Aqur eredet diszciplink
Az albb felsorolt diszciplinkat egyenknt 1 Kp-rt, s 1 hnapig tart tanulssal sajtthatjk el a karakterek. Csak Krnban, illetve elvtve Gorvik terletn lehet tallni megfelel tanrt. A Tpus mellett van felsorolva, hogy mely pszi metdust ismerk sajtthatjk el. Csak Hall jellem karakterek kpesek a diszciplinkat hasznlni, a tbbieknek minden hasznlatkor Asztrl-prbt kell dobniuk, melynek sikertelensge esetn jellemk Hallra mdosul.
Villm
Tpus: Slan
Pszi pont: 7/E
ME: -
Meditci ideje: 3 szegmens
Hattv: 25 lps
Idtartam: egyszeri
A harcmvsz kinyjtott ujjaibl energiavillmok csapdnak az ldozat testbe, erssgenknt k10 Fp sebez okozva. Hatsaiban megegyezik a boszorknymesteri villmmgival (ET 241.old)
Fojtogats
Tpus: Slan, Kyr
Pszi pont: 4/kr
ME: asztrlis
Meditci ideje: 2 szegmens
Hattv: 25 lps
Idtartam: kr/szint
A hasznl akarata torkon ragadja az ldozatot. Amennyiben rendelkezik Asztrlis pajzsokkal, gy azok erssge (elszr a dinamikus, majd a statikus) krnknt k6 ponttal cskken, s az ldozat alig kap levegt, a Kbulat mdosti rvnyesek r. Ha nincsenek pajzsok, akkor az ldozat egyltaln nem kap levegt, s a Rosszullt mdosti rvnyesek r, valamint a 2. kr utn krnknt, sszeadd -1 mdostval llkpessg-prbt kell dobnia, melynek elrontsa esetn meghal. A diszciplina hasznlata folyamatos koncentrlst ignyel, valamint az egyik kzzel szimbolikusan meg kell ragadni az ldozat torkt (lsd Darth Vader)
leter-szvs
Tpus: Slan
Pszi pont: 7/kr
ME: -
Meditci ideje: 2 szegmens
Hattv: rints
Idtartam: max. kr/szint
A diszciplina sikeres alkalmazshoz meg kell ragadni az ldozatot, amihez -50 T mdostval vgrehajtott sikeres tmads szksges. A harcmvsz a megragadott ldozatnak elkezdi ezutn kiszvni az leterejt. Krnknt k10 Fp sebet okoz, minden 6 Fp 1 p elvesztsvel is jr. 1 Fp rablsval 1 Fp-t, 1 p rablsval 1 p-t vagy 4 Fp-t gygythat magn. A diszciplina alkalmazsakor vrses, villmszer energia ramlik az ldozatbl a hasznl testbe. Az gy elrabolt p s Fp pontokat az ldozat ktszer olyan nehezen gygyulja, legyen sz mgikus vagy termszetes gygytsrl. Az ldozatra a Grcs s a Kbulat egyttes, sszestett mdosti rvnyesek (brmelyik rtke vagy tulajdonsga 0-ra cskkensekor eljul), de egy sikeres tmadssal kiszabadulhat. A harcmvsz ilyenkor csak alap V-t hasznlhatja a fegyveres harcban, valamint a Harc helyhez ktve mdosti rvnyesek r. Szabaduls utn az ldozatra mg 3 krig a Bdulat mdosti rvnyesek r. A diszciplina nem ersthet.
Dh
Tpus: Slan
Pszi pont: 30
ME: -
Meditci ideje: 1 szegmens
Hattv: 3 lps
Idtartam: pillanatnyi
A diszciplina alkalmazsakor a hasznl egy legyint mozdulatot tesz, mire htralki a krltte llkat (egyenknt maximum 300 kg) 6 lpssel k6 Fp sebet okozva. Aki elvti gyessg prbjt az elesik. Amennyiben a repl test/nagyobb trgy akadlyba tkzik (fal, oszlop, ajt, ember, stb.), tovbbi k6 Fp sebet kap s okoz. A srlsek ellen a pnclok SFje nem rvnyesl. A diszciplina legfeljebb annyi szemlyre s nagyobb trgyra (szk, asztal, ajt, szekrny, stb.) hat, ahnyadik szint a harcmvsz. A kisebb trgyak (poharak, kanalak, mcses, stb.) szintn elreplnek (ablakok kitrnek, ajtk kicsapdnak) ezek is k6 Fp-t sebeznek, de a vrtek SFje ezek ellen vd. A hats ellen 10E Elemi Ervel aura vagy fal formban lehet vdekezni. A diszciplina leginkbb egy Elemi Er kitrshez hasonlt.
Taszts
Tpus: Slan, Kyr
Pszi pont: 8
ME: -
Meditci ideje: 1 szegmens
Hattv: 3 lps
Idtartam: pillanatnyi
A diszciplina hatsra egy kivlaszott szemlyt vagy trgyat az alkalmaz 6 lpssel tvolabbra lk el maga fell. A lks hatsra az ldozat elveszt k6 Fp-t (SF nem rvnyesl), s sikeres gyessg prbt kell tennie, vagy elesik. Amennyiben a repl test/trgy akadlyba tkzik (fal, oszlop, ajt, ember, stb.), tovbbi k6 Fp sebet kap s okoz. Trgyak esetn a sly nem szmt, csak az, hogy a trgy rgztve van e. Azaz egy tbb tonns szikladarabot, szekrnyt, lovas kocsit el tud tasztani a hasznl, egy hzat azonban nem, viszont nagyobb kapuk, ablakok kitrsra hasznlhatja (a lks ereje az ersebb zrakat is knnyedn sztfeszti, a kapuk akr mg a zsanrjaikrl is leszakadhatnak). Ez nem olyan, mintha a trgyat elemi ervel vagy pszivel megtasztan az alkalmaz, hanem mintha az fizikailag el akarna tvolodni a kzelbl. A hats ellen Elemi Ervel vdekezni nem lehet, azonban az ldozatok 8 pszi pont felhasznlsval kzmbsthetik a hatst. A Szemlyes Aurk vdelme alatt ll trgyakat (pl. kard, pajzs, kalap, lant, lmps) ugyangy kell kezelni, mintha az illett prbln a hasznl eltasztani, azaz 8 pszi ponttal semlegesthet a hats.
Kannibalizmus
Tpus: Slan, Kyr
Pszi pont: 6
ME: -
Meditci ideje: 1 kr
Hattv: nmaga
Idtartam: max. 1 ra
Az egyik legnpuszttbb s legveszlyesebb diszciplina. A hasznl kpes arra, hogy szksges esetn leterejt alaktsa manv s pszi pontokk. Teht amikor varzsol, vagy pszit hasznl kzvetlenl fjdalompontjaibl kpes azt megcselekedni. Minden 2 Fp 2 Pszi pontnak, vagy 1 Mana pontnak felel meg. Minden 10 Fp elvesztse, 1 p elvesztst is magval vonzza. Nem kpes a maximlis pszi vagy mana pontjainl tbbet felhasznlni. A diszciplina hasznlatnak kls jelei is vannak, a hasznlnak esetenknt elkezd folyni a vr az orrbl, flbl, szjbl, szembl, krmei all, a felhasznlt pontok mennyisgtl fggen. A diszciplina hatsa alatt semmilyen leter-szv mgia vagy diszciplina hasznlata nem lehetsges.
|