Samballa
Egy Toroni Samballa iskola növendékei Az elso Samballa iskolát még a Ryeki-Dawa korszakban hozták létre, mára csak az emlékeik és hírmondói maradtak… A jelenlegiek szerint talán fél tucat Samballa iskola muködik, amelynek legalább a fele Toron határain belül vannak. Az egyik legismertebb a Shuluri Roudon nemesi ház irányításával muködik. Egy samballa iskola minden tagja bárd, kituno zenészek, énekesek, mulattatók és nem utolsósorban remek fegyverforgatók. Megbízóikhoz a józan ész határáig huek maradnak, ezeddig nincs senkinek sem tudomása egyetlen árulásról sem. Valamennyien orültek (így a többségük jelleme káosz). Fegyverforgatási tudományuk rendkívül fontos része a hadrend és a harci mozgások. Ezek többsége, könnyu, gyors és orült mozdulatokat tartalmaz. Talán a legismertebb ilyen a Samballa hármas. A samballa iskolák általában egy nagyobb rendhez, házhoz vagy hatalomhoz tartozik, ezért ezek alárendeltjei. Általában egy fo iskola van és szétszórva az adott helyen több kisebb oktatóterem. Évente egy teremben 9 tanulónál többet nem szokás képezni. A leghíresebb és talán az utolsó legnagyobb Samballa iskola még a Dawa-Ryeki idején létezett, a birodalmak bukásakor veszett oda ez az iskola, neve mára feledésbe merült. 60 fobol állt, egy teljes színtársulat és zenekar. Akkor az Al Tien család alkalmazottjai voltak, de életüket adták egy támadásban. Egyetlen no maradt közülük életben, s o bekerült a családba. Ekkor alapult a Roulon família, amely a mai napig is megtalálható a Nemesi házak közt. A no továbbadta tudását, s ez idotol létezik ez az iskola. Egy samballa énekes soha nem veheti fel egy jól edzett, veteránnal, de egy kalandozóval igen, hiszen bárdok. Ok a bizonyos képzettségekkel többet és bizonyossal kevesebbet kapnak a normál bárdnál, lássuk ezt:
- a kp alapjuk 4 - a szintenkéntije 6 - szintenként 25% ot kap - 1. Tszn kapnak pár plussz képzettséget: - Belharc Af - Kétkezes harc Af - Akrobatika Af - csak 2 fegyverhasználat Af - 1 fegyver dobása Af - Ugrás 25% - Egyensúly érzék 35% - Színészet Mf - Ének/ zene Mf - Etikett Mf - Tánc Mf - Futás Af - 3. Tsz - Belharc Mf - 5. Tsz - 1 fegyver használat Mf - 6. Tsz - Akrobatika Mf - 8. Tsz - Kétkezes harc Mf
A samballa hármas, avagy a samballa ék Ehhez a harcmodorhoz minimum három ember kell, legalább egy, de gyors fegyverrel, amellyel körönként kétszer is támadhatnak. Ekkor fontos a kétkezes harc. Háromszög alakban állnak fel, a két hátsó ember, csak egy kézzel támad, a másik kezüket az elso ember és maguk védelmére használják. Az elso ember csak a támadásra összpontosít, nem védekezik. Ekkor a kezdeményezo értékére +10-et, a támadó értékére +25-öt kap, viszont védoértékére -40-et. A két társának kell megvédenie egy-egy gyorsaság és ügyesség próbával. Ez a hadrend nem folytatható sok körön át, foleg nem jól edzett, hadrendbe sorakozott, jól felszerelt katonák ellen, de rendezetlen csapatok, emberek ellen tökéletes. Sokszor felhasználják mágiájukat is a támadás során - hiszen bárdok - így nem ritka, hogy énekelnek, vagy mormognak közben. Legtöbbször fénymágiát használnak az ellenség megtévesztésére. Különleges képességek - egyedi mágia
Gyors árny Típus: bárd fénymágia, samballa specializmus Mp: 13 / személy E: 1 / személy S: - Vi: 1 s / személy I: egyszeri (1 kör) A mágia egy egyszeru illúzió. Az ellenség szemében sokkal lassabban közelednek és távolabb vannak, mint a valóság. Ekkor az énekest megilleti a meglepetés ereje, egy teljes körig.
Akarat dal Típus: bárd dalmágia Mp: 3/kör E: 1 S: - Vi: folyamatos, amíg tart a mana I: amíg tart a mana A dal olyan mint egy hangos mantra, a hatása közel megegyezik a gyógyítás dalával, csak ehhez nincs szüksége semmilyen zenei kíséretre, csak a saját ének hangjára. Ha ez a dal szól az NJK-k morálja 1-el no, az Akaraterohöz hozzá lehet adni 1-et és körönként 2-o Fp-t gyógyul. Ritkán használják ezt a dalt, Yneven kb 3 helyen tanítják, akkor is csak samballa tanítványoknak. |