magus-site
magus-site
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Erre tévedő árnyak
Indulás: 2005-01-23
 
Fajok
 
Harcos Főkaszt
 
Szerencsevadász Főkaszt
 
Harcművész Főkaszt
 
Pap Főkaszt
 
Varázshasználó Főkaszt
 
Mágia
 
Pszi
 
Wier

Wier

 

Leírás: Bizonyos szempontból nem tekinthetőek

külön fajnak, nincs társadalmuk, kultúrájuk, emberként

élnek, igazi kilétüket titkolva. Idővel megejtően

szép férfivá vagy nővé serdülnek, és semmiben

sem különböznek külsőre az emberektől, szemfogaik

alig észrevehető különbségétől eltekintve.

Viszont sorsuk egy átkos szenvedéllyel verte meg

őket: olthatatlanul szomjaznak a friss vérre, ettől

függetlenül éppúgy táplálkoznak, mint más ember.

Először húsz esztendős korában jelentkezik bennük

a friss vér iránti vonzalom. Nem cél nélküli vágy

ez, hanem olyan képességekkel ruházza fel a wiereket,

amelyeknek az ember csak ritkán juthat birtokába.

Természetükhöz az uralkodás illik, a szolgasorsot

nehezen viselik. Különös képességeik révén

már ifjúkorban magas pozíciókba kerülnek.

Jellemük általában Halál, de ez nem jelent

minden esetben velejéig romlott, gonosz lényt. Az

Élet jellem nagyon ritka, így akár „jó” istenek papja

is lehet, de ha hódol szenvedélyének, akkor könynyen

elveszíti istene jóindulatát és varázslatait.

 

Tulajdonságok:

Szépség +1

Intelligencia +1

Erő 18 (20)

Állóképesség 18 (20)

Gyorsaság 18 (20)

Ügyesség 18 (20)

Egészség 18 (20)

Szépség 19 (21)

Intelligencia 19 (21)

Akaraterő 18 (20)

Asztrál 18 (20)

 

Korhatárok:

I.                 II.               III.         IV.          V.           VI.

13- 16        17 -30       31- 42      43- 55     56- 75     76-

DE ha vért iszik, azon a napon NEM öregszik!

 

Választható kasztok: harcos, fejvadász*, lovag,

tolvaj*, pap*(csak halál jellemű isten papja),

paplovag*(csak halál jellemű isten paplovagja),

boszorkány, boszorkánymester, varázsló*

 

Különleges képességek:

- vérmágiának, vérrel kapcsolatos varázslatnak

nem esnek áldozatul, az aktív vérmágiát

20m-es körzetben megérzik

- szükségük van naponta egy kb. pohárnyi,

vagy kupányi állati vagy emberi vérre

Ha nem fogyasztanak vért egy napig: arcuk

elkínzott lesz (Szépség –1), gondolataik

szinte csak a körül járnak (Intelligencia –1),

mind ingerültebbé válnak (Asztrál –1).

Mindez öt napig elviselhető, utána már fizikai

fájdalommal jár, képességei lecsökkennek

(kábulat módosítói érvényesek). Ilyenkor

a vér szaga, látványa könnyen az őrületbe

kergetheti, Akaraterő és Asztrál próba, ha

sikertelen, ráveti magát a „táplálékra”. Saját

és más vérivók, betegek vére nem oltja

szomját, alvadt vértől megbetegszik.

Rendszeres vérivással: Infralátás 30m, hallás

és szaglás 2x, nem öregszik aznap!!

- Élet csókja: Ép szívás gyógyításra, vagy elraktározza

különleges szervébe hogy vará8.

zsoljon belőle (max. Egészsége 10 feletti része),

szomját oltsa vagy gyógyítsa magát.

- Varázslatai: 1 Ép-ért: Árnyak, Elkoppintás

(Tűzgyújtás fordítottja), Rettegés, 2 Ép-ért:

Bűbáj/Szerelemvarázs, 3 Ép-ért: Parancs,

Felejtés csókja, 4 Ép-ért: Halál csókja.

Minden varázslat: erőssége: 5E, v.idő: 1

szegmens, szint = wier szintje.

