magus-site
magus-site
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Erre tved rnyak
Induls: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Fkaszt
 
Szerencsevadsz Fkaszt
 
Harcmvsz Fkaszt
 
Pap Fkaszt
 
Varzshasznl Fkaszt
 
Mgia
 
Pszi
 
Fogy Hold harcmvsz-iskola

A Fogy Hold harcmûvsz-iskola
   ==============================
      A stlus Laerel C'hoken flelf nevhez fûzdik, aki Psz.3562-ben apja
   sztklsre egy a stt utat jr harcmûvsz mester tanulja lett.
   Klnlegesen tehetsgesnek bizonyult, gy hamar elsajttotta a
   harcmûvszetet, harminc vvel ksbb mr mesterr avattk.
      C'hoken nem elgedett meg ezzel a tudssal, hatkonyabban akart
   harcolni. Kereste azt a lehetsget, amellyel a leggyorsabban lehet az
   ellenfelet vergd hsmasszv vltoztatni. Elsajttotta az anatmit,
   hogy tudja, melyek azok a szervek, amelyek roncsoldsa folytn az emberi
   test harckptelenn vlik. Gyakorlatai s harcai alatt kitapasztalta, mely
   pontokon kell tst mrni a testre, hogy az rszben, st teljesen
   lebnuljon. Egy kln e clra kialaktott terleten, a vilgtl elzrtan
   kezdett ksrletezni, s tbb tucat ldozat rn feltrkpezte az emberi
   test idegpontjait.        
      Ezek ismeretben olyan stlus s meditcis gyakorlatok kidolgozsba
   kezdett, amelyek a harcost a Chi-harchoz hasonl elnykhz juttatjk, de
   nem mertik ki a szellem energiit. Fokozatosan haladt, ngy ves
   gyakorlatozs utn mr alkalmazni tudta erejt, m nem a vrt eredmnnyel:
   tsei gyorsak, aclosak s pontosak lettek, ugyanakkor ez az llapot
   erteljes koncentrlst ignyelt, s nagymrtkben ignybe vette testnek
   energiit.
      C'hoken, befejezvn a technikk fejlesztst, kihvta s meglte volt
   mestert, majd annak iskoljt s tantvnyait tvve dolgozott tovbb. Az
   j stlusnak hamar hre ment a harcmûvsz mesterek kreben, es br k nem
   tartottk igazi harcmûvsz stlusnak, a tbbieken val gyors fellemelkeds
   remnyben szmos fiatal tanonc vlasztotta ezt a harcmodort. A Fogy Hold
   iskola nem kr fizetsget az oktatsrt, gy mindig is tudott vlogatni a
   jelentkezk kzl. vente mgis csupn hat-nyolc j tanult vesznek fel,
   kizrlag olyan fiatal fikat, akiknek kiemelkeden magas az Akaraterejk.
   Az innen kikerl harcmûvszek ksbb tmogatjk az iskolt.

   Kikpzs
   ========
   A kpzs 6-9 ves korban kezddik, ekkor a jelltnek meditcis gyakorlatok
   sorn kell bizonytania kpessgeit. Ha az els hnap utn a mester
   alkalmasnak tli, teljesen megszûnik a kapcsolata a klvilggal, egszen
   az alapkpzs vgig. Az els hat vben elssorban a tanulk fizikumt
   fejlesztik, ezen kvl megtantjk nekik a stlus alapjait. A hatodik vben
   kerl sor a stlus alkalmazshoz elengedhetetlen anatmiai ismeretek
   elsajttsra. A sikeres vizsga utn a tanoncokbl haladk lesznek. A
   kovetkez tz vben megtanuljk a szellemi s testi energik
   sszehangolst. Elsajttjk az ltalnos harcmûvsz kpzettsgeket, a
   holdsarl forgatsnak specilis technikjt, valamint mg nhny szabadon
   valasztott fegyvert.
      Ezalatt a tz v alatt mr elhagyhatjk az iskolt, ezalatt mesterk
   szemlyes vdelmt lvezik. Szigoran meg van viszont tiltva nekik, hogy
   ms mestertl tanuljanak. Tudsukat nem hasznlhatjk harcban ez id alatt,
   mg nmaguk megvdsre sem. Ha egy halad brmelyik pontban vtkezik,
   alrta a sajt hallos tlett. C'hoken mester ugyanis kmletlen a
   vtkezkkel szemben.

   Jellem
   ======
      A tanulvek alatt a kegyetlen kikpzs s a beljk nevelt
   gondolkodsmd miatt termszetes, hogy vltozik a jellemk. Ezt elssorban
   a gyakorls sorn a trsaknak okozott szenveds vltja ki. Ezrt, s a
   mester szenvtelen tantsairt, a jellemkben mindenkppen megjenenik a
   Hall.
      Az e stlusban kzdk valljk: ahhoz hogy tkletes lgy, hogy elrd a
   szellem es a test tkletes sszhangjt, nemcsak a sajt testedet kell
   uralnod, hanem az ellenfeledt is. Ezrt aztn brki viselkedik provokatvan
   velk szemben, nem fognak kitrni elle, hanem a harc alatt - fjdalmas
   tseikkel - bebizonytjk, hogy a msik testt is uraljk, akkor okoznak
   neki fjdalmat, akkor vetnek vget a msik letnek, amikor csak akarnak.
      A Fogy Hold tjn jr nem trhet ki a harc ell. Nyilvnval tler
   ellen persze nem tmad, viszont elbb-utbb kegyetlenl megtorol minden
   srtst.

   Jelkp
   ======
      Az iskola jelkpe egy stilizlt flhold. Ez lthat az iskola kapujn,
   s r van tetovlva minden halad mellkasra. A tetovlst s az nneplyes
   avatst megelzi egy vizsga, amin a nvendkek bebizonythatjk
   rtermettsgket. C'hoken mester ellen kell ugyanis talpon maradniuk.
   A haladk teht - rthet mdon - bszkk a jelre, no s mindenek eltt
   nmagukra.

   A Fogy Hold technika
   =====================

      Szintenknt: (1,2,3...)
         K: +1
         T: +2
         V: +2
      Kt szintenknt: (1,3,5...)
         SP: +1
         idtartam: +1 kr
      Tmadsok szma:
         TSZ:    1   3   6  10  15 ...
         Tm.:  +1  +2  +3  +4  +5 ...
      Idtartam:
         1 kr / 1 Akarater pont
      Az Akarater pontok kt TSZ-enknt egy krrel ksbb kezdenek el fogyni.
   Teht 1. TSZ-en az 1. kr vgn tûnik el az els Akarater pont, 3. TSZ-en
   a 2. kr vgn, 5. TSZ-en a 3. kr vgn, s gy tovbb.
      Meditci:
         Folyamatos
      Az els krben nincs +K. Ha egy kapott P sebzs rtke magasabb, mint
   a harcmûvsz maximlis P-jnek egyharmada, megszakad a koncentrci. A kr
   htralev rszben s a kvetkez krben a harcmûvsz nem kpes meditlni.
   A meditci megszakadsa nem jelent stlusvltst, mindssze a harcmûvsz
   harcrtkei s sebzse cskken le valamelyest. A koncentrci ennl az
   iskolnl (a hagyomnyos Chi-harccal ellenttben) nem lesz nehezebb a
   harcmûvsz FP-inek fogytval. Ennek magyarzata a harcmûvszek kpzsben
   s a stlusban keresend: a harcmûvsz ugyanis a stlus alkalmazsa sorn
   folyamatosan fizikai fjdalmat rez.
      A harcmûvszek, kihasznlva anatmiai tudsukat, az ellenfl
   idegpontjaira, srlkenyebb testrszeire mrnek tst, gy az ellenfl
   fokozatosan lebnul. Az tsek hatkonysgt a Chi-harccal ellenttben nem
   csupn szellemi, hanem fknt testi energiik alkalmazsval nvelik.
   Hatalmas akarater kell a koncentrci fenntartshoz, gy a stlus
   hasznlatnak maximlis idtartama a harcmûvsz tapasztalati szintjn kvl
   annak Akaraterejtl is fgg. Az Akarater minden egyes kr vgn eggyel
   cskken, ezrt a harcmûvsz FP-i is folyamatosan cskkennek. Ha a
   harcmûvsz Akaratereje 10 al esett, akkor a kvetkez krben mr nem tudja
   folytatni ezt a harcmodort.
      Az elvesztett Akarater pontok a meditci befejezse utn hat krrel
   kezdenek visszatrni. Az els a hatodik kr vgn, a tbbi pedig attl
   kezdve kt krnknt. Az Akarater pontok visszatrse akr harc kzben is
   folyamatos. Ha a harcmûvsz harc kzben eljult, akkor az gy visszatr
   FP-k hatsra maghoz tr.
      A technika humanoidok ellen alkalmazva harcrtkcskkenst is eredmnyez.
   Nem humanoid lnyek, illetve minimum 2 SF-vel rendelkez pnclosok ellen
   csupn a harcmûvsz magasabb harcrtke, s nagyobb sebzse rvnyesl.
   Pnclos ellenfelek esetben a technika hatstalansga azzal magyarzhat,
   hogy a vrt megvdi az idegpontokat, zleteket. Az ilyen ellenfelek ellen
   a harcmûvsz knytelen a vgtagokra, illetve a fejre clzott tsekkel
   (-10, ill. -25 T) harcolni, hogy sikeresen alkalmazza stlust.
      A Fogy Hold tja kemny, kegyetlen kikpzssel kezddik. Ezrt az ebben
   az iskolban vgzett harcmûvszek FP alapja a tbbi harcmûvszhez kpest
   magasabb, 9 FP. Szintlpsenknt pedig a szoksos k6+5 helyett k5+6 FP-t
   kap. A vrhat rtk 8.5 helyett 9.0, teht ez tlagosan kt szintenknt
   jelent 1 FP klnbsget a hagyomnyos harcmûvsz iskolkhoz kpest.

