magus-site
magus-site
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Erre tévedő árnyak
Indulás: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Főkaszt
 
Szerencsevadász Főkaszt
 
Harcművész Főkaszt
 
Pap Főkaszt
 
Varázshasználó Főkaszt
 
Mágia
 
Pszi
 
Óelf hatalomszavak

Előszó: az óelfek hatalomszavairól nagyon keveset lehet tudni a hivatalos forrásokból, ezért én elkészítettem a saját változataimat. A Summarium néhány utalása és egy kalandmodul-gyűjteményben fellelhető információk voltak a fő támpontok. Bizonyos hatalomszavak ötletét más játékokból vettem. Csak a mélynyelv hatalomszavait dolgoztam ki, hiszen alig egy tucat óelf lehet, aki a magasnyelv szavait is ismeri. A szavak fajtáit nem bontottam csoportokra, a leírásokból egyértelműen kiderül. A játékosok által is indítható kasztok közül a sereneyak (nem egyértelmű a leírás, de erősen valószínű) és a deinnek (egyértelmű…) képesek hatalomszavakat használni, hogy ők mennyi Od ponttal is rendelkeznek elég nehéz meghatározni, de irányszámként valahol a 2 és a 12 között lehet, persze elsősorban az alsóbb értékek a gyakoriak, a felső értékek szinte csak a Királyi család egyenes ági leszármazottjainál lehetséges. Ám ne feledjük, hogy a teljes elf populációhoz képest az Od-dal rendelkezők száma elenyésző. A félelf karakterek Od pontja 1 és 6 között mozoghat (nagyon nagyon nagyon ritka).

 

 

Óelf hatalomszavak

 

Az óelf hatalomszavak forrása ugyanúgy az Od, ahogy az aquíroknál, ám a használható változat nem csak a beszélt dialektustól, hanem a használó személyétől is függ.

Az 1 Od-s kategóriába tartozó hatalomszavakat minden Élet jellemű elf és félelf használhatja.

A 2 Od-s kategóriába tartozó hatalomszavakat csak az 1000 évesnél idősebb, tisztavérű, Élet jellemű elfek használhatják.

Természetesen mindkét változat erősíthető, azonban az esetek nagy részében a hatásban nem történik változás (pl. Szívkereső, Béklyó, Csillaghullás, stb.), csak az ellen-hatalomszavak Od szükséglete növekszik meg. Amennyiben a hatalomszó nem közvetlenül az ellenfélre hat, a természetes ómágikus védekezési mód nem használható. 

Az óelf hatalomszavak szintén megzavarják a mannahálót, ám nem oly durva mértékben, mint az aquír hatalomszavak. Minden varázslat Mp igénye a duplájára nő 100 lépés sugarú körben az adott körben.

 

Szívkereső

Az elf halk kiáltására az elf íjból kilőtt nyílvessző pusztító erővel ruházódik fel. A kilőtt nyílvessző mágikusnak számít. Csak a használó saját, számára készített elf íjjal működik.

1 Od: +2k6 sebzés, +25 CÉ, +25 lépés lőtávolság

2 Od: +3k6 sebzés, +50 CÉ, +50 lépés lőtávolság

 

Védelem Dala

Ez a különleges hatalomszó megköveteli a használójától a folyamatos éneklést. Míg az éneklés tart, csak normál tevékenység és fegyveres harc folytatható, pszit vagy mágiát az illető nem használhat. Od pontokat védekezésre továbbra is képes fordítani.

1 Od (+X Od): a használó körül 6 lépés sugarú gömbben megakadályozza az X od-nál kevesebb pontból elhangzó ellenséges hatalomszavak létrejöttét és hatását. A már aktív hatalomszavak hatására nincs befolyással. A dal maximálisan 1 percig tartható fent.

2 Od (+X Od): az elf körül 12 lépés sugarú gömbben megakadályozza az X od-nál kevesebb pontból elhangzó ellenséges hatalomszavak és a X*10 Mannapontnál gyengébb ellenséges varázslatok létrejöttét és hatását. A már aktív hatalomszavak és varázslatok hatására nincs befolyással. A dal maximálisan 3 percig tartható fent.

 

Alakváltás

E hatalomszót elég elsuttognia az alkalmazónak.

1 Od: ez a hatalomszó puszta Fényillúzió, a használó bármilyen humanoid alakot felvehet, tetszőleges ruházattal és felszereléssel. Harc, varázslás vagy hatalomszó használata esetén az illúzió rögtön véget ér, pszi viszont szabadon használható. A fényillúzió 1 óráig marad fent.

2 Od: a használó teste fizikailag is átváltozik (3 kör), viszont ez a felszerelésére nem vonatkozik. Bármilyen humanoid vagy állat alakja felvehető, viszont a testtömeg nem változhat. Hatalomszó és varázslás esetén azonnal visszaváltozik (3 kör), viszont harcolni és pszit használni új alakjában is képes. Az új testben maximálisan 3 órát tölthet el, azután visszaváltozik. Ha az oda- vagy visszaváltozást bármi (felszerelés, helyhiány, stb.) gátolja, megsérülhet, sőt bele is halhat a használó.

 

Béklyó

Ez a hatalomszó csak legalább füves terepen használható. A használó egy hangos kiáltással éri el a kívánt hatást.

1 Od: a kiszemelt áldozat lábára egy pillanat alatt ránő az aljnövényzet, és ezáltal odarögzíti. A z áldozat sikeres Erőpróbával, vagy 6 kör után kiszabadulhat.

2 Od: a kiszemelt áldozat derekáig beszövi a növényzet, valamint befurakodik a bőre alá, kivéve, ha zárt vértezetet visel. A növényzet körönként k6 Fp sebet okoz az áldozatnak, aki csak egy sikeres Erőpróba (-2 módosítóval) után szabadulhat, de ekkor 2k6 Fp-t sérül. A növényzet 6 kör után elszárad, és elereszti áldozatát.

 

Hátas

Ez a hatalomszó egy hangos kiáltás után fejti ki hatását. Csak olyan vidéken használható, ahol van esély alkalmas hátas felbukkanására. Ebben a dialektusban még a véletlen dönt a hátas fajtájáról.

1 Od: a varázslat hatása bármilyen, természetes hátast a használó uralma alá hajt. Követi új gazdája parancsait, de ha az erőszakosan bánik vele, elmenekül. Egy nap után az állat kiszabadul a béklyó alól, és visszaindul élőhelyére.

2 Od: az elf képes bármilyen állati intelligenciájú szörnyet is hátasként használni, ha az alkalmas a feladatra. Követi gazdája parancsait, de nem harcol, csak ha a saját élete forog kockán. Ha erőszakosan bánnak vele vagy elmenekül, vagy kínzójára támad. Egy hét után kiszabadul a hatalomszó hatása alól, és visszaindul élőhelyére.

 

Páncélzat

1 Od: a hatalomszó kimondása után egy növényekből és indákból álló teljes testet óvó páncélzat jön létre a használó körül. A páncélzat 5 SFÉ-vel és 0 MGT-vel rendelkezik, valamint +1-et ad a Méregellenálláshoz. A páncélzat túlütéskor sérül. 12 körig marad fent.

2 Od: a hatalomszó kimondása után derengő ködpáncélzat jön létre az elf teste körül. A páncélzat 5 SFÉ-vel és 0 MGT-vel rendelkezik, valamint +10-et ad az Asztrális és Mentális Mágiaellenálláshoz. A páncélzat túlütéskor nem sérül. 18 körig marad fent.

 

Ködalak

Az elf szavára testének körvonalai elhomályosodnak és hullámoznak. A hatás mélydialektusban mindössze Fényillúzió.

1 Od: a hatás 12 körig tart, ezalatt a használót sokkal nehezebb eltalálni. Közelharcban +15 VÉ, távolsági fegyverekkel szemben +30 VÉ módosítót kap.

2 Od: az elf teste szinte teljesen kivehetetlen. Közelharcban +30 VÉ, távolsági fegyverekkel szemben +50 VÉ módosítót kap. A hatás 24 körig tart.

 

Csillaghullás

Az elf dalára az éjszakai égboltról csillagok hullnak alá az ellenfeleire. A hatalomszó akkor is kifejti hatását, ha felhős az égbolt, ilyenkor lyukakat nyitnak azokon a hullócsillagok. A hatáshoz folyamatos éneklés szükséges, ha a dal megszakad a hatás is véget ér.

1 Od: maximum 3 körön keresztül a használó körül 10 méter sugarú körben minden ellenfelére körönként k6 FP (élőholtakon k3 ÉP) sebet okozó fénygömbök hullnak.

2 Od: maximum 6 körön keresztül a használó körül 20 méter sugarú körben minden ellenfelére körönként 2k6 FP (élőholtakon k6 ÉP) sebet okozó fénygömbök hullnak.

 

Elfvér

E hatalomszó a kiválasztott elf vagy félelf körbejárását, és folyamatos éneklést követel meg. Az egy percig tartó rítus alatt folyamatosan zöldes energia áramlik a kiválasztott testébe. Az átruházott Od pontok a használó maximális Od pontjait csökkentik, és csak ha a célszemély valamennyit elhasználta, vagy meghal, akkor tér vissza az eredeti értékére.

Amennyiben a célszemély szervezete rendelkezik Od-dal, abban az esetben is szabadon felhasználhatja a kapott Od pontokat is, viszont nem kapja meg az egyéb, speciális képességeket, pl. a hatalomszavak használatát. Először mindig a kapott Od pontok kerülnek elhasználásra, addig a sajátjait nem képes felhasználni.

1 Od (+X Od): a kiválasztott szervezete X Od-dal telítődik, melyet csak hatalomszavak elleni védekezésre használhat.

2 Od (+X Od): már nemcsak védekezésre, de ellen-hatalomszavakra, és a felruházó által meghatározott, 3 db 1 Od-s hatalomszó használatára is képessé válik az illető, amíg az átruházott Od energia a testében van.

 

Pengesikoly

A használó egyetlen erőteljes sikolyt hallatva szabadítja fel a hatalomszó erejét. Csak közelharcban használható. A fegyverek ezüst csíkot húznak a levegőben maguk után.

1 Od: az adott körben az első sikeres támadásának a sebzése maximális lesz valamint +1 támadást és +20 TÉ módosítót kap.

2 Od: az adott körben valamennyi támadásának a sebzése maximális lesz, ezenkívül kap +2 támadást és +30 TÉ módosítót.

 

Gyógyító Dal

A hatás eléréséhez növényzettel borított terület (min. 10 méter átmérő) és folyamatos éneklés szükséges. A növényekből zöldes életenergia áramlik a kiválasztott személyek felé, akiket az elf körbetáncol. Minden 10 FP gyógyulás 1 ÉP-t is jelent.

1 Od: maximális 3 körig tart, körönként k6 FP-t gyógyít, és eggyel csökken a betegségek súlyossági szintje.

2 Od: maximálisan 6 körig tart, körönként k6+3 Fp-t gyógyít, és kettővel csökken a betegségek súlyossági szintje, valamint a 3. körben a mérgezéseket is megszünteti.

 

 

 
Zene
 
Idő:
 
Vélemény?
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, páncélok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestárium
 
Varázstárgyak, ereklyék
 
Karakterlapok
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!