 

Más formában:

Wier (Vérivó)

A wierek bizonyos szempontból nem tekinthetők külön fajnak: nincs külön társadalmuk, kultúrájuk, az emberek közt élnek, valódi kilétüket titkolva. Másságukról születésük után eleinte semmi sem árulkodik, mindössze a már újszülöttkorban is tőhegyes szemfogak. Idővel sudár termetű, rabulejtően szép nővé vagy férfivá serdülnek. Ismertetőjegyeik a hegyes szemfogak sem különböznek immár annyira más emberkéitől. A tényt, hogy a wierek a nagyhatalmú élőhalottak, a vámpírok rokonai, csupán az leplezte le, hogy különös képességekkel áldotta és átkos szenvedéllyel verte meg őket sorsuk: olthatatlan vágyal szomjaznak a friss vérre. A vér ivása azonban nem elengedhetetlen szükségletük, éppen úgy esznek, isznak ők is, mint a többi ember, csupán megrögzött szenvedélyük. Ha lemondanak, vagy lemondani kényszerülnek róla, időlegesen elveszítik különleges képességeiket, olyanná lesznek, mint bármely közönséges halandó.

Mindezek dacára a wierek nem mindig Halál jelleműek, bár a sors rájuk szabta szenvedélyül kétségtelenül effelé sodorja őket. Sokan közülük szembeszállnak sorsukkal, s a hatalomról lemondva egyáltalán nem, vagy csak emberséges módon vesznek magukhoz vért. Csak állat vért isznak, azt is szolíd formában, serlegből, vagy edényből.

A wier természete, gondolkodásmódja, viselkedése neveltetéstől függ, akárcsak az embereknél. Először húsz esztendős korában ébred fel benne a friss, meleg vér utáni szomj. Hiába állnak ellen az egyre erősebb, őrjítőbb késztetésnek, a legtöbb vérivón idővel elhatalmasodik a vámpír-természet. Nem cél nélkül való vágy ez, az állatok, vagy emberek még elő testéből kiszívott vér hordozta többlett-Életerő különleges képességekkel ruházza fel a wiereket, olyan hatalommal, melyhez hétköznapi ember csak évtizedes tanulás árán, vagy soha nem juthat.

Nem tudni jellemükből fakad-e, vagy pedig hosszú eletük és különleges képességeik természetes velejárója, hogy idővel, bármely mélyről is kezdjék életútjukat, vezető szerephez, magas méltósághoz, kiváltságokhoz jutnak az emberi társadalomban. Természetukhöz az uralkodás illik, a szolgasorsot nehezen viselik. Különleges képességeik révén általában már ifjúkorban magasra jutnak.

Természetesen a vérivás minden épeszű halandóban félelmet kelt, így az emberi és félemberi társadalmakban könyörtelenül, tűzzel-vassal írtják az efféle szenvedély rabjait. A leleplezett wier, legyen bármennyire jóindulatú teremtmény, nem számíthat kegyelemre, egyedül a rang és a hatalom mentheti meg, a vagyon, a katonák serege.

Az állatok különösen érzékenyek a vérivók jelenlétére, szagukat megérezve nyugtalanná, sőt agresszívvá válhatnak (40% eséllyel). Ha az állat első alkalommal "nem dobja meg" a kívánt százalékot, többé képtelen lesz észlelni a wier nem emberi mivoltát. A Pszi Kyr-metódusának Aura Érzékelés nevű diszciplinája azonnal leleplezi a vérivó szenvedélyt.

A wierekről keveset tud a világ. Tudós bölcsek áldoztak életükből esztendőket annak kiderítésére, ki és miért születik wiernek, s elsősorban hogyan, hiszen mindkét szüleje közönséges ember. Mágia, pontosabban a lélekvándorlás mágia által megbolygatott törvényei hozzák létre e különös, és különleges teremtményeket. Mondják, lelküket karmatikus súly terheli, valamely sötét cselekedett, amelyet elöző életükben követtek el, önhibályukon vagy azon kívül. Wierként születnek újjá azok, akik elöző életükben a hatalomvágy rabszolgái voltak, s akik másokat tettek vérszívó élőholttá gyalázatos szertartások által. A kisértésekkel teli és hatalommal kecsegtető élet kemény, de igazságos próbatétel számukra. Ám wierként térnek vissza azok is, akiket a sötét szertartások szakítottak ki a lélkekvándorlásból, vagy akiket mások gonoszsága avagy egy meggondolatlan

A wier előlény, nem élőhalott, mint lelki rokona a vámpír. Valójában e két teremtmény között más rokonság és hasonlóság nem fedezhető fel, mint a közös szenvedély a várivás. A wier, szörnyű szenvedélyétől eltekintve, nem különbözik a közönséges embertől, még akkor sem, ha halála után gyakran vámpírrá változik. Amúgy jellemétől, természetétől függ, miként viszonyul az ővénél kétségtelenül nagyobb élőhalottakhoz. Ha tobzódik borzalmas hatalmában, bizonyára írénységgel tekint a vámpírokra, hogy ellesse tudásukat gyakran a szolgálatukba szegődik. Más a helyzet amikor a wier megtagadja szenvedélyét, az ilyen még az embereknél is nagyobb gyűlölettel néz rokonaira, gyakorta saját balsorsának okozóját látja bennük, valljuk be nem is alaptalanul.

