Gyertyamágia ------------
A Füst Nôvérei a gyertyamágia mesterei. Szinte nincs is olyan mágikus hatás, amelyet ne tudnának elérni mágikus gyertyáik segítségével. Zara Per Aien nôvér sok új varázslatot dolgozott ki hosszas, szorgalmas kísérletezéssel. Lássunk ezek közül néhányat részletesen:
Transz gyertyája ---------------- Szín: Fehér Idô: 5 perc MP: 5+1/perc
Ha ennek a gyertyának a füstjét szívja, a boszorkány könnyebben esik transzba. A megfelelô varázslat 15 perc helyett csak 5 percet vesz igénybe, MP igénye pedig 3-ról 2-re módosul. A transzba esett boszorkány természetesen már elolthatja a gyertyát, hogy a maradékot késôbb felhasználhassa.
Füstidézô gyertya ----------------- Szín: Világosszürke Idô: 3 perc MP: 8+3/perc
A gyertya a "Füstidézés"-nél leírtakkal megegyezô hatású füstöt bocsát ki. A gyertya meggyújtása után 2 körrel lesz egy méter átmérôjû a füstfelhô, ezután egy-egy körrel tovább tart, hogy a füstfelhô átmérôje tovább nôjön. (Az 5. kör végére lesz 2 m, a 9. kör végére 3 m, stb.) Ez a gyertya csak zárt helyiségben hatásos, viszont füstje hosszú percekig megmarad. Megfelelô amulett birtokában a füst hatástalan. A szekta tagjainál természetesen van ilyen amulett.
Árnyékgyertya ------------- Szín: Sötétszürke Idô: 2 perc MP: 6+1/perc
Ez a gyertya meggyújtása után nem világosságot, hanem sötétséget áraszt magából. Minél több ilyen gyertya ég egy helyiségben, annál teljesebb a mágikus sötétség. Egy ilyen gyertya megközelítôleg egy-két normális gyertya fényét semlegesíti. A gyertya az infra- és ultralátást nem befolyásolja.
Vakmerôség gyertyája -------------------- Szín: Vérvörös Idô: 4 perc MP: 10+1/perc+4/E E: 3 ME: Mentális
A gyertya füstjének beszívása után, az áldozat elfeledkezik minden félelmérôl. Ha társai figyelmeztetik, hogy túl nagy kockázatot vállal, csak nevet rajtuk. Ebben az állapotban ugyanúgy nem tart ellenfélnek egy csapat mezítlábas gyerkôcöt, mint két összehangoltan mozgó, állig felfegyverzett páncélos alakot. A hatás a gyertyától való eltávolodás után is megmarad, méghozzá annyi percig, amennyivel az áldozat elvétette Mágiaellenállását.
Vakrémület gyertyája -------------------- Szín: Sötétvörös Idô: 4 perc MP: 14+1/perc+5/E E: 3 ME: Mentális
Ennek a gyertyának a hatása ellentétes az elôzôvel. Aki füstjét beszívja és elvéti mentális Mágiaellenállását, hirtelen mindenben veszedelmet lát. Még kedvenc kardját sem meri elôhúzni, mert fél, hogy megvágja magát. Ha rátámadnak, eszelôs módjára menekülni kezd, ha erre nincs lehetôsége, a "Harc félelem alatt" módosítói érvényesek rá.
Kín gyertyája ------------- Szín: Világoskék Idô: 5 perc MP: 8+2/perc+3/E E: 3 ME: Mentális
Bárki, aki beszívja ennek a gyertyának a füstjét, és elvéti mentális Mágiaellenállását, enyhe, ám lassan erôsödô fájdalmat érez. (Körönként 1k3, 2k3, 3k3, stb. FP-veszteség) Ha az áldozat eltávolodik a gyertya közelébôl, lassan visszanyeri elvesztett FP-it, fél percenként 1k3 FP-t.
Gyilkos gyertya --------------- Szín: Fekete Idô: 10 perc MP: 37+1/perc+6/E E: 5 ME: Asztrális
Aki ennek a gyertyának a füstjét beszívja, és elvéti asztrális Mágiaellenállását, az elsô olyan személyt, aki megtámadja, megsérti, vagy akár csak egy rossz pillantást vet rá, megpróbálja megölni. A varázslat hatása alatt nem tervezget, nem taktikázik, azonnal végezni akar képzelt, vagy valós ellenfelével. A küzdelem halálig tart. A hatás megmarad a gyilkosság után is, mégpedig annyi percig, amennyivel az illetô elvétette Mágiaellenállását.
Hûség gyertyája --------------- Szín: Csontszínû Idô: 60 perc MP: 15+1/10perc E: 1 ME: Asztrális
Ez a gyertya szinte semmiben nem különbözik a normális világítóeszköztôl. Füstje színtelen, szagtalan, szinte észrevehetetlen. Hatása egyszerû: aki a füstjét huzamosabb idôn keresztül beszívja, hajlamos lesz a környékre mint szívének kedves helyre, már-már mint második otthonára tekinteni. A varázslat olyan személyek esetében, akik eleve negatív érzelmekkel viseltetnek az adott hely iránt, csak nagyon hosszú idô után lehet hatásos.
Közöny gyertyája ---------------- Szín: Halvány sárga Idô: 30 perc MP: 22+1/perc+2/E E: 3 ME: Mentális
Ez a gyertya kiválóan megfelel bizonyos helyiségek ôrzésére, a hívatlan látogatók távoltartására. Ugyanis aki a füstöt beszívja, sikertelen mentális Mágiaellenállás esetén elveszti az érdeklôdést a gyertya által ôvigyázottö terület iránt, mégpedig annyi percre, amennyivel elvétette Mágiaellenállását.
Zavar Gyertyája --------------- Szín: Világosbarna Idô: 12 perc MP: 23+1/perc+4/E E: 7 ME: Mentális
Bárki, aki ennek a gyertyának a füstjét beszívja, és elvéti Mentális Mágiaellenállását, képtelen lesz a koncentrálásra, a huzamosabb ideig tartó logikus gondolkozásra. Az áldozatok - amíg a füst hatása alatt állnak - fokozatosan elvesztik képességüket a Pszi-diszciplínák alkalmazására, illetve a varázslásra. Játéktechnikailag ez annyit tesz, hogy a sikertelen Mentális Mágiaellenállás után az áldozat körönként elveszít k3 Pszi-pontot, szabad Pszi pontjai elfogytával körönként k3-k3 Pszi-pontot a Dinamikus pajzsaiból, végül pedig két körönként k3 Mana pontot. A gyertya igazi veszélye abban rejlik, hogy az áldozat elméjét mindezek után már csak a Statikus pajzsok védik, így sokkal inkább ki van szolgáltatva az esetleges további gyertyák hatásának.
|