Samballa
Egy Toroni Samballa iskola nvendkei Az elso Samballa iskolt mg a Ryeki-Dawa korszakban hoztk ltre, mra csak az emlkeik s hrmondi maradtak… A jelenlegiek szerint taln fl tucat Samballa iskola mukdik, amelynek legalbb a fele Toron hatrain bell vannak. Az egyik legismertebb a Shuluri Roudon nemesi hz irnytsval mukdik. Egy samballa iskola minden tagja brd, kituno zenszek, nekesek, mulattatk s nem utolssorban remek fegyverforgatk. Megbzikhoz a jzan sz hatrig huek maradnak, ezeddig nincs senkinek sem tudomsa egyetlen rulsrl sem. Valamennyien orltek (gy a tbbsgk jelleme kosz). Fegyverforgatsi tudomnyuk rendkvl fontos rsze a hadrend s a harci mozgsok. Ezek tbbsge, knnyu, gyors s orlt mozdulatokat tartalmaz. Taln a legismertebb ilyen a Samballa hrmas. A samballa iskolk ltalban egy nagyobb rendhez, hzhoz vagy hatalomhoz tartozik, ezrt ezek alrendeltjei. ltalban egy fo iskola van s sztszrva az adott helyen tbb kisebb oktatterem. vente egy teremben 9 tanulnl tbbet nem szoks kpezni. A leghresebb s taln az utols legnagyobb Samballa iskola mg a Dawa-Ryeki idejn ltezett, a birodalmak buksakor veszett oda ez az iskola, neve mra feledsbe merlt. 60 fobol llt, egy teljes szntrsulat s zenekar. Akkor az Al Tien csald alkalmazottjai voltak, de letket adtk egy tmadsban. Egyetlen no maradt kzlk letben, s o bekerlt a csaldba. Ekkor alapult a Roulon famlia, amely a mai napig is megtallhat a Nemesi hzak kzt. A no tovbbadta tudst, s ez idotol ltezik ez az iskola. Egy samballa nekes soha nem veheti fel egy jl edzett, veternnal, de egy kalandozval igen, hiszen brdok. Ok a bizonyos kpzettsgekkel tbbet s bizonyossal kevesebbet kapnak a norml brdnl, lssuk ezt:
- a kp alapjuk 4 - a szintenkntije 6 - szintenknt 25% ot kap - 1. Tszn kapnak pr plussz kpzettsget: - Belharc Af - Ktkezes harc Af - Akrobatika Af - csak 2 fegyverhasznlat Af - 1 fegyver dobsa Af - Ugrs 25% - Egyensly rzk 35% - Sznszet Mf - nek/ zene Mf - Etikett Mf - Tnc Mf - Futs Af - 3. Tsz - Belharc Mf - 5. Tsz - 1 fegyver hasznlat Mf - 6. Tsz - Akrobatika Mf - 8. Tsz - Ktkezes harc Mf
A samballa hrmas, avagy a samballa k Ehhez a harcmodorhoz minimum hrom ember kell, legalbb egy, de gyors fegyverrel, amellyel krnknt ktszer is tmadhatnak. Ekkor fontos a ktkezes harc. Hromszg alakban llnak fel, a kt hts ember, csak egy kzzel tmad, a msik kezket az elso ember s maguk vdelmre hasznljk. Az elso ember csak a tmadsra sszpontost, nem vdekezik. Ekkor a kezdemnyezo rtkre +10-et, a tmad rtkre +25-t kap, viszont vdortkre -40-et. A kt trsnak kell megvdenie egy-egy gyorsasg s gyessg prbval. Ez a hadrend nem folytathat sok krn t, foleg nem jl edzett, hadrendbe sorakozott, jl felszerelt katonk ellen, de rendezetlen csapatok, emberek ellen tkletes. Sokszor felhasznljk mgijukat is a tmads sorn - hiszen brdok - gy nem ritka, hogy nekelnek, vagy mormognak kzben. Legtbbszr fnymgit hasznlnak az ellensg megtvesztsre. Klnleges kpessgek - egyedi mgia
Gyors rny Tpus: brd fnymgia, samballa specializmus Mp: 13 / szemly E: 1 / szemly S: - Vi: 1 s / szemly I: egyszeri (1 kr) A mgia egy egyszeru illzi. Az ellensg szemben sokkal lassabban kzelednek s tvolabb vannak, mint a valsg. Ekkor az nekest megilleti a meglepets ereje, egy teljes krig.
Akarat dal Tpus: brd dalmgia Mp: 3/kr E: 1 S: - Vi: folyamatos, amg tart a mana I: amg tart a mana A dal olyan mint egy hangos mantra, a hatsa kzel megegyezik a gygyts dalval, csak ehhez nincs szksge semmilyen zenei ksretre, csak a sajt nek hangjra. Ha ez a dal szl az NJK-k morlja 1-el no, az Akaraterohz hozz lehet adni 1-et s krnknt 2-o Fp-t gygyul. Ritkn hasznljk ezt a dalt, Yneven kb 3 helyen tantjk, akkor is csak samballa tantvnyoknak. |