A wier karakter származásától és neveltetésétől függően tulajdonképpen bármelyik kasztba tartozhat, bármelyik kaszt tulajdonságait elsajátíthatja. Kétségtelen, hogy leggyakrabban a különféle sötét papi és lovagrendeket, boszorkány és boszorkánymester szektákat, varázslóiskolákat részesíti előnyben, hatalomvágyának köszönhetően. A fejvadászok, tolvajok és gladiátorok lemondástól terhes életmódját, szolgasorsát nehezen viselné.

Egyes kasztok tudása nem érhető el a wierek számára, ami nem elsősorban a wier karaktereken, hanem sokkal inkább ezen kasztok tanítómesterein múlik. A harc- és kardművész mesterek, az "Élet" jellemet hirdető istenek papjai aligha fogadnának maguk közé egy vérivó szörnyszülötett. Csak a Halál jellemű istenek papjai, paplovagjai lehetnek vérivók, mint ahogyan az egyes varázslóiskolák sem fogadják maguk közé az ilyen tanítványt.

Az "Élet" jellemű wier valóságos ritkaság, az ilyen karakter akár még "jó" vallások papja, paplovagja is lehet. A lelki kettőség, a kínzó vérszomj, s vele szemben a visszatartó erkölcsök páratlanul érdekes szerepjátékra adnak lehetőséget. Az efféle wiert kizárólag az igazi szerepjátékot előnyben részesítő Játékosoknak ajánljuk, figyelemmel a mindkét oldalról megszorításokkal sújtott karakter okozta nehézségekre. Ha az ilyen karakter hódol a szenvedélyének, elveszíti istene jóindulatát, ha elzárkózik attól, különleges wier képességeiről mond le, s szüntelen szenvedés jut osztályrészül.

A wierek, mint közönséges halandók, bármelyik Pszi-iskolát elsajátíthatják. Mivel azonban Harc-, és Kardművésszé nem lehetnek, a Slan-pszit teljes formájában sohasem tanulhatják meg.

A wierek egyetlen állandóan fennálló különleges képessége, hogy semmiféle vér-mágiának, éás vérrel kapcsolatos varázslatnak nem eshetnek áldozatul. Az ilyen varázslat a vérivón létre sem jön. Ugyanakkor az éppen aktív vérmágiát 20 méteres körzetben megérzi, akár leplezett, akár nem.

A wierek összes többi képessége ideiglenes, azaz csak akkor rendelkeznek velük, ha rendszeresen hódolnak vérivó szenvedélyüknek. Amikor azt elmulasztják, képességeiket időlegesen elveszítik.

A vérivók látszólag közönséges emberekként is élhetik az életüket, azonban lelkük mélyén mégis ott lappang a vér utáni örökös szomj. Sokan a leleplezéstől való félelmükben vagy saját állati természetüktől elborzadva választják az emberibb, ámde gyötrelmesebb utat, s csak mértékkel hódolnak szenvedélyüknek. Ők csak a legvégső esetben élnek vérivással, s jórészt csak állatok vérét fogyasztják, serlegekből, vagy ivókupákból. Mások szinte tobzódnak a szenvedélyük nyújtotta előnyökben, s szó szerint az utolsó cseppig kiélvezik sötét hatalmukat. Naponta vérrel oltaniuk kell szomjukat. Pontos megkötés nincs, de egy kisebb pohárnyi vér semmikép sem elegendő.

