Ynev egyik legkülönlegesebb karakterkasztja a fejvadász. Középtájon helyezkedik el a harcművész, harcos, tolvaj alkotta háromszögben. Tökéletes gyilkosok; neveltetésük minden mozzanata, kiképzésük minden egyes pillanata, egész életük ezen célt szolgálja. Ismerik és felhasználják a pusztakezes és fegyveres harcművészetet - ám csak, mint a gyilkolás egyik hatékony eszközét. A rejtőzés, lopózás, falmászás mesterei; kitartóak, szívósak, gyorsak. Szigorú és kegyetlen törvények szerint élnek, amelyek megszegéséért bal kezük levágásával, vagy életük feláldozásával fizetnek. Ha elvállalnak egy küldetést, akkor történjék bármi, azt végre kell hajtaniuk - még saját klánjuk vagy családjuk sem fékezheti meg őket többé. A sikertelenségükre még haláluk sem mentség, ilyenkor a klán az elhunyt családtagjain áll bosszút. A fejvadászok nagy családokra emlékeztető klánokba tömörülve élnek. Gyakran valóban rokoni szálak fűzik őket egymáshoz. A világtól visszavonultan, nyugodtan szeretik gyakorolni "tudományukat", ám olykor egész városokat hálóz be és irányít szervezetük.
A képességek kidobása:
Erő
2k6+6
Állóképesség
K6+12+kf
Gyorsaság
K6+12+kf
Ügyesség
K10+8
Egészség
K10+10
Szépség
3k6
Intelligencia
3k6 (2x)
Akaraterő
3k6 (2x)
Asztrál
2k6+6
A fejvadászok harcértéke nagyjából a harcosokéval egyenlő, de nem közelíti meg a gladiátorokét vagy a lovagokét. KÉ alapjuk 10, TÉ alapjuk 20, VÉ alapjuk 75 és CÉ alapjuk 0, minden Tapasztalati Szinten 11 Harcérték Módosítót kapnak, amiből 4-et, 4-et kötelesek mind TÉ-jükre, mind VÉ-jükre osztani. Kezdeményező Értékük minden második TSZ-en 1-gyel eleve nő, akkor is, ha erre egyáltalán nem áldoznak HM-jükből.
Életerő és Fájdalomtűrés
A fejvadászok olyan kegyetlen és kemény kiképzésen esnek át, ami bizony egészségüket is igénybe veszi. Így aztán nem örvendeznek különösebben magas életerőnek. A fájdalomhoz ellenben - éppen említett kíméletlen életmódjuk okán - hozzászoktak, és remekül tűrik. Ép alapjuk 6 (ehhez adja a karakter az Egészsége 10 feletti részét); Fp alapjuk pedig 7 (amihez a karakter Állóképességének és Akaraterejének 10 feletti része jön). Tapasztalati Szintenként a fejvadászok még k6+5 Fp-t kapnak.
Képzettségek
A fejvadász meglehetősen célirányosan kiképzett harcos; nemigen jut ideje és lehetősége egyéb képzettségek elsajátítására. Sokat már 1. Tapasztalati Szinten eleve megkap, és még néhányat később. Így aztán érthető, miért kevés Képzettség Pontjainak száma: Kp alapja 3 és minden TSZ-en (már az elsőn is) további 5 Kp-val gazdálkodhat; amiből olyan képzettségeket tanul, amilyeneket csak kíván. Ha a karakter az új szabályrendszer szerint csináljuk, az általános fejvadászra az A1-es táblázat vonatkozik a Függelékben.
A fejvadászok 1. TSZ-en a következő képzettségeket kapják:
Képzettség
fok/%
Ökölharc
Af
15 fegyver használata
Af
3 fegyver dobása
Af
Pszi (pyaronni)
Af
Úszás
Af
Csapdaállítás
Af
Futás
Af
Álca/álruha
Af
Hátbaszúrás
Af
Mászás
40%
Esés
20%
Ugrás
20%
Lopózás
25%
Rejtőzködés
30%
Csapdafelfedezés
15%
A fejvadász minden Tapasztalati Szinten kap 30%-ot, amit eloszthat felsorolt hat Százalékos Jártasságában mért képzettsége között. Ha kívánja, bármelyiket részesítheti előnyben a többi hátrányára, akár azt is megteheti, hogy némelyiket egyáltalán nem növeli. Azt azonban szem előtt kell tartania, hogy egy képzettségre szintenként maximum 15%-ot szánhat.
A további szinteken a következő képzettségben részesül:
Tsz.
Képzettség
fok/%
2.
Kötelékből szabadulás
Af
2.
Ökölharc
Mf
3.
Vakharc
Af
4.
Nyomolvasás/eltüntetés
Af
4.
Álcázás/álruha
Mf
5.
Hátbaszúrás
Mf
5.
Pszi
Mf
5.
Úszás
Mf
7.
Vakharc
Mf
8.
Kötelékből szabadulás
Mf
9.
Nyomolvasás/eltüntetés
Mf
Különleges képességek
A fejvadász 5. szinttől kezdve képes a pszi Slan-útjának egyes diszciplínáit alkalmazni. Ilyenkor Pszi-használatának szintje egyenlő Tapasztalati Szintjével. Hogy melyek ezen diszciplínák és mikor lesznek elérhetőek számára, arról az alábbi táblázat tudósít:
Tsz.
Diszciplína
5.
Tetszhalál
6.
Zavarás
6.
Testsúlyváltoztatás
7.
Érzékelhetetlenség
9.
Jelentéktelenség
A fejvadász, ha olyan fegyverrel verekszik, melyben történetesen nem képzett, akkor sem a mindenki másra érvényes Képzetlen Fegyver-forgatásból származó hátrányok sújtják, hanem annál jóval enyhébbek: KÉ: -5, TÉ: -5, VÉ: -10, CÉ: -15.
Tapasztalati Szintjével a sebzés is növekszik, amit okozni tud. Két szintenként eggyel. (2. Tsz +1 Sp, 4. Tsz +2 Sp, 6. Tsz +3 és így tovább) Ez hozzáadódik fegyvere vagy puszta ökle sebzéséhez.
Tapasztalati Szint
A fejvadász karakter számtalan dolgot kénytelen folyamatosan gyakorolni ahhoz, hogy fejlődhessen. Ezért nagyon lassan és nehezen lépi Tapasztalati Szintjeit. Ez a tendencia még magasabb szinteken is érvényesül.