   Harcrtkcskkens
   ==================

      Levons   TSZ        SP
      -------------------------
         1     1 - 2     1 - 3
         2     3 - 4     4 - 6
         3     5 - 6     7 - 9
         4     7 - 8    10 - 12
         5     9 -      13 -

      A stlus alkalmazsa sorn minden sikeres (teht P, vagy FP vesztst
   okoz) tallatkor a harcmûvsz ellenfele ideiglenesen veszt harcrtkeibl.
   A levons a harcmûvsz Tapasztalati Szintjtl s az okozott sszes srls
   (P+FP) nagysgtl fgg. A levons mrtke leolvashat a fenti tblzatbl.
   A levonsok sszeaddnak, teht egy 6.TSZ-û harcmûvsznek egy 5 FP-t okoz
   tse utn az ellenfl 3+2=5 harcrtk pontot veszt. A tblzatbl lthat,
   hogy az okozhat legnagyobb cskkens 10. Ehhez is csak gy lehetsges, hogy
   egy legalbb 9.TSZ-û harcmûvsz sebezzen legalbb 13 FP-t, vagy 5 P-t s
   10 FP-t. Azt, hogy mely harcrtk fog cskkenni, egy k6-os dobs hivatott
   eldnteni:

      K: 1-2,  T s C: 3-4,  V: 5-6

      A harcrtkek nem cskkenhetnek nulla al. Az ldozat 15 elvesztett
   harcrtk pontonknt veszt egyet krnknti tmadsainak szmbl. A
   tmadsok szma nem cskkenhet nullra.
      A Hall jellemû harcmûvsz egyltaln nem biztos, hogy abbahagyja a
   kzdelmet (vagyis inkbb a knzst) az ellenfl lebnulsa utn! St, a
   harcmûvsz brmikor gy dnthet, hogy visszafogja tst, s csupn
   minimlis sebzst okoz ellenfelnek (1FP, ill. 1P+2FP) hogy tovbb nyjtsa
   annak szenvedst.

      Az elvesztett harcrtkek csak kiads pihens utn kezdenek visszatrni.
   Mly, nyugodt alvs esetn 1 ra alatt regenerldik k3-k3 K, T, V s C
   pont. A kzdelmet kvet termszetes, vagy mgikus gygyuls sorn minden
   egyes P-vel 5-5, minden egyes FP-vel 2-2 harcrtk pont tr vissza. Ez nem
   rvnyes a Fjdalomcsillapts diszciplnval trtn gygytsra, mert az
   nem a srlst, csupn a fjdalomrzetet sznteti meg.