Ha egy wier egy teljes napon át nem fogyaszt vért, arca elkínzottá válik (Szépsége 1-gyel csökken), gondolatai minduntalan visszatévednek szenvedélyére, amelynek elmulasztott hódolni (Intelligencia 1-gyel csökken). Gyötrelme napról-napra fokozódik, mind ingerültebbé válik (Asztrálja naponta 1 ponttal csökken, maximum 5-tel). Öt nap után már erős fizikai fájdalmat okoz neki különleges táplálékának hiánya, Képességei lecsökkennek, ingerlékennyé válik (a Kábulat módosítói¹ vonatkoznak rá). Ilyenkor a vér szaga, vagy egy nyílt, vérző seb látványa könnyen az örületbe kergetheti (Akaraterő és Asztrál próbát köteles dobni, ha elvéti ráveti magát a "táplálékra"). Saját és más vérivók testnedvei nem oltják szomját, sőt, attól undorodik, miként a beteg emberek vérétől, vagy az alvadt vértől is. Utóbbiakat az első korty után megérzi, és ha tovább fogyaszt belőlük, maga is megbetekszik. A Mesterfokon képzett alkímisták ismernek egy költséges eljárást, melynek segítségével az élőlények testnedvei lepecsételt amforákban huzamosabb ideig friss állapotban tárolhatók, alvadás nélkül. A nem egyenesen élőlényből kiszívott vér, nem jelent Életerőt, azt sem sebeinek gyógyítására, sem varázserejének fokozására nem fordíthatja a vérivó.

minden wier képes az Élet Csókjának (lásd. Boszorkánymágia) alkalmazására, vérszívás formájában. Maximum annyi Ép-t képes kiszipolyozni, ahánnyal áldozata rendelkezik. Ebből az Ép-mennyiségből gyógyíthatja saját (Ép) sebeit, mire azok heg nélkül beforrnak, vagy pedig életerőt raktározhat el különleges varázshatalmának gyakorlásához. A wier rendelkezik ugyanis egy különleges, mágikus szervvel, amely a vérként kiszívott életerőt varázserővé alakítja. Ez maximum annyi életerő (Ép) elraktározására képes, amennyi a vérivó Egészségének 10 feletti része. Az elfogyasztott, azaz összegyűjtött életerőből a wier az alábbi, a Boszorkánymágiára hasonlító varázslatokat hozhatja létre:

·         1 Ép Árnyak

·         1 Ép Elkoppintás (a Tűzgyújtás fordítottja, a gyertyák kialszanak)

·         1 Ép Rettegés

·         2 Ép Bűbáj (avagy Szerelemvarázs az ellentéte neműekre)

·         3 Ép Parancs

·         3 Ép Felejtés csókja

·         4 Ép Halál Csókja

A varázslatok 5 E erősségüek, és semmiképpen nem erősíthatők. Egyéb jellemzőikben az azonos boszorkányvarázslatokra hasonlítanak. A szint a wier Tapasztalati Szintjével egyezik meg, míg a varázsláshoz szükséges idő minden esetben mindössze 1 szegmens. A Bűbáj avagy Szerelemvarázs, a Rettegés és a Parancs alkalmazásához a vérivónak elég rápillantania áldozatára, ám a hatás csak akkor jön létre, ha az áldozat óvatlanul egyenest a wier szemébe néz. A wier 1 Ép elraktározott életerő feláldozásával 1 napra mellékhatás nélkül elfojthatja a vér iránti szomját. Ezen a napon nem súlytják a Képesség-csökkenések, és különleges képességeit is használhatja. A vérivó azon a napon, amikor ember vérét szívta ki, nem öregszik.

Ha súlyosan megsebesül, de nem talál a környezetében alkalmas áldozatot, akinek vérét kiszívva magát ghyógyíthatná, a wier az elraktározott Életerőből is fordíthat a gyógyulásra. Természetesen a saját vére sem erre, sem más képességeinek használatára nem alkalmas.

A wierek harapása k3 Fp sebet okoz, és más vérivó teremtményekével ellentétben, nem fertőző.

Különleges képességeik:

·         Infralátás, 30 méter távolságig.

·         Hallása és szaglása az emberinél kétszer jobb.

·         Azon a napon, melyen embervért vesz magához, nem öregszik.

Tulajdonságok:

·         Intelligencia +1

·         Szépség +1

Lehetséges ksztok:

·         Harcos

·         Fejvadász*

·         Lovag

·         Tolvaj*

·         Pap*

·         Paplovag*

·         Nomád sámán

·         Boszorkány

·         Boszorkánymester

·         Varázsló*

¹Kábulat módosítói:

·         Erő: -2

·         Állóképesség: -2

·         Gyorsaság: -2

·         Ügyesség: -2

·         Akaraterő: -5

·         Asztrál: -5

·         KÉ: -15

·         TÉ: -20

·         VÉ: -25

* Csak a KM engedélyével.

 

 

 
Zene
 
Idő:
 
Vélemény?
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A legjobb helyek:
 
Ynev
 
Egyebek
 
Fegyverek, páncélok
 
Kalandmesternek
 
Istenek
 
Bestárium
 
Varázstárgyak, ereklyék
 
Karakterlapok
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal