Ork Sámán mágia
Véres penge
Szféra: halál
Mana pont: 5 / Ép
Erősség: 7
Varázslás ideje: 2 kör / Ép
Időtartam: Tsz nap
Hatótáv: fegyver
Mágiaellenállás: -
A varázslat arra való, hogy egy harcos saját vérének erejével megerősítse saját fegyverét.
Az ork megvágja magát, miközben a sámán körbetáncolja őt, a varázslatra koncentrálva,
és bekeni fegyvere pengéjét saját vérével. A fegyver harcértékei minden vércsepptől nőnek,
minden Ép után +1Ké, +5 Té, +5 Vé és +2 Sp illeti meg, a sebzés szempontjából pedig mágikusnak
minősül.
A varázslat Mp igénye és a varázslás időtartama is a pengére folyatott vér mennyiségétől
függ. A fegyver a sámán tapasztalati szintjének megfelelő napig élvezi a módosítókat, leteltével
egyszerű penge lesz, mint amilyen a varázslás előtt is volt.
A így elveszített Ép-t a harcos csak akkor nyerheti vissza - pihenéssel – ha a varázslat
időtartama lejárt, vagy ha a harcos – és csak ő – megsemmisíti a fegyverét.
A sámán szava
Szféra: halál
Mana pont: 15
Erősség: 5
Varázslás ideje: 2 kör
Időtartam: egyszeri
Hatótáv: 10 láb
Mágiaellenállás: mentál
A sámánok akkor alkalmazzák ezt a varázslatot, ha fontos döntésben kell vitatkozniuk,
és nincs idő az amúgy szokásos és általánosnak számító párviadalokra, esetleg sok orkot kell
meggyőzniük. Ha az áldozat – több meggyőzendő esetén mindegyikükre külön kell dobni –
mentális ellenállása kisebb, mint a varázslat E-je, a sámán szavainak hatása alá kerül, s meggyőződéseként
vallja majd, legyen az bármekkora valótlanság. Ha a próba sikeres, akkor a
sámánnak nem sikerül varázslattal meggyőznie vitapartnerét. A sámán egyszerre legfeljebb
kétszer annyi személyt vonhat a varázslat hatása alá, mint amekkora a tapasztalati szintje.
Az ellenfél íze
Szféra: halál
Mana pont: 8
Erősség: 10
Varázslás ideje: 6 perc
Időtartam: Tsz. nap
Hatótáv: -
Mágiaellenállás: -
Varázsláskor a sámán vért iszik, miután elmormolta a szükséges varázsszavakat. A varázslat
hatására, az olyan fajú ellenfeleinek, amelyik faj véréből ivott, az időtartam lejártáig
varázslatainak erőssége tapasztalati szintjének kétszeresével nő. A varázslathoz legalább 4
Ép-nyi vér szükséges, és hatását csak a megivott vérrel azonos fajú lényekre fejti ki.
Méreghívás
Szféra: egyedi (Ghazga)
Mana pont: 6, 4, 2
Erősség: 8
Varázslás ideje: 2 kör
Időtartam: Tsz óra
Hatótáv: önmaga
Mágiaellenállás: -
A varázslat hatására Ghazga sámánjai mérget idézhetnek fegyverükre, körmükre, agyaraikra.
A varázslat Mp igénye attól függ, hová kívánnak mérget idézni. Fegyver esetén 6,
körmök esetén (tíz körömmel számolva) 4, míg a két szemfog megmérgezése esetén 2 Mp
szükséges a varázslat elvégzéséhez.
A méreg az időtartam lejártáig marad a fegyveren, és a rá fordított Mp-ok felével megegyező
alkalommal fejti ki hatását az áldozatra, melyet megsebeznek az adott fegyverrel. Így
például a karmokkal kétszer adható le mérgező csapás. Ha a méreg kifejtette a hatását, elfogy
a fegyverről, ha az időtartam lejártáig nem használják fel, nyomtalanul elenyészik.
A mérgek nem valós mérgek, leszedni, tartósítani nem lehet őket, illetve a sámánra sem
jelentenek veszélyt. Az, hogy Ghazga éppen milyen méreggel segíti meg sámánjait, az alábbi
táblázatból kell megállapítani.
K10 Szint Hatás sikeres
Egészség-próba
Hatás sikertelen
Egészség-próba
1 4 Szédülés Görcs
2 5 Rosszullét Bódulat
3 6 Szédülés Rosszullét
4 3 K6 Fp veszt. 3K6 Fp veszt.
5 5 Semmi 3K10 Fp veszt.
6 1 Szédülés Ájulás
7 5 Rosszullét Bódulat
8 4 2K10 Fp veszt. Émelygés
9 2 Semmi Kábulat
0 7 Kábulat Görcs
Hurag Dhaur őrülete
Szféra: egyedi (Hurag Dhaur)
Mana pont: 8
Erősség: 7
Varázslás ideje: 3 szegmens
Időtartam: Tsz + 3K6 kör
Hatótáv: önmaga
Mágiaellenállás: -
Ez a varázslat csak Hurag Dhaur sámánjai számára elérhető. Csatában, a harc hevében
kérik magukra a Szürke Öreg őrületét. Maga a varázslat egy elnyújtott farkasüvöltés, hatására alkalmazóját különös harci láz keríti hatalmába. Ké-je 5-tel, Té-je 15-tel, Vé-je 10-zel, sebzése
pedig K6-tal nő (mindig a sebzéssel egyszerre kell kidobni), egészen az időtartam lejártáig.
Hurag Dhaur hívei csak akkor folyamodnak a varázslathoz, ha csatában vannak, vagy túlerővel
találják szemben magukat; egy ellenfél ellen, vagy párviadalban soha.
Vér ereje
Szféra: egyedi (Ughjorbagan)
Mana pont: 1 / Ép
Erősség: 10
Varázslás ideje: 6 kör / Ép
Időtartam: maradandó
Hatótáv: 5 láb
Mágiaellenállás: -
Ezt a varázslatot csak Ughjorbagan, a Falánk biztosítja híveinek, kevesen tudják, hogy
csupán önös érdekből. A sámán, ha a dal közben értelmes lény friss vérét issza, sebei gyógyulni
fognak tőle. A varázslat Mp igénye, és a varázslás ideje is a meginni szánt vér mennyiségétől
függ. A vér energiájának kisebbik fele jut a sámánnak, a többi mágikus csatornákon át a
Falánkhoz vándorol. A maradékból a sámán gyógyul, minden 2 Ép után 1 Ép-t, vagy minden
egy Ép után 4 Fp-t.
Például, ha a sámán megiszik 7 Ép-nyi vért, és varázslata sikeres, 1 Ép-t és 4 Fp-t gyógyulhat,
agy 12 Ép megivása után 3 ép-t. Az ilyen bugyborékoló, szörcsögő hangú szertartás
igen visszataszító élmény minden értelmes faj számára. A varázslat mágiaelméleti szempontból
feketemágiának számít.
|