Szimbionta
Itt egy elssorban mgikusan ltrehozott l szervezetrl van sz, mely segtsgvel bizonyos kpessgek nvelhetk, illetve jak szerezhetk be. A szimbizis lnyege, hogy kt llny l trsulsban, melynek mind a kett hasznt ltja. A mi esetnkben a Simbion tpllkot kap a gazdaszervezetbl, s cserbe is juttat valamit annak. Ha valaki egyszer szert tesz egy ilyen szervezetre, akkor attl mr csak "erszakkal" tud megszabadulni. Ezek a kapcsolatok egy letre szlnak!
Eredetket tekintve Krn hatrvidknek mellktermkei. Nem tkletesek s a hibikat nem is nagyon lehet kikszblni. Ellltsuk tudomnya nem tartozik a legbonyolultabbak kz! Aki mr prblkozott vele, az azt mondja, hogy egy glem elksztse szzszor nehezebb! Vajon mirt van az, hogy mgsem olyan elterjedt alkalmazsuk? Magyarzat igen egyszer! Kevs az olyan haland, akinek a krni magiszter megsgn mdjt! Persze ez sem mai tallmny, s gy knyvtrak mlyn, vagy megszllott kutatk laboratriumaiban fellelhet rluk szl rsos m, netn l pldnyuk is!
A Simbiontk fajti s tulajdonsgai:
- Ert nvel: 1 pldnya max. k6/2+2-vel tudja ezen kpessget nvelni. Megjelenhet ez gy, hogy az illetnek keze lba dagadni fog az izomktegektl, vagy mint egy pr j vgtag. Ha az illet tl sokszor -alap- erejt meghalad erfesztst vgez (a maximumra hajt), akkor az llkpessg elbuksakor maradand krosodst szenved (pl: cskken az ereje, vagy llkpessge, vagy lesntul stb, ez a KM-re van bzva, persze nem ktelez hasznlni). Prosval szoks alkalmazni, erre vonatkozik az EK-ja, de egy darab esetn ennek a fele rvnyes. Az j vgtag formailag egy meglvt imitl, annak erejvel azonos lesz. EK=32
- gyessget nvel: 1 pldnya k6/2+2-vel tudja ezen kpessget nvelni. Az alanynak biztosabban mozog a keze, jobban rzkeli a kisebb vltozsokat pl: gy t tud bjni a csapda rzkeli kztt, hogy mg vletlenl sem r azokhoz, stb... A huzamosabb, nagy gyessget kvetel tevkenysgek vgzse komoly ignybevtelt jelent, gy ez befolysollag hat a karakter llkpessgre. A tevkenysgtl, s annak idejtl fggen a KM hivatott a negatvumokat meghatrozni! Egyszeri nvelsre rtelmezve! EK=53
- IQ-t nvel: 1 pldnya k6/2+2-vel tudja ezen kpessget nvelni. gy mkdik, mint egy msodik agy, de csak trolni kpes az informcikat, teht nem kpes gondolkodni. Lehetv teszi azt, hogy els rnzsre megjegyezzen az illet akr egy bonyolult trkpet, vagy egy rst, anlkl, hogy a pszi diszciplinkat hasznln. Az elmben trolt pszichs energik is nvekedni fognak 10 Pszi ponttal. Htrnya, hogy az illetnek a szpsge 2-vel romlik, mivel a koponyaformja jelentsen megvltozik. EK=76
- Akaratert nvel: 1 pldnya k6/2+2-vel tudja ezen kpessget nvelni. Hasznlatakor addik csak hozz az alaphoz. Az alkalmazsnak ideje maximum 1 perc. Ha ez idt tllpi alkalmazja, akkor egszsgi llapota fog rohamosan romlani, krnknt 10 Fp-t fog veszteni, az egszsgprba elbuksra eljul. Maradand krosods is fellphet, pl: megvakul, megsketl, lebnul, megrl. Az igazi hatalmat a 21-es akaratert meghalad kpessg jelenti, egy jfajta Pszi alkalmazst hoz magval. Ez a Vasakarat. A hasznlja pszi pontjain kvl Fp pontjait is ezen tevkenysgre fordthatja, de egyszerre csak 15 pontnyit. Az els alkalmazst kvet 1 rn bell meditcival meg kell tiszttania elmjt a Vasakarat elmt krost uthatsaitl! EK=79
- Gyorsasgot nvel: 1 pldnya k6/2+2-vel tudja ezen kpessget nvelni. Hasznlatakor addik csak hozz az alaphoz. Huzamosabb ideig trtn hasznlata bnulst hozhat magval. Folyamatosan 10 percig alkalmazhat. A futs kpzettsggel egytt a karakter akr egy versenylovat is kpes lesz lehagyni. Az idkeret tllpse julst von maga utn. Hasznlatt kveten 1 ra pihens szksgeltetik, amit az els hasznlatot kveten 1 rn bell meg kell kezdeni, klnben a karakter akr llva is elalszik a kimerltsgtl. Prosval alkalmazand! Lbanknt egy-egy karonknt egy-egy. Prosval rtelmezend az EK! EK=42
- j kpessget ad:
~ Infraltst ad: egy szem n ki az illet homlokn, mellyel a krnyezet htrkpt ltja, de ez nem trlts, teht tvolsgot csak akkor tud megbecslni, ha a clpont mozog! Elnye, hogy egyszerre lehet alkalmazni a norml ltssal. (A kpessg mrtkt a KM hivatott eldnteni!) EK=17
