magus-site
magus-site
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Erre tved rnyak
Induls: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Fkaszt
 
Szerencsevadsz Fkaszt
 
Harcmvsz Fkaszt
 
Pap Fkaszt
 
Varzshasznl Fkaszt
 
Mgia
 
Pszi
 
Elf harcmvszek

Elf harcmvszek

Az elmlt ht legnpszerbb rsai Kldd tovbb msnak! Ird meg vlemnyed! Nyomtats


Miutn az Urria gyermekei az elfek, avagy ki hogyan ltja ket cm frumon felmerlt az elf harcmvszek gondolata, gy gondoltam rdemes a tmval tovbb foglalkozni. El is olvastam a Slanek, s amit rluk tudni lehet cm frumot is, ahol szintn foglalkoztak a dologgal. Majd Dek Zoltn Harcmvszek, Kardmvszek c. remek rst tolvasva kezdett felderengeni egy kp.

Elszr elkezdtem vgiggondolni, hogy vajon mi okok vezethettek e stlus a kialakulshoz.

Mit is gyjtttem ssze a frumokbl, e tmhoz kapcsoldva:

- Az elf harcmvszetnek semmi kze a Slan -hoz.
- Az elfek nem tanulhatnak Slan -t, mert ms kicsit a testfelptsk s gy a "chi" -energik ms utakat jrnak nluk. Ez okbl csak ember, flelf s egyb "flember" szrmazkok alkalmazhatjk, khlok, dzsennek, amundok, vrivk nem.
- Az elf harcmvszet si (fajhbork kora), s semelyik fajtl nem vett t semmit, azta sem.
- Az elf harcmvszetet csak elfek s flelfek s egyb "flig elf" fajzatok tanulhatjk, br itt az okok msok.

Idzve az j tekercsek -bl
, mint hivatalos kiadvnybl. 99. oldal, Harci lz, 5, 6 foknl:

Harci lz 5. fok:

K: +6
T: +20
V: -20
Sebzs: kocknknt+1
Tm/per kr: x2
Harc utols p -ig, ha az Fp -k elfogynak, akkor sincsen juls.

Ha a karakternek minden p -je elfogy, akkor mg K3 krig iszonyatos tombolst visz vgbe:
K:+12
T:+40
V: nulla lesz. (Ekkor minden tmads betall, de gyakorlatilag mindegy, hisz a delikvens mr halott)
Sebzs: kocknknt+4
Tm/per kr: x4

Harci lz 6. fok:

"...Noha nagysgrendekkel kifinomultabb s misztikusabb stlust kpvisel, a kpzettsg kapcsn mindenkpp meg kell emltnnk az elfeknek azt a pusztakezes harci hagyomnyt, amit egyms kztt csak Thras Laithiel -nek, a Knnyek svnynek neveznek. Ennek beavatottjai a kzdelem sorn olyan sajtos transzllapotba kerlnek, amelyben jszerivel rzketlenek a srlsre s mgikus mdszerekkel is rendkvl nehz befolysolni ket. Igaz, az stlusuk mg csak nem is emlkeztet az eszeveszett tombolsra, inkbb valami lmatag, lass-vontatott tncnak tnik. A Thras Laithel harcosai azt lltjk, hogy ilyenkor eltvozott seik szellemei lnyegtik t ket."


A harcmvszek, kardmvszek cikkbl:

Leharcolhat krk szma: Egszsg, llkpessg, Akarater 10 feletti rsze +TSZ.




A Thras Laithel kialakulsnak vzlatos trtnete:

A kezdetektl indulva, ott is kezdenm, hogy kitrt a fajhbor. Mivel az elfek alapveten bkeszeret npek, nem is voltak igazn felkszlve egy hborra, az aquir hordkat gy kezdetben csak az elf hatalmasok mgija lltotta meg. Azonban, nem minden elf rendelkezett hasonlan nagy szm Od -ponttal, gy az elf vezetk elhatroztk, hogy mgikusan kevsb aktv trsaiknak ki kell valamit tallni, hogy hatkonyan szllhassanak szembe az ellensggel. ssze is ltek, meghvva a legjobb elf harcosokat s elhatroztk, hogy ki is dolgoznak egy olyan fegyveres harcmodort s fegyverzetet, mely hatkonyan felveszi a versenyt az aquirokkal. Telt-mlt az id, vek kvetettek veket, de fradozsuk meghozta gymlcst. (Br beletellett 500 vbe, de a harctri tapasztalatok alapjn folyamatosan csiszoltk a technikkat). Majd a technikt kidolgoz elf harcosok sztszledt, hogy trsaikat megtantsk az j harcmodorra. Kzben a kovcsmesterek az elkszlt j vrt s fegyverek ksztst oktottk kovcstrsaiknak. Hla az jtsnak s a srknyok szvetsgnek, az aquirok npe a fld al zetett. De a bke utn jabb fajzatok ellen kellett az elfeknek fegyvert fognia: az amundok s a dzsennek npe rkezett Ynevre. A harci technikkat a harc alatt a dzsennekhez s az amundokhoz igaztottk (msok a gyenge pontok, mshol vannak az idegvgzdsek, mint az aquiroknl).

A jelen:

Miutn a Szpek npe hanyatlsnak indult, mr csak Sirenarban kszlnek si technikkkal ilyen vrtek, br Ynev ms tjain lnek mg reg elf kovcsok, akik ismerik mg az ellltsi mdjt. Azok az elfek, akik ismerik a harci technikkat, szintn fleg Sirenarban lnek. Szval, aki el akarja sajttani a technikkat, az vagy sirenari, aki valami ton-mdon kikerlt onnan, vagy szerencss elf, aki rbukkant olyan mesterre, aki hajland oktani. Ha pedig mg kovcsot is tall, aki a ritka matrikbl (ami neki nem hinnm, hogy mindig van raktron, szval, ezt a JK -nak kell beszereznie) elkszti neki a fegyvereket s a vrtet, nhny vtized alatt, az mr Urria kegynek netovbbja.
Bevallom, mr a mester, a kovcs s a fegyverzethez val sszetevk megkeresse is megr egy lett-kalandsorozat felt.

A rideg szmok:

A kezdetek:

- Legalbb 6. TSZ. Kell, hogy legyl, hogy a mesterek szba lljanak veled (k a legjobb elf jelentkezkbl vlogathatnak).
- A tanuls 50 vig tart. Akkor mondhatod, hogy teljesen ismered a stlust s mehetsz vilgg, hogy j ismereteket s technikkat fedezz fel.
- Ha vrtet is akarsz, akkor a kovcs lekenyerezsn tl vigyl be neki 8kg kkaclt s 2kg ezstt s 1kg mithrill-t.

Thras Laithel:

A szellemisgrl:

A stlus megalkoti let-hall harcot vvtak a puszta ltkrt az aquir -amund -dzsenn ellensggel, gy az elf harcmvsz az ellenfele lehet leggyorsabb, legtisztbb meglsre ment. Semmi msra. Egy elf harcmvsz SOHA nem hasznlja tudst, csak ha lni akar (Ami csak hihetetlen atrocitsok, vagy ms elfek letnek fenyegetsvel lehet elrni). Akkor viszont lesjt s l. Ms harci helyzetekben csak lefegyverzi, vagy inkbb elkergeti ellenfeleit.

Azt mr a legelejn le kell szgeznem, hogy a Thras Laithel harcosai a sz jtktechnikai rtelmben nem harcmvszek, azaz semmifle Slan, vagy egyb diszciplnt nem hasznlnak, br szellemisgkben s tradciikban ktsgtelenl leginkbb ehhez a csoporthoz llnak kzel. A Thras Laithel ugyanis kpzettsg. Amint a lentiekben majd ki fog derlni, s ahogy mivel az j tekercsek is e kpzettsgnl emlti meg, leginkbb a harci lzhoz hasonlt jtktechnikailag, br hatsban leginkbb a chi -harcra hajaz.

Mint kpzettsg:

1. fok
Kpessg-kvetelmnyek:
llkpessg 12, Akarater 14
Kpzetsg-kvetelmnyek: Fegyverhasznlat: Elf kard* 3. fok, Ktkezes harc 3. fok
Kpzetsg-pont igny: 5
Ismertets:
Ezen a fokon a harcmvsz a kvetkez mdostkkal kzd:
K: +TSZ 10%-a
T: +TSZ 20%-a
V: +TSZ 20%-a
Sebzs: +TSZ 10%-a
AME, MME: +10
A harcmvsz a sebeslseibl 10%Fp-t levonhat, ezt a harcot leharcolhat krk 10%-a krig brja.
Az sk szellemeit 1 krn keresztl kell szltani.

2. fok
Kpessg-kvetelmnyek:
llkpessg 13, Akarater 15
Kpzetsg-kvetelmnyek: Fegyverhasznlat: Elf kard* 4. fok
Kpzetsg-pont igny: 10
Ismertets:
Ezen a fokon a harcmvsz a kvetkez mdostkkal kzd:
K: +TSZ 20%-a
T: +TSZ 40%-a
V: +TSZ 40%-a
Sebzs: +TSZ 20%-a
AME, MME: +20
A harcmvsz a sebeslseibl 25%Fp-t levonhat, ezt a harcot leharcolhat krk 20%-a krig brja.
Ha az Elf HM egy r irnyul lfegyverre koncentrl (nem csinl semmit, csak koncentrl), akkor az ellenfele C -jt az elf HM fegyvereinek V -jnek (+10 a mesterfok miatt) fele is nehezti.
Az sk szellemeit 7 szegmensen keresztl kell szltani.

3. fok
Kpessg-kvetelmnyek:
llkpessg 14, Akarater 16
Kpzetsg-kvetelmnyek: Elf kard* 5. fok, Pusztts 1. fok, Ktkezes harc 4. fok, Nehzvrt viselet 1. fok
Kpzetsg-pont igny: 18
Ismertets:
Ezen a fokon a harcmvsz a kvetkez mdostkkal kzd:
K: +TSZ 25%-a
T: +TSZ 50%-a
V: +TSZ 50%-a
Sebzs: +TSZ 25%-a
AME, MME: +30
Tm/kr:+1
A harcmvsz a sebeslseibl 50%Fp-t levonhat, a harcot leharcolhat krk 50%-a krig brja.
Az sk szellemeit 5 szegmensen keresztl kell szltani.

4. fok
Kpessg-kvetelmnyek:
llkpessg 15, Akarater 17
Kpzetsg-kvetelmnyek: Pusztts 3. fok, Nehzvrt viselet 2. fok
Kpzetsg-pont igny: 30
Ismertets:
Ezen a fokon a harcmvsz a kvetkez mdostkkal kzd:
K: +TSZ 40%-a
T: +TSZ 75%-a
V: +TSZ 75%-a
Sebzs: +TSZ 40%-a
AME, MME: +40
A harcmvsz a sebeslseibl 75%Fp-t levonhat, a harcot leharcolhat krk 75%-a krig brja.
Az sk szellemeit 3 szegmensen keresztl kell szltani. Ha az Elf HM egy r irnyul lfegyverre koncentrl (nem csinl semmit, csak sasol), akkor az ellenfele C -jt az elf HM fegyvereinek V -jnek (+10 a mesterfok miatt) fele is nehezti.

5. fok
Kpessg-kvetelmnyek:
llkpessg 16, Akarater 18
Kpzetsg-kvetelmnyek: Pusztts 4. fok, Ktkezes harc 5. fok, Nehzvrt viselet 3. fok
Kpzetsg-pont igny: 45
Ismertets:
Ezen a fokon a harcmvsz a kvetkez mdostkkal kzd:
K: +TSZ 50%-a
T: +TSZ 100%-a
V: +TSZ 100%-a
Sebzs: +TSZ 50%-a
AME, MME: +50
Tm/kr:+2
A harcmvsz harcot a leharcolhat krkig brja, fjdalomra rzketlen.
Az sk szellemeit 1 szegmensen keresztl kell szltani.

Mint a lersombl kiderlt, ez inkbb egy harci kpzettsg (ami fleg a chi -harccal a harcrtkek nvekedsnl s a harci-lzzal a „hv szlamnl” rokon), mint harcmvszet. Mivel az elf harcmvszet e np let-hall harca alatt keletkezett, ezrt clja nem is ms: az ellenfl minl gyorsabb megsemmistse (Ezrt is tettem bele a hasonl cl Pusztts c. kpzettsget). Az j tekercsekben -ben emltett pusztakezes harcot btorkodtam fegyveres harcc tformlni, hisz egy kitinvzas, vagy egy kocsonya-szer aquir ellen semmi rtelme a kt csupasz klnek. A meditci-diszciplnkat is kivettem: nem relisak s az elf harcmvszek inkbb harcosok, mint (shaolin) szerzetesek. A fentebb lert fjdalomtrs csak hatsban rokon az azonos nev kpzettsghez, ms kze nincs hozz (Mind a kt esetben a ktelez P -veszts rvnyes!)
Vgezetl az sk szereprl: Amikor egy elf harcmvsz tadja magt a Thras Laithel-nek, akkor gyakorlatilag sei szellemt (brmely a krnyken jelen lv holt elf lelket) hvja segtsgl, akik harci tudsukkal segtik a harcban. Melankolikus tncban az seivel egytt emeli kezt hrtsra s csapsra: testt nem egyedl irnytja. A fjdalom szmra res fogalomm vlik, mikor sei megismertetik vele npnek vezredes szenvedseit. Hozz kell tenni, hogy a kpzettsg nem csak harcra j: akkor is segtsgre lehet, ha sei tancst akarja kikrni egy rendkvl fontos dnts eltt. A smnmgihoz hasonlan a kpzettsg mit sem r, ha a szellemek cserbenhagyjk. Ez olyan terleten esik meg, ahol elfek soha nem ltek. A KM feladata, hogy eldntse, sei hny %-ban vannak vele az adott terleten (ez a szm a harcrtk vltozsokat befolysolja). Ha a terleten, ahol a kpzettsget hasznlja az elf harcmvsz egy elf ansinatis (Lsd Bestirium) van, akkor harcrtk mdostsai megduplzdnak s ideiglenesen szervezete 5 Od pontnyi tmadst hrt.

Egy Thras Laithel kvetnek fegyverzete:

*Elf kard: Allonrn:
K: 9
T: 18
V: 18
sebzs: k6+6
Sly: 0.5 kg

Halvny kkes- ezsts szn penge alkonyatkor egszen finoman (1E) kkesen dereng. Kinzetre leginkbb a dzsenn szablyra s a jatagnra hajaz, de az vek finomabbak, kecsesebbek. A klnleges anyaga rendkvli knnyedsget ad forgatjnak (innen a magas K), kls lre fent kard, de fokl itt is van (Szrsra, gyors visszarntsos -vgsra). Keresztvasa akr a Khossas -, csak a leveleknek bonyolultabban fondnak, hogy a csuklt jobban vdjk. Slya 0.5 kg, legalbb 5 vig kszl, kereskedelmi forgalomba sohasem kerl (Vagy magas rang elf vagy s bartod a kovcs, vagy felejtsd el). Ha meglnk hordozjt, s mgis eladsra kerlne, gy 100-140 aranyat krnnek rte a (mindjrt halott) orgazdk. A hordoz hasonl szertarts sorn vlik eggy a fegyverrel, mint ms elf az jval.

Elf vrt: Gho’mallan:
SF: 6
MGT: 0
sly: 5kg

Anyaga akr a kard, szintn egsz finoman dereng jszaka. Rendkvl finom munka, mintha a viseljre ntttk volna, kveti minden mozdulatt. Habknny, szinte egytt mozog a gazdjval. Sisak nem tartozik hozz, legfeljebb egy (szintn nemesfm anyagokbl kszlt) hajpntot szoktak a fejkre tenni Thras Laithel kveti. Szintn rengeteg idbe telik elksztse, a legegyszerbb, leg dsztelenebb darabjaira is minimum 50 vet kell vrnia a megrendelnek. Ha valamilyen oknl fogva orgazdkhoz kerlne, 500 - 1000 aranyat is megkrnnek rte.

Mind a kard, mind a vrt elvesztse iszonyatos megalztats, amit csak visszaszerzsvel s a tolvaj hallval lehet lemosni. Ha a viselje meghalt, akkor azt a vrt s a kard azonnal tudatja a kovccsal, aki nem habozik a Sereneykat segtsgl hvni visszaszerzskre.

Akrcsak a Slan fegyvereket s vrteket, az Allonrn -t s a Gho’mallan -t is szertartsos keretek kzt veszik fel s le, valamint kyr rnk hatsra nem lehet velk alkalmazni a Thras Laithel -t. De persze, ha a tulajdonos kirdemli, akkor egyes elf mgusok kpesek mgikus vsetekkel s tulajdonsgokkal elltni ket.

Nhny (nem tl fantziads) plda az elf fegyverrnkra:

A kardra:

- Aquir jelenltre vilgosan dereng. (Mint a Babban a Fullnk, br az orkokat detektlt)
- Dmonok letenergijt (p -jt) kpes elnyelni (ellenk dupln sebez, mint Drizzt kardja)
- Viselje naponta egyszer, ha gy kvnja, egy csillog ellipszist hzva vele trkaput nyithat egy megtarti ligetbe

A vrtre:

- 10 Krnknt 1 p -t regenerl, a sebek elfertzdsre az esly 0, a vrz sebek 2 kr alatt sszezrulnak, a mrgek ellen +6 -ot ad a mentdobsokra. (Mint az jszem lovagi vrtje)
- 4 Od pontnyi hatalomszt semlegest. (Mint egy gereznavrt)
- A viselje tudja eldnteni, hogy matt szne legyen, vagy vltson t tkrfnyesre, ami ezer sznben szrja szt a nap sugarait. (a plda szintn az jszem vrtje)

Eleiner tollbl!

 

Vesztesgek K T V
Minden 20% FP vesztsnl - 2 -4 -4
Minden 10% P vesztsnl -4 -8 -8
 

Zene
 
Id:
 
Vlemny?
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, pnclok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestrium
 
Varzstrgyak, ereklyk
 
Karakterlapok
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!