Aquír eredetű diszciplinák
Az alább felsorolt diszciplinákat egyenként 1 Kp-ért, és 1 hónapig tartó tanulással sajátíthatják el a karakterek. Csak Kránban, illetve elvétve Gorvik területén lehet találni megfelelő tanárt. A Típus mellett van felsorolva, hogy mely pszi metódust ismerők sajátíthatják el. Csak Halál jellemű karakterek képesek a diszciplinákat használni, a többieknek minden használatkor Asztrál-próbát kell dobniuk, melynek sikertelensége esetén jellemük Halálra módosul.
Villám
Típus: Slan
Pszi pont: 7/E
ME: -
Meditáció ideje: 3 szegmens
Hatótáv: 25 lépés
Időtartam: egyszeri
A harcművész kinyújtott ujjaiból energiavillámok csapódnak az áldozat testébe, erősségenként k10 Fp sebez okozva. Hatásaiban megegyezik a boszorkánymesteri villámmágiával (ET 241.old)
Fojtogatás
Típus: Slan, Kyr
Pszi pont: 4/kör
ME: asztrális
Meditáció ideje: 2 szegmens
Hatótáv: 25 lépés
Időtartam: kör/szint
A használó akarata torkon ragadja az áldozatot. Amennyiben rendelkezik Asztrális pajzsokkal, úgy azok erőssége (először a dinamikus, majd a statikus) körönként k6 ponttal csökken, és az áldozat alig kap levegőt, a Kábulat módosítói érvényesek rá. Ha nincsenek pajzsok, akkor az áldozat egyáltalán nem kap levegőt, és a Rosszullét módosítói érvényesek rá, valamint a 2. kör után körönként, összeadódó -1 módosítóval Állóképesség-próbát kell dobnia, melynek elrontása esetén meghal. A diszciplina használata folyamatos koncentrálást igényel, valamint az egyik kézzel szimbolikusan meg kell ragadni az áldozat torkát (lásd Darth Vader)
Életerő-szívás
Típus: Slan
Pszi pont: 7/kör
ME: -
Meditáció ideje: 2 szegmens
Hatótáv: érintés
Időtartam: max. kör/szint
A diszciplina sikeres alkalmazásához meg kell ragadni az áldozatot, amihez -50 TÉ módosítóval végrehajtott sikeres támadás szükséges. A harcművész a megragadott áldozatnak elkezdi ezután kiszívni az életerejét. Körönként k10 Fp sebet okoz, minden 6 Fp 1 Ép elvesztésével is jár. 1 Fp rablásával 1 Fp-t, 1 Ép rablásával 1 Ép-t vagy 4 Fp-t gyógyíthat magán. A diszciplina alkalmazásakor vöröses, villámszerű energia áramlik az áldozatból a használó testébe. Az így elrabolt Ép és Fp pontokat az áldozat kétszer olyan nehezen gyógyulja, legyen szó mágikus vagy természetes gyógyításról. Az áldozatra a Görcs és a Kábulat együttes, összesített módosítói érvényesek (bármelyik értéke vagy tulajdonsága 0-ra csökkenésekor elájul), de egy sikeres támadással kiszabadulhat. A harcművész ilyenkor csak alap VÉ-ét használhatja a fegyveres harcban, valamint a Harc helyhez kötve módosítói érvényesek rá. Szabadulás után az áldozatra még 3 körig a Bódulat módosítói érvényesek rá. A diszciplina nem erősíthető.
Düh
Típus: Slan
Pszi pont: 30
ME: -
Meditáció ideje: 1 szegmens
Hatótáv: 3 lépés
Időtartam: pillanatnyi
A diszciplina alkalmazásakor a használó egy legyintő mozdulatot tesz, mire hátralöki a körülötte állókat (egyenként maximum 300 kg) 6 lépéssel k6 Fp sebet okozva. Aki elvéti Ügyesség próbáját az elesik. Amennyiben a repülő test/nagyobb tárgy akadályba ütközik (fal, oszlop, ajtó, ember, stb.), további k6 Fp sebet kap és okoz. A sérülések ellen a páncélok SFÉje nem érvényesül. A diszciplina legfeljebb annyi személyre és nagyobb tárgyra (szék, asztal, ajtó, szekrény, stb.) hat, ahányadik szintű a harcművész. A kisebb tárgyak (poharak, kanalak, mécses, stb.) szintén elrepülnek (ablakok kitörnek, ajtók kicsapódnak) ezek is k6 Fp-t sebeznek, de a vértek SFÉje ezek ellen véd. A hatás ellen 10E Elemi Erővel aura vagy fal formában lehet védekezni. A diszciplina leginkább egy Elemi Erő kitöréshez hasonlít.
Taszítás
Típus: Slan, Kyr
Pszi pont: 8
ME: -
Meditáció ideje: 1 szegmens
Hatótáv: 3 lépés
Időtartam: pillanatnyi
A diszciplina hatására egy kiválaszott személyt vagy tárgyat az alkalmazó 6 lépéssel távolabbra lök el maga felől. A lökés hatására az áldozat elveszít k6 Fp-t (SFÉ nem érvényesül), és sikeres Ügyesség próbát kell tennie, vagy elesik. Amennyiben a repülő test/tárgy akadályba ütközik (fal, oszlop, ajtó, ember, stb.), további k6 Fp sebet kap és okoz. Tárgyak esetén a súly nem számít, csak az, hogy a tárgy rögzítve van e. Azaz egy több tonnás szikladarabot, szekrényt, lovas kocsit el tud taszítani a használó, egy házat azonban nem, viszont nagyobb kapuk, ablakok kitárására használhatja (a lökés ereje az erősebb zárakat is könnyedén szétfeszíti, a kapuk akár még a zsanérjaikról is leszakadhatnak). Ez nem olyan, mintha a tárgyat elemi erővel vagy pszivel megtaszítaná az alkalmazó, hanem mintha az fizikailag el akarna távolodni a közeléből. A hatás ellen Elemi Erővel védekezni nem lehet, azonban az áldozatok 8 pszi pont felhasználásával közömbösíthetik a hatást. A Személyes Aurák védelme alatt álló tárgyakat (pl. kard, pajzs, kalap, lant, lámpás) ugyanúgy kell kezelni, mintha az illetőt próbálná a használó eltaszítani, azaz 8 pszi ponttal semlegesíthető a hatás.
Kannibalizmus
Típus: Slan, Kyr
Pszi pont: 6
ME: -
Meditáció ideje: 1 kör
Hatótáv: önmaga
Időtartam: max. 1 óra
Az egyik legönpusztítóbb és legveszélyesebb diszciplina. A használó képes arra, hogy szükséges esetén életerejét alakítsa manává és pszi pontokká. Tehát amikor varázsol, vagy pszit használ közvetlenül fájdalompontjaiból képes azt megcselekedni. Minden 2 Fp 2 Pszi pontnak, vagy 1 Mana pontnak felel meg. Minden 10 Fp elvesztése, 1 Ép elvesztését is magával vonzza. Nem képes a maximális pszi vagy mana pontjainál többet felhasználni. A diszciplina használatának külső jelei is vannak, a használónak esetenként elkezd folyni a vér az orrából, füléből, szájából, szeméből, körmei alól, a felhasznált pontok mennyiségétől függően. A diszciplina hatása alatt semmilyen Életerő-szívó mágia vagy diszciplina használata nem lehetséges.
|