Tőrművész
A Tôrmuvész a fejvadász és a kardmuvész egy speciális keveréke. Iskolák sosem, csakis magányos mesterek oktatják a kiválasztott keveseket. Egy mester egyszerre három-négy növendéket tanít. életfilozófiájuk, hogy a világot állandóan egyensúlyban kell tartani, ezért ha azt tapasztalják, hogy valahol két ellentétes hatalom harcában valamelyik kimagasló erôfölénybe került, sosem haboznak beavatkozni a másik fél oldalán, legyen az egy kocsmai verekedés, vagy akár országok csatája. Megvetik a túlzott jólétet, mely szerintük a hanyatlás legfôbb forrása, de kiállnak az oktalan pusztítás és káosz ellen is.
Tôrmuvésszé válni nem egyszeru dolog. Mivel a mesterek tartózkodási helye titkos, a már kitanult, kalandozó tôrmuvészek választják ki az általuk érdemesnek talált keveseket, s ajánlják fel számukra a lehetôséget. Egy tôrmuvész évente csak egy fôt küldhet mesteréhez, és ezután még a mester is el kell, hogy döntse, érdemes-e tanítani a kiválasztottat. A kiválasztásnál a legfôbb szempontok a gyorsaság és ügyesség, valamint a személy világhoz való hozzáállása.
Származási megkötés nincs, fajok közül azonban csak a már alapban is kiemelkedôen magas gyorsaság és ügyesség a szempont. Pl.: ember, elf, félelf. Törpe, ork és más erôs, de nehézkes fajok sosem jöhetnek számításba.
Képességek
Erô : 2k6+6 Állóképesség : k10+8 Gyorsaság : k10+10 Ügyesség : k6+14 Egészség : k10+8 Szépség : 3k6 Intelligencia : 3k6(2x) Akaraterô : k6+12 Asztrál : k10+8
Harcértékek
KÉ alap:10; TÉ alap:20; VÉ alap:75; CÉ alap: 0; HM/Szint:11(4) Kp alap:5 Kp/Szint:7(21%) Ép alap:6 Fp alap:7 Fp/Szint:k6+4
Különleges képességek
Elsôdleges különleges képessége egyfajta haláltánc, melynek alkalmazásakor Té-je és Vé-je megnô a karakternek. Ezt a támadási formát egy harcban csak egyszer alkalmazhatja, és közben nem használhat pszi-t. A tôrmuvész tôrei, amint elérte a 6.TSZ-et és haláltáncot alkalmaz, mágikus fegyvernek minôsülnek.
Haláltánc:
TSZ IDÔ MÓDOSÍTÓK Sp 1. 2 kör Té+5 Vé+5 +0 2. 3 kör Té+10 Vé+5 +1 3. 4 kör Té+10 Vé+10 +1 4. 5 kör Té+15 Vé+10 +2 5. 6 kör Té+15 Vé+15 +2 6. 7 kör Té+20 Vé+15 +3 7. 8 kör Té+20 Vé+20 +3 8. 9 kör Té+25 Vé+20 +4 9. 10 kör Té+25 Vé+25 +4 10. korlátlan Té+40 Vé+40 +6 Minden további szinten csak a sebzés nô +1-gyel.
Fegyverzet:
A tôrmuvész különleges fegyverei a Lier-tôrpár, melyhez legalább úgy kötôdnek, mint a Slan-ek a kardjukhoz. A Lier-tôröket csak tôrmuvész használja, késztésének titkát szigorúan ôrzik. A tôrpár áll egy vágó tôrbôl, melynek hosszúsága kb.60cm, és leginkább egy Sequorra hasonlít. A másik egy háritótôr, melynek különleges ívelésu és széles a keresztvasa. A pengéjén egyáltalán nincs él - leginkább egy rapirra emlékeztet az éle - de remekül lehet vele szúrni.
Ezeken kívül dobótôröket is használ, mely nem sebez nagyot, de általában mérgezve van. Külsôre nem nagyok (kb.10cm), és laposak mintha lemezbôl vágták volna ki ôket.
Lier-tôr Tám/Kör:2, KÉ:10, TÉ:14, VÉ:6, Sebzés:1k6+5, Súly:0,4, Ár:50a
Lier-háritótôr Tám/Kör:2, KÉ:8, TÉ:6, VÉ:20, Sebzés:1k6, Súly:0,3, Ár:30a
Lier-dobótôr Tám/Kör:2, KÉ:10, TÉ:12, VÉ:2, Sebzés:1k3, Súly:0,2, Ár:20r
Vértek közül csak olyat használnak, melynek nincs MGT-je.