~ Ultraltst ad: az illet szeme fog mdosulni, de ennek kvetkeztben ltsa romlik. Mkdst tekintve vilgosban a normllts mkdik, de a krnyezet elsttedse sorn autmatikusan tll az ultraltsra, ami fekete-fehr kpet fog adni. EK=25
~ Ultrahallst ad: az illet hallsa megktszerezdik, gy jobban fog hallani mint egy elf, de ez szmra nagy erfesztst ignyel, gy amennyiben ezt a kpessgt hasznlja, gy flrnknt llkpessget kell dobnia, s ennek elbuksa esetn k10 percre teljesen megsketl. EK=48
~ Vizitdt ad: kpess vlik az illet a vz alatti levegvtelre. Htrnya, hogy a karakter eszttikai megjelense jelentsen romlik: pocakoss vlik, s "elefntnyaka" lesz, szpsge k5-tel romlik. Valdi torzszltt kpes vltoztatni az embert ez a lny! Maximum 5 hnapot kpes egyfolytban a vzben tlteni az illet! EK=66
~ Karmot ad: az illet kinyjthat karmokra tesz szert, melyek az klharc kpzettsggel +k6+3 sebzst ad. Htrnya, hogy ezt a szervet tisztn kell tartani! A napi tisztts elmulasztsakor egszsgprba ellenben romlik szervezete ellenll kpessge, s ez betegsghez vezethet. Minl rgebben hasznlja az illet, annl kisebb a megbetegeds eslye. Egy darabra rtelmezve. EK=19
~ Csklyt ad: az illet kezbl max. 7 lbra kinyjthat kgyszer kpzdmny jn ltre. A teherbrsa a gazda ssztmegnek 7 szerese, kinyjtsakor irnythat, gy akr egy gerendra is rtekerhet. A vgn egy kis kp tallhat, melybl kis karmok nyithatk ki, melyek visszafel nznek. A kilvsekor a gazdnak a karjt oldalra, testvel prhuzamosan kell kitartani, klnben maga is srlni fog k6-tal. A kilvs gyorsasga egy nylvesszvel azonos. Egyms utni gyors kilvsek nem lehetsgesek, legalbb 3 krt kell vrnia az jabb kilvssel. A vele trtn tmadskor a T:+20, s ehhez az klharc kpzettsg is hozzjrul, sebzse k6, krnknt 2 tmadssal, kilvsnl 2k6 sebzssel! Visszahzsa akarati tevkenysg, de a gazda testslyt nem kpes behzni, gy annak kell rajta, mint ktlen felmsznia. A tiszttsa nem szksges, de az illetnek szeme behlyogosodhat, s ekkor ltsa 1/4-re cskken. Ez egszsgprba fgg! EK=27
~ Mrget ad: az illet nyla, vagy egyb vladka mrgezv vlik, de ez rnzve nem veszlyes. Htrnya, hogy ms mrgekkel szemben cskkenhet az ellenll kpessge. Azt, hogy milyen ers mrget tud ellltani, s elviselni azt a KM hivatott eldnteni! EK=20
~ Szrnyakat ad: az illet htn „denevrszrnyak” jnnek ltre, melyek segtsgvel kpess vlik a vitorlz replsre. A szrny sszecsukhat, a fesztvolsga max. 7 lb lehet. Ha aktv replst kvnna folytatni a delikvens, gy ehhez minimum 20-as erre van szksg, s kevesebb, mint 60kg tmegre! A repls kpessge nem jr egytt a repls kpzettsggel, gy ezt kln meg kell tanulnia! Repls Af 12 kp, ekkor kpes fel- s leszllni, vitorlzva replni. Repls Mf: 55 kp, ekkor kpes lesz bonyolult manvereket vgezni, mreplni a levegben, szlltani terhet, aktv replst folytatni. A Lgiharc kpzettsg mr komoly elnykkel jr. Af 10 kp, gy kpes lesz fldn halad lnyekre levegbl tmadni T: +15, K: +15. A Mf-on (20kp) mr levegben repl lnyek ellen is kpes lesz harcolni. Ehhez legalbb repls Af-ra van szksge. K: +30, T: +40 EK=40
Minden szimbiontnak van egy elviselhetsgi kszbe (EK). Amennyiben ezen sszestett kszbk elrik a karakter Idegen Testtel Szembeni Ellenll Kpessgt (ITSEK) az menthetetlenl belehal a beavatkozsba.
Az ITSEK kiszmtsa: Alap: Egszsg + llkpessg + Akarater(aktulisak) Bizonytalansgi tnyez: |k100-100| = a bizonytalansgi tnyez (egyszer doband az els beavatkozs eltt!) ITSEK = Alap + Bizonytalansgi tnyez ITSEK < sszes EK = biztos hall
A szimbionta csak nylt seben keresztl kpes bejutni a testbe s ott a tpustl fggen kifejti hatst. A fejldsi ideje 8 s 24 ra kztti. Ezen id alatt mly folytonos meditcival lehet befolysolni fejldst. Ahhoz hogy a kapcsolat teljes legyen a kt fl kztt legalbb 2 htnek kell eltelnie. Ez idn bell a szimbionta irnytsa akadozik, bizonytalan. A kt ht leteltvel a kapcsolat teljes lesz. Az inplanttum s a gazda eggy vlnak, s gy szimbiontnknt +1p (FP nlkl) jrul a gazda p-jhez. Ha a kthten bell a gazda tlerlteti szimbiontjt, akkor az akr el is pusztulhat, vagy mkdsben komoly zavarok lphetnek fel. A szimbionta srlse nem tarts, hisz regenerldsa igen gyors, a gazda gygyulsval egybe esik, teht, ha a gazda p-je maximumon van, akkor a szimbionta is egszsges.
Qty
");
-->
tollbl! |