   Harcrtkek
   ===========

      Fegyver    K  T  V    SP   tm
      ---------------------------------
      Holdsarl   8   6  24   1k5    2
      Kz        10  18  12   1k6    2
      Lb         8  14   8  1k6+1   2

      A stlus rendszeres gyakorlst s meditlst kvetel. Ha a harcos mr
   nem kpes elgg sszpontostani, tsei vesztenek erejkbl s
   hatkonysgukbl. Hogy mgse legyen kiszolgltatva az ellenfelnek, C'hoken
   a holdsarlra dolgozott ki egy jfajta, hatkony vdekez harcmodort.

   Az Akarater cskkense
   =======================
      A vilgot jr, mr felszabadult harcmûvsz ugyanolyan kemnyen edz,
   mint iskoljban. Ez nemcsak a harci gyakorlatokra igaz, hanem a
   mentlisakra is. A Fogy Hold tjt jrk mindennap megkzeltleg egy
   rn t gyakoroljk a meditci kzbeni harcot. Ezen kvl rendszeresen
   kell gyakorolniuk a Fogy Hold technikt is. Ha egy htig nem gyakorolnak,
   akkor egy Akarater pont helyett kt Akarater pontba kerl a technika
   alkalmazsa. jabb egy ht sznet utn hrom pontba, s gy tovbb,
   egszen 10 pontig. Ha jra elkezdik a gyakorlst, naponta 2-2 ponttal
   kevesebb Akarater pontjuk fogy el krnknt.

      Legyen a harcmûvsznk Akaratereje 17, s tegyk fel, hogy mindennap
   gyakorolja a Fogy Hold technikt! (Csak 1 pont levons krnknt)
   17 -> 16 -> 15 -> 14 -> 13 -> 12 -> 11 -> 10 -> 9, sszesen 8 kr.
      Mi van, ha mr kt hete nem gyakorolt? (1+2=3 pont levons)
   17 -> 14 -> 11 -> 8, sszesen csak 4 kr.
      s ha mr kilenc hete nem gyakorolt? (1+9=10 pont, ez a maximum)
   17 -> 7, csupn 1 kr.

      Maradjunk ennl a pldnl. A harcmûvsz kizkkent a koncentrlsbl, de
   msnap mr tbb esllyel kezdhet neki (10-2=8 pont krnknt)
   17 -> 9, mg mindig 1 kr.
      Harmadik nap: (8-2=6 pont/kr)
   17 -> 11 -> 5, mr kt krig tudja folytatni, de ez nagyon megviseli.
      Negyedik nap: (6-2=4 pont/kr)
   17 -> 13 -> 9, ez is 2 kr, ez viszont mr nem viseli meg a szoksosnl
   jobban, hiszen ltalban kilencig (tz al!) cskken az Akaratereje.
      tdik nap: (4-2=2 pont/kr)
   17 -> 15 -> 13 -> 11 -> 9, mr 4 kr
      s vgl (2-2=0, ehelyett jra 1 pont/kr) t nap gyakorls utn tud
   visszatrni a normlis kerkvgsba.
      Ezekbl a pldkbl is ltszik, hogy a Fogy Hold iskola harcmûvszei
   olyankor a legsebezhetbbek, amikor nem gyakoroljk tudsukat. Fontos
   viszont megjegyezni, hogy a "gyakorls" nem jelent felttlenul let-hall
   kzdelmet.

   Kpzettsgek
   ============

         A Fogy Hold tjt jr harcmûvsz 1. TSZ-en a kvetkez
      kpzettsgeket kapja:

      2 Fegyverdobs Af (Fegyver K minimum 7)
      3 Fegyverhasznlat Af (Fegyver K minimum 7, egyik a Holdsarl)
      Belharc Mf
      Fldharc Af
      Vakharc Af
      Fegyvertrs Af (Kzzel)
      Slan Pszi
      Fogy Hold technika
      Anatmia Af (lettan, Humanoidok)
      Sebgygyts Af
      Knzs Af
      szs Af
      Futs Af
      Mszs 20%
      Ess 35%
      Ugrs 30%

      Tovbbi kpzettsgek

      3. TSZ  1 Fegyverhasznlat Mf (Holdsarl)
      4. TSZ  Fegyvertrs Mf (Kzzel)
      5. TSZ  Vakharc Mf

      + TSZ-enknt 22%, mr az els TSZ-en is.

 
Zene
 
Id:
 
Vlemny?
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, pnclok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestrium
 
Varzstrgyak, ereklyk
 
Karakterlapok
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!