba kerül, akkor zöld szlád születik. A zöld kifejezetten énközpontú, arrogáns, és minden helyzetben csak magára képes gondolni. A lehető legnagyobb mágikus hatalomra vágyik, és azután, hogy mikor megszerzi, szürke szláddá változzék. A zöld szlád csak a legvégső esetben dolgozik fajtársaival, mégis ilyenkor csapatuk halálosan ütőképes.
Minden induló zöld szlád 1. Tsz-űvarázshasználóként kezdi a kalandozást, bármennyi is volt azelőtt az őt létrehozó kék vagy vörös. Harcban szívesebben használja a varázslatszerű képességeit, mint karmait, s ha varázshatalma megcsappan, akkor is inkábnb alakot vált, s csak végső esetben használja karmait. Ha elkerülhető, sosem harcol a végsőkig, inkább elmenekül.
A zöld szlád akaratától függően képes felvenni bármilyen másik alakot, mintha csak 9. Tsz-ű varázsló lenne. A szlád bármedig maradhat a felvett alakjában.Ha a zöld szlád tulajdonában olyan hasznos tárgyak vannak, mint például varázstárgyak, akkor humanoid alakjában elsőként azokat fogja használni.
Naponta kétszer 40 % eséllyel képes megidézni egy másik zöld szládot.
Szürke Szlád
Az a zöld szlád, mely legalább 10. Tsz-ű, az legalább egy esztendőre visszavonulhat. Ezután úgy tér vissza, mint egy kisebb, vékonyabb szürke szlád, mely elkötelezi magát valamely varázslói formula típus mellett, leggyakrabban a boszorkánymesteri vagy a tűzvarázslói tradíciók mellett. Ekkor 1. Tsz-ű varázshasználóvá lesz. A szürke szlád előszeretettel alkot varázstárgyakat, hogy azokkal is növelje a hatalmát. A szürke szlád általában a háttérben szeret varázsolni ám szükség esetén nem riad vissza a közelharctól sem.
Különleges képességek:
A szürke szlád képes akaratlagosan bármely más alakot felvenni, akár egy 15. Szintű varázsló tette volna ugyanezt. A varázslatszerű képesség időtartama korlátlan. Ha a szürke szlád tulajdonában olyan hasznos tárgyak vannak, mint például varázstárgyak, akkor humanoid alakjában elsőként azokat fogja használni.
Naponta kétszer 40 % esélye van 1-2 vörös vagy 1 kék szlád megidézésére, vagy 20 % eséllyel próbálozhat 1 zöld szlád megidézésével.
Halál- szlád
A halál-szlád olyan szürke szládból lesz, amely aláveti magát egy relytélyes rituálénak, akár már 2. Tsz-en. A szürke ekkor más szlád számára legyőzhetetlen gyilkológéppé válik. Habár megtartja az előzőleg szerzett varázslatait, a halál-szlád jóval inkább élvezi a gyilkolás gyönyöreit, mint a mágikus hatalmat. Félnek tőle, ezért minden szlád engedelmeskedik a halál-szlád parancsainak. A halál-szlád testesíti meg a tiszta káosz gonosz oldalát. Habár természetes fegyvereinek ereje félelmetes, ha teheti, inkább mágikus fegyverekkel harcol.
Különleges képességek:
A halál-szlád naponta háromszor alkalmazhatja a kínokozás (ököl) mesterfokát, vagy az ÚT rendszere szerint az ötödfokot.
A halál-szlád akaratlagos képességei közé tartozik az átalakulás. Képes bármely létező formát felvenni, akár egy 20. Tsz-ű varázsló lenne, melynek időtartama végtelen. Ha a halál-szlád tulajdonában olyan hasznos tárgyak vannak, mint például varázstárgyak, akkor humanoid alakjában elsőként azokat fogja használni.
Naponta kétszer 40% esélye van 1-3 vörös, 1-2 kék szlád megidézéséhez, vagy 20 % eséllyel próbálkozhat 1-2 zöld megidézésével.
Képes a 100 lában belüli lényekkel telepatikusan kommunikálni. Ha a válasz is ilyen formátumban érkezik, azt kihívásnak veszi és ráront a gyanútlanul válaszoló szerencsétlenre.
Mivel a szládok a káosz síkjainak harcosai, varázslói, kivételes eset az, ha két szlád ugyanabban az alfajban ugyanúgy néz ki. A kisebb fizikai különbségek mellett sok szlád rendelkezik a többiektől eltérő fizikai vgy mágikus tulajdonságokkal. Az alábbi táblázat minden olyan szládra alkalmazható, mely megjelenhet egy kalandban, ebbe értve a játékos karakterek által megszemélyesített torzokat is.
D% |
Elváltozás |
Hatása |
D% |
Elváltozás |
Hatása |
01-40 |
Nincs változás |
- |
75-76 |
Plusz kar |
2 karomtámadás 1 körben |
40-42 |
Sárgább bőr |
- |
77-78 |
Kígyószerű haj |
Kővévált. (20E) napi 2x |
43-44 |
Kékebb bőr |
- |
79-80 |
Szarvak |
Öklelés sebzés: 2k6 |
45-46 |
Fehér bőr |
- |
81-82 |
Vastag bőr |
+2 SFÉ (term. vértezet) |
47-48 |
Fekete bőr |
- |
83-84 |
Pikkelyek |
+3 SFÉ (term. vértezet) |
49-50 |
Színes dudorok |
- |
85-86 |
Hoszabb lábak |
Ügyesség: +2 |
51-52 |
Hosszú hajtincsek |
- |
87-88 |
Izmosabb karok |
Erő: +2 |
53-54 |
Kisebb száj |
Harapás-sebzésre: -2 |
89-90 |
Zömökebb alkat |
Állóképesség: +2 |
55-56 |
Csökevényes szárnyak |
- |
91 |
Szárnyak |
Repül (seb: 2x szárazföldi) |
57-58 |
Plusz kar |
- |
92 |
Keskeny szemek |
Kővévált. (50E) napi 1x |
59-60 |
Farok |
- |
93 |
| |