Képzettségek:
1.szint ... 3 fegyverhasználat ........ Af 1.szint ... 1 fegyverdobás ........ Af 1.szint ... vakharc ........ Af 1.szint ... lefegyverzés ........ Af (Lier-tôrrel) 1.szint ... pszi ........ Af 1.szint ... kétkezes harc ........ Mf 1.szint ... futás ........ Af 1.szint ... méregkeverés/semlegesítés ........ Af 1.szint ... mászás ........ 15% 1.szint ... lopózás ........ 20% 1.szint ... rejtôzés ........ 20% 2.szint ... kocsmai verekedés ........ Af 3.szint ... pszi ........ Mf 3.szint ... fegyverhasználat ........ Mf (Lier-tôrök) 4.szint ... vakharc ........ Mf 4.szint ... nyomolvasás/eltüntetés ........ Af 5.szint ... hátbaszúrás ........ Af
Tapasztalati szint:
Tp : TSZ 0-200 : 1 201-400 : 2 401-925 : 3 926-2000 : 4 2001-4500 : 5 4501-8000 : 6 8001-15500 : 7 15501-30000 : 8 30001-55000 : 9 55001-105000 : 10 105001-160000 : 11 160001-220000 : 12
Minden további szinthez +60000 Tp szükséges
Pszi használat:
A tôrmuvész a pszi-t pyarroni módszerrel használja, de az ott leírt diszciplínákon kívül van néhány sajátja is.
Pszi pontjait, bár a tôrmuvész a pyarroni módszert használja, a Slan-út szerint kell számolni, függetlenül az alkalmazás szintjétôl.
Súlytalanság:
Pszi-pont: 9 ME: - Meditáció ideje: 1 szegmens Idôtartam: 1 kör
Gyakorlati alkalmazása kizárólag magasból való esésre, ill. magasba ugrásra van korlátozva. A test idôlegesen szinte teljesen súlytalanná válik, így sérülés nélkül megúszható egy nagyobb esés vagy könnyebbé válik a magas helyekre történô bejutás. Az így leküzdhetô szintkülönbség maximum 15 méter lehet.
Sárkánypikkely:
Pszi-pont: lásd a leírást! ME: - Meditáció ideje: 1 kör Idôtartam: kör / TSZ.
Az alkalmazó saját bôre idôlegesen keményebbé, egyfajta egész testet betöltô páncéllá válik. A bôr SFé-je minden egyes ráköltött pszi ponttal eggyel nô. Pl.: 1Pp=+1 SFé, 2Pp=+2 SFé, stb. Tapasztalati szintenként maximum eggyel növelhetô az SFé, tehát egy 5. szintu kalandozó ezzel a módszerrel legfeljebb +5 SFé-t adhat magának
Meggyôzés:
Pszi-pont: 7 ME Akaraterôpróba Meditáció ideje: 1 szegmens Idôtartam: 6 kör
Az alkalmazó képes bármit elhitetni a célponttal ha az elvétette a próbáját. A célszemély innentôl kezdve a megadott történetet addig hiszi igaznak, amíg valaki más fel nem világosítja az állítás valótlanságáról. Csakis olyasmit hitethetünk el, ami fizikailag hihetô, tehát egy harcos férfi nem fogja elhinni, hogy ô voltaképpen táncosnô.
Árnyjáró:
Pszi-pont: 5 ME: mentál Meditáció ideje: 1 szegmens Idôtartam: 1 perc
Alkalmazása éjsötét árnyékká változtatja a használó egész testének látványát. Csak akkor alkalmazható eredményesen, ha szabadban legalább szürkület/éjszaka van, vagy zárt helységben félhomály/sötétség. Harcban +10/+20 Vé-t ad, lopakodásra pedig +20/+40 százalékot. Sikeres mentôdobás felezi a módosítókat.
Méreghasználat:
Csakis egyfajta fegyvermérget használnak, melynek készítését csak a tôrmuvészek ismerik. összetevôinek ára adagonként egy ezüst. általában a dobótôreiket preparálják vele, de elôszeretettel használják fúvócsôhöz is.
Vérdermesztô:
Típus: fegyverméreg Szint: 6. Hatóidô: rövid
Véráramba kerülve fejti ki hatását. Izomrendszerre hat, enyhébb esetben bódulatot, súlyosabb esetben az egész testben kialakuló görcsöt okoz, a test lebénul. Hatása 3 körig tart.
(Nagy kedvencem ez a kaszt. :) )
|