magus-site
magus-site
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Erre tévedő árnyak
Indulás: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Főkaszt
 
Szerencsevadász Főkaszt
 
Harcművész Főkaszt
 
Pap Főkaszt
 
Varázshasználó Főkaszt
 
Mágia
 
Pszi
 
Vadpszi
,,VADPSZI’’ SZABÁLY-KIEGÉSZÍTÉS



A gondolkodó elme hatalmas erőforrásokat rejt, melyek felhasználásával uralmunk alá hajthatjuk testünk minden porcikáját, befolyásolhatjuk az anyagi világ törvényeit, vagy akár mások tudatát. Ezt az erőt Pszi-nek nevezzük. A Pszi olyan rejtett tudás, mely minden élő, gondolkodó elmében ott rejlik, s olykor meg teljes képzetlenség eseten is megnyilvánul...
,,A Pszi alkalmazó agya úgy viszonyul egy képzetlen tudathoz, mint a csiszolt drágakő a hegymélyből kibányászotthoz.’’
Olykor - különleges vészhelyzetekben - az emberi fizikum látszólag csodákra képes. Egy vadállattól megrémült gyermek hihetetlen gyorsasággal képes felkúszni egy sudár, ág nélküli fa törzsén, s miután a veszély elmúlt, nem csak azon csodálkozik, hogy miképp sikerült ez neki, hanem gyakorta lemászni sem tud magától. Ez jellemző példája a Pszi akaratlan megnyilvánulásának, hiszen ilyenkor az agy szabadít fel a testben olyan erőforrásokat, melyek egyébként nem hozzáférhetőek.

M.A.G.U.S. - Pszi (idézet a bevezetőből és a 'Képességjavítás'-ból)



Ez a szabály-kiegészítés megteremti a lehetőséget annak, hogy - korlátozott mértékben - közemberek, NJK-k és akár JK-k is ,,használhassák’’ a már megismert Általános (pyarroni) Pszi Diszciplínákat kezdetleges, természetes formájukban. Ezt a módszert minden olyan lény (de kizárólag olyan) alkalmazhatja, aki nem rendelkezik semmilyen Pszi képzettséggel, azaz még nem tanulta meg tudatosan kontrollálni agyi energiáit. Természetesen mindenki csak magára alkalmazhatja ezeket (azaz alapfokú Pszi használónak minősül) bár nagyritkán előfordulhatnak kivételek.

A játékrendszer szempontjából négyféle helyzet különböztethető meg az alkalom függvényében:

I. abszolút stresszhelyzet (saját élete közvetlen veszélyben van)
az alkalmazás esélye: 80 %

II. normál stresszhelyzet (barát, rokon élete veszélyben van)
az alkalmazás esélye: 50 %

III. kis stresszhelyzet (kellemetlenség elkerülése , vagyonszerzés)
az alkalmazás esélye: 20 %

IV. nincs stresszhelyzet (pl. karosszékben ülve becsukott szemmel)
az alkalmazás esélye: 1 %

Ezek az esélyek csak az adott napon való első próbálkozás esetén érvényesek, ugyanis minden újabb alkalomkor, amikor valaki megpróbálja segítségül hívni a rejtett agyi energiákat, az adott százalékértékeket annyiszor kell felezni, ahányadik próbálkozás volt az adott napon (az elsőt még nem számolva), akár sikerült a "vad" diszciplína használata, akár nem. (Tehát ugyanaznapi másodszori próba esetén felezni, harmadszor negyedelni stb.)

Ez azért van így, mert már maguk a próbálkozások is úgy kimerítik az agyat, hogy egy normális alvás szükséges annak teljes feltöltődéséhez (azaz másnap mar elölről kezdődik a számolás, amennyiben teljes a pihenés).

Meg két megjegyzést kell a fentiekhez hozzáfűzni: az egyik, hogy a megadott esélyszázalékok inkább irányadó értékek, a KM, ha úgy gondolja , az adott helyzethez rendelhet köztes (kisebb vagy nagyobb) értékeket is (pl. adott esetben egyáltalán nem ad esélyt a sikerre). A másik dolog, hogy az esély soha nem csökkenhet 1% alá , azaz minden próbálkozáskor minimum 1% esély van a sikeres használatra (a 01 siker, a 00 balsiker).

Az egyszerűség kedvéért úgy tekintsük át e "vad" diszciplínákat, mint az általános (pyarroni) Pszi Diszciplínákat, ugyanis hatásmechanizmusukban sok hasonlóság fedezhető fel - nem véletlenül -, hiszen ezen ősi formákból alakították ki a ma is ismert Pszi alkalmazásokat (természetesen sem a Slan, sem a Kyr metódus diszciplínáinak nincs semmilyen "vad" változata). Megjegyzendő, hogy általában a "vad" diszciplínák használata tudatalatti, hiszen (főleg a közemberek esetében) előfordulhat, hogy nem is ismeri (vagy nem hiszi el) a Pszi Diszciplínák létét. Ez JK-k esetében úgy működik, hogy bár a játékos jelenti be a "vadpszi" használatának szándékát, a karaktere nem feltétlenül tud róla. Olykor a KM a játékos tudta nélkül is próbálkozhat a JK nevében. Minden "vad" diszciplína használatára jellemzőek a következők:

- a "meditáció" ideje minden esetben 1 szegmens;
- az időtartam a diszciplínától függ (általában rövid idejű , egyszeri , vagy a veszély/szituáció elmúltáig tart);
- nem kerül Pszi-pontba (használójának nem is lehet)

Persze így felmerül a kérdés, hogy akkor hány Pszi-pont értékűnek minősül a használatuk? Erre a következő táblázat vonatkozik:


Megjegyzés: amennyiben bármelyik kocka a maximumara fordul, úgy azzal újra lehet dobni, egészen addig, amíg a kocka a maximumát adja (mint az íjász szabály esetében);


I. abszolút stresszhelyzetben: 3k6 + Int. tíz feletti része
II. normál stresszhelyzetben: 2k6 + Int. tíz feletti része
III. kis stresszhelyzetben: 1k6 + Int. tíz feletti része
IV. nincs stresszhelyzetben: 1k3 + Int. tíz feletti része
Emlékfelidézés:
Jellemző alkalom: III., IV.
Időtartam: természetes feledésig

Ébredés:
Jellemző alkalom: III., IV.
Az esélyek a következőképpen módosulnak: I. és II.: 100% III.: 60% IV.: 20%

Érzékélesítés:
Jellemző alkalom: I., II., III.
Időtartam: 1k6 kör

Fájdalomcsillapítás:
Jellemző alkalom: I., II.
Időtartam: végleges

Hatodik érzék:
Jellemző alkalom: I., II., III.
Időtartam: 1k6 perc
Használata MINDIG tudatalatti.

Képességjavítás:
Jellemző alkalom: I., II.
Időtartam: a veszély vagy szituáció elmúlta

Pszi-roham:
Jellemző alkalom: I., II.
Időtartam: egyszeri

Telepátia:
Jellemző alkalom: I., II.
Időtartam: annyi szegmens, ahány Pszi-pontosnak minősül az akció. Ez kivételesen mesterfokú használatnak minősül, bár sokkal behatároltabb módon, mint a kifejlesztett diszciplína. Használatával legtöbbször érzések, néha gondolatok közölhetők (esetleg képek is).

Telekinézis:
Jellemző alkalom: IV.
Időtartam: 1k6 kör
,,Vad’’ formájában meglehetősen ritkán használt diszciplína, sokkal inkább a ,,vad’’ tehetségek sajátossága.
Az esélyek a következőképpen módosulnak: I., II., III., IV.: 1%

Pszi-lökés:
Jellemző alkalom: IV.
Időtartam: egyszeri
,,Vad’’ formájában meglehetősen ritkán használt diszciplína, sokkal inkább a ,,vad’’ tehetségek sajátossága.
Az esélyek a következőképpen módosulnak: I. és II.: 5%; III. és IV.: 1%


Testhőmérséklet változtatás:
Jellemző alkalom: I., II., III.
Időtartam: a veszély vagy szituáció elmúlta

Érzék tisztítás:
Jellemző alkalom: I., II., III.
Időtartam: végleges
Dinamikus Pszi-pajzs:
Jellemző alkalom: I. , II.
Időtartam: a veszély vagy szituáció elmúlta.
Az egyik legérdekesebb "vad" alkalmazás. Segítségével időlegesen megnövekedik mind az Asztrális, mind a Mentális Mágiaellenállás (egyszerre!), mely tulajdonképpen a Tudatalatti Mágiaellenállás egy különös fajtája, bár Dinamikus Pajzsként funkciónál, így érzékelhető és Pszi-ostrommal le is bontható.

Összpontosítás:
Jellemző alkalom: I., II., III.
Időtartam: a veszély vagy szituáció elmúlta

Szinesztézia:
Jellemző alkalom: IV.
Időtartam: 1k6 kör
,,Vad’’ formájában meglehetősen ritkán használt diszciplína, sokkal inkább a ,,vad’’ tehetségek sajátossága.
Az esélyek a következőképpen módosulnak: I., II., III., IV.: 1%


Membrán:
Jellemző alkalom: I., II.
Időtartam: a veszély vagy szituáció elmúlta

Csettintés:
Jellemző alkalom: I., II., III.
Időtartam: egyszeri
Az esélyek a következőképpen módosulnak: I. és II.: 90%; III.: 30%; IV.: 5%

Hajlítás:
Jellemző alkalom: IV.
Időtartam: végleges
,,Vad’’ formájában meglehetősen ritkán használt diszciplína, sokkal inkább a ,,vad’’ tehetségek sajátossága.
Az esélyek a következőképpen módosulnak: I., II., III., IV.: 1%

Szemmel verés:
Jellemző alkalom: III., IV.
Időtartam: végleges
,,Vad’’ formájában meglehetősen ritkán használt diszciplína, sokkal inkább a ,,vad’’ tehetségek sajátossága.
Az esélyek a következőképpen módosulnak: I., II., III., IV.: 1%


Statikus Pszi-pajzs:
nincs "vad" változata

Pszi-ostrom:
nincs "vad" változata

Abszolút látás:
nincs "vad" változata
 
Zene
 
Idő:
 
Vélemény?
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, páncélok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestárium
 
Varázstárgyak, ereklyék
 
Karakterlapok
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal